Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
kodari76 sanoi:
Ongelmahan taitaa olla siinä, että kaikki eivät voi olla pomoja tai muita guruja. Kun osastolla on 30 jamppaa töissä ja kaikki ovat olleet 6 vuotta samassa duunissa, niin pari niistä ylenee joskus ja loput odottaa vuoroaan[/QUOTE=kodari76]

Jos puhutaan tuollaisista isoista firmoista, niin kai on jokaiselle selvää, että isoissa firmoissa palkat ovat ruokaketjun alapäässä pienemmät kuin ruokaketjun alapäässä vastaavissa venture-lafkoissa. Muistaakseni se alkuperäinen kysyjä oli juuri valmistunut FM/DI. Itse sain perustutkinnon kasaan 90-luvun lopussa ja silloin, jos oli IT-puolelta valmistunut oli tosi vahvoilla, koska suurimmalla osalla oli opinnot vaiheessa.

Joskus markka-aikaan oli muuten Nokialla yläraja 21kmk/kk palkka koodarille, jos ei ollut alaisvastuuta. (taisi olla 2000)

SniffDaddy sanoi:
Kyllä 4 kiloeuroa koodarille on jo tosi kova liksa. Mutta pelimiehet puhuu liksan ilman TEK:n normeja. :) Sitten tosiaan Senior software designer- ja Software Architect -tittelit erikseen. Ja kaikkihan ei tota projektipäällikön duunia pidä sitten oikein minään promootiona. :whip: On kyllä ehkä maailman epäkiitollisin ammatti..

Jos on näyttöjä 5 vuoden ajalta ja tekijämies, 4 kilon ympärys on pk-seudulla suorastaan realistinen pyyntö.

skeema sanoi:
Jos on näyttöjä 5 vuoden ajalta ja tekijämies, 4 kilon ympärys on pk-seudulla suorastaan realistinen pyyntö.

No pk-seutu nyt erikseen. Siellähän menee kaikki rahat asumiseen. :D Tekijämiehethän puhuu tosiaan omat palkat haluamalleen tasolle.

Researcher sanoi:
Nuo keskipalkat on kyllä niin ihmeellisiä, että jossain täytyy olla se tutkijoita pursuava thinktankki jossa sadat hemmot repii miljoona euroa kuussa näperrellen papereitaan. Valtiolla tai kunnilla työssä olevista korkeakoulutetuista taatusti suurin osa saa reippaasti alle 3000€ palkkaa, hyvä kun yli 2000€ pääsevät...

Niin, yliopistolla olen itse ja todella kovassa palkkakuopassa :itku: Apurahatutkija, ainakin toistaiseksi. Mutta onneksi on tullut kerättyä varallisuutta pahojen päivien varalle säästeliäällä elämäntyylillä ja melko hyvillä sijoituksilla...Muuten vois enemmän vituttaa kun tää tutkijantyö on se mihin on synnytty ja mitä haluaa tehdä on se palkka mitä tahansa...Mut että voin sanoa, että kyllä tätä miestä ottaa tosi paljon päähän kun jotkut kouluttamiseen palkattomia työvuosi kuluttamattomat 3000+€ kuussa nettoavat lakkoilee tuloihinsa tyytymättöminä ja itse opiskelee itsensä tohtoriksi samaan aikaan paskoilla tuloilla (maisteriksi asti lähinnä vain opintotuki) ja sitten tohtorin tutkinto käsissäänkin tulot on ensimmäiset vuodet jos jatkaa valtiolla n. 2000 € kuussa ja työmäärä on reilu 50 tuntia viikossa...Eli missä tahansa koulutusta vähänkin vastaavassa pestissä palkka olisi paljon kovempi. Mut elämä on tällaista. Tuskin on köyhät eläkevuodet onneksi edessä kuitenkaan...

skeema sanoi:

Tekijämiehet saa aina kovaa liksaa. Harmi vain että moni on mielestään tekijämies, mutta muiden mielestä näin ei välttämättä olekaan ;)

Jos on vasta valmiustumassa, niin on turha murehtia omia taitojaan. Ensin vain duuniin jonnekin. Vuoden parin päästä tietää jo mikä on palkkataso ja miltä näyttää tekijämies. Osastolle tekijämiehiä mahtuu yleensä aika vähän.

:offtopic: alkaa taas:

Itsellä on nyt vasta 6 vuotta alaa takana. Sen verran on alkanut nyt viime aikoina silmät avautumaan, että tekijämieskään ei välttämättä ole tekijämies. Monesti gurun maineen saa se joka jyrää kovimmin ja uskaltaa haukkua pomonsa. Omat moka huudetaan ja selitellään aina toisten syyksi. Gurun ympärille muodostuu myös usein hovi, joka toistelee gurunsa oppeja käytävillä. Jos guru haukkuu yhden työntekijän, koko hovi alkaa hylkimään häntä.

Mutta ei hätää. Jos on ballseja tarpeeksi, niin ota yhteen sen tekijämiesgurun kanssa. Tarkasta ensin että olet itse oikeassa, ja ala sitten meuhkaamaan suureen ääneen hänen virheistään. Hyvällä zägällä saat siirrettyä hovin itsellesi. Sitten voit vaatia lisää liksaa, kun selvästi olet firmalle korvaamaton.

Oikeastaan on hämmästyttävää, kuinka työelämä monesti muistuttaa aika paljon yläasteen välitunteja :D

täällä on varmaan moni duunissa rakennusalan tessiiä noudattavassa firmassa?
Kattelin tossa rakennusalan tessiä ja siellä ei ole mitään mainintaa lauantai tai sunnuntai lisästä. Puhuttiin vain että 8 ekaa 40h ylittävää ylityötuntia maksetaan 50% lisää ja siitä eteenpäin 100%.

Eli kysymys on että eikö raksamiehille maksetan minkäännäköistä viikonloppulisää?

Timba79 sanoi:
Itse olisi jo tyytyväinen kun vuodessa saisi sellaiset 30-35 k€, jäisi käteen kuukaudessa edes 100-200 euro enemmän kuin nyt, niin elämä olis paljon lepposempaa kaikkien lainojen ja laskujen jälkeen. Kai tässä on vaan alettava tosissaan suunnittelemaan tota duunipaikan vaihtoa, sitä vaan on jotenkin jämähtänyt tähän nykyiseen.

Eikös se ole aikapaljon valinnoista kiinni. Sulla Timba esim. tällä palstalla kunniotettavat 11000 postausta ja varmaan paljon respectiä. Mitä jos laittaisit puolet tuosta energiasta esim. koulutukseen. 26 v kaveri ehtii opiskella vaikka mitä. Jotain osaamista täytyy parempaan palkkaan olla - koulutus ei sitä suoraan tuo, mutta koulutukseslla voit päästä työpaikkaan jossa saat sitä osaamista jne

Unixnörtti, ei koulutusta alalle, brutto kuukausipalkka 3400e + adsl + kännykkä. 7 vuotta duunissa, aloittaessa oli palkka 6000mk/kk :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Kesäharjoittelija (vuoden opiskellut tekn. yo), peruspalkka ensi kesänä 1300-1400 e/kk. Oman alan suurimman työnantajan leivissä toista kesää.

Javu sanoi:
Unixnörtti, ei koulutusta alalle, brutto kuukausipalkka 3400e + adsl + kännykkä. 7 vuotta duunissa, aloittaessa oli palkka 6000mk/kk :)
5v duunissa samassa paikassa ja edelleen sama liksa. Lienee aika vaihtaa maisemaa.. (lisää ei saa)

hirveetä porvariporukkaa kyl täytyy sanoo, mut itte olis samaan ryhmään tavotteena:D.
oon koht suorittanu lukion ja mietin et mihis sitä suuntais jatko-opiskeluihi, suuri palkka iso vaikuttaja (sanokaa mitä sanotte mut kyl mut raha tekee onnelliseks).
Mut sellanen asia tuli mieleen et paljo joku amiksest tullu sähkömies tienaa, ku oon kuullu juttua et erittäin paljon koska niist on pulaa? ei tarvis missää yliopistos puurtaa seuraavaa 7vuotta:D

muzzi sanoi:
Eikös se ole aikapaljon valinnoista kiinni. Sulla Timba esim. tällä palstalla kunniotettavat 11000 postausta ja varmaan paljon respectiä. Mitä jos laittaisit puolet tuosta energiasta esim. koulutukseen. 26 v kaveri ehtii opiskella vaikka mitä. Jotain osaamista täytyy parempaan palkkaan olla - koulutus ei sitä suoraan tuo, mutta koulutukseslla voit päästä työpaikkaan jossa saat sitä osaamista jne

Näinhän se onkin, mutta eipä tässä tilanteessa ole mitään mahkuja lähteä opiskelijaksi. Sitä kestäisi monta vuotta ja lainat sun muut on maksettava kuitenkin. Ja en mä siihenkään ole valmis, että rupean opiskelemaan duunin ohessa ja joudun sitten käytännössä unohtamaan kaiken muun. Ennemmin sitten vähemmän palkkaakin ja tyydyn narisemaan täällä siitä vähästä.

Eikä mua kiinnosta välttämättä joku johtajanvirka tai vastaava stressityö. Ihan normiduunarinhommat vähän paremmalla liksalla vain. Eipä tuo mikään mahdoton homma ole, siis nykyiseen liksaan joku 5000-10000 lisää ilman korkeaa koulutusta. No katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, on tässä pari juttua kiikarissa, mutta eipä niistä vielä voi mitään puhua.

Noin 3t/kk +känny+kaista+läppäri. Lisäksi vielä verottomat päälle, jotka ovat kyllä omasta mielestäni huomattavat (km korvaus 5000km:stä/kk + päivärahat). Lääkealalla edustajana.

Timba79 sanoi:
Ja en mä siihenkään ole valmis, että rupean opiskelemaan duunin ohessa ja joudun sitten käytännössä unohtamaan kaiken muun.
Elämä on sarja valintoja. Oikoteitä onneen ei ole olemassa, valitettavasti. Voin lohduttaa sillä tiedolla, että monet puskevat väitöskirjan ja jatko-opinnot yliopistossa parissa vuodessa 60-70 tuntisen työviikon ohella. Tutkintotodistus ei ole tietystikään mikään välttämättömyys, ja suosittelenkin, että lähdet omista lähtökohdistasi suunnittelemaan vähemmän narinaa sisältävää tulevaisuutta.

shape sanoi:
Elämä on sarja valintoja. Oikoteitä onneen ei ole olemassa, valitettavasti. Voin lohduttaa sillä tiedolla, että monet puskevat väitöskirjan ja jatko-opinnot yliopistossa parissa vuodessa 60-70 tuntisen työviikon ohella. Tutkintotodistus ei ole tietystikään mikään välttämättömyys, ja suosittelenkin, että lähdet omista lähtökohdistasi suunnittelemaan vähemmän narinaa sisältävää tulevaisuutta.

Jos jotakuta mun narina häiritsee, jättäkööt lukematta, ei kiinnosta sitten paskaakaan se asia. Ja en vetänyt herneitä nenään, vähän vain ärsyttää tuo jos ei mistään saisi "avautua" ilman että joku tulee antamaan aina niitä loistavia neuvoja.

Mä en näe tota opiskelua ja parempaa liskaan sentään sen arvoisena, että 50-60 viikkotyötunnin lisäksi vielä opiskelisi. Eikä se opiskelu ole mikään tae hyvästä liksasta, ainakaan tehtyy työmäärään nähden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom