Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
kodari76 sanoi:
Nooh...entäs tämä: miksi rautalapio on halvempi kuin digiboksi? Vaikka lapiosta on paaaljon enemmän hyötyä? :D.
Tällä hetkellä ei ole tarvetta hoitsulle, poliisille eikä lapiolle, joten kyseisten palvelujen rahoittaminen ei millään syvemmällä tasolla kosketa. Siinä vaiheessa kun pumppu brakaa, rosmo uhkailee julmuuksilla ja auto on metrisessa lumihangessa jumissa, antaisin mielelläni digipoksini vaihdossa näistä hyödyttömyyksistä.

Eiköhän useimpien kutsumusammatteien sudenkuoppa ole rahoittajassa, eikä palveluiden karvalakkiudessa, julkinen sektori kun ne "perusjutut" yleensä tuottaa. Ei kellään ole kutsumusta maksaa enempää veroja, mutta leikkausjonon ohi mennään rahalla jos sellaista löytyy.

Mitä tulee omien lehmien jahtaamiseen, en muuten ole hoitsu, poliisi enkä lapio.

lIhaa sanoi:
Juurikin näin. Tarkoitin sitä, että muun muassa verotus suosii ydinperheessä asuvia. Lapsilisät tulevat joka kuukausi, neuvolassa saa julkista sairaanhoitoa ja homma toimii kohtuullisen hyvin. Tässä tilanteessa opiskelun aloittaminen uudestaan on aika kaukainen vaihtoehto useimmille, vaikka lisätuloja haluaisikin.

Vai väitätkö, että suomalainen yhteiskuntajärjestelmä kannustaa enemmän itsekeskeiseen uranluomiseen?

Eli sulla on henkilökohtaista kokemusta millaista on 30 vee perheellisenä lähteä uudestaan luomaan uraa/opiskelemaan? Ok, ei mulla sitten muuta ollut. :rolleyes:

Misanthrop sanoi:
Ei kutsumusammatin tarvitse tarkoittaa sitä, että lammasmaisesti hyväksytään negatiiviset puolet, alipalkkaus ym.
No sitten ei pidä tehdä niin, että lammasmaisesti hyväksyy alipalkkauksen ym. jos kokee olevansa alipalkattu. Barrikadeille, toverit!

Ainakin hoitoalan työntekijöiden lakko saisi minulta ja monelta muulta täyden poliittisen tuen. (Opettajilla nyt ei niin ole väliä, kesäloma korvaa. :D )

Jostain syystä minulla on muuten tosi vahva ja lämmin tunne, että Niinistön Suomessa hoitoalan palkkoja olisi pystytty aikaa myöten nostamaan huomattavasti. :) :haart:

Halosen Suomessa taas sosiaali- ja terveysalalla ei ole odotettavissa muuta kuin tehostamista ja niitä pelättyjä leikkauksia. Kuten tähänkin asti.

Inska sanoi:
Eli sulla on henkilökohtaista kokemusta millaista on 30 vee perheellisenä lähteä uudestaan luomaan uraa/opiskelemaan?
Myönnän olleeni väärässä. Koska en ole itse kolmekymppinen perheenisä, valtio todella pyrkii kaikin mahdollisin keinoin vaikeuttamaan lapsiperheiden elämää.

Inska sanoi:
Ok, ei mulla sitten muuta ollut.
Huomaan sen. Voisitko sivuttaa elämänkokemukseni puutteen ja kommentoida itse väitettä? Väite oli:
1. Lapsiperheiden asema on Suomessa hyvä.
2. Hyvä asema on eräs tekijä, joka vaikuttaa siihen, ettei lisäopiskelu ole kovin mielekästä.

reino sanoi:
Ainakin hoitoalan työntekijöiden lakko saisi minulta ja monelta muulta täyden poliittisen tuen. (Opettajilla nyt ei niin ole väliä, kesäloma korvaa. :D )

Kiitti, Reiska, varauksettomasta tuestasi.
:D
Kerro vielä duunipaikkasi, niin tulen kesällä vittuilemaan! ;)

Ps. Aiemmin lIhaa kyseli tuosta mystisestä kutsumuksesta. Minulle se on sitä, että voin tehdä yhteiskunnallisesti (ei välttämättä taloudellisesti) merkittävää työtä ja erityisesti nähdä oma vaikutus räkänokkien muuttumisessa ihmisiksi. ;)
Ei se sen vaikeampaa ole.

Noh, ei meille kirjallisuus/folkloristiurpoille tosiaan ole kauheasti kysyntää. Aika laidasta laitaan on tullut tehtyä erialisia hommia vaihtelevalla palkalla, mutta kyllä se kutsumus on siinä mielessä tärkeä että en pystyisi olemaan vuosikausia inhoamassani duunissa PELKÄN rahan takia.

Ihannetilannehan olisi, jos kokisi sen kutsumuksen jotakin hyväpalkkaista hommaa kohtaan.

lIhaa sanoi:
Myönnän olleeni väärässä. Koska en ole itse kolmekymppinen perheenisä, valtio todella pyrkii kaikin mahdollisin keinoin vaikeuttamaan lapsiperheiden elämää.

Huomaan sen. Voisitko sivuttaa elämänkokemukseni puutteen ja kommentoida itse väitettä? Väite oli:
2. Hyvä asema on eräs tekijä, joka vaikuttaa siihen, ettei lisäopiskelu ole kovin mielekästä.

:zzzz:

Inska sanoi:
:love: Herkkä poika. :haart:

Misanthrop sanoi:
Ps. Aiemmin lIhaa kyseli tuosta mystisestä kutsumuksesta. Minulle se on sitä, että voin tehdä yhteiskunnallisesti (ei välttämättä taloudellisesti) merkittävää työtä ja erityisesti nähdä oma vaikutus räkänokkien muuttumisessa ihmisiksi.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Okei. Aiempi harhainen käsitykseni oli se, että kutsumus aiheuttaa alaa valittaessa muun muassa alan yleisen palkkatason unohtamisen. Luulin myös, että myöhemmin se aiheuttaa valitusta työn raskaudesta ja katkeruutta paperimiehiä kohtaan.

Ylikoulutettu sairaseläkeläinen 450e/kk. Repikää siitä...

lIhaa sanoi:
Okei. Aiempi harhainen käsitykseni oli se, että kutsumus aiheuttaa alaa valittaessa muun muassa alan yleisen palkkatason unohtamisen. Luulin myös, että myöhemmin se aiheuttaa valitusta työn raskaudesta ja katkeruutta paperimiehiä kohtaan.

Tuon käsityksen vallitessa oli varmaan aika hämmentävää kun lääkäreitä nimiteltiin kutsumusammatinharjoittajiksi? En siitä kyllä osaa sanoa onko vaikkapa papit kateellisia paperimiehille.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
morgaise sanoi:

Joku muukin täällä sentään rehellinen. :D

Vielä tosta koulutuksesta, eli se ei todellakaan ole mahdollista lähteä asuntolainan ja elätettävän perheen parista täysipainoiseksi opiskelijaksi. Ja jos vaikka lähtisikin ja opiskelisin 4 vuotta ja lainat tämän ajan maksamatta, saisi sitten tienata aika hitosti paremmin jotta edes saisi tuon menetetyn osan kiinni. Joku fiksumpi voi vaikka laskea, että jos nyt tienaa 30.000 euroa ja lähtee 3-4 vuodeksi opiskelemaan, niin kauanko esim. 40.000 liksalla kestää saada tuo menetetty aika kiinni? Ja tottakai se verotus pitää tässä huomioida myös.

Edit: Senverran pitää paljastaa, että tässä kevään aikana on yksi oppisopimushomma kiikarissa, se tietäisi huonompaa liksaa 2-3 vuoden ajaksi, mutta verotus huomioiden tossa ei nettona paljon häviäisi ja sen jälkeen liksa nousisi nykyisestä aika huolella. No tämä on vielä täysin auki ja voi ihan yhtä hyvin mennä perseelleen kuin onnistua ja sanotaan vielä että ei ole mun käsissä, eli en voi toimillani asiaan vaikuttaa. ;) Ja jos tämä perseelleen menee, niin sitten kattellaan jotain muuta samantyylistä, onhan tässä koko loppuelämä aikaa. :D

Timba79 sanoi:
Vielä tosta koulutuksesta, eli se ei todellakaan ole mahdollista lähteä asuntolainan ja elätettävän perheen parista täysipainoiseksi opiskelijaksi. Ja jos vaikka lähtisikin ja opiskelisin 4 vuotta ja lainat tämän ajan maksamatta, saisi sitten tienata aika hitosti paremmin jotta edes saisi tuon menetetyn osan kiinni. Joku fiksumpi voi vaikka laskea, että jos nyt tienaa 30.000 euroa ja lähtee 3-4 vuodeksi opiskelemaan, niin kauanko esim. 40.000 liksalla kestää saada tuo menetetty aika kiinni? Ja tottakai se verotus pitää tässä huomioida myös.

Kyllä se on mahdollista. Myy asunto ja asu opiskeluaika vuokralla.

Mutta olet oikeassa siinä suhteessa, että raha ei yksin riitä motiiviksi lähteä opiskelemaan. Useimmat opiskelevat, jotta voisivat tehdä mielekästä työtä. Lisäksi jotta opiskelusta saisi mitään irti, se vaatii innostusta ja harrastuneisuutta ja sitoutumista. Jos vain opiskelee muttei opi mitään, tuskin kovin moni työnantaja on kovin kiinnostunut maksamaan huimia liksoja.

Mutta lopulta kyse on siitä haluaako loppu elämänsä siivota hotelleja, lentää lentokoneita, sammuttaa tulipaloja tai parantaa ihmisiä tai jotain ihan muuta? Kaikki ovat ihan yhtä hyviä ammatteja. Toinen sopii toiselle, toinen toiselle.

Opiskelemaan lähteminen ei välttämättä tarkoita neljää vuotta poissa työelämästä. Esimerkiksi kouluttautuminen poliisiksi 2v, palomieheksi 2v, lentäjäksi 18kk jne. Korkeakouluissa taas on pitkät kesälomat, joiden aikana on mahdollista tienata. Sitten on vielä työn ohessa opiskeleminen ja mainitsemasi oppisopimuskoulutus ja työnantajan tarjoama koulutus (esim. paperiyhtiöt).

Onhan tohon opiskeluun vaihtoehtoja, tuo 4 vuotta oli vain heitto ja aika perussettiä jos nyt jonkun paremman tutkinnon haluaa.

Joku jo aikaisemmin sanoin, että sitä perusduuniakin on jonkun tehtävä ja itellä ei tosiaan ole sen tekemistä mitään vastaan, pikkusen pitää vaan yrittää tota palkka petrata. Tosin eipä tässä nykyisessä hommassa paljon tartte ressiäkään ottaa, jos ei sitten isoja tienaakaan.

Työkkärin sivuilta. Timballe tiedoksi ja miksei muillekkin.

"Koulutusrahaston aikuiskoulutustuki
Kuka voi saada?
Tukea voi saada, jos hakija opiskelee opintovapaalla tai muulla palkattomalla vapaalla (vähintään 2 kk) ja vapaasta muodostuu riittävä tulonmenetys tarkastelujakson aikana.

Edellytyksenä on:

päätoiminen työ- tai virkasuhde, yritystoiminta tai palvelusuhde samaan työnantajaan on tukikauden alkamiseen mennessä kestänyt yhdessä tai useammassa jaksossa vähintään vuoden

vähintään 10 vuoden työhistoria, josta enintään neljäsosa työssäoloon rinnastettavaa aikaa (1.8.2006 jälkeen alkaviin opintoihin riittää 5 vuoden työhistoria).

Millaiseen koulutukseen?
Valvottuun koulutukseen, joka kestää vähintään kaksi kuukautta. Koulutus voi olla kokopäiväistä tai ilta- tai monimuoto-opiskelua.

Tuen määrä?
Aikuiskoulutustuki muodostuu 500 euron suuruisesta perusosasta sekä palkan perusteella määräytyvästä ansio-osasta. Ansio-osa on 20 % hakijan keskimääräisestä kuukausiansiosta 2 700 euron kuukausiansioon saakka ja 15 % sen ylittävältä osalta.
Mahdollisuus opintolainan valtiontakaukseen.

Tuen kesto?
Enintään 18 kk. Tukiaika määräytyy kertyneen työhistorian perusteella (myös etukäteiskäyttö mahdollinen). Yksi täysi työkuukausi kerryttää tukiaikaa 0,8 päivällä. Muunnettaessa tukipäiviä tukikuukausiksi katsotaan kuukauteen sisältyvän 21,5 päivää.

Muuta
Lisätietoja esitteessä Koulutusrahasto: Aikuiskoulutustuki 2005-2006"

Tuo aikuiskoulutustuki on pätevä juttu, mutta vaatii sen 10 vuoden työhistorian, mulla ei sitä vielä ole kuin jotain 7 vuoden ajalta, eli tuokaan ei vielä onnistu. Tuolle mä varmasti lähdenkin heti kun vuosia on tarpeeksi, jos ei tässä aikaisemmin mikään onnistu.

morgaise sanoi:
Nyt ihan vakavaa keskustelua: Et ole ajatellut muuttamista toiseen maahan? Ikääsi ei näy profiilissa mutta veikkaan että et ole kuitenkaan vanha?

Jos ajatellaan että muuttaisit vaikkapa Thaimaahan, saat siellä hyvän hotellin uima-altaalla 100e/kk hintaan. Sinulle jää vielä elämiseen noin 350e/kk rahaa. Ruoka maksaa ravintolassa 1e/annos, salit ovat käytännössä ilmaisia.

Suosittelen tutkimaan asiaa. Elät tuolla summalla loppuelämäsi "herroiksi" tai pitäisikö sanoa rouviksi Thaimaassa. Ja sitten jos keksii jotain pikkubisneksiä ajan kuluksi tai vaikkapa opetushommia jos englanti sujuu niin rahaa tulee hieman lisää mutta aika ei käy pitkäksi. Puutarhanhoitoa rupeaisi itse harrastamaan + salilla käyntiä jos "pääsisin" tai joutuisin sairaseläkkeelle. Jonkin verran tietäneenä asiasta, olen kuullut että tuo Aasian aurinko poistaa monet sairaudet.

Alkuun pääset rekisteröitymällä vaikkapa www.thaiklupi.fi -foorumille.

Harmi kun olet estänyt privaattiviestien laiton, toivottavasti tämä "neuvoni" ei huku tänne viestitulvaan.

559€ opiskelija. :kippis1:

lIhaa sanoi:

1. Totta, jos vertaa useimpiin euroopan maihin. Käytännössä kuitenkin vertaan oman perheeni asemaa ja toimeentuloa muihin oman maani kansalaisiin. Kyllä täällä perustarpeet tyydyttyy mutta ei sitten paljon muuta. Ei täällä todellakaan lasten avulla tienata tai rahoiteta uudelleen opiskelua niin kuin asian ytimenä oli. Ja komppaan Inskaa tosta sun asiantuntemuksesta.....:zzzz: Tai noh, sähän oot ite vielä lapsi niin kai sä jotain tiedät asiasta ;)

2. Edelleen, mikä hyvä asema? Kysymys vaan on siitä ettei viivan alle jää kuin miinusta useimmille jos lähtee uudelleen opiskelemaan. Mun nöyrä mielipide on että täällä ei oikeasti kannusteta yrittämään bisnestä tai uudelleen kouluttautumista. Hienoja suunnitelmia ja visioita kyllä viljellään mutta se oikea riittävä tuki puuttuu. Yrittämisestä rangaistaan eikä osata käyttää sitä porkkanaa. Anettais vaikka aluks opiskelijoille sama tuki kuin työttömille. Se siitä.... lähtee mopo kohta käsistä off topicin kanssa.

AINA on helppo heittää jotain teoriatason skeemaa sittä miten se ja se on mahdollista. Onhan meillä jokaisella teoriassa mahdollisuus olla Suomen presidentti mutta onko käytännössä?

jambo sanoi:
Ei täällä todellakaan lasten avulla tienata tai rahoiteta uudelleen opiskelua niin kuin asian ytimenä oli.
Nyt meni asian ytimen ohi sinne elektronipilveen. En ole mitään tuollaista sanonut, enkä luule, että pankista saa lainaa käyttämällä lapsia vakuutena.

jambo sanoi:
Kysymys vaan on siitä ettei viivan alle jää kuin miinusta useimmille jos lähtee uudelleen opiskelemaan.
Tätä olen yrittänyt sanoa. Kukaan ei ymmärrä mua! :teini:

jambo sanoi:
Onhan meillä jokaisella teoriassa mahdollisuus olla Suomen presidentti mutta onko käytännössä?
Kallion tyttö => On. MOT

Suositut

Back
Ylös Bottom