Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
skeema sanoi:
Riippuu kokemuksesta. Jos ei oikeaa kokemusta eli pelkkää koulupohjaa, mutta kuitenkin s.e. hallitset asian 2800e. Jos kokemusta ja näyttöjä parin vuoden ajalta 3200e-3600e. Jos kokemusta 4-6 vuotta 4000e-5000e+. Nämä arviot Helsingin seudulta. Tohon 5000 euroon saa olla todellinen guru ja firman on pakko saada high endiä (keskivertoporukka käy moneen hommaan pienemmällä palkalla, ei aina tarvitse ottaa high endiä, vaikka olisikin tarjolla). Ilman alaisvastuuta yli 5ke on vaikea saada paitsi isoissa organisaatioissa, joilla R&D osasto ja varaa palkata huippuja kelaamaan blue skyta.

Nimimerkki: IT-puolella rekrytointeja ja haastatteluja tehnyt it-alan tohtori.

:eek: Taitavat nuo arviot olla ihan palkkahaitarin yläpäästä, en taida tuntea yhtään koodaria yli 4000e:n palkalla (Helsingin seudulla, työkokemusta 6v->). Arkkitehdit ym erikseen.

Viime vuosi bonuksineen 45ke. Kuukausittain käteen tulee ~2000e. Kaikki menee normielämiseen, auto on 15 vuotias, asunto on vuokra, vaatteet vanhoja...

-T- sanoi:
Uskaltaako kysyä, että minkälaisen teollisuuden palveluksessa elintarvikealalla (liha, panimo, leipomo...) ja paljon on tuntipalkka/kk-palkka?

Itse olen myös elintarvikealalla. Varastomiehen hommia teen viikonloppuisin ja kesäisin, tulot n. 35k€ / vuosi. Tuntipalkkani on 10,73€, joten suurin osa liksasta tulee kaikenmaailman lisistä.

Meijerialalla. Peruspalkka on n. 2000e ja tuntipalkka on vajaa 12e.
Meille on paikallisesti joskus neuvoteltu 100% yötunnit joten se nostaa
tuloja ihan kivasti.
Meillä keräilijät tienaa vielä vähän enemmän johtuen tulospalkkaus järjestelmästä.

Paljonkohan palkoissa on ns. pääkaupunkilisää? Onhan sitä jo asumiskulujenkin takia PK-seudulla tienattava enemmän jotta jää sama raha kulutettavaksi. Ainakin tääll Jyväskylän seudulla mun "alalla" on paskat palkat melkein kaikilla.

Timba79 sanoi:
Paljonkohan palkoissa on ns. pääkaupunkilisää? Onhan sitä jo asumiskulujenkin takia PK-seudulla tienattava enemmän jotta jää sama raha kulutettavaksi. Ainakin tääll Jyväskylän seudulla mun "alalla" on paskat palkat melkein kaikilla.

Pääsääntöisesti pk-seudun "lisä" ei kata läheskään korkeampia elinkustannuksia, mutta ehkä se että töitä on paremmin tarjolla monilla aloilla Helsingin seudulla nostaa ainakin joidenkin alojen palkkoja kun työnantajat saattavat joskus joutua kilpailemaan ammattitaitoisesta henkilökunnasta...

BFL2002 sanoi:
Pääsääntöisesti pk-seudun "lisä" ei kata läheskään korkeampia elinkustannuksia, mutta ehkä se että töitä on paremmin tarjolla monilla aloilla Helsingin seudulla nostaa ainakin joidenkin alojen palkkoja kun työnantajat saattavat joskus joutua kilpailemaan ammattitaitoisesta henkilökunnasta...

Ei varmasti katakkaan korkeampi kuluja, ainakaan kämppien suhteen. Mutta noin muuten on sellainen tuntuma, että isommat palkat siellä on samasta duunista kuin vaikka täällä Keski-Suomessa ja ihan loogistakin tuo tietty on just noiden kustannusten ja työpaikkojen runsauden takia.

Timba79 sanoi:

Meillä (SEL) palkkaryhmästä riippuen pkl-lisä on n.50-90e, muistelisin
että liitto joskus yritti saada Sipoota (Ingman) lisän piiriin, mutta ei onnannut.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Lähihoitaja (työnimike mielenterveyshoitaja), peruspalkka (brutto) 1705 eur/kk ja vuorolisät päälle. Ikälisiä ei ole vielä yhtään.
Palkkakehitystä alalla on tapahtunut koska valmistumisen jälkeen -99 peruspalkka oli n.1200 euroa. Suunta on oikea... :thumbs:

yritysasiakaspalvelija 1642e/kk + myyntilisä ja lisäksi freelance web-suunnittelija 12,80e/h

räpylään jää kuukaudessa ehkä ~1300e = ei paljon pääse rikastumaan. =(

Krusifiksi sanoi:
Mitä myyt? Onko tuo 3500 käteen?

Konttoritarvikemyyjä, brutto viime vuonna 24754,15 ja tuohon päälle verottomat korvaukset 21310,28 €.

Mainoksia myyn ja vuositulot n. 45k.

Pakko avautua... Maisteri, eka ikälisä hankittu ja bruttotulot 1823e/kk. Apurahalla (joista siis aina taistellaan) tulot laskee "pikkuisen" eli tuleva työvuoteni maksaa yliopistolle 12120e. Siitä ei sentäs tartte enää veroja maksaa ja saan pitää työhuoneeni kuluineen - ja kaiken lisäksi olen tyytyväinen. Tyhmäkö? :rolleyes: Itsepähän alani valitsin. Työolot on tietysti hyvät, saan valita työaikani itse enkä ole juurikaan riippuvainen muista ja saan tehdä sitä mitä eniten olen halunnut. Hullu mikä hullu. Olisihan se kiva saada vaikka 2500e/kk mutta ei raha ratkaise. Mä olen onnellinen. :)

Edit: työsuhde-etuna on punttis ja muut liikuntahärdellit 20e/vuosi. Virkamatkoista tulee sit vähän ekstraa. Niin ja lomista ei pidetä kirjaa vaan voin pitää lomani silloin kun haluan.

Kaverini, joka on Helsingissä töissä työmaamestarina kertoi juuri et siellä maksetaan Kirvesmiehille samaa palkkaa kuin täälläkin eli semmoset 12-15 euroo tunti. Ja samalla sanoi et firmat laskuttaa samoista kavereista sen 40 tunti. Eli firmat saa Hesassa 10 enemmän/mies työtunti miehet ei.

JPK:toi vaihtelee tosi paljon.Kyllä helsingissä ammattiraksamiehet vetää tiliä.Jos ei,niin on tyhmä,tai väärässä paikassa.Ammattikirvesmiehillä on aina töitä,koska niitä on Suomessa liian vähän.Sellasia kyllä on,jotka luulee olevansa ammattimiehiä.Itekin asun Porissa ja täällä,niinkuin muuallakin on rakennuspuoli hiljaista talvella,paitsi Helsingissä.Ei täältäkään lähde ukot Helsinkiin töihin,jos ei maksa puolet kovempaa palkkaa kun kotikonnuilla saa.Ja jos tiedät timpureita,ketkä työskentelee Helsingissä 12-15e/tunti,palkkaisin mielelläni muutaman.

Ville1Suuri sanoi:
JPK:toi vaihtelee tosi paljon.Kyllä helsingissä ammattiraksamiehet vetää tiliä.Jos ei,niin on tyhmä,tai väärässä paikassa.Ammattikirvesmiehillä on aina töitä,koska niitä on Suomessa liian vähän.Sellasia kyllä on,jotka luulee olevansa ammattimiehiä.Itekin asun Porissa ja täällä,niinkuin muuallakin on rakennuspuoli hiljaista talvella,paitsi Helsingissä.Ei täältäkään lähde ukot Helsinkiin töihin,jos ei maksa puolet kovempaa palkkaa kun kotikonnuilla saa.Ja jos tiedät timpureita,ketkä työskentelee Helsingissä 12-15e/tunti,palkkaisin mielelläni muutaman.

Tottakai vaihtelee, kaverini on Hesassa ncc:llä ja sitä ennen oli Kotkassa usean kymmen miehen raksafirmassa ja sitä kautta sanoi että palkat mitä ne maksaa miehilleen on suht samat ja vielä sanoi et kaverit Hesassa EI ole niin päteviä kuin mitä sillä oli alaisinaan täällä Kotkassa. Aikaisemmin taisin jo sanoa et kyl täällä Kotkassakin saapi joistakin firmoista lähemmäs parinkympin palkkaa. Eli vanha totuus taitaa pitää paikkansa ison firman pitkästä ja kapeasta leivästä
Itse pidän parempana jos saa urakkapalkan, niin siinä voi sit itse vaikuttaa paljon palkkaansa, ja muutenkin se on reilumpaa kun ei kaiken maailman lusmut vedä samaa palkkaa kuin kovemmatkin työntekijät.

Urakkamiehet tienaa raksalla jos hommansa osaavat. Ei ne firmojen palveluksessa olevat mitään järkyttäviä liksoja vedä. Varmaan on vähissä yli 15 euroa vetävät kirvesmiehet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom