Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Timba79 sanoi:
Eikä se opiskelu ole mikään tae hyvästä liksasta, ainakaan tehtyy työmäärään nähden.

Tää on kyllä harvinaisen totta (riippuu toki myös hieman alasta). Jos nyt ottaisin niskasta kiinni ja valmistuisin yliopistosta, olisin tod.näk työttämänä siltä alalta. Eipä siksi kauheesti nappaa kiihdyttää tahtia.

Timba79 sanoi:
Jos jotakuta mun narina häiritsee, jättäkööt lukematta, ei kiinnosta sitten paskaakaan se asia. Ja en vetänyt herneitä nenään, vähän vain ärsyttää tuo jos ei mistään saisi "avautua" ilman että joku tulee antamaan aina niitä loistavia neuvoja.

Mä en näe tota opiskelua ja parempaa liskaan sentään sen arvoisena, että 50-60 viikkotyötunnin lisäksi vielä opiskelisi. Eikä se opiskelu ole mikään tae hyvästä liksasta, ainakaan tehtyy työmäärään nähden.

Mun mielestä taas on ihan liikaa ihmisiä jotka valittavat asioista joihin voivat itse vaikuttaa...voi kun mä oon lihava, voi kun ei patti kasva ja voi kun on pieni palkka. Opiskelu ei takaa mitään, mutta antaa paremmat mahdollisuudet. Jotain osaamista pitää olla josta se työnantaja maksaa esim. sen 3000 e

muzzi sanoi:
Mun mielestä taas on ihan liikaa ihmisiä jotka valittavat asioista joihin voivat itse vaikuttaa...voi kun mä oon lihava, voi kun ei patti kasva ja voi kun on pieni palkka. Opiskelu ei takaa mitään, mutta antaa paremmat mahdollisuudet. Jotain osaamista pitää olla josta se työnantaja maksaa esim. sen 3000 e

Yhdyn sinuun;) Eli ei se opiskelu ainakaan palkkaa alenna! Toisaalta vaikka olisi tripla maisteri niin palkkaa maksetaan/voit vaatia sinulle tasan siinä suhteessa mitä firmalle jää sinun työpanoksestasi. Eli vaikka ei olisi mitään koulutusta ja tuotat firmalle työpanoksellasi 10k€/kk niin aika helposti saat sen 3-5k€/kk palkkaa.

kas-vain sanoi:
Yhdyn sinuun;) Eli ei se opiskelu ainakaan palkkaa alenna! Toisaalta vaikka olisi tripla maisteri niin palkkaa maksetaan/voit vaatia sinulle tasan siinä suhteessa mitä firmalle jää sinun työpanoksestasi. Eli vaikka ei olisi mitään koulutusta ja tuotat firmalle työpanoksellasi 10k€/kk niin aika helposti saat sen 3-5k€/kk palkkaa.

Juuri näin. Työnantaja maksaa siitä osaamisesta, ei tutkintotodistuksesta. Tosin voi olla hankala osoittaa omaa osaamista, jos ei ole mitään näyttöjä.

Opiskelu on sijoitus tulevaisuuteen ja omalla tavallaan riskin ottamista. Kannattaa tarkkaan miettiä mitä lähtee opiskelemaan, ettei tule tehtyä hukkasijoitusta. Kun miettii ensin omat vahvuudet, kyvyt ja erityisesti motiivit, on varmasti opiskelusta hyötyä.

Mutta aivan varmaa on, että mitään tekemättä ei koskaan rikastu/pääse mielenkiintoisiin töihin.

Tässä muuten ei niin hyvä palkkaista, mutta sitäkin mielenkiintoisempaa työtä haasteita kaihtamattomalle:
http://www.nasajobs.nasa.gov/astronauts/default.htm

Eikun hakemaan.

tää on varmaan "nuorten penkkitulokset"-tredin jälkeen suurin liioittelusuma mitä pakkiksella olen nähnyt. Koko aika kuulee sellaisia heittoja että "helposti saa 3-5 tonnia kuussa ilman koulutusta ja ihan duunarinpestillä". Olen ite rakennusalalla duunissa ja vaikka en jokaisen duunarin palkkaa olekaan erikseen käynyt kysymässä niin olen aivan varma siitä että edes firmamme paras duunari ei pääse 5k/kk palkkaan (lukuunottamatta jotain yksittäisi todella kiireisiä työmaita). Jotain realismia kiitos

syöttösika sanoi:
täällä on varmaan moni duunissa rakennusalan tessiiä noudattavassa firmassa?
Kattelin tossa rakennusalan tessiä ja siellä ei ole mitään mainintaa lauantai tai sunnuntai lisästä. Puhuttiin vain että 8 ekaa 40h ylittävää ylityötuntia maksetaan 50% lisää ja siitä eteenpäin 100%.

Eli kysymys on että eikö raksamiehille maksetan minkäännäköistä viikonloppulisää?

Sunnuntaista maksetaan ainakin sunnuntaikorotus 100% korotettuna palkkana, ja jos työ on ylityötä eli 40 vko tuntia täynnä niin ylityökorvaukset päälle.

vielä tuosta palkkojen liioittelusta, työmailla on aika useasti nähty että ne ketkä siellä kovimmin tulojaan kehuu niin yleensä samat miehet on pyytämässä kottia perjantaina että sais corollaan bensaa. en kuitenkaan tarkoita kyseenalaistaa tän threadin uskottavuutta...

shape sanoi:
Elämä on sarja valintoja. Oikoteitä onneen ei ole olemassa, valitettavasti. Voin lohduttaa sillä tiedolla, että monet puskevat väitöskirjan ja jatko-opinnot yliopistossa parissa vuodessa 60-70 tuntisen työviikon ohella. Tutkintotodistus ei ole tietystikään mikään välttämättömyys, ja suosittelenkin, että lähdet omista lähtökohdistasi suunnittelemaan vähemmän narinaa sisältävää tulevaisuutta.

Jep, tästä hyvänä esimerkkinä Jurvansuun Antti, joka seisoi yöt ovella, luki itsensä samalla lakimieheksi ja ekonomiksi & kilpaili menestyksekkäästi kehonrakennuksen MM-tasolla, ja ajelee tätä nykyä tietääkseni M6:sella :)
Siinä esimerkkiä kenelle vaan.

Samaan ei itse enää pysty, koska 10 vuotta pitäisi päästä ajassa taaksepäin, mutta tuollainen motivoi ainakin meikäläistä :)

Threadin alkupepäiseen kysymykseen palatakseni: Palkka: hyvin toimeen tullaan, Ammatti: ylempi toimihenkilö 40-50h viikossa, portsari 3 yötä viikossa (ei niinkään pelkän rahan takia, vaan koska pidän ovihommista ), ja nyt alkoi päiväduuniin liittyvän tutkinnon opiskelu työn ohella, & pikkuhiljaa lukemaan avoimessa yliopistossa oikeustieteitä tavoitteena pääsykokeet noin 2v kuluttua.

Jake76 sanoi:
Sunnuntaista maksetaan ainakin sunnuntaikorotus 100% korotettuna palkkana, ja jos työ on ylityötä eli 40 vko tuntia täynnä niin ylityökorvaukset päälle.

vielä tuosta palkkojen liioittelusta, työmailla on aika useasti nähty että ne ketkä siellä kovimmin tulojaan kehuu niin yleensä samat miehet on pyytämässä kottia perjantaina että sais corollaan bensaa. en kuitenkaan tarkoita kyseenalaistaa tän threadin uskottavuutta...

kiitos tiedosta, pitää kysellä viikonloppuduunia ku koeaika loppu eilen. En kyllä vieläkään löytänyt tessista mitään mainintaa sunnuntailisästä. Mutta eli jos olen koko viikon töissä saan lauantaista 150% palkkaa (olettaen että en ole tehnyt överiä viikolla) ja sitten sunnuntaista 300%. Kuulostaa hyvältä

Vielä tuohon opiskelun uudelleen aloittamisen palataan. Kaikkihan eivät voi tienata 'hyvin', koska jonkun ne huonommin palkatut jobitkin on tehtävä. Eikä kaikilla ole mahdollisuutta esim. elämäntilanteen tai lahjojen puolesta lähteä enää opiskelemaan. Mutta ainahan voi yrittää vaihtaa työpaikaa tai muuten kehittää omaa osaamistaan ja hinata liksaansa ylöspäin :)
Ja ei se opiskelu/tutkintotodistus aina ole tae paremmasta palkasta. Kunnon näytöt ja työkokemus on kanssa aika kovaa valuuttaa.
Ei tämä täyden duunipäivän ohella opiskelu mitään helppoa ole joten nostan hattua kaikille ketkä tälläiseen ryhtyvät kun ikää on jo kertymässä.
Tai ei tämä nyt niin itselle niin raskasta aina ole. Muutto koulun ja duunin lähelle, ei parisuhdetta&muutenkin no life niin ei se itseään häiritse että päivät on pitkiä. Se riittää että treenaamaan kerkeää ja viikonloput on vapaita. 5 päivää ilman elämää ja sitten viikonloppu aikaa muullekkin :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tähtityttö sanoi:
Tää on kyllä harvinaisen totta (riippuu toki myös hieman alasta). Jos nyt ottaisin niskasta kiinni ja valmistuisin yliopistosta, olisin tod.näk työttämänä siltä alalta. Eipä siksi kauheesti nappaa kiihdyttää tahtia.
Sähän olitkin demari.:jahas:

A: Kuka käskee opiskelemaan alaa, jolta ei tule saamaan töitä.
B: Paras saa aina töitä, oli ala mikä tahansa.

lej sanoi:

Pientä rajaa viisastelulle. Kuka on se guru joka 18-20 vuotiaana opiskelut aloittaessaan osaa sanoa mikä työllisyystilanne on 3-5 vuoden kuluttua, mitä hä? Paras saa tosiaan aina duunia mutta vaan yksi voi olla paras ja se tuskin on kukaan täällä olevista ja aika vitun harva on just se paras .

Toi uudelleen opiskelun aloittaminen ja alan vaihtaminen taas on ihan kiva teoria kun sen kuulee alle 30v sinkuilta jolla ei ole lainaa tai lapsia. Pikkasen eri vaikeustasolla ollaan jos on asuntolaina päällä, lapsia elätettävänä ja uudet opinnot jotenkin rahoitettavana. Ja kuinka monta kertaa ihmisen voidaan olettaa tekevän tuo alan vaihtaminen? Ite olen tehnyt jo kertaalleen tehdastyöstä siirtymisen yliopiston kautta toimistohommiin aivan eri alalle, palkka tosin ei muuttunut eli olen aika tyhmä :rolleyes: . Nyt on alkanut kutkutella ajatus tehdä talouden alalla opinnot yliopistossa mutta mites teet kun perhekin täytyy elättää?

Mutta........nyt päästiinkin kivasti lempiaiheeseeni tuottavuus vs. palkka. Täällä kun tuntuu olevan kovasti kaikenlaisia myyntitykkejä jne. joiden mielestä palkan perustana on vain ja ainoastaan se mitä tuot firmaan sisään. Mites nämä "kutsumusalat" jotka tekevät aivan varmasti tärkeämpää työtä kuin edustajat, konsultit, asiantuntijat yms. sakki mutta palkassa työn tärkeys ei näy kun taloudellista tuottoa ei tule, vain hyvinvointia asiakkaille.

jambo sanoi:
Mutta........nyt päästiinkin kivasti lempiaiheeseeni tuottavuus vs. palkka. Täällä kun tuntuu olevan kovasti kaikenlaisia myyntitykkejä jne. joiden mielestä palkan perustana on vain ja ainoastaan se mitä tuot firmaan sisään. Mites nämä "kutsumusalat" jotka tekevät aivan varmasti tärkeämpää työtä kuin edustajat, konsultit, asiantuntijat yms. sakki mutta palkassa työn tärkeys ei näy kun taloudellista tuottoa ei tule, vain hyvinvointia asiakkaille.

Tämä on ongelma vaikkapa meikäläisen edustamalla perusopetussektorilla. Mehän emme koulussa tuota minkäänlaista taloudellista hyötyä yhteiskunnalle. Tulevaisuuden työntekijöiden opettaminen ja syrjäytymisuhassa olevien lasten repiminen raiteille kun ei näy missään -ainakaan tämänhetkisten päättäjien työelämän aikana..
;)
Ongelmana ovat myös kollegat, jotka jaksavat paasata tuosta "kutsumuksesta", kuinka se on jollain tapaa ihmistä elätävä voima. Sillä ei valitettavasti pelkästään elä.
Itse olen korkeakoulutettu luokanopettaja. Palkka, n. 30 000/vuosi tulee 30 opetustunnista viikosta. kaikki muu työ on ilmaista (kyllä, opettajat tekevät duunia myös oppituntien ulkopuolella!!) Tulen toki hyvin toimeen nykyiselläkin liksalla, mutta työmäärään ja työn vaativuuteen ja stressaavuuteen nähden enemmänkin mielelläni ottaisin.
Kesäloma ei korvaa kaikkea...
;)

lej sanoi:

Oh hoijaa.
En ole demari.
Äänestin Halosta, koska se on HALONEN, en siksi että se on demari.

a) opiskelen alaa, joka kiinnostaa, ja mistäs mä sillon olisin tiennyt, kuinka huono työllisyystilanne on 5-6 vuoden päästä opiskelujen alottamisesta

b) Tällä alalla suhteilla on ainoastaan väliä, ei sillä oletko paras. Ja koska tuskin alasta enempää tiedät, kannattaa olla hiljaa tässä vaiheessa. Olen nimittäin perehtynyt työnsaantiin ko alalla jo niin, että päässä viiraa.

c) Siksi opiskelenkin/olen opiskellut jo toista(kin) alaa, ja teen tällä hetkellä sen alan töitä. Ei korkeakoulututkintoa, mutta parempi palkka vähemmillä työtunneilla kun esim. parilla AMK-tutkinnon suorittaneella kaverillani.

jambo sanoi:
Pientä rajaa viisastelulle. Kuka on se guru joka 18-20 vuotiaana opiskelut aloittaessaan osaa sanoa mikä työllisyystilanne on 3-5 vuoden kuluttua, mitä hä?
Pitää olla melkoisen vieraantunut todellisuudesta, jos ei jo 18-20-vuotiaana tiedä, että työllisyystilanne on parempi esimerkiksi KTM:ksi valmistuneelle kuin yliopistolla folkloristiikkaa lukeneelle maisterille.

jambo sanoi:
Toi uudelleen opiskelun aloittaminen ja alan vaihtaminen taas on ihan kiva teoria kun sen kuulee alle 30v sinkuilta jolla ei ole lainaa tai lapsia. Pikkasen eri vaikeustasolla ollaan jos on asuntolaina päällä, lapsia elätettävänä ja uudet opinnot jotenkin rahoitettavana.
Lisätään tähän vielä, että suomalainen yhteiskuntajärjestelmä on 30-vuotiaalle perheelliselle hyvin toimiva.

jambo sanoi:
Mites nämä "kutsumusalat" jotka tekevät aivan varmasti tärkeämpää työtä kuin edustajat, konsultit, asiantuntijat yms. sakki mutta palkassa työn tärkeys ei näy kun taloudellista tuottoa ei tule, vain hyvinvointia asiakkaille.
Mitäs läksivät kutsumusalalle, jos tiesivät, ettei työn tärkeys näy palkassa?

lIhaa sanoi:
Mitäs läksivät kutsumusalalle, jos tiesivät, ettei työn tärkeys näy palkassa?

Öööh... Kutsumuksesta?
Ei kutsumusammatin tarvitse tarkoittaa sitä, että lammasmaisesti hyväksytään negatiiviset puolet, alipalkkaus ym.

Edit: Hyvä Lumi, ehdit minuutin edelle.

lIhaa sanoi:
Lisätään tähän vielä, että suomalainen yhteiskuntajärjestelmä on 30-vuotiaalle perheelliselle hyvin toimiva.

Mielenkiintoista kuulla tälläistä 23-vuotiaan kirjoittamani. Ilmeisesti kokemuksen ja käytännön syvällä rintaäänellä?

Lisätään vielä että about 30 vee perheettömälle yhteiskuntajärjestelmä vasta hyvin toimiva onkin jos harkitsee uudelleen opintojen aloittamista :jahas:

jambo sanoi:
Mites nämä "kutsumusalat" jotka tekevät aivan varmasti tärkeämpää työtä kuin edustajat, konsultit, asiantuntijat yms. sakki mutta palkassa työn tärkeys ei näy kun taloudellista tuottoa ei tule, vain hyvinvointia asiakkaille.

Nooh...entäs tämä: miksi rautalapio on halvempi kuin digiboksi? Vaikka lapiosta on paaaljon enemmän hyötyä? :D

Ei ole mikään provo, vaan ihan oikeasti. Kyllä yksityinen ihminenkin on valmis maksamaan mitä ihmeellisimmistä asioista enemmän kuin perusjutuista. Joku palkkaa personal trainerin 500e/kk hintaan, mutta teettää kylppärirempan pimeänä ja sillä halvimmalla reiskalla mitä töihin selviää.

Lumi sanoi:
Kutsumuksesta?
Mitä se on? Tiedän sanan, mutta en ymmärrä sen merkitystä.

Inska sanoi:
Mielenkiintoista kuulla tälläistä 23-vuotiaan kirjoittamani. Ilmeisesti kokemuksen ja käytännön syvällä rintaäänellä?
Juurikin näin. Tarkoitin sitä, että muun muassa verotus suosii ydinperheessä asuvia. Lapsilisät tulevat joka kuukausi, neuvolassa saa julkista sairaanhoitoa ja homma toimii kohtuullisen hyvin. Tässä tilanteessa opiskelun aloittaminen uudestaan on aika kaukainen vaihtoehto useimmille, vaikka lisätuloja haluaisikin.

Vai väitätkö, että suomalainen yhteiskuntajärjestelmä kannustaa enemmän itsekeskeiseen uranluomiseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom