Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Teen tällä hetkellä todella hyvää tiliä, opiskelijana semmonen reilu 400 €/kk, siitä kun ottaa vuokran+ruoat+matkat+muu eläminen pois niin menee ehkä semmonen 300 € miinukselle.

Metalviking sanoi:
Täällä on rikkaita ihmisiä...hyvä jos verojen jälkeen käteen €1500/kk, I´m happy..riippuu vuoroista..ja tähän saa hikoilla aika vitusti & tehdä 11 1/2 h. öitä..
Hoitajille lisää palkkaa!!!

1200 jää kuukaudessa näppiin ja tossa on jo lainankorkojen vähennykset mukana, että revi siitä huumoria.:D

Miksi porukka laskee ylityöt ja lisät näihin vertailtaviin palkkoihin. Itse myyn työaikani halvalla (2500 € / kk), mutta vapaa-aikana ei ole kaupan.

turoot sanoi:
Mites toi YTK:n "sapattivapaa" toimii? Esimerkki: jos olen kuulunut vuoden YTK:hon ja kyllästyn työhöni, irtisanon itseni ja ilmoitan itseni työttömäksi.
Mikä on karenssiaika ja tarviiko sen 500 päivän aikana tehdä mitään, jos ei mitään mielenkiintoista tule eteen?

Samat ehdot kuin liitoilla: 10kk työssäoloehto pitää täyttyä, ansiosidonnainen lasketaan kuten muillakin, karenssit ovat samat jne... Ainoastaan vuosimaksu on HUOMATTAVASTI pienempi sekä kaikille sama. Lisää tietoa www.YTK.fi
vilho_kanuuna sanoi:
Miksi porukka laskee ylityöt ja lisät näihin vertailtaviin palkkoihin. Itse myyn työaikani halvalla (2500 € / kk), mutta vapaa-aikana ei ole kaupan.
Koska se mikä jää viivan alle on mikä ratkaisee. Toiset tekee 5kk hommia ja vetää lepiä loppuvuoden (asfalttimiehet, muurarit jne) toiset taas koko vuoden 60h työviikkoa (konsultit, toimihenkilöt jne.) ja toiset taas tasan tarkkaan 37,5h/viikko. Ketjun aihe on palkan määrä. Ei se kuka tekee vähimmillä tunneilla eniten hilloa.:)

Kuulostaa aika hurjalta palomiehen 44000€ vuosiansiot. Tuntemani palomiehet pääsevät keskimäärin noin 24-28€/vuosi lisineen.

Mimmosille liksoille konetekniikan DI pääsee ja minkälaisella työnkuvalla? Tänä vuonna ois aikomus TKK:hon päästä :lol2:
Työnkuvalla tarkoitan sitä, että mielummin 4k€ / 8h kuin 5k€ / 12h (kuukausipalkka / työaika) ja ees jotenki ihmisten hommaa.

kas-vain sanoi:
Samat ehdot kuin liitoilla: 10kk työssäoloehto pitää täyttyä, ansiosidonnainen lasketaan kuten muillakin, karenssit ovat samat jne... Ainoastaan vuosimaksu on HUOMATTAVASTI pienempi sekä kaikille sama.

No en tiedä tuosta "huomattavasti" osuudesta. Esim. IAET kassan vuosimaksu oli 40e viimevuonna. Nyt täytyy olla sotkematta keskenään liittoja ja työttömyyskassoja.

Tosin tuossa Loimaan kassassa on kai nykyään jonkin asteen oikeusvakuutus mukana. Olisikohan ollut työsuhteen purkamista varten olevan oikeusvakuutus?

Timba79 sanoi:
Onko nuo kuukausittaiset keskitulot muuten laskettu vuosiansioista jakamalla 12 kk:lla vai suoraan kk palkasta tai tuntipalkasta kerrottuna työtunneilla? Tämä kun kanssa vaikuttaa aika saakelisti siihen lopputulokseen.

vuosi ansio jaettuna 12. olen melkosen saletti.

edit: taitais vorotoimiston olla aikas mahdotonta seurata reaali ajassa tulevia
tuloja. joillakin vaihtelee riippuen kuukaudesta.

modified sanoi:
Ei helvetissä esimerkiksi lomarahat kuulu kuukausipalkkaan.

MuTu: pitiköhän tuo vuosipalkka jakaa 12,6:lla jotta saatiin kuukausipalkka. Justiinsa tuon lomarahan takia.

Tuolla tavalla meikälle pätkähtäisi 36540 egroa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Riippuu rankasti palkallisten lomapäivien määrästä. Jos niitä on 30 ja vastaavat puolen kuun palkkaa, niin toi 12.6 ei mene pahasti pieleen.

onneksi palkka ja koulutus ei mene käsi kädessä..Esim tupla maisteri ei välttämättä saa kovempaa palkkaa kuin yhden alan maisteri.

kodari76 sanoi:
Menee jo rankasti :offtopic: mutta menköön :D

Nyt vuosi sitten tapeltiin matkakorvauksista. Tälläkin hetkellä kun minä poika lähden työmatkalle, en saa siitä palkkaa. Työnantajan mukaan se että sunnuntaina lähden illalla lentoasemalle ja lennän 10h, ja sama perjantaina takaisin, on minun henk.koht. vapaa-aikaa. Toki saan päivärahan. Suomessa se lienee jotain parikymppiä per päivä. Jiihaa.

Jokin aika sitten kävin viikon hommissa Tampereella. Kaksi tuntia ajoa sinne, kaksi takaisin. Viisi kertaa viikossa. Istuin autossa siis 20 tuntia + 40h konttorissa. Firma maksoi polttoaineet ja normaalin päiväpalkan. Tuo 20h oli firmalle "ilmaista.

Eikö noista matkakorvauksista päästykkin jo jonkinlaiseen sopuun? Jotenkin on jäänyt tälläinen mielikuva...
Taitaa olla aika paljon yrityskohtaisia eroja noissa matkakorvauksissa. Esim mulle maksetaan matkustustunneilta kuukausipalkasta laskettu tuntipalkka. Maksimi korvaus on 8h/päivä. Esim jos lähden sunnuntaina matkalle joka kestää 7h, niin saan 7 tunnin palkan. Maanantaina jos teen perillä 8h päivän ja lennän 7h takaisin, niin saan normaalin päiväpalkan + 7h matkustustunteja. Päivärahat tietty normaalisti. Mun mielestä tuo on ihan hyvä systeemi...

Sähköasentaja palka on n.1900-2100/kk(brutto) + lounarit + kännykkä

Måpå sanoi:
Mimmosille liksoille konetekniikan DI pääsee ja minkälaisella työnkuvalla? Tänä vuonna ois aikomus TKK:hon päästä :lol2:
Työnkuvalla tarkoitan sitä, että mielummin 4k€ / 8h kuin 5k€ / 12h (kuukausipalkka / työaika) ja ees jotenki ihmisten hommaa.
Hiukka reilu 39000 näyttää tulleen viime vuonna. 7.5h liukuva työaika, ei ylitöitä. Valtion(osittain)firma pikku paikkakunnalla. Valmistuin v.2002, alkupalkka oli aika paska mutta kivasti se tuntuu nousevan joka vuosi. Yksityisellä puolella ja varsinkin pääkaupunkiseudulla lienee paremmat liksat.

Mutta hyvät työkaverit, 5min työmatka ja haastava mutta aika rento työ korvaa palkkavajetta.

Predator sanoi:
Eikö noista matkakorvauksista päästykkin jo jonkinlaiseen sopuun? Jotenkin on jäänyt tälläinen mielikuva...

Joo päästiin niistä. Sovittiin että niistä sovitaan paikallisesti. Ja heti perään työnantajaliitto ilmoitti liittoyrityksilleen että mitään ei sitten sovita. Jälkimmäinen toki on luottamusmiehen kertomaa. Työnantajat taas eivät mielellään puhu liitostaan ;)

Eli lopputulos on se että meidän (isossa) firmassa ei matkustuksesta makseta penniäkään. Henkilöstöosasto sanoo että asiaa tutkitaan ja mietitään. Ja on sovittu neuvotteluita. Tätä on nyt jatkettu puoli vuotta. Ja tullaan jatkamaan niin kauan että joku pakottaa asialle tehtäväksi jotain. Sen verran tuli tulosta että firma myönsi kokonaispalkkasopimuksensa laittomaksi, ja nyt jokainen saa halutessaan lain mukaisen työsopparin.

Isoissa firmoissa on aina se hyvä puoli, että kukaan ei tiedä mitään eikä vastaa mistään. Aina asia voidaan viedä eteenpäin jonnekin toisellle osastolle ja toiseen maahan ja luvataan että asiaa mietitään. Asioista ei tiedota henkilöt, vaan tuhannen hengen HR osasto. Syyllisiä ei ole ;) Toisaalta taas moni asia menee automaattisesti lakien mukaan. Jossain 10 hengen konttorissa voi omistajapääjohtaja kiristää ja kusta linssiin ihan mutkitta. Joku ex-teekkarinörtti kun kuitenkaan ei tajua oikeuksiaan ja pitää itseään marttyyrinä kun saa painaa palkatta pitkää päivää. Jos joku muuta väittää niin haukkuu vielä kommariksi ;) :offtopic:

Turhapuro sanoi:
Varastohommia elintarvikealalla ja vuorotyö. Käteen jää n.1800e, viime vuoden
tulot oli 36000e.

Uskaltaako kysyä, että minkälaisen teollisuuden palveluksessa elintarvikealalla (liha, panimo, leipomo...) ja paljon on tuntipalkka/kk-palkka?

Itse olen myös elintarvikealalla. Varastomiehen hommia teen viikonloppuisin ja kesäisin, tulot n. 35k€ / vuosi. Tuntipalkkani on 10,73€, joten suurin osa liksasta tulee kaikenmaailman lisistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom