Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Myynninedistäjä, tuntipalkka=TES+ilta-/viikonloppulisät+provisio jonka avulla voisi tienata vaikka 1000e viikossa, mutta harvempi meistä niin paljoa nettoaa...

ikonevei sanoi:
Palomies, vuoden 2005 kokonaistulot oli 44600€.
Yllättävän kova liksa palomieheksi, tosin onhan tuota ikääkin jo kertynyt joten ikälisät varmaan vaikuttaa aikatavalla...

Eka postauksesi 3 vuoden aikana :D

Kovia on palkat täällä. Aina ruikutetaan, että mm. poliiseilla ja palomiehillä on huonot palkat, mutta ei siltä näytä. Vaikka noissa lisiä onkin, niin ei ne ikälisätkään mitään mahdottomia lisää tuo.

Poliisit, palomiehet, sekä monet muut (omalta alaltani mm. vartijat) saavat helposti ihan "jees liksan" vuositasolla, mikäli tekevät ihmeellisiä työvuoroja. Kerran eräässä illanistujaisissa, joissa muut olivat ns. porvarisväkeä (tittelit vaihtelivat markkinointipäälliköistä konsultteihin), joissa olin mukana lähinnä koska isännät olivat lapseni kummit - ja tilaisuuden emäntä avokkini sisko - oli hassua kun löytyi pari ns. menestyvää juppia, joiden vuositulot jäivät pari tonnia alle oman vartijatienestini. He ihmettelivät kovasti, että eikös vartijoilla ole tyypillisesti huono palkka (itseasiassa koko keskustelu alkoi tästä: he tiesivät ammattini ja kuulivat minun olleen erään paikalla olleen henkilön työnantajan eli rahastoyhtiön asiakas, johon minimisijoitus on 5000e, joten ihmettelivät että mistä olen rahat saanut asiakkaaksi pääsyyn). Ihmiset kun eivät tajua että iso osa siitä palkasta tulee haittalisistä. Eli siitä kun teet 12-16 tuntisia yövuoroja sekalaisesti, seassa 7-9 tunnin päivävuoroja jne. Nuorena helposti ajattelee ettei se yötyö niin kummoista ole, mutta kun ikää ja perhettä kasvaa, ne haitat alkavat erottua. Kun olet kavereistasi ainoa jolla on ryppyjä 28 vuotiaana, ainoa jonka kunto ei jaksa yhtä karatetuntia kokonaan vaikka olet olevinaan hyväkuntoinen, etkä jaksa olla lastesi kanssa niin paljon kuin haluat, niin siinä vaiheessa tajuaa että ehkä ne tutkimuksiin perustuvat varoitukset vähistä yöunista, vuorotyörytmistä yms. eivät olleet ihan täyttä huuhaa-ta. Jos joku tienaa esim. 2200e/kk ns. päivätyöstä, ja toinen tienaa saman bruttoansion tehden ihan mitä työvuoroja sattuu, niin ei se ole loppujen lopuksi sama asia, kun alat 50 vuotiaana raihnaisena varhaiseläkeläisenä muistelemaan elämääsi takaisinpäin - luulisin, en ole vielä sinne asti ehtinyt.

modified sanoi:
Käsittääkseni palomiehillä ja poliiseilla tulee suuri osa liksoista päivystyksistä. Peruspalkka ei taida kummoinen ollakaan.

Tulee palkka sitten vaikka lisistä, mutta kuitenkin hyvä palkka. Palkkaa ne lisätkin on.

Edit:
Sama se on minun kohdalla. Aina luullaan, että paperimies kuin paperimies tienaa sen 50 000 euroa/vuosi. Meidänkin alalla on erilaisia työaikamuotoja, kuten 17,27,37,15,25,35 jne. Jo näissäkin on tuntuvia eroja. Samoin työkohteissa, ikälisissä ym. ym.
Itse en todellakaan 50 000 euroa/vuosi tienaa. Isälläni (30v. paperimiehenä) oli viimmeisessä verotuksessa (jäi eläkeputkeen) tulot n. 55000 euroa(ilman ylitöitä), mutta taitaakin olla sieltä parhaimmasta päästä.

Tosiaan näyttää olevan aika hyvin eksynyt nettilisää noihin palkkalukuihin tai sitten lähes kaikki pakkislaiset hankkii aika paljon keskivertoa enemmän (mitä en jostain syystä usko).

Oma palkka on tasan 2908 € / kk. Tuosta ei sitten jääkään oikein mitään käteen lainojen ja laskujen jälkeen... :jahas:

IsoDino sanoi:
Tulee palkka sitten vaikka lisistä, mutta kuitenkin hyvä palkka. Palkkaa ne lisätkin on.

Edit:
Sama se on minun kohdalla. Aina luullaan, että paperimies kuin paperimies tienaa sen 50 000 euroa/vuosi. Meidänkin alalla on erilaisia työaikamuotoja, kuten 17,27,37,15,25,35 jne. Jo näissäkin on tuntuvia eroja. Samoin työkohteissa, ikälisissä ym. ym.
Itse en todellakaan 50 000 euroa/vuosi tienaa. Isälläni (30v. paperimiehenä) oli viimmeisessä verotuksessa (jäi eläkeputkeen) tulot n. 55000 euroa(ilman ylitöitä), mutta taitaakin olla sieltä parhaimmasta päästä.

Näin se menee. Ja jos paperitehtaassa tekisi pelkkää päivätyötä, ei se palkka olisi kenelläkään lähelläkään tuota 50.000 euroa. Eli lisät ne on mikä tekee ison osan ansioihin paperitehtaassakin.

Itse olisi jo tyytyväinen kun vuodessa saisi sellaiset 30-35 k€, jäisi käteen kuukaudessa edes 100-200 euro enemmän kuin nyt, niin elämä olis paljon lepposempaa kaikkien lainojen ja laskujen jälkeen. Kai tässä on vaan alettava tosissaan suunnittelemaan tota duunipaikan vaihtoa, sitä vaan on jotenkin jämähtänyt tähän nykyiseen.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Larzan sanoi:
Tosiaan näyttää olevan aika hyvin eksynyt nettilisää noihin palkkalukuihin tai sitten lähes kaikki pakkislaiset hankkii aika paljon keskivertoa enemmän (mitä en jostain syystä usko).

Oma palkka on tasan 2908 € / kk. Tuosta ei sitten jääkään oikein mitään käteen lainojen ja laskujen jälkeen... :jahas:

Voipi olla, mutta itseänikään ei tällaiset keskustelut ole kiinnostaneet lainkaan ennen kuin alkoi pikkuisen tuo palkkakuopassa oleminen helpottaa.

Tällaiselta näyttää Suomen tulojakauma erilaisilla koulutusasteilla:

yskp_2004_2005-07-06_tie_001_001.gif

Itse amk-insinöörinä olen hyvässä vauhdissa, tienaan vuorolisien vuoksi saman verran kuin 23 vuotta vanhempi faijani, jolla on pitkä suunnittelijaura (myös perusinssinä) takanaan ja on ton käyrän vihreän viivan kohdalla aika tarkalleen. Oma perusliksa on aika tarkalleen 2600e, mutta lisät nostaa sen noin vähän reiluun kolmeen ja puoleen tonniin. Kolmivuoroon en ajatellut lopuksi iäkseni jäädä päälliköimään, mutta opintolainat on maksettava, joten olen toistaiseksi kieltäytynyt muihin hommiin siirtymisestä, vaikka niitä on tarjottu hieman paremmalla perusliksalla (lisät olisivat tippuneet pois).

Muistan nähneeni kaavion, jossa vain 12% suomalaisista tienaa yli 3200e, joten kuulun suurinpiirtein parhaiten ansaitsevaan kymmenesosaan. Sikäli pullat on hyvin uunissa.

Nuo keskipalkat on kyllä niin ihmeellisiä, että jossain täytyy olla se tutkijoita pursuava thinktankki jossa sadat hemmot repii miljoona euroa kuussa näperrellen papereitaan. Valtiolla tai kunnilla työssä olevista korkeakoulutetuista taatusti suurin osa saa reippaasti alle 3000€ palkkaa, hyvä kun yli 2000€ pääsevät...

Researcher sanoi:
Nuo keskipalkat on kyllä niin ihmeellisiä, että jossain täytyy olla se tutkijoita pursuava thinktankki jossa sadat hemmot repii miljoona euroa kuussa näperrellen papereitaan. Valtiolla tai kunnilla työssä olevista korkeakoulutetuista taatusti suurin osa saa reippaasti alle 3000€ palkkaa, hyvä kun yli 2000€ pääsevät...

Onko nuo kuukausittaiset keskitulot muuten laskettu vuosiansioista jakamalla 12 kk:lla vai suoraan kk palkasta tai tuntipalkasta kerrottuna työtunneilla? Tämä kun kanssa vaikuttaa aika saakelisti siihen lopputulokseen.

Tossa kun oli keskustelua vuorotyön haitoista, niin ei se päivätyö takaa sitä, ettei niitä haittoja tulisi myös. Oman suvun sisällä on esimerkkejä siitä, että työt tuodaan kotiin ja joutuu palkattomiin edustustehtäviin ym. Se on työtä kanssa jos joutuu kotona näpertelemään, eikä ulkomaan matkoilla todellakaan mitään lomailla, siellä ollaan 24h töissä. Itellä työt jää kun astun portista ulos. Ja tulee 1 yövuoro 9:ään päivään ja voi ottaa välillä vähän torkkuakin.Tottakai sitä kroppa kärsii jos itteään ylitöillä rääkkää, mutta voi melkein kaikkeen itsekin vaikuttaa.

Timba79 sanoi:
Näin se menee. Ja jos paperitehtaassa tekisi pelkkää päivätyötä, ei se palkka olisi kenelläkään lähelläkään tuota 50.000 euroa. Eli lisät ne on mikä tekee ison osan ansioihin paperitehtaassakin.

Itse olisi jo tyytyväinen kun vuodessa saisi sellaiset 30-35 k€, jäisi käteen kuukaudessa edes 100-200 euro enemmän kuin nyt, niin elämä olis paljon lepposempaa kaikkien lainojen ja laskujen jälkeen. Kai tässä on vaan alettava tosissaan suunnittelemaan tota duunipaikan vaihtoa, sitä vaan on jotenkin jämähtänyt tähän nykyiseen.

Harvempi "paperimies" kuitenkaan tekee päivätyötä. No, on meilläkin päivävuoroa tekeviä ja tienaa jopa enemmän kuin minä. Johtuu siitä missä kohteessa on töissä ja millainen on työnkuva. Todella laaja on tuo vuosiansio skaala "paperimiehilläkin", luulen että n. hiukan alle 30 000e- n. 60 000e. Minun mielestäni ne lisätkin on palkkaa, sillä ei niitä "haittalisiä" ole kuin lähinnä ilta/yövuoro lisät. Lisäksi tulee kohdelisät, saunalisät, sunnuntailisät, palvelusvuosikorvaukset..

Eikös suomen keskiansio ole jossain 30 000e paikkeilla?? Vai onko tuo tieto jo tullut tässä treadissä..

Edit: Ei nyt kuitenkaan aleta vääntään paperimiesten palkoista tässä treadissä tämän enempää. Jatkakaa...

Täällä on rikkaita ihmisiä...hyvä jos verojen jälkeen käteen €1500/kk, I´m happy..riippuu vuoroista..ja tähän saa hikoilla aika vitusti & tehdä 11 1/2 h. öitä..
Hoitajille lisää palkkaa!!!

Suositut

Back
Ylös Bottom