Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
ZweCCo sanoi:
Minkäs takia muurarit ei voi myydä tarvikkeita työmaalle? :rolleyes:

En tiedä varmasti, mutta kun meille tehtiin takka, niin ei sillä muurarilla kummoisia tarvikkeita ollut. Rälläkät sun muut löytyy kuitenkin työmaalta jo valmiiksi, putkihommissa on varmaan enemmän spesiaalimpaa työkalua.

Taitaa olla yleisesti tiilet jo valmiiksi hankittuna, kun niillä saattaa olla melkoinen toimitus aika. Ja lvi puolen kamoissa on aivan törkeät katteet jos Matti Meikäläinen lähtee niitä ostamaan, kun taas yrittäjä saa niistä helposti sen 60 rossaa pois suoraan, sama on muuten sähkötarvikkeissa.

Siis työnähän muurarin hommat on mukavampia, näin pienessä mittakaavassa, mut kun oot tehnyt niitä sen 30 vuotta niin varmasti alat arvostamaan vaihtelevuutta. Ihan kirvesmiehenä ainakin itse meinaan pysyä

En lukenut kun tän vikan sivun,mutta en ymmärrä kysymystä,miksi muurari ei saisi myydä tarvikkeita työmaalle? Jos on esim. t:mi ja työnkuvaan kuuluu muurauksen lisäksi tarvikkeiden myynti ja välitys,niin tottakai saa myydä. Itse ainakin pyrinkin usein rakennusalan yrittäjänä siihen,että sais myytyä myös tavarat asiakkaalle.Syy on just siinä,että matti meikäläiselle ne maksaa paljon enemmän kun firmoille,jotka ostaa paljon ja siinä on hyvä sauma vetää joskus aika paljonkin välistä.

Siis tottakait saa myydä ja pitääkin yrittää myydä mä vaan yritin sanoa et yleisempää toi myynti on putkimiehillä, kuin muurareilla, ainakin minun kokemuksen mukaan.
Ja onhan se minunkin helpompi myydä noita tavaroita jos jollekkin tekee hommia, kun omistan pakun niin saa ne roudattua työmaalle, ja itse tietää mitä tarvitaan, niin se vähentää asiakkaan murheita, ja jos kuitenkin asiakas saa ne tavarat halvemmalla kuin jos itse asian hoitaisi niin pitäis kaikkien olla tyytyväisiä, etenkin kun mä saan itse ostettua ne tavarat firman alennuksilla

muscleman sanoi:
kiva olla töissä "harrastuksen" parissa, näkee koko ajan mitä uutuuksia tulee ja pysyy hyvin kärryillä

Tuossa on vaan se vika, että kun on harrastuksen parissa töissä, polttaa puolet palkastaan siihen, että ostelee niin vipstaakeja kotiinsa.. (ja myy sitten uusien mallien tultua ne vanhat pois alta pilkkahintaan)

Puusuurelementtityöntekijä, rakennan pakettitaloja tehtaassa, 9e/h (yo-pohjalla).
Kuussa tulee 1400-2000e, riippuu paljonko jaksaa ylitöitä tehdä. Ilman ylitöitä tulee 1400.

Iron sanoi:
No en ole ihan normaali vanhemman konstun hommassa.

Taitaa siis liittyä pasilassa asemaansa pitävään porukkaan?

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
JPK sanoi:
Muurareista taitaa olla eniten pulaa tulevaisuudessa. Muurarin hommat on sit pidemmän päälle rankkoja, kun joudut tekemään samaa nosto liikettä vuodesta toiseen niin se alkaa käymään olkapäiden päälle, jollain kestää paikat jollain ei. Ja ihan perusmuurarithan joutuu työskentelemään aikaajoin ikävissä olosuhteissa (sade ja viima), takantekijöiden työmäärästä ei mulla kyl tietoa, muuten kuin et palkat pitäis olla ihan kohdillaan :)
Noista kahdesta valitsisin mielummin putkiasentajan hommat, putkimiehet voivat palkan lisäksi vielä usein itse myydä tarvikkeet työmaalle jolloin he saavat vielä siitä jonkinmoista myyntivoittoa.

Itse olen ollut n. 8 vuotta muuraushommissa, aluksi apumiehenä ja nyt reilu 3 vuotta itse muuraamassa. Palkka on mielestäni kohdallaan eli urakalla n.25€/h.
Tuntitöissä n. 16-20€/h riippuen kohteesta ja nämä verokortilla. Omalla firmalla varmaan tienaisi jonkun euron enämmän, mutta stressitaso olisi kanssa ihan toista luokkaa. Takoissa & uuneissa on myös hyvä palkkataso, mutta ei niitä ole kauheasti ollut tarjolla, taitaa yleensä takkafirmoilta tulla omat asentajat. Aika harvoin enään tehdään takkaa tai uunia vanhaan tapaan normitiilistä vaan ne tulee pakettina valmiiksi leikattuina & numeroituna kohteeseen. Räjäytyskuvassa on joka kerroksesta kuva ja muuraaminen on melkein kuin legoista kasaisi.
Sääolosuhteista vielä sen verran että normaali sääntö on, että jos tulee enemmän vettä kuin 4 pisaraa neliölle niin hommat stoppaa siihen. ;) eli ei ole tullut kyllä sateessa muurattua kuin muutamia kertoja ja lyhyitä aikoja. Laasti, kivet & äijä kastuu ja seinä olisi myös samalla entinen. Tottakai jos ollaan viimeisiä tiiliä latomassa ja alkaa tiputtelemaan taivaalta niin homma tehdään loppuun.
Talvisin on yleensä hiljaisempaa, mutta silloin voi sitten keskittyä esim. laatoitushommiin, tehdä jotain aivan muuta kuin rakennushommia tai pitää lomaa ja treenata :)

Paljonkos muuten tulee kuukausipalkalla olevan open tuntipalkaksi? Lukiossa sijaisuuksista olen saanut suunnilleen 20e/h, vaihtelee siis sen mukaan minkä asteen koulussa sijaistaa. Lähinnä jos joku ope kertois paljonko oikeasti tulee tuntipalkaksi jos laskee sekä opetukseen menevän ajan että tuntien/kurssien suunnitteluun menevän. Ja miten kesä menee lomarhaojen osalta? Olen kyllä jo alaa vaihtanut mutta kiinnostaa kumminkin. Kuukausipalkkahan ei tässä ammatissa kerro paskaakaan jos ei tiedä mitä kursseja ja kuinka paljon hlö vetää.

Myyntipäällikkö DI:n koulutuksella. Palkka + edut on hyvät, mutta se maksetaan 120:llä reissupäivällä ja n. 50:llä hotelliyöllä, työaikoja ei ole, koska on aina töissä.

Spikie sanoi:
Talvisin on yleensä hiljaisempaa, mutta silloin voi sitten keskittyä esim. laatoitushommiin, tehdä jotain aivan muuta kuin rakennushommia tai pitää lomaa ja treenata :)

Miten sit talvella tulee liksaa liiton rahaako?
Tekeekö täällä kukaan tasoitehommia? millaisiin ansioihin siinä pääsee kiinnostais tietää.
Tuollaisessa kausi luontoisessa työssä ois kyl puolensa, ois sit kyl talvella aikaa vielä rakentaa omia projekteja, ei huonompaa hommaa ollenkaan

ZweCCo sanoi:
No jos putkien ja muurauksen välillä mietit niin sanoisin että muuraus. Johtuu lienee siitä kun itselläkin on suunnitelmia vähän tuohon suuntaan. :) Tulisijojen muuraajilla on hyvät palkat ja on paljon kyllä hommiakin. Tuttavalta muuraajalta kuulin että ottaa vähän yli 1000 euroa uunin muuraamisesta. Se sitten sano että menee joku 4-5 päivää sen tekemiseen. Pitää vaan pystyä olemaan aika härski noita hintoja pyytäessä koska usein saa niin paljon kun vaan kehtaa pyytää. Tinkivaraa aina kannattaa jättää hintoihin. :) Noita tulisijojen muurauksia vaan ei ympäri vuoden ole kyllä yleensä kellekään eikä sesonkiaikaankaan ole joka päivälle kaikille mutta muina aikoina voikin sitten käydä muuraamassa liimaseiniä pesuhuoneisiin yms. sekä tehdä vaikka ok-talojen julkisivumuurailuja.

1000€ takan tekemisestä ja siihen menee 4-5 päivää eli n.työviikko, bruttopalkaksi yksityisyrittäjälle siis n.4000€/kk- kaikki kulut. tosi härskiä.

Tässä keskustelussa huomaa kyllä miten työ elämään vasta astuneet ovat ulkona mikä on hyvä ja mikä ei.En siis tarkoita tätä quottausta, vaan joitakin osia koko threadistä.

Kiva tässä lukea tuollaisista +2k€ ansioista...
Insinööriopiskelijana (5. vuosi), tietokoneiden myyntiä, kasailua, mikrotukea yms, alle 10€/h ja lehtipainossa lopputyön väsäystä ja muuta tarpeellista duunailua hieman pienemmällä...
Bruttotulot taitaa olla kuukaudessa reilut 1k€ ja siitä vielä vuokra ja auton lyhennykset pois.. :hyper: , kuitenkin sen verran, että ei voi opintotukea nostaa...
Täytynee valmistua äkkiä ja hankkia alan duunia ;)
Onneksi on sentään emäntä jakamassa kuluja, mutta ei tässä liikaa ole rahaa harrastuksiin :(

JPK sanoi:
Miten sit talvella tulee liksaa liiton rahaako?
Tekeekö täällä kukaan tasoitehommia? millaisiin ansioihin siinä pääsee kiinnostais tietää.
Tuollaisessa kausi luontoisessa työssä ois kyl puolensa, ois sit kyl talvella aikaa vielä rakentaa omia projekteja, ei huonompaa hommaa ollenkaan

Liitonkorvauksella tulee ihan hyvin toimeen jos haluaa ottaa iisimmin. Kuitenkin tuossa kevät-syksy välillä tulee painettua hommia ihan koko vuoden edestä joten joskus on hyvä myös pitää vähän lomaa että paikat kestää myös seuraavan vuoden rypistykset. Selkä ja olkapäät joutuu suht koville muuratessa joten pitää muistaa venytellä ja muutenkin pitää huolta kropasta. Ja kesälomiahan ei ole. :)

Paljonkos muuten tulee kuukausipalkalla olevan open tuntipalkaksi? Lukiossa sijaisuuksista olen saanut suunnilleen 20e/h, vaihtelee siis sen mukaan minkä asteen koulussa sijaistaa. Lähinnä jos joku ope kertois paljonko oikeasti tulee tuntipalkaksi jos laskee sekä opetukseen menevän ajan että tuntien/kurssien suunnitteluun menevän. Ja miten kesä menee lomarhaojen osalta? Olen kyllä jo alaa vaihtanut mutta kiinnostaa kumminkin. Kuukausipalkkahan ei tässä ammatissa kerro paskaakaan jos ei tiedä mitä kursseja ja kuinka paljon hlö vetää.

Aineenopettajan peruspalkka taitaa alussa olla n. 2300-2500, jos tekee normaali viikkotuntimäärän. Ihan tarkkaan en juuri nyt muista mikä pidettävien tuntien määrä on. Mutta jos siitä itse opetusta on vaikka 18 tuntia, niin loppu on sitten tuntien suunnittelua, tehtävien/kokeiden tarkistusta yms.
Mikä sitten on lopullinen tuntipalkka on hankala laskea. Riippuu kuinka hyvin tekee tunnit ja paljonko viittii pitää vaikka välitettejä. Opetettava ainekin vaikuttaa siihen kuinka tunnit lasketaan. Suunnitelu yms. tietenkin helpottaa jo ekan vuoden jälkeen jos tekee samaa hommaa, kun on jo kerran tehnyt tunnit.
Mikäli tekee ylimääräisiä kursseja tuon perusmäärän lisäksi, niin niistä saa 100e / tunti.
Palkkahan on jaettu koko vuodelle ainakin jos on pidemmässä työsuhteessa jota ei katkaista kesäksi, joten saman palkan saa kesällä. Ja lomarahat normaalisti.

Niin ja siis en ole ope, joten nuo oli ulkomuistista heitetty. Pitänee tarkistaa tietojen oikeellisuus, kun pääsee töistä kotiin... :nolo:

saunalahdella asiakaspalvelijana 8,98 e/h, ei lounasetuja, liikuntalipuistakin saa maksaa:eek: en suosittele:arvi:

Ribee sanoi:
En tiedä varmasti, mutta kun meille tehtiin takka, niin ei sillä muurarilla kummoisia tarvikkeita ollut. Rälläkät sun muut löytyy kuitenkin työmaalta jo valmiiksi, putkihommissa on varmaan enemmän spesiaalimpaa työkalua.

Tarvikkeet ja työkalut on vähän eri asia. Eihän niitä työkaluja tarvii myydä sinne työmaalle. Kyllä se muuraaja ja putkimies ihan omilla työkaluillaan tekee eikä ensin myy niitä sille työn tilaajalle ja tee sitten niillä. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom