Palkkari ruokana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja silusilu
  • Aloitettu Aloitettu
Onko pakkiksella porukkaa jotka ei käytä palkkarina hera+malto juomaa, vaan syövät oikean ruoka aterian aina treenin jälkeen? Ja mitä syötte ja kuinka nopesti treenin jälkeen?
Itse aloin syödä testimielessä pastaa ja kanaa treenin jälkeen, koska vatsavaivat ovat häirinneet jo tarpeeksi kauan. Ja nyt kun olen ollut jonkin aikaa käyttämättä heraa ja maltoa niin vatsavaivoistakin on päästy!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikista paras vaihtoehto on oikea ruoka reenin jälkeen. Ei ole mitään pakotavaa syytä siihen, että pitäisi käyttää jotain palautusjuomaa.

Ihan ruokaahan nuokin ovat toki kallista sellaista verrattuna siihen että teet kunnon ruokaa isomman satsin halvemmalla.

Eipä nuo ole todellakaan mitään välttämättömyyksiä, itse en ole kolmeen vuoteen juonut palkkaria. Mielummin syön enempi oikeaa ruokaa ku vedän noita litkuja naamariin.

Stan Efferding IFBB pro kehonrakentaja ja entinen raakavoimanoston ennätysten haltija sanoo "älä vedä protskudrinkkii, vedä pihvii".

En tiedä onko asiasta tutkimuksia, mutta jos esimerkiksi menet treenaamaan hyvin ravittuna, aminoja verenkierrossa ja syöt treenin jälkeen lisää protskua. Niin eihän siinä voi olla juuri mitään eroa siihen että otatko treenin jälkeen protskua herasta vai kiinteästä safkasta.

Treenin aikaisessa hiilarin käytössä sen sijaan on eroa syötkö kesken treenin makaroonia vai syklistä dekstriiniä. Itse juon yleensä vettä ja joskus EAA + malto.

Syö ruokaa vaikka tunti ennen reeniä, niin ei tarvitse mitään hiilarilitkua treenin aikana.

Tietty osa ei tykkää treenata ruokaa mahassa. Sekä insuliiniä käyttävät erikseen.

Juon palautusjuoman ennen treeniä. Sen jälkeen sitten kiinteä ruoka. Treenin ajankohta useimmiten aamu. Veikkaan kuitenkin että nestemäisellä palautusjuomalla saadaan parempi vaikutus kuin oikealla ruolla koska nostaa nopeammin insuliinejä ja imeytyy nopeammin. Käytännön syistä silti mieluummin kiinteä ruoka itselle.

Jos puhutaan useista tunneista, etten pääsisi syömään, niin otan tässä tapauksessa jonkun palautusjuomahässäkän. Normaalisti vaan kotiin ja ruokaa naamariin 30min-90min treenin jälkeen. Näin menty jo pidemmän aikaa, enkä vaihtaisi takaisin vanhaan.

Aiemmin käytin palkkaria ainakin 10 vuotta, koska muutkin teki niin. Sitten viisastuin ja aloin syömään ruokaa treenin jälkeen. En näe yhtään syytä miksi käyttäisin enää palkkareita. Yhtä järjettöminä pidän treenin aikana juotavia litkuja. Ruoka kunniaan ja hifistelyt pois,niin alkaa tulosta tulla ja rahaa säästyä.

Aiemmin käytin palkkaria ainakin 10 vuotta, koska muutkin teki niin. Sitten viisastuin ja aloin syömään ruokaa treenin jälkeen. En näe yhtään syytä miksi käyttäisin enää palkkareita. Yhtä järjettöminä pidän treenin aikana juotavia litkuja. Ruoka kunniaan ja hifistelyt pois,niin alkaa tulosta tulla ja rahaa säästyä.
Sama homma. Joskus tullu hifisteltyä litkuilla ja ei siinä kevene kuin lompakko.

Itse olen litkumies, käytännössä vaan treenit kulkee paremmin kun tyhjä maha tai riittävästi aikaa edellisesta ateriasta. Intra treenin aikana ja heti suihkun jälkeen oikeaa ruokaa.

30g eaa + 80g osmo maksaa ~22e/kuukausi jos treeni joka toinen päivä, ei siitä konkurssia tee.

Mistä te oikeen otatte proteiinit ruuassa jos hera tulee tuota kalliimmaks? :LOL: Mistään lihasta ei ainakaan halvemmalla saa.

Mä käytän palkkaria ihan sen käytännöllisyyden takia. Usein en viitti syödä heti treenin jälkeen, koska se ruoka on tällä hetkellä mun päivän viimeinen ateria niin venytän sit ainakin johonki 20:00 asti. Tuon takia on helppo napata vaan palkkari heti treenin jälkeen.

Eiks palkkari ole ruokaa? Samaa paskaa se on kun raejuusto..näin niinkuin kärjistettynä. Mikä on "oikeaa ruokaa"? Sekö ettei sitä ole kuivattu? Missä muodossa ostatte riisinne kaupasta?

Ite en normaalisti käytä koskaan palkkareita koska mulla on heti treenin jälkeen yleensä todella nälkä. Mulla tuskin niin hyvin on asiat että herassa ois suurin pullonkaula ja veikkaan ettei monella muullakaan.

Tällä hetkellä on kuitenki niin korkeaproteiininen dieetti menossa että oon katsonu rahaa ja hermoja säästävänä vetää osan jauheena, tästä syystä tällä hetkellä kulkee herasheikki salilla.

Ihan ruokaahan nuokin ovat toki kallista sellaista verrattuna siihen että teet kunnon ruokaa isomman satsin halvemmalla.
Miten saat noista kalliitta? Esim Fastin verkkokaupassa näkyy ole Mucle+ -palautumisjuoma kaupan hintaan 1,08 euroa annokselta. Tuolla budjetilla ei ihan hirveästi kokkailla.

Miten saat noista kalliitta? Esim Fastin verkkokaupassa näkyy ole Mucle+ -palautumisjuoma kaupan hintaan 1,08 euroa annokselta. Tuolla budjetilla ei ihan hirveästi kokkailla.

HUH miten kallista!

Perusheraa saa 0,3 eur /25g. Sillä hinnalla saa nuuhkaista kana pakettia.

Suositut

Back
Ylös Bottom