Palkkari ruokana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja silusilu
  • Aloitettu Aloitettu
Hieman aiheen vierestä, mutta mikäli ette juo palkkaria, vaan kiinteä ruoka treenin jälkeen, niin mites ennen treeniä esim aamulla? A: paastolla treeniin, B: hera ennen treeniä, C: ruoka ennen treeniä, D: paastolla ja treeniin intra aminoilla ja hiilarilla?
Tällä hetkellä nyt kun on kevyt viikko ja pätkäpaastoilen hyvin lyhyellä syömisikkunalla, niin paastoilen koko päivän ja menen neljän aikoihin paastolla treeniin, vedän treenin pelkällä vedellä ja syön noin tunti treenin jälkeen. Sama juttu ehkä ensi viikolla ja sitä seuraavalla, kun ensi viikolla vasta lähdetään nostelemaan volyymia ja nuo pystyy varmaan vetämään paastolla ihan hyvin.

Normaalisti syön koko päivän normaalisti ja vähän lounaan koosta riippuen se on joko viimeinen ateria ennen treeniä tai sitten vedän puoli tuntia ennen treeniä heraa. Treeni aina pelkällä vedellä ja syön treenin jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta mites käykään kun verenkierrossa on jatkuvasti aminoja kun pihviä on syöty pitkin päivää? Ei se lihas huonosti ole Efferdingille tarttunut.

Mites minulle käy kun olen viime aikoina paastonnut 20 tuntia, treenannut paastossa ja vielä treenin jälkeen about tunnin hengaillut syömättä ennen kuin mäsäytän 200g protskua (puolet jauhoista), ~100g rasvaa ja parisataa grammaa hiilaria yhdellä istumalla.

Mikä sinua estää syömästä sitä pihviä silti pitkinpäivää, vaikka sen palkkarin joisitkin? On se hera silti parempi palkkarin, kuin se pihvi. Ja mites ne punasen lihan aiheuttamat terveysriskit? Onko teeveellistä vetää sitä punasta lihaa "pitkin pöivöö." Suolistosairaudet, sydän- ja verisuonisairaudet, huono kolesteroli ja iflammaatio tykkää varmasti. Varsinkin Efferdiinille jenkkilässä vois tehä hyvää vähentää sitä pihvin mussuttamisesta, kun ottaa huomioon lehmäteollisuuden jenkkilässä ja niiden ylilääkityt sairaat naudat.

Mites minulle käy kun olen viime aikoina paastonnut 20 tuntia, treenannut paastossa ja vielä treenin jälkeen about tunnin hengaillut syömättä ennen kuin mäsäytän 200g protskua (puolet jauhoista), ~100g rasvaa ja parisataa grammaa hiilaria yhdellä istumalla.

Kuihdut tai kehitystä vähintään huonommin, kuin olisi mahdollista. Se myös tietysti myös riippuu mitä sä tolla staililla haet ja mitkä sul on muutenki lähtökohdat koko hommaan.

Mikä sinua estää syömästä sitä pihviä silti pitkinpäivää, vaikka sen palkkarin joisitkin? On se hera silti parempi palkkarin, kuin se pihvi. Ja mites ne punasen lihan aiheuttamat terveysriskit? Onko teeveellistä vetää sitä punasta lihaa "pitkin pöivöö." Suolistosairaudet, sydän- ja verisuonisairaudet, huono kolesteroli ja iflammaatio tykkää varmasti. Varsinkin Efferdiinille jenkkilässä vois tehä hyvää vähentää sitä pihvin mussuttamisesta, kun ottaa huomioon lehmäteollisuuden jenkkilässä ja niiden ylilääkityt sairaat naudat.
Sulla taisi mennä pointti ohi? Tarkoitettiin sitä, että jos on syönyt tarpeeksi proteiinia pitkin päivää jo ennen treeniäkin, on veressä treenin aikana ja sen jälkeen muutenkin aminohappoja, joten niitä ei tarvitse siitä palkkarista ottaa. Ja se onko se pihviä vai kasviproteiinia tai vaikka rottaa, on aivan yhdentekevää tämän keskustelun kannalta.

Hieman aiheen vierestä, mutta mikäli ette juo palkkaria, vaan kiinteä ruoka treenin jälkeen, niin mites ennen treeniä esim aamulla? A: paastolla treeniin, B: hera ennen treeniä, C: ruoka ennen treeniä, D: paastolla ja treeniin intra aminoilla ja hiilarilla?

Jos nyt otetaan yksi ei-pätkäpaastoilijan esimerkki, niin omalla kohdallani menee näin: jos heti suoraan herättyä salille (n. 45 min heräämisestä salilla) niin esim. hera + banaani, tai vaihtoehtoisesti ei mitään ja treenin aikana tässä tapauksessa aminohappoja ja hiilaria.
Jos vaihtoehtona minulle optimaalisin ja mukavin vaihtoehto, eli aamupalan jälkeen pääsee treenaamaan, niin normaali aamupalasta vähän kevyempi versio ja siitä noin 1,5h-2h päästä treenille.

Aikanaan aamulla treenasin siten, että ateria pari tuntia ennen. Sitten siitä siirryin paastotreeniin, eli suoraa heräämisestä kohti salia. En minä ainakaan mitään boosteria tms tarvitse. Ensin kokeilin mallia hera + malto ( ns. palkkari ennen treeniä ). Se ei itsellä oikein toiminut. Mikeltä silloin vinkkejä kysyin miten itse asiat toteuttaisi ja nyt yli vuosi treenattu aina paastona ilman palkkaria pelkällä intralla EAA+Osmo. Siitä joku tunti about niin kotona ruokaa naamariin. Kaikille ei välttämättä toimi kaikki tyylit, kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja. Itselläni kyllä paastotreeni aamulla paras vaihtoehto, ei sillä ruoan syömisellä ennen treeniä mitään funktiota ole.

Sulla taisi mennä pointti ohi? Tarkoitettiin sitä, että jos on syönyt tarpeeksi proteiinia pitkin päivää jo ennen treeniäkin, on veressä treenin aikana ja sen jälkeen muutenkin aminohappoja, joten niitä ei tarvitse siitä palkkarista ottaa. Ja se onko se pihviä vai kasviproteiinia tai vaikka rottaa, on aivan yhdentekevää tämän keskustelun kannalta.
Siitähän on joitain tutkimuksiakin, että palkkarin on hyötyä silloinkin, kun päivittäinen proteiininsaanti on jo runsasta.

Siitähän on joitain tutkimuksiakin, että palkkarin on hyötyä silloinkin, kun päivittäinen proteiininsaanti on jo runsasta.
Siinä on kyse enemmänkin ajoituksesta. Sanoo kai sen järkikin, että jos syö sopivana ajankohtana ennen treeniä, alkaa se imeytyä treenin aikana ja jatkuu vielä sen jälkeenkin, jolloin palkkaria ei tarvita. Pelkkä proteiinin määrä ei kerro mitään, koska syöminen ja treeni voi ajoittua niin, ettei niitä aminoita olekaan saatavissa silloin kun tarvitaan ja silloin palautumisjuoma on paikallaan. Kärjistetty esimerkki, että pätkäpaastoilija painaa koko päivän tyhjällä mahalla, treenaa tyhjällä mahalla ja syö kaksi tuntia treenin jälkeen 300 g proteiinia. Proteiinin saanti on runsasta, mutta palautumisjuomasta olisi taatusti hyötyä.

Siinä on kyse enemmänkin ajoituksesta. Sanoo kai sen järkikin, että jos syö sopivana ajankohtana ennen treeniä, alkaa se imeytyä treenin aikana ja jatkuu vielä sen jälkeenkin, jolloin palkkaria ei tarvita.

Itseasiassa treenin aika ei kiinteä ruoka imeydy, mutta toki jatkaa sulamistaan treenin jälkeen.
Voit vain kuvitella miten paljon leusiinia on veressä klo 18 jos 150g pihviä on syöty esim klo 15, treenattu klo 17.. puhutaan varmaan gramman kymmenyksistä. Sehän toki on siellä silloin rakennusaineena mutta ei proteiinisynteesipiikkinä.

Toki nyt ollaan jo niin syvissä vesissä tän kanssa..tarviiko sitä piikkiä jne, mutta tuolta osin teoria ontui.

. Kärjistetty esimerkki, että pätkäpaastoilija painaa koko päivän tyhjällä mahalla, treenaa tyhjällä mahalla ja syö kaksi tuntia treenin jälkeen 300 g proteiinia. Proteiinin saanti on runsasta, mutta palautumisjuomasta olisi taatusti hyötyä.

Pätkäpaastoilijan proteiinisynteesi ei olekkaan optimaalinen. Se on jokaisella siihen ryhtyvällä tiedossa ja valinta tehty. Varinkin heillä se palkkari on elintärkeä ettei mene netoksi.

Illalla syöty mega annos proteiinia toki sulaa todella pitkkään mahassa ja tietämättään "syötää " paastoilijaa.

Silloin ei ole treenattu kunnolla, jos ennen tai jälkeen treenin pystyy syömään kiinteää ruokaa...

Siinä on kyse enemmänkin ajoituksesta. Sanoo kai sen järkikin, että jos syö sopivana ajankohtana ennen treeniä, alkaa se imeytyä treenin aikana ja jatkuu vielä sen jälkeenkin, jolloin palkkaria ei tarvita. Pelkkä proteiinin määrä ei kerro mitään, koska syöminen ja treeni voi ajoittua niin, ettei niitä aminoita olekaan saatavissa silloin kun tarvitaan ja silloin palautumisjuoma on paikallaan. Kärjistetty esimerkki, että pätkäpaastoilija painaa koko päivän tyhjällä mahalla, treenaa tyhjällä mahalla ja syö kaksi tuntia treenin jälkeen 300 g proteiinia. Proteiinin saanti on runsasta, mutta palautumisjuomasta olisi taatusti hyötyä.

Sulla tais mennä pointti ohi? Mun pointti oli "älä kuuntele Stania, se ei varmaan itsekkään tiedä mistä syystä sen lihakset on kasvanut, älä nyt ainakaan syö sitä pihviä joka päivä se on epäterveellistä ja suurin yksittäinen ympäristösaastuttaja." Mä vahingossa lainasin ton koko edellisen ukkon pätkäpaasto jutun tohon viestii, siihen ei pitänyt ottaa kantaa. Minulla ei ole siihen mitään kantaa, muutakuin: ei miköön tehokkain ratkasu lihaksen kasvatuksen kannalta, eikä varmasti tee hyvää suolistolle ja verensokerille. Mun piti ottaa kantaa vaan ton Stan Efferdiinin ohjeeseen syödä pihviä ja jättää herrat juomatta. Perus lähtökohta, kun puhutaan ylipäätänsä mistään lisäravinteista on, että kaverilla on treenit, unet, rasvat, hiilarit ja proteiinit ja ajoitukset näille kohdillaan. Pre-intra-post ruokailut ja ravinteet oikealla mallilla ja kysyjä nyt vaan halusi tietää, jos mahdollisesti nauttisin palkkarin ruokana.

Ja sitä ruokaa mä ite lipputan totta kai. Sitä ajotusta tässä koko keskustelussa ajetaan takaa. Hera on turvallisin. Siihen anaboliseen ikkunaan. Hera on ykkönen. Hera on palkkari protskujen Phil Heath. Ei ole haastajaa.

Itseasiassa treenin aika ei kiinteä ruoka imeydy
Tätä mä en ollutkaan vielä kuullut. Laitetaan listan loppuun:

- Palautumaton lihas ei ota treeniä vastaan
- Proteiinia pitää saada vähintään 3g / painokilo
- Kyykkyä voi tehdä maksimissaan kerran viikossa
- Cardio tappaa gainssit
- Maksimikyykyssä on aina oltava polvisiteet
- Kiinteä ruoka ei imeydy treenin aikana

Toisin sanoen en usko ennen kuin toisin todistetaan.

Tätä mä en ollutkaan vielä kuullut. Laitetaan listan loppuun:

Unohdit muutaman elintärkeän asian. Kaikki yli 30g proteiinia/ateria yli menevä muuttuu samantien läskiksi kehossasi sekä kaikki alle 8 toiston sarjat ovat yhtä tyhjän kanssa lihaksen kasvatuksessa. Unohtamatta vanhaa kunnon fraasia tältäkin foorumilta, ilman jokaista sarjaa failureen olet homo ja paskahousu treenaajana. Etkä myöskään kehity!

Illalla syöty mega annos proteiinia toki sulaa todella pitkkään mahassa ja tietämättään "syötää " paastoilijaa.
Sitä tää kaverin mun mielestä siis ajo takaakin, että
Itseasiassa treenin aika ei kiinteä ruoka imeydy, mutta toki jatkaa sulamistaan treenin jälkeen.
Voit vain kuvitella miten paljon leusiinia on veressä klo 18 jos 150g pihviä on syöty esim klo 15, treenattu klo 17.. puhutaan varmaan gramman kymmenyksistä. Sehän toki on siellä silloin rakennusaineena mutta ei proteiinisynteesipiikkinä.

Toki nyt ollaan jo niin syvissä vesissä tän kanssa..tarviiko sitä piikkiä jne, mutta tuolta osin teoria ontui.
Siis miten ei muka imeydy? Hikoiletko sä sen pois vai katoaako se aika-avaruuteen?

Pätkäpaastoilijan proteiinisynteesi ei olekkaan optimaalinen. Se on jokaisella siihen ryhtyvällä tiedossa ja valinta tehty. Varinkin heillä se palkkari on elintärkeä ettei mene netoksi.

Jäi vähän kesken toi aikasempi ja piti siis kirjottaa, että toi tais olla tältä kaverilta joku kärjistetty huonoesimerkki.

Ei estä mikään ja vedänkin yleensä 100-120 g heraa treenien jälkeen tai kuten eilen, 1-2 tunnin päästä. Syy on kuitenkin nykyään se että se on helppo tapa saada paljon protskua ja halvin mahdollinen proteiininlähde. Aikaisemmin kului 50-55 kg heraa vuodessa laiskuuden takia. Sitä sen sijaan olen ruennut kyseenalaistamaan onko kehonkoostumukselle, ainakaan painoa tiputtaessa, yhtään mitään merkitystä vedänkö treenin jälkeen heraa vai syönkö pihvin ja kananmunan. Isoin syy tähän on se että proteiinin ajoituksella ei ilmeisesti olekkaan paljoa merkitystä kehonkoostumukseen vaan kokonaismäärä on erittäin paljon tärkeämpi. Täten myös millään imeytymisnopeuksilla ei ole mitään merkitystä. Siinä uskossa olen kuitenkin ollut että proteiinisynteesisykäyksiä yli 3g leusiinia kerralla nauttimalla olisi hyvä antaa lihasmassaa kasvatteassa useita päivässä jos halutaan optimoida, mutta 1-2 kertaa päivässä syömällä saadaan silti hyviä tuloksia. Herahan antaa paljon kovemman sykäyksen kuin pihvi, koska aminot vapautuu paljon lyhyemmän ajan kuluessa verenkiertoon. Tällä ei sitten ilmeisesti ole kuitenkaan merkitystä.

Viittaan tähän meta-analyysiin proteiinin ajoituksesta.

This is the first meta-analysis to directly investigate the effects of protein timing on strength and hypertrophic adaptations following long-term resistance training protocols. The study produced several novel findings. A simple pooled analysis of protein timing without controlling for covariates showed a significant effect on muscle hypertrophy (ES = 0.24 ± 0.10) with no significant effect found on muscle strength. It is generally accepted that an effect size of 0.2 is small, 0.5 is moderate, and 0.8 and above is a large, indicating that the effect of protein timing on gains in lean body mass were small to moderate. However, an expanded regression analysis found that any positive effects associated with protein timing on muscle protein accretion disappeared after controlling for covariates. Moreover, sub-analysis showed that discrepancies in total protein intake explained the majority of hypertrophic differences noted in timing studies. When taken together, these results would seem to refute the commonly held belief that the timing of protein intake in the immediate pre- and post-workout period is critical to muscular adaptations [3-5].

Perceived hypertrophic benefits seen in timing studies appear to be the result of an increased consumption of protein as opposed to temporal factors. In our reduced model, the amount of protein consumed was highly and significantly associated with hypertrophic gains. In fact, the reduced model revealed that total protein intake was by far the most important predictor of hypertrophy ES, with a ~0.2 increase in ES noted for every 0.5 g/kg increase in protein ingestion.

however, so our results directly lend support to the theory that meeting target protein requirements is paramount with respect to exercise-induced muscle protein accretion; immediate intake of dietary protein pre and/or post-workout would at best appear to be a minor consideration.

------

Itse nyt pätkäpaastoa käyttävänä olen muutaman kerran kokeillut tehdä treenit täysin paastossa ja 16-20 tuntia paastoa takana. Ja nyt myös Thomas Delauerin neuvosta kokeillut jatkaa paastoa 1-2 tuntia treenin jälkeen. Tavoitteena rasvan vähentäminen säilyttäen mahdollisimman paljon lihasta.

Tässä 05:55 jälkeen antaa suosituksia. Hän itse treenaa aamulla yön paaston jälkeen ja paastoaa aamutreenin jälkeen iltaan asti. Ja sanoo "the end of the day, whole post-workout pre-workout thing, it doesn't really matter" kunhan annat kuitenkin päivän aikana oikeat makrot ja mikrot.

View: https://youtu.be/441jBOb29YE

Silloin ei ole treenattu kunnolla, jos ennen tai jälkeen treenin pystyy syömään kiinteää ruokaa...
Jaahas. Ilmeisesti sitten kaikki maailman kovimmat bodaritkaan eivät ole treenanneet kunnolla,koska syövät ruokaa ennen ja jälkeen treenin.

Suositut

Back
Ylös Bottom