Paljonko menee punnerruksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 20129
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
[mod]Penkkimaksimiväittelyt editoitu pois. :Timba79[/mod]

Punnerruksia joku 50kpl. Penkki 70kg. Painoa 78kg

100 oon joskus kauan sitten punnertanu ja lopetin siihen. Vieläkin menee ainakin 50 HELPOSTI. Paino pyörii 110-115kg. Runkkupena jotakin 170-180kg ja kapee n.50cm pena 100kg*30. Intin testissä patterin enkka :david:

Ketjussa kysyttiin paljonko menee punnerruksia. Ei ruveta vääntämään nyt penkkimaksimien turhuudesta.

Nyt menis minuuttiin ehkä 50 punnerrusta, pitäiskin varmaan jossain vaiheessa oikein kellon kanssa kokeilla.

Siis toihan ei oo juurikaan oo verrattavissa penkkipunnerrukseen . Ju-jutsu opettaja joskus veteli 150 punnerrusta harkoissa ja hymyili vielä. ja penkistä ei kumminkaan noussu 120 enempää omien sanojensa mukaan.

Kuinka vitussa voi tehdä puhtaita punnerruksia yli yksi punnerrus sekunnissa? Siinä saa olla vitun pieni liikerata, varsinkin kun vauhti hiljentyy loppua kohden, itsellä punnerrus on niin pitkä liike, että on melkein fysiikan lakien vastaista tehdä PUHTAITA punnerruksia esim. tuon Kriden mainitseman 52/45.

Ilman pompautusta, rinta kiinni maahan tekniikalla ja "leveä penkki" leveydellä olen saanut 60 ja sääli yksi perään :down: .

Painoa 70kg ja risat

Kusimato sanoi:
esim. tuon Kriden mainitseman 52/45.

Juu, en tiedä, kuinka puhtaita nuo oli, mutta ainankin meidän likkunnanopettajalle kelpasi.

Eikä muuten ole mitenkään mahdotonta vrt. ME on ~115 (tuomareiden mielestä) puhdasta punnerrusta minuuttiin.

EDIT: sen vielä lisäisin, että kyllä ainankin rinta osui maahan joka punnerruksella(kroppa suorassa siis :D). Kai minulla sitten on vaan tuota massaa liian vähän.

Kusimato sanoi:
Kuinka vitussa voi tehdä puhtaita punnerruksia yli yksi punnerrus sekunnissa? Siinä saa olla vitun pieni liikerata, varsinkin kun vauhti hiljentyy loppua kohden, itsellä punnerrus on niin pitkä liike, että on melkein fysiikan lakien vastaista tehdä PUHTAITA punnerruksia esim. tuon Kriden mainitseman 52/45.

Niinpä, samaa oon ihmetellyt :) ja vähän aikaa sit kuulin että joku oli koulussa joskus vetänyt leukoja minuutissa 70-80kpl :lol2:

Räjähtävyyttä ja nopeutta kaverilta saanut löytyä ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mr. Speed sanoi:
Niinpä, samaa oon ihmetellyt :) ja vähän aikaa sit kuulin että joku oli koulussa joskus vetänyt leukoja minuutissa 70-80kpl :lol2:

Punnerruksissa lyhyet kädet ja nopeat liikkeet, niin kyllä niitä kulkee melko nopeaa tahtia. Kädet tuppaa irtoamaan maasta sekä alas, että ylös mennessä. Joskus vuosia sitten oma ennätys tais olla 78/60sekunttia. Tuohon aikaan ei paljoa salilla tullut viihdyttyä, lähinnä hojohojo treeniä, mihin liittyi paljon punnerruksia.

Paremmin ennätys kannattaisi mitata: "kauan pystyt tekemään punnerruksen sekunnissa, kroppa täysin suorana, aloittaen rinta maasta / kädet väh. 90 asteen kulmassa -lopettaen kädet suoriksi."

Armeijassa tosiaan meni se 60-70/min melkoisen puhtaasti.

Viimeksi jossain testissä tuli jotain 50 minuutin aikana.

Paino: 85kg
Penkki: 130kg
Pankki: 1040€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom