Harrastukset on valittu väärin, jos rahaa jää jäljelle :D
Näin ainakin minulla..
Näin ainakin minulla..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmaista lainaa valtiolle....
Tuosta auton hankkimisesta vielä. Onhan se niin, että auto on surkea sijoitus rahoille tuoton suhteen. Mutta auton ostamisella ostat itsellesi aikaa ja luksusta. Kukin voi sitten arvottaa nämä, miten parhaaksi näkee.
Merinäköala vaan säilyttää arvonsa... ja poreammekkin paremmin kuin auto. :kippis1:Auton hinnalla saa melkein merinäköalan(ei provosoiduta). Tottakai luksukseen kannattaa sijoittaa. Esimerkiksi tarkoituksena on hommata kylppäriin jossain vaiheessa poreamme:kippis1: .
Merinäköala vaan säilyttää arvonsa... ja poreammekkin paremmin kuin auto. :kippis1:
Mulla melkein sama tilanne asuntojen suhteen. Paitsi arvonnousut ei ole läheskään tuota luokkaa. Jotain toivottavasti kuitenkin. Nykyinenkin kämppä menee ehkä vuokralle, jos muutan isompaan avokkini kanssa.
Arvonnousuun vaikuttaa olennaisesti (itse tehty) täysremontti, 6000kg tavaraa pihalle ja saman verran tilalle :D Vanhaa tässä kämpässä on enää ovikello ja sen nappula pihapuolella. Hyville tuntiliksoille tuossa kyllä pääsee jos hinnat nyt eivät lähde laskuun.Mulla melkein sama tilanne asuntojen suhteen. Paitsi arvonnousut ei ole läheskään tuota luokkaa. Jotain toivottavasti kuitenkin. Nykyinenkin kämppä menee ehkä vuokralle, jos muutan isompaan avokkini kanssa.
Ai niin ja mulla ei oo 89 Nissania :kippis1:
Yks tavoite mitä ollaan säästämisellä ajateltu on pitkä sapattivapaa ennen lasten kouluun menoa ulkomailla, laskettelua alpeilla ja reissaamista uudessa seelannissa. Toinen on lasten mahdollisten opintojen tukeminen, sitäkin oon jo ajatellut vaikka ne täyttää vasta 2 v. Olis kiva tukea opiskelua taloudellisesti niin ei tarvis ottaa lainaa ja ne vois elääkin nuorena.
PUHETTA YLISUURESTA VEROPROSENTISTA
Janne22 sanoi:Ilmaista lainaa valtiolle....
PArempi sekin kuin rahat vaikka Sedulle :D
Itsekin olen aina mulkannut veroprosentin sen verran yläkanttiin ettei kertaakaan ole tullut mätkyjä vaan palautuksia 1000-1500e joka on ihan mukava "jouluraha". Moni kaveri on loppuvuodesta vittuuntuneena kun taas pamahti mätkyjä satoja euroja ja ainoastaan sen vuoksi, että veroprosentti oli yritetty laskea sentilleen oikein, mutta persiilleen meni.
Eihän se ilmaista lainaa ole, maksetaanhan palautuksille kuitenkin 0,5% korko, mikä taitaa olla kuitenkin parempi kuin yhdenkään pankin käyttötilin korko.
Toi Mixun idea on aika hyvä. Näkee melko hyvin mistä sitä kannattaa säästää.
Täällä on rahamiehiä ja naisia, kun osa pystyy laittamaan 1000e kuussa säästöön. Itsellä ei mitään saumaan tollasiin summiin, ainakaa nyt. Kyllä säästöön suunnilleen sen 150e saa aina, joskus jopa enemmänkin.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Esimerkiksi lehtien tilauksiin voi mennä monta saataa euroa vuodessa. Samoin vaatteisiin saisi varmaan menemään tonnin jos haluaisi ja listaa voi jatkaa loputtomiin.
Tyyppi joka tienaa 1500€ voi saada enemmän säästöön kuin tyyppi joka tienaa 2500€.