Aikamoisia säästäjiä täällä, parhaat säästelee sellaisia summia kuukaudessa mitä jotkut ihmiset saa palkkaa :D Noh, hyvähän se on jos on mistä säästää, ja pienestäkin summasta kannattaisi hieman aina yrittää pihistää sivuun 'pahan päivän varalle', tai sitten johonkin tiettyyn tarkoitukseen.
Itse en ole koskaan säästänyt, aina pannut menemään kaiken mikä on tullutkin, on palkka sitten ollut 1000 tai 3000e käteen, ihan sama mulle. Mitä kovemmat tulot sitä suuremmat menotkin olleet, sisustamiseen ja korkeatasoiseen elämiseen saa ihan hyvin uppoamaan massia.
Nyt tässä vanhetessa olen kenties hieman (???) viisastunutkin ja Megamasan kanssa päätettiin avata säästötili :D uu jee, tästä se lähtee. Tarkoituksena on säästää Thaimaan matkoihin [tulevaisuudessa niitä on luvassa varmaan mahdollisuuksien mukaan 1-2krt/vuosi ja pitempiä aikoja kerrallaan, ainakin semmoisia 1kk settejä, eli muutama kuukausi vuodesta voisi mennä ulkomailla], ja sitten toki kun naimisiinkin pitäis mennä... Täytyy osata olla hieman etukäteen viisas ja pistää tuota matkailua ja häitä varten hieman rahaa sukanvarteen jo etukäteen niin ei tarvi lainoilla hirveesti pelata eikä kitsastella noin muuten, pikkuhiljaa säästäminen on varmaan parempi vaihtoehto kuin rempaista kerralla pussit tyhjiksi [siis... rahapussit].
300e/kk per nokka vois olla tämmönen minimitavoite. Tosin itse olen sen tyyppinen että voin heittää vaikka isommankin summan kerralla jos tuntuu että jää ylimääräisiä. Mielelläni siirrän vaikka aina kaiken 'turhan' per kuukausi pois toiselle tilille, saattaa sitten kasvaa säästöt isoimmilla rykäyksillä aina kerralla ja kyllä se mulle passaa
Eli täällä taloudessa säästöön menis n. 600e, rahaa jää kyllä muutenkin yli mutta nämä siis ihan selkeästi säästöön eikä vaan tilille ylimääräiseksi jätettäisi leijumaan.