Palautusjuoma on turha!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

jfx

Luin noita vanhoja ketjuja palautusjuomista ja aika moni tuntui olevan sitä mieltä, että lähes ainut palautusjuoman etu on sen helppous. Olen käyttänyt palautusjuomaa treenipäivänä aina treenin jälkeen tähän asti vaikka saankin tarvittavan määrän proteiinia ruoastakin, mutta nyt kun katselin, että pitäisi varmaan ostaa 8 kg laktoositonta heraa kerralla, että tulisi halvemmaksi ja sen hinta kun on lähelle 200 euroa niin ajattelin, että vielä enemmän säästäisi jos vaan jättäisi ostamatta kun joka tapauksessa saan proteiinin ruoasta ja siihenkin menee jo se 100 euroa viikko.

Sitten vielä ärsyttää noiden pussukoiden nimet kun ne on kuin suoraan jostain sarjakuvista ja selvästikkin kohdistettu lapsille niiden markkinointi niin vähemmästäkin tulee vähän sellanen kusetettu olo vaikka se nyt onkin samaa tavaraa eri muodossa ja jopa "halvemmalla".

Ihmettelin myös miksi monella jauhojen kannattajalla tuntui olevan ongelma saada juuri proteiinit kasaan päivän ruokavaliolla meinaa luulisi jäävän sitten vajaaksi muistakin makroista.

Nyt loppu omalta osalta näiden kanssa läträäminen. Katsotaan alkaako kaduttaa.

Otsikolla huomio :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis väitätkö sie nyt, että vain proteiinien kokonaismäärällä on vaikutusta ja proteiinien saannin ajoitus on merkityksetöntä?

Ja miun mielestä Hera-80 ei oo mitenkään sarjakuvamainen tai lapselle markkinoitu pussukka, mut jokainen kokee asiat omalla tavallaan.

Jatka nyt vaan sen palkkarin juontia ja käytä sitä vähän vähemmän raflaavaa hera-80:sta.

Tää threadi taitaa olla vähän turha... :jahas:

Siis väitätkö sie nyt, että vain proteiinien kokonaismäärällä on vaikutusta ja proteiinien saannin ajoitus on merkityksetöntä?

Väitän vain, että itse olen saanut ainakin toistaiseksi tarpeeksi tästä hifistelyn muodosta.

Ja miun mielestä Hera-80 ei oo mitenkään sarjakuvamainen tai lapselle markkinoitu pussukka, mut jokainen kokee asiat omalla tavallaan.

No kiva et sie oot löytäny aikuisten pussukan itsellesi. Itse käytin ja käytän nyt tuon Star Nutritionin Whey-100:n loppuun.

Tää threadi taitaa olla vähän turha... :jahas:

Turha threadi turhasta asiasta.

^ kyse ei ollutkaan tuosta nimestä vaan niistä muista Monster Badass Ultimate yms. Toi Star Nutritionin pussukka on ihan asiallisen näköinen. Ostin tosin sitäkin vain sen takia, että se oli suht edullista laktoositonta heraa.

Kumman muuten jättäisit mielummin pois? Maastavedon vai palautusjuoman?

No mikä vitun kysymys toi nyt on? Palkkari ei oo turha ja se on tieteellisesti todistettu. Hera-80 on riittävä palkkariks.

^ "vitun" :D "tieteellisesti" :D Enkä edes kysynyt sulta :/ Ja mikä palkkari sitten ei riitä ja mikä on liikaa? Mistä ihmeen riittävyydestä ylipäätänsäkkään puhut?

Tai no äh yritä tässä nyt pitää jotain tasoa yllä kun juttelee Suomi24:ssä. En ole väittänyt, että siitä ei olisi hyötyä, mutta itse koen ettei siitä ole tarpeeksi hyötyä kun ruokavalio on jo muuten kunnossa.

Tällä hetkellä luen kirjaa joka kertoo ravinnosta ja lihasharjoittelusta. Kirja ilmestyi tuossa alkukesästä.
Siinä kerrottiin testistä, jossa oli ryhmät heraproteiinin käyttäjät, kaseiinin- ja hiilihydraatin. Eli ainoastaan noita löytyi vertailuryhmien palautusjuomista. Heraproteiinilla lihaskasvu oli optimaalisinta ja pelkällä hiilihydraatilla tulos jäi noin kolmannekseen heralla saavutetusta lihaskasvusta. Kaseiini oli ns. väliinputoaja.

Kirjan mukaan ihminen pystyy kerralla imeyttämään vain 20g proteiinia joten säännöllisellä ruokailulla ja tietysti oikealla ruokavaliolla on myös tärkeä rooli, riittävää lepoa unohtamatta.

Jos et palautusjuomaan usko, niin kannattaa vaikka googletella syitä miksi palautusjuomaa käytetään. Itse olen huomannut sen kiistattoman hyödyn.

Tässä ko. kirja http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9513168077

Mikä sulle itelles vaan tuntuu parhaiten toimivan. Varmasti kehittyy ilman palkkariaki, mut onhan niillä paljon hyviä vaikutuksia.

Jos nyt pakko valita ni kyllä taitas mave jäädä mielummin pois.

Mikä sulle itelles vaan tuntuu parhaiten toimivan. Varmasti kehittyy ilman palkkariaki, mut onhan niillä paljon hyviä vaikutuksia.

Jos nyt pakko valita ni kyllä taitas mave jäädä mielummin pois.

Toi on iteasiassa ihan hyvä kyssäri, että kumpi jäis pois.

Kumpikin on korvattavissa, eikä siitä aiheudu muuta kuin pyhäinhäväistys bodyfundamentalisteja vastaan.

Luin noita vanhoja ketjuja palautusjuomista ja aika moni tuntui olevan sitä mieltä, että lähes ainut palautusjuoman etu on sen helppous.

Palkkarista on mm. Hulmi kirjoitellut järkeä (http://lihastohtori.wordpress.com/2012/07/15/ravintolisat-lihaskasvussai/) blogissaan.

Kannattaa oikeesti puntaroida minkä tekijöiden antaa vaikuttaa omiin päätöksiin, mun mielestä tuo "sarjakuvamaisuus" on aika kaukaa haettua ja melko utopistinen lisäargumentti palkkareita vastaan. Ne nyt on vaan jenkkihypemäisesti nimetty koska se on pelin henki, suomessa se menee mun mielestä itseironiasta.

Ite ostin just uuden 4,5kg pöntön prodea kun sattuu kivat alennukset olemaan käytössä joilla perjaatteessa kalliimpi tuote onkin ihan normihintaista vielä toistaiseksi, ja aion vetää joka treenini viimisen toiston jälkeen sen + hedelmiä.

Mun käyttötarkoitus ei nyt välttämättä ole se "lihaskasvun maksimointi" niin suorassa merkityksessä, vaan helppo tapa napata prodea. Sitä vastaan et oikein voi vääntää, että 30g prodea nestemäisenä on helpompi napata kuin purkki raejuustoa. Et vaan voi. Suklaaprodepirtelö on vaan huomattavasti kivempi imeskellä kuin joku purkki rahkaa, oli mikroarvot mitkä hyvänsä.

"Proteiinilisistä ei ole apua" on aika moot juttu, ellei määrittele kenelle niistä ei ole apua. Ei varmasti ole apua hemmoille jotka jo perusruokaa syömällä saavat vedettyä 300g prodea (määrä jonka veikkaisin olevan "liikaa" kenelle tahansa). Mulla tekee tiukkaa syödä 200g prodea perusruuasta, joten otan noin 60g siitä nestemäisenä ja olen huomattavasti paremminvoiva.

Pointsit iltalehtiotsikosta. Mutta senhän jo totesit itsekin, että se oli huomionherätysmielessä keksitty. :)

Entä sitten, syön minä myös Nalle-ruispuuroa ihan hyvällä halulla.

Tuo ei ollut se pointti ja niin kuin joku muukin kommentoi tuota, että on vähän huono vasta-argumentti palautusjuomia vastaan se miten niitä markkinoidaan. Tarkoitin lähinnä sitä, että kun niissä yritetään antaa vähän liiankin hyvä kuva aineen vaikutuksesta vähän niin kuin jossain ostoskanavan mainoksessa hypetetään jotain metallista rasiaa vallankumouksellinena lompakkona.

Lisäksi ylempänä oli siitä, että en voi väittää vastaan etteikö se olisi helppo lähde proteiiineille niin sitähän en ole missään vaiheessa kiistänytkään vaan maininnut sen jo aloituspostissa sen yhdeksi eduksi, mutta muita kovin vaikuttavia etuja siinä ei ole jos muutenkin joka ruokailun yhteydessä sitä proteiinia tulee. Eli itselleni se ei edes helpota mitään vaan on ylimääräinen vaiva jonka otin mukaan kun en uskaltanut olla ilmankaan kun "kaikki" muutkin sitä käyttävät.

jokunen vuosi sitten jäi jauhot ja palkkari pois, ei mitään huomattavaa vaikutusta palautumiseen tai muuhunkaan.

Sama homma itselläni. Silloin tällöin tulee osteltua jotain gainomaxeja ym. valmisjuomia, jos ei työkiireiden takia kerkeä syömään.

Normiruoka on itselleni ainakin riittänyt mainiosti.

Tuo ei ollut se pointti ja niin kuin joku muukin kommentoi tuota, että on vähän huono vasta-argumentti palautusjuomia vastaan se miten niitä markkinoidaan. Tarkoitin lähinnä sitä, että kun niissä yritetään antaa vähän liiankin hyvä kuva aineen vaikutuksesta vähän niin kuin jossain ostoskanavan mainoksessa hypetetään jotain metallista rasiaa vallankumouksellinena lompakkona.

Juu, ovathan nämä body-mainokset ylipäänsä vähän hassuja. Epäsuorastihan melkein kaikki kertovat, että tuollainen pro-tason kehonrakentaja minustakin tulee tällä palautusjuomalla tai ostamalla tämä monitoimikuntoilulaite (tai tämä TV-shopin super-hyper-abs -laite...).

Lisäksi ylempänä oli siitä, että en voi väittää vastaan etteikö se olisi helppo lähde proteiiineille niin sitähän en ole missään vaiheessa kiistänytkään vaan maininnut sen jo aloituspostissa sen yhdeksi eduksi, mutta muita kovin vaikuttavia etuja siinä ei ole jos muutenkin joka ruokailun yhteydessä sitä proteiinia tulee. Eli itselleni se ei edes helpota mitään vaan on ylimääräinen vaiva jonka otin mukaan kun en uskaltanut olla ilmankaan kun "kaikki" muutkin sitä käyttävät.

Vaan eikö tuo ole ihan halvimmasta päästä olevia proteiinin lähteitä? Eikä se nyt mikään ihme ole, helpompihan kuivaa jauhoa on myydä kuin pilaantuvia ruokia.

Sama homma itselläni. Silloin tällöin tulee osteltua jotain gainomaxeja ym. valmisjuomia, jos ei työkiireiden takia kerkeä syömään.

Normiruoka on itselleni ainakin riittänyt mainiosti.

Komppausta täältäki. Nyt tulee pauttiarallaa vuosi täyteen ku en ole säännöllistä palkkaria vetäny, ainoastaan just gainomaxia tai vastaavaa mikäli mieli teki ja sekin lähinnä vain "palkintona" hyvin tehdystä treenistä sekun sattuu maistumaankin hyvältä.

Eli en huomannu mitään eroa treeneissä saatika treenitehojan putoamisessa. Kuhan syöt monipuolisesti treenin molemmin puolin niin siitä tulee kyllä kaikki tarvittavat aineet palautumisen suhteen.

Juon mieluummin palautusjuomaa kuin gainomaxia, pepsi lightiä tai mehuja.

Turhaa on myös kuntosaliharrastus, kalastus ja naiminen kortsun kanssa mutta ne tuovat sisältöä elämään ja hetkellisen mielihyvän tunteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom