Palautusjuoma on turha!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu
Aloittaessani lukemaan tätä, ajattelin että en tosiaan luopuisi palkkarista ja intrasta... Mutta lukeassani mieleen hiipi ajatus, että ehkä sittenkin voisi joskus kokeilla ilmankin :) Itse olen kyllä sitä mieltä, että kukin tyylillään ja joku ei sovi jollekin ja joku taas ei siitä luopuisi mistään hinnasta. Voihan olla, että omalla kohdallakin tuo palkkari homma on joltain osin myös korvien välissä ja lisäravinteita kun vetää niin tuntuu että huikee kehitys koko ajan päällä :D Mutta enpä tiedä... Ehkä joskus heittäydyn hurjaksi ja jätän buusterit ym pois. Kiitos, tässä oli kyllä aihetta ajatella! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori ei jaksa lukea ketjua läpi. Treenit venyy aikalailla 1,5 tuntii ja lopussa on jo jano ja varmaa energian puutetta, niin kannattasko alkaa vetään jotain hiilarisoppaa pitkin treenejä? Siis niin että sheikkeri olis aikalailla tyhjä ku punttailut loppus ja sitte pukkarissa heittäs herat naamaan? Voi suositella jotain halpoja perus hiilareita jos luulette että olis kokeilemisen arvoisia mulle.

Onko toi palkkari enemmänki nimensä mukaan palautumisen edistämiseen vai voiko siitä ylipäätään saada hyötyä treenin loppuosalle? Nykyisellä ohjelmalla alun kyykky vie mehut ja viimesenä liikkeenä on mave, jossa heikottaa melko kivasti.

Sori ei jaksa lukea ketjua läpi. Treenit venyy aikalailla 1,5 tuntii ja lopussa on jo jano ja varmaa energian puutetta, niin kannattasko alkaa vetään jotain hiilarisoppaa pitkin treenejä? Siis niin että sheikkeri olis aikalailla tyhjä ku punttailut loppus ja sitte pukkarissa heittäs herat naamaan? Voi suositella jotain halpoja perus hiilareita jos luulette että olis kokeilemisen arvoisia mulle.

Onko toi palkkari enemmänki nimensä mukaan palautumisen edistämiseen vai voiko siitä ylipäätään saada hyötyä treenin loppuosalle? Nykyisellä ohjelmalla alun kyykky vie mehut ja viimesenä liikkeenä on mave, jossa heikottaa melko kivasti.

Energian puutetta pystyt järkevimmin estämään syömällä hyvin, itse vedän ison ruuan n. 2h ennen treeniä ja pyrin syömään säännöllisesti pitkin päivää, noin 2-3h välein. Juo hyvä ihminen vettä niin ei tule jano et sä nyt niin uuno voi olla ettet tuota tajua? Itse vedän vähän ennen ja treenin aikana aminohappoboolia ja treenin jälkeen palkkarin. Vai vielä halpoja hyviä hiilareita, no voi härregud! omena,ruisleipä,puuro,riisi,vihannekset jne.
Vähän kaduttaa että vaivaiduin kirjoittamaan tämän mutta toivottavasti sun silmäsi edes vähän aukeni, aika pihalla meinaan oot, ei millään pahalla, niin mäkin olin kun harrastusta aloitin.
edit. unohda se hiilarisoppa kokonaan ja keskity tosiaan syömään ruokaa kunnolla, ja kyllä, palkkari sitten treenin jälkeen. Mulla on aika old scool palkkari, 50gmaltoo, 10gdextroosia,40g hifistely heraa, 10g kreatiinia ja 10g l-glutamiinia.

Mä niittaan koko treenin aikaisen ajan aminohapoilla. Ennen treeniä 30 grammaa, treenin aikana 30 grammaa, jossa mukana muutama kymmenen grammaa hiilaria. Perään sitten 40 grammaa.
Tarkoitatko Mike aminoilla ihan proteiinia kuitenkin, vai erillisiä aminoja? Aika reipas määrä ottaa 100g reenin yhteydessä jos on kyse esim bcaa:sta ja glutamiinista.

Sama täällä, nykyinen ns. palautusjuoma on 99%:a kerroista pelkkä aminopalkkari. Myöhemmin sitten safkaa huiviin. Jos en syystä tai toisesta pääse parin tunnin sisällä syömään, sekoittelen jonkun vähän tuhdimman palkkarin.

Kyllähän näitä kannattaa juoda treenin jälkeen ja sitten päivän mittaan L-glutaaminia, BCAA, ja kreaatinia ainakin. Muutenkin vettä ja muita vitamiineja. Ei sitä vaikutusta välttämättä huomaa mutta se on hyvä osa urheilua kun saa tarvittavia rakennusaineita ja hivenaineita.

Kyllähän näitä kannattaa juoda treenin jälkeen ja sitten päivän mittaan L-glutaaminia, BCAA, ja kreaatinia ainakin. Muutenkin vettä ja muita vitamiineja. Ei sitä vaikutusta välttämättä huomaa mutta se on hyvä osa urheilua kun saa tarvittavia rakennusaineita ja hivenaineita.

Glutamiinista:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22990615

Itsellä palkkari jäi pikkuhiljaa pois, muutaman kerran vuodessa tulee otettua, ei eroa. Onhan siitä tutkimusnäyttöäkin, mutta paljonko se käytännön ero sitten näkyy ja tuntuu, on eri asia. Mulla ei ole mitään palkkaria vastaan, ja ilman muuta se kannattaa ottaa jos omiin kuvioihin sopii. Itse syön vain mielummin pääsääntöisesti ruokaa. Heraa kyllä lisään välillä rahkaan/kreikkalaiseen jugurttiin tms. Mutta paremmalta tuntuu kun puolen tunnin sisään treenistä syö kunnon aterian tätä nykyä.

Itsestä tuntuu, että paremmin melkein kulkee treenit kun lopetti
a) stressaamisen ateriarytmistä (2,5-3h välein PAKKOPAKKO saada ruokaa) ja
b) jätti palkkarin pois ja
c) jätti hifit pois

Kuten sanottu, olen itse ollut suurimman osan treenivuosistani aika hifilinjalla monessakin mielessä eikä mulla ole mitään sitä vastaan ja optimointiin toki tarvitaan monta palikkaa ja annos viitseliäisyyttä. Ja se on tietyssä mielessä aika hauskaakin ainakin aikansa.
Palkkaristakin on vaan tehty jotenkin sellainen itsestäänselvyys, että "pakkohan se on ottaa" ja siinä on ehkä osansa vuosien ja vuosien onnistuneella markkinoinnillakin. Tämä sama ilmiö on jo ajamassa itseään sisään loader-puolellekin jne.

Mutta tässä tullaan siihen, mistä Savolaisen threadissakin puhutaan :) Jos haluaa tehdä kaiken viimeisen päälle niin onhan se eri asia kuin tehdä vähän sinnepäin. Siinä välissäkin on tosin toki maastoa.

Kannatan Miken suosimaa aminomässäilyä. Nimenomaan niin paljon sitä aminoa treenin yhteydessä kuin suinkin on mahdollista. Miksi hukata kaikista paras hetki, kun lihas on lämmin ja avoin ottamaan vastaan ravintoa? Haaste: vedä vaikka kilo aminoja treenin kanssa. LOL, vitsi vitsi. Voisi tulla liian nopeaa lihaskasvua, ja sehän on Suomessa kieletty. Noh, ehkä vähän jyrkästi laitettu posti, mutta menkööt nytten.

EDIT: Vapaissa aminoissa on se hyvä puoli, että niitä ei tarvitse pilkkoa, Tällöin siis imeytyminen tapahtuu heti. Proteiinin pilkkominen on myös käsittääkseni se prosessi, missä syntyy munuaisia kuormittavia aineita, joten vapaiden aminojen syönnissä voisi olla terveydellinekin puolensa. Tästä en tosin mene takuuseen jos extra-aminoilla läträä suuria määriä.

Sitä varten ite vedän aterian 30-45min ennen salia. Tosin vedän vielä "palautusjuoman"kin ennen salia. Sitten ei kyllä ole enään mikään kiire mihinkään syömähommiin heti salin jälkeen.

Ei varmaankaan, mutta riskit on tuossakin touhussa jos kovan treenin vetää. Itsellä tuskin pysyisi ruuat sisällä jos siihen vielä palkkarinkin päälle vetää :face:

Viimeksi muokattu:
Treenin aikana on otettava pilkottua prodea, koska silloin ruoansulatus on melko lailla paussilla. Pilkotut aminohapot on suoraan käytettävässä muodossa ja ehkäisee kataboliaa melko tehokkaasti.
Vois koittaa ottaa muuten vaan testiin nuo aminot jo treeniin, kun kohta kiristelyn alottaa. Tuskimpa siitä ainakaan dieetilläkään haittaa on, jos kataboliaa ehkäisee yhtään.

Mä niittaan koko treenin aikaisen ajan aminohapoilla. Ennen treeniä 30 grammaa, treenin aikana 30 grammaa, jossa mukana muutama kymmenen grammaa hiilaria. Perään sitten 40 grammaa.

Paljon sulla oikeen menee noihin rahaa kuukaudessa? :D

Joo, hokasin että en ihan samoja määriä taida kiskoo kun Mike, mutta enpä ole samaa kokoakaan.

Jos heittäis juomapulloon 10-20 g, onko liian vähän? Vai mennäänkö tässä vaan sen lompakon paksuuden mukaan?

Ennen salia: Workout shock (ei aina koska hinta)
Salin aikana: Intra 20g (ei aina koska hinta)
Salin jälkeen: Heraa 35g ja Baanani.

Kyllä, palautusjuoma on aivan "turha".

The actual anabolic window is around 24 hours post workout. They are right they are just wrong in the timing. There are serious design flaws in those studies that make them unrealistic to compare to the real world, that show these kind of benefits immediately post workout. Now there is certainly nothing wrong with whey shakes they are a great source of protein but this timing isn't required or even useful.
"90 minuutin ikkuna jolloin syöt proteiinisi ja lihaksesi kasvaa! Osta tänään täydellinen proteiinijuoma ja muista INTRA NUTRITION!"
Oikeasti tämä "anabolinen ikkuna" on n. 24 tuntia treenauksen jälkeen. Monet aiheesta tehdyt tutkimukset ovat epäpäteviä ja todella epäaitoja verrattuna oikeaan maailmaan joissa näitä "postworkout" hyötyjä heti treenin jälkeisestä proteiinista yritetään todista.
Toki eihän siinä ole mitään huonoa ottaa proteiinia treenin jälkeen, sillä ne ovat mahtava lähde proteiinia mutta ajoituksella ei yksinkertaisesti ole mitään väliä.
Huom. nickname.

Kyllä, palautusjuoma on aivan "turha".

The actual anabolic window is around 24 hours post workout. They are right they are just wrong in the timing. There are serious design flaws in those studies that make them unrealistic to compare to the real world, that show these kind of benefits immediately post workout. Now there is certainly nothing wrong with whey shakes they are a great source of protein but this timing isn't required or even useful.
"90 minuutin ikkuna jolloin syöt proteiinisi ja lihaksesi kasvaa! Osta tänään täydellinen proteiinijuoma ja muista INTRA NUTRITION!"
Oikeasti tämä "anabolinen ikkuna" on n. 24 tuntia treenauksen jälkeen. Monet aiheesta tehdyt tutkimukset ovat epäpäteviä ja todella epäaitoja verrattuna oikeaan maailmaan joissa näitä "postworkout" hyötyjä heti treenin jälkeisestä proteiinista yritetään todista.
Toki eihän siinä ole mitään huonoa ottaa proteiinia treenin jälkeen, sillä ne ovat mahtava lähde proteiinia mutta ajoituksella ei yksinkertaisesti ole mitään väliä.
Huom. nickname.

Niin, mitä sitten tarkotetaan anabolisella ikkunalla? Ja kuinka paljon se on auki tänä aikana? Muistaakseni anabolinen ikkuna on 24-48h auki treenin jälkeen, mutta merkittävin aika oli jotain max. 2h..

Tästä oli joskus jossain vanhassa ketjussa juttua, en vaan muista missä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom