Palautukset jalkatreenissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marauder
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Treenaan jalat yleensä kahdessa osassa siten, että yhtenä päivänä etureidet ja pohkeet, toisena sitten takareidet. Ensin mainittu treeni on etureisien osalta todella tuskaista, (hack-)kyykkä ja prässiä tehdessä tuntuu että todella lähtee taju ja tulee huono olo. :urjo: Pitäisiköhän ottaa käyttöön pidemmät palautukset sarjojen välissä? Millaiset ajat teillä on tuntunu parhaalta? Vai pitäisikö vähentää sarjoja tms? Ite palauttelen sarjojen välissä nykyään 1-1,5min, koskee jokaista lihasryhmää. Etureisille tulee 9-10 sarjaa kaikkiaan.

Toinen kysymykseni koskee palautumista treenin jälkeen. Mulla on ollu tapana juoda heti treenin jälkeen Gainomax-purkki sekä ottaa 5kpl Master's BCAA:ta. Tästä noin 15min, ja olen kotona sekoittelemassa varsinaista palkkaria, johon tulee desi heraa, desi maltoa ja n. 10g kreatiinia. Onko tuollainen "2-vaiheinen" palkkari teidän mielestänne järkevä, vai riittäiskö pelkkä kotona tehty juoma?

Mä olen pitkään vetänyt minuutin palautuksilla, myös jalkatreenit ja olen myös tehnyt tuolla tyylillä, eli etu- ja takareidet omassa treenissään. Tekeehän nuo tottokai tiukkaa, mutta eipä mitään huonoa oloa ole koskaan tullut.

Minkälainen on syömispuoli ennen treeniä? Vedätkö kovinkin lähellä treeniä hiilareita? Mulla nimittäin nuo hiilarit ennen treeniä aiheuttaa takuuvarmasti pahaa oloa. Syönkin n. 3 tuntia ennen treeniä vikat hiilarit ja n. tunti ennen treeniä otetaan prodedrinkki.

Toinen on aerobinen kunto, onko se kovin huonolla mallilla? Voi nimittäin osaltaan vaikuttaa asiaan sekin.

Ensimmäiset sarjat jotka teen voimapainotteisesti, palauttelen 3-4min. Ja sitten reenin loppupuolella pidemmissä sarjoissa palatukset 30sek-90sek. Tietty välillä erikoistekniikoita ;)

Mäkään en pysty noin kolmeen tuntiin ennen reeniä vetämään mitään kiinteetä, ilman että tulis helvetin huono olo reenissä. N.1,5h ennen reeniä pikku protudrinkkki vaan.

Timba79 sanoi:
Minkälainen on syömispuoli ennen treeniä? Vedätkö kovinkin lähellä treeniä hiilareita? Mulla nimittäin nuo hiilarit ennen treeniä aiheuttaa takuuvarmasti pahaa oloa. Syönkin n. 3 tuntia ennen treeniä vikat hiilarit ja n. tunti ennen treeniä otetaan prodedrinkki.

Hmm, voisikohan tuosta löytyä syy. Mun lähimmät ruokailut ennen ja jälkeen treenin on nimittäin sellaset, että syön kouluaterian noin klo 12, koulusta pääsen 14-17, syön purkin Ehrmannia ja yhden banaanin, ja tästä noin tunti niin meen salille. Treeni vie suunnilleen tunnin, ja 1-2h treenin jälkeen kunnon kiinteä ruoka. Pitäisköhän tuo ennen treeniä oleva välipala laukasta takavasemmalle tai ainakin siirtää jonnekin...?

Timba79 sanoi:
Toinen on aerobinen kunto, onko se kovin huonolla mallilla? Voi nimittäin osaltaan vaikuttaa asiaan sekin.

Tästä en sen tarkempaa pysty sanomaan, en varsinaisesti harrasta aerobista, enkä ole siltä puolelta kuntoani missään testannut. Kesän ajan fillaroin joka päivä 10km, kouluaikana 5km/päivä, mutta ei tuokaan ole true-lenkkeilyä vaan enemmänkin matkan tekoa... Suunnitelmissa on ollut jonkin sortin aamuaerobinen, kun lukujärjestyskin sen sallisi, saisi samalla hieman kiinteyttäkin. Toivottavasti vastaukset antoi jotain selvyyttä...

Marauder:

Kokeile jättää se banaani pois ja ota se protu n. tunti ennen salia. Syö se banaani vaikka jonkun muun välipalan tai ruokailun yhteydessä.

EDIT: Ja kokeile ottaa se protu jauhona, mulla ainakin toimii parhaiten niin. Otan hera/kaseiini sekoitusta jotain 30-40 ja joskus vähän rypsäriäkin joukkoon.

MUlla menee ainakin just päinvastoin. Jos en ennen treeniä syö, ei ole voimia tehdä mitään ja sitten tulee huono olo. Jos vaikka ennen treeniä syö neljä ruispalaviipaletta ja tonnikalapurkin, niin jo sillä jaksaa heilua reilun tunnin salilla. Täytyy kyllä huomioida, että kunnon ruoasta on välipalan syömisaikaan kulunut jo 4-5 tuntia.

Joo kyllä hiilarista voimia saa, mutta jos huono olo johtuu niistä, ni ota jotai piristävää (kofua) tms ennen reeniä ja jätä hiilarit vek.

Timba79 puhu varmasti asiaa. Mutta lisään ny tähän viä tämmösenkin näkö kanna. Raskaammat liikkeet vaativat pidemmän huili tauon sarjojen välissä. kyykky vaati kauemman puhallus ajan kuin Esim. pohje treeni istualtaan.

tommih sanoi:
Joo kyllä hiilarista voimia saa, mutta jos huono olo johtuu niistä, ni ota jotai piristävää (kofua) tms ennen reeniä ja jätä hiilarit vek.

Juuri näin. Hiilarit kannattaa vetää n. 3 tuntia enne treeniä ja reilulla kädellä (jos ei ole dieetillä) ja tunti ennen treeniä se protujuoma ja vähän ennen treeniä vaikkapa 200 mg kofua. Toimii kuin junan vessa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:
Juuri näin. Hiilarit kannattaa vetää n. 3 tuntia enne treeniä ja reilulla kädellä (jos ei ole dieetillä) ja tunti ennen treeniä se protujuoma ja vähän ennen treeniä vaikkapa 200 mg kofua. Toimii kuin junan vessa.

Tuossa vois olla kokeilemisen arvoinen resepti. Treenit kyllä kulkee muuten ihan mukavasti, eikä muiden lihasryhmien treeneissä esiinny tuota ominaisuutta. Kiitokset vastanneille, saa toki kertoa edelleen kokemuksiaan asiasta... :worship:

Ite vedän välipalan noin 1h-1,5h ennen treeniä, riippuu miten koulusta pääsee. Onko tuossa sitten jotain huonoa jos syö välipalan tuohon aikaan ennen reeniä? Yleensä se välipala on tonnikalaa/leipää/maitoa

Mulla sama homma eli 1-1,5h ennen treeniä valipala nassuun. Välipala on yleensä jauhee muodossa ja "cocktail" on seuraavanlainen: Kasea, glutaa, kreaa, vitskua, sekä kalaöljyä = nami nami :D sit salille. Teen jaloille 4 liikettä ja jokaisessa 2 kovaa sarjaa. Kylla ton pystyy vetamaan, mutta esim .eilen piti vikan sarjan jalkeen ottaa tukea, kun näin tähtiä ja huimasi.

-No pain, no gain-

Jos jalkareeni ei tunnu pahalta, on se silloin liian kevyt. IMO

Walas sanoi:
Teen jaloille 4 liikettä ja jokaisessa 2 kovaa sarjaa. Kylla ton pystyy vetamaan, mutta esim .eilen piti vikan sarjan jalkeen ottaa tukea, kun näin tähtiä ja huimasi.

-No pain, no gain-

Oikea asenne! :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom