Pakkotoistot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keiko-
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Olen jo pitkään miettinyt miten kaverin auttamat toistot vaikuttavat. Joku kertoi sanonnan "pakkotoisto on voiman pahin vihollinen", pitääkö paikkaansa?

Pitää paikkansa, sillä voimaa haettaessahan ei sarjaa yleensä tehdä loppuun asti(jätetään pari toistoa varaa), kun taas pakkotoistoa tehtäessä sarja tehdään täysin loppuun (yli omien rajojen), jolloin kaveri keventää vähän painoa, jotta viimeisetkin mehut saadaan puristettua lihaksesta irti. Massaa hankittaessa hyvä tehokeino.

Jep, massaa reenatessa ovat kyllä uber hyviä.

Ja kannattaa vaihdella pakkotoistojen nopeutta. Esim penkissä tehdessä hitaat pakkotoistot meinaavat mennä saatana rankoiksi, eli pyydät kaverias välillä nostamaan sitä tankoa yhtä nopealla tahdilla, kuin sarjan ensimmäisissä toistoissa. Selkää treeniin yhdistäessä pakkotoistot pitäävät (imo) aina olla tollasia nopeita, koska jos esim alataljassa se talja liikkuu sellasta 1cm/1sek vauhtia niin tekniikka hajoaa! Mutta punneruus liikkeissä kyllä voit tehdä hitaitakin pakkotoistoja. Ja ite en suosittele 3 pakkotoistoa enempää sarjan päätteeksi. Meinaa mennä liian rankaks.

Oon tietonen tosta että pakkotoistoja ei pitäisi tehdä voimatreenissä ja ettei sarjoja tulisi viedä loppuun asti mutta tekisi mieli tietää vähän paremmin että miksei?
Itse olen tähän mennessä vienyt pääliikkeissä sarjat yleensä aina aikalailla loppuun asti ja apuliikkeissä sitten on sitten tullut tottakai tehtyä pitempiä sarjoja ja pakkotoistoja.
Mutta siis kannattaisiko esim maastavedossa jättää pois vaikka 10 kiloa että jäisi vähän toistoja talteen?

voimatreeni pohjautuu pitkälti hermotukseen.
'massatreenissä' hermotus ei ehdi palautua tarpeeksi, sillä hermotus
palautuu lihaksia hitaammin.

Korjatkaa mikäli teesini menee männyille.

Joo ja monissa liikkeissä missä sen pään osuus on tosi iso toi pakkotoisto auttaa tosi hyvin. Kun kovissa kyykkyraudoissa kaveri tulee mukaan ja itse luulee että se auttaa, niin tekee sarjan aivan sairaan kovaa loppuun asti ja todellisuudessa se kaveri ei auttanut ehkä ollenkaan.

Toinen puoli tossa treenissä pakkotoistojen kanssa on se että se aiheuttaa kehossa suuremmat testosteroni pyrskeet kuin vain 2 toistoa vajaaksi jätetty sarja. Ja jos palautuminen on OK tuo tarkoitta kasvua.

arnold1987 sanoi:
Toinen puoli tossa treenissä pakkotoistojen kanssa on se että se aiheuttaa kehossa suuremmat testosteroni pyrskeet kuin vain 2 toistoa vajaaksi jätetty sarja.

Tähän mä haluaisin jotain viitteitä.

Pakko kyllä vähän kysellä nyt, mutta oletko tommih huomannut valtavaa eroa kehityksessä pakkotoistoja tehdessä verrattuna suoriin sarjoihin? Ja arska voisi kertoa lisää tuosta testosteronitulvasta, joka kehoon syntyy. Nyt ei kelpaa lähteeksi Möykky86 tai oman salin vanha potarisetä.

Joona sanoi:
Pakko kyllä vähän kysellä nyt, mutta oletko tommih huomannut valtavaa eroa kehityksessä pakkotoistoja tehdessä verrattuna suoriin sarjoihin?

Nyt kun aloin ennen kesää reenaamaan reenikaverin kanssa jolloin tietysti aloitettiin tekemään pakkotoistoja, niin kehitystä on tapahtunu ihan hyvin. Toisaalta jakokin vaihtui eli en nyt voi sanoa 100% varmasti, että kehitys olisi pakkotoistojen ansiota.

Mutta kyllä niillä lihan kipeeksi saa ja helvetin kovan pumpin!

Ja imo joka viikko ei kannata tehdä. Tuntuvat paljon rankemmilta, kun tekee tyyliin joka toinen viikko.

mitä suurempi rasoitus sitä suurempi hormoonien eritys...kun mennään yli rajan tai edes lähelle sitä se on suurempi kuin jos jätetään sarjat kesken. tarkoituksen mukaista ei ole tehdä pakkotoistoja kaikissa liikkeissä tai kovin montaa...vain että se sarja tulee oikeasti tehtyä.
Tietenkin monet sanojat että volyymi ylös ja tehot alas, mutta itse olen sitä mieltä että mahdollisimman vähällä sarjamäärällä, jos näin saadaan sama vaikutus kuin 30 sarjalla...
Googleen vain hakuun pakkotoista ja hormonieritys taiu tuotanto niin ainakin yksi väitöskirja sieltä löytyi...

Asiasta on niin monia mielipiteitä että turha ruveta tappelemaan että " voitko todistaa", jos joku kasvaa ilman niin parempi kait se silleen on.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom