Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Mä maksan mielelläni käyttövaatteista, kuten kengistä ja päällystakeista hieman enemmän. En seuraa trendejä enkä jaksa joka vuosi samaa ruljanssia uudelleen, joten jos saan kalliimmalla vaatteita, jotka kestävät useamman vuoden, säästyn näin ostorumbalta ja mielenterveysongelmilta kaupoissa juostessa. Mutta mä kieltäydyn maksamasta merkistä merkin takia, maksan laadusta.
Laukut on mulla niinikään ahkerassa käytössä ja varsinaisia käyttölaukkuja ostaessa panostan myös kestävään sellaiseen.

Sellaset vaatteet, jotka eivät jatkuvalla kulutuksella ole, saa ollakin edukkaampia. Jos mulla olis massia rutosti, en usko että se vaikuttaisi mun pukeutumiseen mitenkään. Tulis jotenkin nolo olo lesottaa jollain vaatteilla :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No se on hyvä.

Juu. Osa heistä joiden luulet käyttävän kashmiria vain tunteakseen itsensä cooliksi muiden silmissä saattavatkin käyttää sitä, koska se tuntuu hyvältä ja se saa heidät näyttämään cooleilta heidän omissa silmissään. Sama homma monien muidenkin materiaalien, merkkien ym. kanssa. Jotkut saattavat jopa käyttää liekkipaitoja, koska se saa heidät näyttämään cooleilta heidän omissa silmissään.

Juu. Osa heistä joiden luulet käyttävän kashmiria vain tunteakseen itsensä cooliksi muiden silmissä saattavatkin käyttää sitä, koska se tuntuu hyvältä ja se saa heidät näyttämään cooleilta heidän omissa silmissään. Sama homma monien muidenkin materiaalien, merkkien ym. kanssa. Jotkut saattavat jopa käyttää liekkipaitoja, koska se saa heidät näyttämään cooleilta heidän omissa silmissään.
Miksi väität mun luulevan? Mä en mielestäni maininnut missään kohtaa luulevani, vaan tunnen/tiedän hyvin lähipiiriissä henkilöitä, jotka toimivat näin. Jos tässä kohtaa ihmettelet ajatuksenlukutaitojani, niin muistele ja mieti onko ollut havaintoja hyvin samanlaatuisista, lähes identtisistä pukeutumistyyleistä esim. koulussa, jotka edustavat jotain kallista brändiä. Ei varmasti ole kaikkien kohdalla kyse omakohtaisesta mukavuuden tunnusta tai omaan silmään uppoavasta tyylistä. Se on osittain sitä ns. go with the flow-efektiä. Viimeistään selviää ko. henkilöiden puheista ja viestivästä käytöksestä. Ettei nyt jää pelkästään oletusten varaan.

Miksi väität mun luulevan? Mä en mielestäni maininnut missään kohtaa luulevani, vaan tunnen/tiedän hyvin lähipiiriissä henkilöitä, jotka toimivat näin.

Osalla voi olla kyse tästä. Osalla jostain muusta. Älä oleta liikaa.
Jos tässä kohtaa ihmettelet ajatuksenlukutaitojani, niin muistele ja mieti onko ollut havaintoja hyvin samanlaatuisista, lähes identtisistä pukeutumistyyleistä esim. koulussa, jotka edustavat jotain kallista brändiä. Ei varmasti ole kaikkien kohdalla kyse omakohtaisesta mukavuuden tunnusta tai omaan silmään uppoavasta tyylistä. Se on osittain sitä ns. go with the flow-efektiä. Viimeistään selviää ko. henkilöiden puheista ja viestivästä käytöksestä. Ettei nyt jää pelkästään oletusten varaan.

Minäkin olen nähnyt lähes identtisiä liekkipaitatyylihemmoja, mutta en silti uskalla täysin varmasti sanoa haluavatko he miellyttää omia silmiään vai muiden silmiä. Jotkut pitävät varmaan nahkatrenssejäkin miellyttääkseen omia silmiään.

Mainitsin myös jotain tekstin loppuosassa, joten älähän nyt.

Ei kannata silti tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Minäkin luulin, että nahkatrenssimiehet/pojat ovat katsoneet liikaa elokuvia ja vähän niin kuin go with the flow-tyylillä pukeutuvat. Myös heidän puheistaan ja eleistään päättelin samaa, mutta kyllä siinä saattoi olla muutakin.

Tässä esim. teit hieman liian pitkälle menevän johtopäätöksen:
Vuittonin laukutkin taitaa olla verrattavissa ala-asteikäisten pikkupoikien NHL-reppuihin. Niitä käytetään, koska se on niin cool.

Onneksi tuo taitaa-sana sentään hieman pehmentää vaikutelmaa.

Ei kannata silti tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Minäkin luulin, että nahkatrenssimiehet ovat katsoneet liikaa elokuvia ja vähän niin kuin go with the flow-tyylillä pukeutuvat. Myös heidän puheistaan ja eleistään päättelin samaa, mutta kyllä siinä saattoi olla muutakin.

Tässä esim. teit hieman liian pitkälle menevän johtopäätöksen:

Onneksi tuo taitaa-sana sentään hieman pehmentää vaikutelmaa.
Vuittonin laukku nyt vaan sattuu olemaan eräänlainen statuksen merkki myöskin. Siitä juurikin tuo taitaa johdatus. Joku huono ja ruma kopiokin tekee moneen ihmiseen vaikutuksen, ja monella onkin ollut tässä vuosien varrella kauhea himo saada justiinsa Vuittoni. Ja suoraan sanottuna en toivoisi emännän käyttävän tälläista hirvitystä, vaikka mammonan tuloa ei voisi estää:

http://elinascelebblog.blogspot.com/2008/01/julkkisten-rakkaat-vuittonit.html

Ja jos nyt selkeästi on olemassa kokemusta kavereista, jotka yhtäkkiä muuttavat tyyliään toisten perässä muusta syystä kuin siitä että itse kokevat sen omakseen, niin mikä siinä on niin mahdotonta?
En nyt kuitenkaan esittänyt mitään hurjia prosenttilukuja, vaan puhun oman kokemuksenkin pohjalta vain muutamista ressukoista, joihin olen vuosien varrella törmännyt.

Jos itsellä olisi käteistä niin paljon ylimääräistä, että voisin ostaa Vuittonin laukkuja, niin mieluiten ostaisin jonkin saman hintaisenkin jopa, mutta jostain kauempaa ja eri merkkiä joka on taatusti harvinainen. Onko se kivaa kulkea laukun kanssa jollainen on lähes jokaisella pissiksellä, oli ne sitten feikkejä tai ei? Sinänsä olen iloinen ettei suomeen ole vielä rantautunut kaikkia ns huippumerkkejä.

Kuten sanoin käytän niitä itse matkustaessani autolla tai junalla. Hyviä laukkuja. On oikein kiva kulkea niiden kanssa.
Ei kai ne nyt niin hyviä ole kuin mitä maksavat. Luulempa, että suurin osa hinnasta tulee merkistä ja jos sijoittaisi tuon saman summan "oikeaan" laukkuun niin varmasti saisi matkustamiseen paremmin soveltuvan laukun. Mutta kukin tyylillään mun edellinen lentolaukku maksoi 19,90 € ja kesti jotain 8 vuotta ja riitti mun tarpeisiin vallan mainiosti.

Ei kai ne nyt niin hyviä ole kuin mitä maksavat.

Näytän omissa silmissäni hyvältä kun nostelen ja kanniskelen niitä.
Luulempa, että suurin osa hinnasta tulee merkistä ja jos sijoittaisi tuon saman summan "oikeaan" laukkuun niin varmasti saisi matkustamiseen paremmin soveltuvan laukun.

Mikä saa sinut ajattelemaan, etteivät vanhan ja perinteikkään laukkuvalmistajan laukut ole oikeita laukkuja?
Mutta kukin tyylillään mun edellinen lentolaukku maksoi 19,90 € ja kesti jotain 8 vuotta ja riitti mun tarpeisiin vallan mainiosti.

Lentäessä en käytä Vuittoneja.

Mikä saa sinut ajattelemaan, etteivät vanhan ja perinteikkään laukkuvalmistajan laukut ole oikeita laukkuja?
Okei lienevät kuitenkin oikeita laukkuja mutta väitän kuitenkin edelleen, että suurin osa hinnasta tulee merkistä jolla ei itse laukun ominaisuuksien kanssa ole tekemistä. Mutta ymmärrä silti sua. Vähän sama homma kuin autojen kanssa. Jos olisin fiksu ostaisin jonkun halvan mutta varman ja kestävän toyotan mutta ajelen silti kaksi kertaa kalliimmalla saksalaisella joka on tämänKIN päivän seissyt parkkiksella odottamassa yön aikana itsestään rikkoutuneen sytyspuolan korvaajaa. Mutta en valita, ennemmin ajelen tuolla, koska näytän mielestäni paremmalta siinä kuin japsikipossa.

Okei lienevät kuitenkin oikeita laukkuja mutta väitän kuitenkin edelleen, että suurin osa hinnasta tulee merkistä jolla ei itse laukun ominaisuuksien kanssa ole tekemistä.

Mikäs uutinen se tämä on?
Näinhän se on aina merkkituotteiden kanssa. Et sä just vaikka sitä Vuittonia ostaessa maksa laukusta, vaan Vuittonista. Ihan täysin samoilla spekseillä varustettu "merkitön" laukku, ja hinta tippuu jo naurettavasti alemmas.

Ei kun nii joo. Ne jotka disauttaa Vuittonia on oikeasti köyhiä ja kateellisia. Olen katsellut heidän liekkipaitojaan ja trenssejään ja kuunnellut heidän juttujaan ja näin se on.
Mulla on noita mutta olen silti sitä mieltä että ne on mature pissisten ja lutkahtavien aasialaisten kamaa :( Tuo monogram, se cherry-juttu ja feikit pilasi koko jutun.

Toinen mikä on musta vähän sellanen teinipissismerkki on Guess. En jotenkin arvosta yhtään, näyttää niin "halvalta" vaikka onkin ihan hinnoissaan.

Guessin miesten tuotteet on mun makuun ihan jees. Mulla on yks erikoisen vihreä cardigan, joka oli lahja johon tykästyin välittömästi, vaikka normaalisti en ilostu erityisemmin kun mulle ostetaan vaatteita.

Ne 100-200 eskon käsilaukut, joita isin kiiltoprinsessat kanniskelee, on kieltämättä monesti melko mitäänsanomattomia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom