Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Miten olisi sateettomina päivinä pitää nahkapohjaisia kenkiä ja kunnon ohuita puuvillasukkia? Voisit myös laittaa vauvatalkkia jalkoihisi ennen puhtaiden sukkien vetämistä päälle. Saattaisivat olla yksi ratkaisu - ja taatusti paremman näköiset kuin nuo viimeisen linkkisi hirvitykset (anteeksi suorasanainen kommentti).

Aina puhutaan kuinka nahka hengittää, mutta itse olen vähän eri mieltä. Jos pistää suun eteen palan nahkaa ja kokeilee hengittää sen läpi, niin aika nopeasti selviää, kuinka paljon nahka hengittää. Paksu ja tiivis nahkapohja ei varmastikaan pahemmin hengitä. Veikkaisin, että nyt jalassa olevat Jalaksen turvakengät Geox-pohjalla hengittävät aivan eri malliin.

Kun ongelma on siinä, että jalat lämpenevät lämpimissä olosuhteissa liiaksi tiiviiseen kenkään ahdettuna, niin mieluiten lähtisin parantamaan kengän hengittävyyttä. Luulisi, että joku muukin samaa miettinyt. Tänään löytyi yksi vaihtoehto, luulisi näitä löytyvän enemäänkin:
2-FUEN%2015A-6185%20PK-ESPUMA-CAMEL.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No laitapa toiseen jalkaan muovipussi ja sulje se nilkasta vaikkapa kuminauhalla ja toiseen jalkaan nahkakenkä. Pidä niitä sisätiloissa jaloissasi kaksi tuntia. Oletan, että huomaat nahan edut kumiin tai muoviin verrattuna.

Tuo yllä oleva kenkä onkin jo paremman näköinen. Vielä jos tuo pohja on ohutta nahkaa, ja nuo kumiosat ovat vain palasia liimattuna sen pohjan päälle kuten esimerkiksi klassisessa italialaisessa Car Shoessa on, niin se on taatusti kiva pitää jalassakin.

car-shoe-stor__b375m.jpg

Hyvässä nahkakengässä, jossa kengänpohja on ommeltu kiinni, jalat hikoilevat huomattavasti vähemmän kuin halvemmin valmistetuissa kengissä. Omat jalkahikiongelmat poistuivat, kun aloin käyttää kunnon kenkiä, ja kun muistaa jättää kengälle aina päivän lepoaikaa käytön jälkeen. Hyviä miesten kenkiä saa vaikka täältä: http://www.herringshoes.co.uk/

Mulla jalat hikos turvakengissä ihan saatanasti sillonkun oli varastoduunissa. Mä käytän lähes poikkeuksetta aina nahkakenkiä, koska olen a) kenkäfriikki b) myös nahkafriikki ja ei ole kyllä hikoiluongelmaa ollut.

Jos suun eteen lätkäsee palan jotain muuta kenkämateriaalia, ei varmaan senkään läpi saa kamalasti hengitettyä, sen verran paksuja noi kenkämatskut on.

No laitapa toiseen jalkaan muovipussi ja sulje se nilkasta vaikkapa kuminauhalla ja toiseen jalkaan nahkakenkä. Pidä niitä sisätiloissa jaloissasi kaksi tuntia. Oletan, että huomaat nahan edut kumiin tai muoviin verrattuna.

Tuo yllä oleva kenkä onkin jo paremman näköinen. Vielä jos tuo pohja on ohutta nahkaa, ja nuo kumiosat ovat vain palasia liimattuna sen pohjan päälle kuten esimerkiksi klassisessa italialaisessa Car Shoessa on, niin se on taatusti kiva pitää jalassakin.[/IMG]
Jos laitetaan samalle arvosteluasteikolle muovipussi, nahkakenkä ja palja ilmassa oleva jalka, niin kyllä nahkakenkä on paljon lähempänä muovipussia hegittävyydeltään, vaikka itse haluasin sen hengittävyyden olevan samaa luokkaa paljaan jalan kanssa. Tai jos vaikkapa pyöräilee muutaman tunnin helteellä nahkakengissa tai kunnolla ventiloiduissa pelkkää muovia olevissa pyöräilykengissä, niin huomaa että materiaali ei vaikuta läheskään yhtä paljon kuin rakenne.

Noissa Pikolinoksen kengissa pohjan rakenne on saman tyyppinen kuin linkittämissäsi punaisissa kengissa. Yhdet vähän samanlaiset Pikolinokset mulla on jo ja ovat kyllä varsin mukavat kävellä.

Entä jos pidät ilman sukkia? Erittän Miami Viceä ja ah niin trendikästä. Itse ajattelin vetää kesän toimistolla kenkäkommandona. Loaferit on tosiaan myös kokeilemisen arvoisia, ei ole kovin raskaat jalassa. Itsellä hieman sama ongelma..tai kenellä ei olisi jos täytyy olla kengät jalassa työpäivän ajan:(

Kaikilla varmaan jalat hikoilevat kengissä kuin kengissä, mutta esim. pohjallisilla ja hyvillä sukilla saa olon sentään mukavammaksi. Ostin jokin aikaa sitten kokeilumielessä bambusukat ja vievät kosteuden todella mukavasti pois iholta. Puuvillasukathan ovat ne vihoviimeiset, jos yhtään hikoilee.

Eikös muuten Geoxilla ole kenkiä, joiden olisi tarkoitus jotenkin pohjan kautta puhkua ylimääräiset höyryt pois?

En oo ennen rakastunu yhteenkään vaatteeseen mikä on eteen tullu, mutta nyt kävi ekan kerran niin:

10832-g.jpg

Tommoset on pakko saada :kuola:

Ja heitän ilmoille kysymyksen: Paljon porukalla menee rahaa kuussa vaatteisiin? Itsellä vaihtelee tosi paljon. 10-100 € karkeasti. Helmikuussa meni n. 350 :rock:

Viimeksi muokattu:
Ja heitän ilmoille kysymyksen: Paljon porukalla menee rahaa kuussa vaatteisiin? Itsellä vaihtelee tosi paljon. 10-100 € karkeasti. Helmikuussa meni n. 350 :rock:

Tänään meni about 150e ku kävin ostaa kengät ja farkut. Mut keskiarvo kuukausittain on varmaan 30e, sillä joka kuukausi ei todellakaan tule ostettua vaatteita opiskeliabudjetilla.

Jumalauta on ajat muuttunut omasta 90 luvun nuoruudesta. Silloin kun olin itse 17vee, tuolla 350 erkillä olisi ostanut silloiselle amisluokalle joka jätkälle uudet pilottitakit, nappiverkkarit ja karjala lippikset.:rock:

Viimeksi muokattu:
Ilman yhtään liioittelua olen mielestäni erittäin tyylitietoinen. Käytän hillittyä tyyliä, joka ei ole "poikkeava" mihinkään suuntaan kuten esim ns "gooteilla", skeittareilla, hoppareilla, amiksilla..jne. Hillittyjä keveitä/ohuita ihoamyötäileviä pitkähihaisia kuten valkoisia, harmaita, mustia, tummansinisiä paitoja...jne Nämä paidat ovat ajattomia ja sopivat melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen. Paidoissani ei yleensä ole kuvioita.

Farkut on ihoamyötäileviä, parhaat farkkuni ovat tummansiniset helvetin tyylikkäät farkut, jotka ostin dressmannin alennusmyynnistä kuukausi sitten vain 10€:lla. Muutamat vanhemmat farkkuni ovat tyylikkäästi kulutettu reisien kohdalta, mutta pidän enemmän uusista yksivärisistä tummansinisistä farkuistani eniten.

Takkeja mulla on aika perkuleesti ja niihin mulla on ehkä eniten menny rahaa. Löytyy tyylikästä sarkatakkia, ja samantyyppinen takki kuin salkkareiden roinatanilla oli eräässä jaksossa. Kaikenkaikkiaan paljon ja helvetin hienoja takkeja.

Talvella käytän perus vetoketjullisia nahkakenkiä ja kesällä tyylikkäitä teräväkärkisiä ruskeanvärisiä nahkakenkiä.

Mitä voisin sanoa. Mielestäni mulla on aika helvetin hyvä muotitieto.

Ostan vaatteet yleensä poikkeuksetta dressmannin ja HM:n alennuspäiviltä eli aina kun ostan paidan tai housut niin ne maksaa yleensä sen 10€. Järjetöntä alkaa laittamaan hulluja summia kuukaudessa vaatteisiin. 10-20€ kk riittää mulle hyvin.

Jumalauta on ajat muuttunut omasta 90 luvun nuoruudesta. Silloin kun olin itse 17vee, tuolla 350 erkillä olisi ostanut silloiselle amisluokalle joka jätkälle uudet pilottitakit, nappiverkkarit ja karjala lippikset.:rock:

Inflaatio ;) Onneksi noita jotka ei koko amiksen aikana osta itselleen yhtään vaatetta on enää pirun vähän. Meidän luokalla oleva kaveri voitti kenosta reilu 500 tai jotain, niin kaikki raha meni MOPOAUTON poppeihin. Ja sillä on ollu samat vaatteet 3 vuotta :urjo:

Niin ja :kuvia: tuosta tyylistä!

Mistäs sais helsingissä leviksen valkoisia farkkuja? Siis täysin valkoisia, ei mitään valkaistuja/osittain valkaistuja. Muistaakseni siinä kaivopihan vieressä oli levi's store, mutta eipä ole enää.
white_1.0.0.0x0.300x240.jpeg

Nostetaas vielä kysymys esiin, kun nopeasti hautautui tuonne tossukeskusteluun.

Minuksesta lähti erittäin makea dracula-tyylinen musta trenssi matkaan. 265 tjs ja Lindebergin suunnittelijoiden, eli ei mielestäni kohtuuton.

Seuraava ostos tulee todennäköisesti olemaan 3/4 pitkä musta nahkarotsi varustettuna tyylikkäillä blazer-leikkauksilla kauluksissa. Himottaa ja panettaa jo sellaisen katselu.

Viimeeksi tuli ostettua parit pikeet Stockalta. Ja toiset nahkahanskat.

Ilman yhtään liioittelua olen mielestäni erittäin tyylitietoinen. Käytän hillittyä tyyliä, joka ei ole "poikkeava" mihinkään suuntaan kuten esim ns "gooteilla", skeittareilla, hoppareilla, amiksilla..jne.
Umm, wat? Onko amiksilla nykyään jotenkin poikkeava pukeutumistyyli? :D Ainakaan Lahdessa ei voi amista ja lukiolaista erottaa toisistaan pelkän pukeutumistyylin perusteella..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom