Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Biancon stifloista sen verran, että omasta mielestä hinta+ulkonäkö+laatu=kohdillaan. Tarkoitan nyt vain nahkakenkiä enkä keinonahkaisia. Yleensä nuo nahkaiset maksavat sen n. 100€. Harvassahan niissä on nahkapohjat (itselläni taitaa olla vain yhdet tai kahdet), mutta itselläni ei ole yhdetkään Biancon kengät hajonneet käytössä ja niitä taitaa olla lähemmäs 10 paria. Yksiin pitäisi pohjat uusia, mutta ne on juuri ne nahkapohjaiset. Kengät on kuitenkin itselle täysin kulutustavaraa ja mieluummin ostan samaan rahaan isomman valikoiman, kuin parit todella "laadukkaat" ja kalliit. Kengät kuitenkin "vanhenee" suht nopeasti, joten isompi valikoima on edukkaampaa ylläpitää. Säännöllisesti huollettuna pysyvät myös ihan hyvän näköisinä. Tämän osuuden moni unohtaa kuten myös sen, että on suorastaan järjen vastaista vetää ne vedelle herkimmät nahkakengät tuonne lumihankeen tai kaatosateeseen jalkaan. Nahkakengät vaatii aina hoitoa ja Suomen talvessa ei kannata nahkaisia kävelykenkiä juuri jalkaan laittaa, jos joutuu ulkona kävelemään yhtään pidempään. Eli käytännössä ei koskaan :D

Kauden mallistosta löytyy yleensä (vain) yhdet sellaiset jotka miellyttää silmää. Joten yhdyn kyllä siihen että Suomessa (kohtuuhintaisten) miesten "kulutus"kenkien valikoima on melko huono. Usein jos jotain miellyttävää löytää, niin koko on loppu.

Itse olen useammat Biancon kengät kuluttanut. Biancon kengät on hyvän näkösiä hintaansa nähden, mutta laatu on aivan surkeaa. Pohjiin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota. Yhdissä kengissä oli muutaman millin paksuset pohjat. Onneksi olin ostanut paksun pohjallisen kenkään, sillä muuten baarissa pohjan läpi tullut lasin pala olisi uponnut jalkapohjaan.

Sen lisäksi että Suomessa on naurettavat kenkä valikoimat, on hinnatkin törkeän korkeat jos vertaa vaikka Keski-Eurooppaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen useammat Biancon kengät kuluttanut. Biancon kengät on hyvän näkösiä hintaansa nähden, mutta laatu on aivan surkeaa. Pohjiin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota. Yhdissä kengissä oli muutaman millin paksuset pohjat. Onneksi olin ostanut paksun pohjallisen kenkään, sillä muuten baarissa pohjan läpi tullut lasin pala olisi uponnut jalkapohjaan.

Sen lisäksi että Suomessa on naurettavat kenkä valikoimat, on hinnatkin törkeän korkeat jos vertaa vaikka Keski-Eurooppaan.

Yhtä ohuet ne pohjat on kuin olisi nahkapohjat, joten tosiaan jos on muovia pohja, niin eihän se kauheita kestä. Lasi menee helposti kyllä läpi siitä. Tosin itse en ole kävelemällä saanut yksiäkään Biancon kenkiä puhki pohjasta. Ovat kyllä kulahtaneet jostain muualta ensin. Joten tuo täysin surkea laatu on tietenkin hieman kyseenalainen termi, mutta eihän tuohon hintaan mitään luksustakaan saa. Nahkapohjaisiin sentään voi laittaa uudet pohjat ja yleensä kuluvat nopeammin (varsinkin jos kävelytyyli kuluttaa ne epätasaisesti) ja vastaavasti muovipohjaiset on aika morjens sitten kun ovat tarpeeksi kuluneet. Jostain syystä näyttävät vaan kestävän ainakin itsellä paremmin kävelyn tuomaa kulutusta.

ite taas kun tossa kuukaus pari sitten ostin talvikengät, niin juuri biancosta löyty sellaset suomenkin iki-ihaniin keleihin sopivat, eli sellaset nahkasaappaat joista ei tuu vesi läpi ja pohjat muistuttaa iha piikkareita eli ei joudu liukasteleen :haart: kattoo nyt kauanko ne kestää, mutta musta ainakin aika hyväntuntusia ne on.

Keski-Euroopassa voi olla se ongelma et siellä on varmaan vähän erilaiset noi talvet, ei paljoa, mutta jotku biancon kengät esimerkkinä niin niitä tuskin on suomen oloihin räätälöity. Mutta todellakin kannattaa pohjiin kiinnittää huomiota, jos on esim tosi ohuet pohjat niin menee muutenkin paljon helpommin käyttökelvottomiks kengät. Mullakin yhdet ihanaiset vagabondin nilkkurit kesti noin kuukauden, kun ne ei oikein toiminut räntätalvessa. Ja sanottava vielä se, että yleensä en saa mitään rikki.

Mullakin yhdet ihanaiset vagabondin nilkkurit kesti noin kuukauden, kun ne ei oikein toiminut räntätalvessa. Ja sanottava vielä se, että yleensä en saa mitään rikki.
Whaaat? Mulla on meinaan tuoreeltaan ostetut Vagabondin 129 eskon nahkanilkkurit, ja niissä on suhteellisen jykevät pohjat ja valmistusmateriaalit yleisestikin hyvälaatuiset, talvikeliin soveltuvat. Ne on vaan niin perkeleen liukkaat.

Sulla tais olla jotkut mokkapintaiset, vai?

Kokeile strawberrynet.com

Mitä kenkiin tulee, tsekatkaa nyt se WOA uudenmaankadulla. Bianco on arkikengäksi varmaan ihan jees, mutta jos edes kerran raaskii laittaa sen 250 hyvään kenkäpariin, tuntuu biancon muovihirvitykset aika ikäviltä sen jälkeen..

Hyvin toimiva nettikauppa tuo fragrancedirect ja ihan aitoa tavaraa sieltä tuli, kun tilailin. Viikon sisään tilauksesta oli paketti kotona.

Whaaat? Mulla on meinaan tuoreeltaan ostetut Vagabondin 129 eskon nahkanilkkurit, ja niissä on suhteellisen jykevät pohjat ja valmistusmateriaalit yleisestikin hyvälaatuiset, talvikeliin soveltuvat. Ne on vaan niin perkeleen liukkaat.

Sulla tais olla jotkut mokkapintaiset, vai?

haha mokkapintaset hyi hitto älä ees viitti.... joo ihan aitoa perusnahkaa. 2v sitten ostin ne. Talvikengissä, tai lähinnä niiden pohjissa, ollaan menty paljon eteenpäin sinä aikana! Nyt ihan harmitti ku ostin ne biancon ku ihastuin niin niihi pohjii, kun jumankauta miten kipeetä tekee kävellä :( tosin eiköhän ne jalkaan mukaudu ku tarpeeks sais käveltyy ja tarpeeks pikkusii aikoi, ettei jalat heti kuolis. Noi vagabondit taas oli täydelliset jalkaan. Harmi vaan et ei oikein muuten saanu hinnalle vastinetta.

Unelmoin kyllä itekin kalliista ihanista kengistä jotka on unelmat jalkaan, mutta opiskelijabudjetti ja ailahteleva mieli niin tollaset pari hunttia ja vähän päälle on aika isoja sijoituksia siihen nähden et sit inhooki niitä jo seuraavana viikkona. en väitä ettäkö toi 100e kengistä jotka kestää kuukauden olis järkevämpi, mutta jatkossa vaatii varmaan paljon et tulis ostettuu vagabondit muuks ku kesäkengiks.

Kysytääs täältäkin.. eli tuli tilattua muutama Hillfiger paita netistä edullisesti (toivottavasti tulee myös perille :D ). Osaakos joku neuvoa edullisen paikan esim. Peakin, Gantin jne vaatteille?

Oletko liittymässä kokoomusnuoriin?

Moda-ketju myy kaikkia noita. Nettikaupoista en tiedä.

En ole liittymässä :lol2:
Halvemmalla saa netin kautta tilaamalla.

Jenkeistä saa sikahalvalla niin Hilfigerit kuin Gantitkin. Itsekin oon yrittänyt metsästää jotain nettikauppoja, joista saisi Gantin kledujuja mutta eipä oo löytynyt. Stockalla on hyvä valikoimat kummastakin merkistä. Ja Kämp-galleriassa on sekä Peakin että Gantin omat putiikit, lisäksi Kampissa hyvä Gant-putiikki.

Mun mielestä ainakin Turun Stockmannissa ja Aleksissa pyörii samat paitamallit eri väreillä. Onneks pystyy mm. saksalaisista verkkokaupoista tilaamaan vähän erilaistakin. Espiritillä, Ben Shermanilla ja Mexxillä on meikän makuun kaikenlaista. Stockalla voi sovittaa ja netistä tilata - helppoa kuin heinän teko.

Meikä tilas jokin aika sitten tämmösen Ben Shermanin villakangastakin ja tykästyin niin saatanasti, varsinkin kun pitää lämpösenä. Napit ja kaulukset osui heti silmään, joten oli pakko tilata.

Liitteet

• Ben Sherman.jpg
    Ben Sherman.jpg
    10,9 KB · Katsottu: 457
Jenkeistä saa sikahalvalla niin Hilfigerit kuin Gantitkin. Itsekin oon yrittänyt metsästää jotain nettikauppoja, joista saisi Gantin kledujuja mutta eipä oo löytynyt. Stockalla on hyvä valikoimat kummastakin merkistä. Ja Kämp-galleriassa on sekä Peakin että Gantin omat putiikit, lisäksi Kampissa hyvä Gant-putiikki.

Hillfigeriltä tilasin netistä muutama päivä sitten, kun oli kiitospäivän tarjoukset parhaimmillaan.
Onkos tästä kokemuksia: http://www.henrilloydonline.com/web/gift_specials.php

Itse ajattelin ostaa nollakeliä ja kevättä varten pitkän mustan trenssin, mistähän sellaisen saisi? H&M:llä varmasti on, mutta hajoavat käsiin ja napit tippuu liikennevaloissa.

Täsmälleen samanlainen takki kun itse ostin kuukausi sitten. Tosin eri merkkinen ja oli sopivasti -50% eli puolet tuosta hinnasta. Löytyy nyt tumma, harmaa ja ruskea nahkainen turkisvuorella. Ajaton malli vaikka tuo viimeinen kuulostaa kyllä hieman erilaiselta kun oikeasti näyttää :D

Itse ajattelin ostaa nollakeliä ja kevättä varten pitkän mustan trenssin, mistähän sellaisen saisi? H&M:llä varmasti on, mutta hajoavat käsiin ja napit tippuu liikennevaloissa.

Tiger of Swedenillä oli ainakin täällä Vaasan Modassa pirun siisti trenssi kuvaamillasi tuntomerkeillä. Olisin ostanut mielelläni, mutta köyhä opiskelija ei sitten raaskinut maksaa neljää ja puolta sataa:D Ostin sitten aika samantyylisen Turon mustan villakangastakin kuin Stander.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom