Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin tuossa päivällä yhden puvun ja törmäsin salillakävijän perusongelmiin. Eli puvun takki on ok hartioista, mutta hiukan tilava vyötärön tienoilta ja housut ovat sitten hiukan väljät vyötäröstä ja snadisti kireät reisistä. Eli kysyisin vain, että onko teknisesti mahdollista vaikkapa kutistaa takkia navan/vyötärön kohdalta tuuman tai kahden verran?
Jos tuo onnistuisi niin kokonaisuudesta tulisi melko toimiva, nimittäin takista tulisi myös ihoa myötäilevämpi ja näinollen housujen kireys synkkais kokonaisuuden kanssa paremmin. :) Mm. "nuorekkaaksi" lookiksi kutsutaan ilmeisesti nykyään tuota em. yhdistelmää.

tuossa vielä alkuperäinen avautumisposti vitutus-tredissä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2010575&postcount=19739

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Hei radial, enkö mä oo sanonu sulle et pukua ei osteta mistää dressmannista tms vaan mielummin stokkalta? :) IMHO kyllä paras mesta kun haetaan miesten pukua. Itse kun pukuni ostin niin asiantunteva myyjä (stokkan sivuilla mainitaan "erikoismyyjäksi" :D) löysi puvut juuri mittoihini ja oli miellyttävä, eikä mikään tunkeva. Osasi ohjeistaa etikeista sun muusta hälpäkkeestä ym.

Ostin tuossa päivällä yhden puvun ja törmäsin salillakävijän perusongelmiin. Eli puvun takki on ok hartioista, mutta hiukan tilava vyötärön tienoilta ja housut ovat sitten hiukan väljät vyötäröstä ja snadisti kireät reisistä. Eli kysyisin vain, että onko teknisesti mahdollista vaikkapa kutistaa takkia navan/vyötärön kohdalta tuuman tai kahden verran?
Jos tuo onnistuisi niin kokonaisuudesta tulisi melko toimiva, nimittäin takista tulisi myös ihoa myötäilevämpi ja näinollen housujen kireys synkkais kokonaisuuden kanssa paremmin. :) Mm. "nuorekkaaksi" lookiksi kutsutaan ilmeisesti nykyään tuota em. yhdistelmää.

Kaventaminen ja muu pienentäminen onnistuu kyllä, toiseen suuntaan ei juurikaan - paitsi mittatilauspuvuissa jossa sinne jätetään kai pelivaraa (=ylimääräistä kangasta) enemmän.

Pukua hakemaan ehdottomasti stokkalta eikä mistää dressmannilta tm. Pukua ostaessa kannattaa kiinnittää erityishuomiota selkään nimittäin sinne tulee lähes poikkeuksetta "ryppyjä", jotka kannattaa korjata. Suosittelen pyytämään miesmyyjää paikalle kun ostat puvun. Jos haluat hyvältä (ja ei-halvalta) näyttävän puvun, kannattaa kankaaksi ottaa villakangasta eikä mitään sekotetta; kohtuullisen hyvän saa about 500eurolla.

Jos kyseessä on yo-puku tm. kännipuku niin sitten ei niin merkitystä :D

Hei radial, enkö mä oo sanonu sulle et pukua ei osteta mistää dressmannista tms vaan mielummin stokkalta? :) IMHO kyllä paras mesta kun haetaan miesten pukua. Itse kun pukuni ostin niin asiantunteva myyjä (stokkan sivuilla mainitaan "erikoismyyjäksi" :D) löysi puvut juuri mittoihini ja oli miellyttävä, eikä mikään tunkeva. Osasi ohjeistaa etikeista sun muusta hälpäkkeestä ym.

Täältä kans ääni stockalle! Palvelu on loistavaa ja ne rouvat osaa oikeesti hommansa. Viimeksi kun pukua ostin niin taisin viettää puolisentoista tuntia hyppien peilin ja pukukopin väliä ja löytyi just sopiva puku. Paitojakin taisin sillä reissulla kokeilla pitkälti yli kymmenen ja hyvin riitti niilläkin kärsivällisyys tuoda aina vaan uusi paita:)
Kerran kävin huvikseni testailemassa Dressmannissa pukuja ja en kyllä toista kertaa siihen kauppaan mene. Ne materiaalit nyt on ihan naurettavia ja myyjien asiantuntijuus päätähuimaavaa.

Pukua hakemaan ehdottomasti stokkalta eikä mistää dressmannilta tm. Pukua ostaessa kannattaa kiinnittää erityishuomiota selkään nimittäin sinne tulee lähes poikkeuksetta "ryppyjä", jotka kannattaa korjata. Suosittelen pyytämään miesmyyjää paikalle kun ostat puvun.

Jos on stokkalle menossa ostamaan pukua (ja vieläpä Tapiolan Stokkalle), niin voin suositella lämpimin mielin etsimään käsiinsä vähän hintahtavaa ~nelikymppistä miesmyyjää pukuosastolta. Erittäin asiantunteva ja lämminhenkinen jätkä, joka tosiaan löytää kyllä oikeanlaisen puvun ja näkee jos sitä mahdollisesti tarvitsee leikkailla vielä sopivammaksi.

Muutenkin IMO pukua hankittaessa kannattaa erityisesti huomioida, että puvun takin hihat eivät missään tapauksessa ylitä aluspaidan hihoja pidettäessä käsiä suorina. Aluspaidanhan olisi tarkoitus tällöin loppua about siihen kohtaan, missä peukalon luu liittyy ranteeseen. Vasta noin sormenleveyden jälkeen tulisi sitten alkaa se takin hiha. Nuo myyjät osaavat kyllä määrittää sen pituuden etiketin mukaan (:rolleyes:) ja pistää asian eteenpäin.
Näyttää vaan jotenkin niiiin tökeröltä ainakin omaan silmään, jos se puku ylittää reippaasti sen paidan hihan :david:

vrt. (vasen)
1363120.jpg

Vs.
392539.jpg

Armanin kuvasti tuli mieleen, että onko kukaan teettänut PukuStudiolla pukua tai ostanut mittatilauspukua sieltä? Jossain vaiheessa tekisi mieli räätäli- tai mittatilauspuku hommata koska on aika hankalaa löytää hyvin istuvaa valmispukua.

Viimeksi ostin tigerin mustat kengät ja burberryn ruskean kesähatun.

Níin ja burberry londonin lyhyitä kauluspaitoja 3kpl.

Testasin juuri vieläkö puku sopii mulle, ja huomasin että paita oli hartioista "vähän" kireä, eikä ylin nappi mennyt kiinni. Vastahan sitä tammikuussa käytin, tullu näemmä hieman kasvua. Onneksi puvun takki sopii vielä, tuli ihan syystä ostettua hieman väljempi kun vielä olen kumminkin kasvuiässä. Housut vähän kiristivät, mutta kesällä dieetille.
Vapaalla tulee sitten käytettyä farkkuja ja suomileijonavetoketjuhupparia (kirjoitetaankohan tuo yhteen?). Tosi trendikästä ja omaperäistä...

Tää on just tätä ku kirjoittaa jotain tänne niin tulee heti sanomista :D Siis kyllä kävin myös stockalla, mut ei ne puvut ulkonäöllään mitenkään hätkähdyttäny. Olis pitäny kai olla vaan aikaisemmin liikenteessä, lakkiaisten asettaman aikarajat takia, niin ois voinu tilata turo tailorilta lomakkeella mittatilauspuvun (johon saisi valita myös materiaalit ja värit jne), joka ainakin niiden kotisivun mukaan on vieläpä melko edullinen vrt. kilpailijoihin. Ehkä se Stockmannin 550e ruotsin tiikerivalmispuku olis sit ollu sen arvoinen.. enpä tiiä :rolleyes: Ehkä sit joku päivä kun olen rahoissani :evil:

Tuli itse myös ostettua ylioppilasjuhlaan puku sokokselta, mutta nyt rupesin kelaileen, että jos pakkislaisilla olis enemmän tietoa tästä. Eli mites on tapana käyttää liiviä takin alla? Sopiiko esimerkiksi ylioppilasjuhlaan? Ajattelin vain kun kuvia selailin niin mun mielestä se on melko tyylikkään näkönen siellä alla.

Kannattaa viedä se puku kunnon räätälille trimmattavaksi. Housuja pystyy pienentämään sieltä perssaumasta jos vyötäröllä on liikaa väljyyttä. Takkia yleensä kavennetaan takasivusaumoista eli niistä saumoista mitkä on siellä selkäpuolella lähellä käsiä kun niitä roikottaa suorana. Siitä keskitakasaumasta jos pelkästään pienentää niin tulee hassun muotoinen takki. Tuotakin näkee tehtävän.

Ota se puku mukaan ja mene tosiaan johonkin kunnon räätälinliikkeeseen. Töölössä on mm. Aalto ja Sauma nimiset liikkeet ja keskustassa saattais olla siellä Aleksi13 yläkerrassa Korhonen vai mikä se on. Ja se Armanin pulju jos ne tekee muutoksia. Keltaisilta sivuilta löytyy varmaan muitakin. En usko että nuo muutokset viittäkymppiä enempää maksaa ja näyttää puku sitten ihan eri hyvältä. Mikään ei oo pahemman näköistä kuin liian iso puku.

Tuhannet kiitokset "ISO"JUSSI! Hyviä pointteja tuohon aiheeseen liittyen. :) Täytyykin tässä joku päivä käydä teetättämässä nuo muutokset pukuun sitten.

Tuli itse myös ostettua ylioppilasjuhlaan puku sokokselta, mutta nyt rupesin kelaileen, että jos pakkislaisilla olis enemmän tietoa tästä. Eli mites on tapana käyttää liiviä takin alla? Sopiiko esimerkiksi ylioppilasjuhlaan? Ajattelin vain kun kuvia selailin niin mun mielestä se on melko tyylikkään näkönen siellä alla.

Totta kai. Liivi on yleensäkin aika aliarvostettu juhlapukine nykypäivänä, siitäkin syystä suosittelen moisen hommaamaan. Yhdistelmänä tumma liivi + tumma kraka on aika juhlava ja muutenkin napakka ja sopii hyvin virallisempiinkin häppeningeihin, sitten taas esim. yo-juhlissa voi käyttää jotain pirtsakampaa krakaa ja paitaa. Melkein suosittelisin jotain tummempaa liiviä kuitenkin ensialkuun, sitä sitten kehtaa käyttää muuallakin :)

Itse en edes osaa enää mennä mihinkään juhlavimpiin tilaisuuksiin ilman liiviä, viimeisimmät käyttökohteet ovat vissiin olleet mallia siskon häät ja virallinen itsenäisyyspäivän juhlaillallinen. Pelkkä kraka on sitten sitä varten kun ollaan työtilaisuudessa tai sukulaisen synttäreillä.

Siis onko sulla jo siihen pukuun liivi vai hankintaako suunnittelet? Ehdottomasti kannattaa hankkia jos asukokonaisuuteen sopiva löytyy. Onhan nuo liivipuvut olleet pinnalla jo monta vuotta mutta harmittavan vähän se Suomessa näkyy. Mun mielestä ehdottomasti paras vaihtoehto on että se liivi on samasta kankaasta kuin se puku. Moniin pukuihin liiviä myydään nykyään myös lisävarusteena. Paidalla, solmiolla ja taskuliinalla sitten voi kikkailla jos haluaa ja tilaisuus sallii. nuo värikkäät liivit käy sitten paremmin esim. Saketin tai Bonjourpuvun kanssa. Toki jos osaa tyylikkäästi yhdistää niin erivärinen voi toimia ihan peruspuvunkin kanssa mutta en suosittele jos et ole varma. Ja liivin alin nappihan sitten jätetään napittamatta aivan kuin puvun alin nappi.

Tavalliseen pukuun ala missaan - siis lahestulkoon missaan - tapauksessa hanki liivia, joka ei ole takin ja housujen kanssa samaa kangasta. Tassa patee saanto "mita yksinkertaisempi, sen parempi".

Muuten pukua Helsingista ostaessa on ainoastaan yksi osoite, joka tarvitsee muistaa: Nicolas Fredalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom