Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Euroopan unionin alue on sisämarkkina-alue. Siellä ei makseta tulleja tai muita maahantuontimaksuja muista union maista tulevista tuotteista. Isosta-Britanniasta tilatusta tuoteesta arvonlisävero maksetaan paikan päällä. Muita kuluja ei postimaksujen lisäksi sitten tulekaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millaisia vinkkejä teillä olisi puvun oston suhteen, jos on harteikas ja pitkä mutta kapeavyötäröinen? Sovittelin tänään muutamaa puvuntakkia ale-tuotteista, mutta jokainen takki oli niin järkyttävän tilava vyötärön kohdalta, että se oli yksinkertaisesti aivan liian iso. Hartioista ja hihoista takki sopi kuitenkin hyvin. Olisiko jotain tiettyä merkkiä mikä suosisi mun tyylistä vartaloa?

Onko noissa takeissa mitään varaa kaventaa alhaalta tai jotain muuta sen tyylistä? Vai pitääkö puku vaan teettää mittojen mukaan? Tuskin mun vartalo kuitenkaan niin erityinen on, että kaupoista ei löydy mulle sopivaa pukua. Vai onko nuo ale-tuotteet vaan sellaisia säkkejä, että ne sopii vain sellaiselle vartalolle mikä on leveä joka kohdasta? En viitsis kuitenkaan maksaa 600+ euroa puvusta mitä tulee kuitenkin käytettyä todella harvoin.

Jostain thaikuista olisi kyllä hienoa päästä teettämään puku omien mittojen mukaan ja halvalla.

Nii ja noi kysymykset saattaa olla vähän tyhmiä, mut oon aika turisti puvun oston suhteen.

Kaupat on tullut kahlattua ja ompeluhommiksi se väksinkin menee. Joutuu kaventamaan, koska mulla on pikkutytön vyötärö. :jahas:

Muutenkin vitun hikistä hommaa, onneks oli ripeät myyjät.

Kyllä mä suosittelen mittatilauspukua vaikka miten joku dressmanin myyjä vänkää vastaan. Ero on aika huima jos vähänkin on hartiaa, muuten tulee väkisillä teltta taakse. Maksaa tosiaan sen 70-150e utomlandets pappa betalar.

Hartioista ja vyötäröltä puvun takin saa vielä aika hyvin korjailtua. Suurempi ongelma tulee yleensä housujen kanssa. Jos ne mahtuvat reisistä, on vyötärönauhassa kymmenen senttiä turhaa...

Kaupat on tullut kahlattua ja ompeluhommiksi se väksinkin menee. Joutuu kaventamaan, koska mulla on pikkutytön vyötärö. :jahas:

Muutenkin vitun hikistä hommaa, onneks oli ripeät myyjät.
Jos alat korjauttamaan niin ota sellainen takki mikä on hartioista sopiva ja jossa on vyötäröltä mahdollisimman vähän ylimääräistä väljää. Jos jätät sinne liikkeeseen korjattavaksi niin pidä huoli siitä että isoja muutoksia ei tehdä pelkästään yhdestä saumasta sillä ei se niin onnistu. Suosittelen menemään sen puvun kanssa jonkun oikean vaatturin luo sillä siellä tiedetään miten siitä saadaan oikeasti mahdollisimman hyvin istuva eikä edes maksa juuri enempää.

Jos et ole järkyttävän isoreisinen niin kyllä niitä housuja yleensä löytyy. Vyötäröstä voi pienentää helposti monta senttiä jos tarvetta on. Itsekkin suosittelen mittatilauspuvun teettämistä ja halvimmillaan niitäkin voi saada Suomestakin varmaan viiteen kuuteen sataan. Jos se on liikaa niin sitten ostat valmispuvun ja viet sen vaatturille korjattavaksi. Älä osta Dressmannilta äläkä Seppälästä tai vastaavasta vaan vaikka joku turon n. 300-400 Euron puku tai joku vastaava merkki Stockalta. Turolta esim. Turo Tailor-mallistossa on slimmattuja leikkauksia eli ovat vyötäröltä kapeampia eli muutosta tuskin tarvitaan niin paljon. AW- ja Turo-mallistot on yleensä reenaaville liian kapeita kauttaaltaan. Myös Basie-mallistosta saattaisi löytyä jotain sopivaa.

Tarkoitin, että tietysti housujen korjaaminen on helpompaa kuin takin, mutta slim-cut puvuissa housut ovat yleensä niin naftisti leikattu, että ne eivät reisistä ja takamuksesta mahdu päälle. En pidä itseäni mitenkään erityisen paksuna, mutta tuohon ongelmaan olen törmännyt aivan liian monta kertaa. Paras olisi voida ostaa housut ja takki erikseen, mutta tämä ei kyllä onnistu. Muuten Isolla Jussilla on hyvät vinkit. Suuret korjaukset takin selässä on tehtävä molemmista sivusaumoista, ei keskeltä. Housujen vyötärönkin saa paremmaksi, tekemällä sisäänoton sivuista, ei ainoastaan takasaumasta.

Tarkoitin, että tietysti housujen korjaaminen on helpompaa kuin takin, mutta slim-cut puvuissa housut ovat yleensä niin naftisti leikattu, että ne eivät reisistä ja takamuksesta mahdu päälle. En pidä itseäni mitenkään erityisen paksuna, mutta tuohon ongelmaan olen törmännyt aivan liian monta kertaa. Paras olisi voida ostaa housut ja takki erikseen, mutta tämä ei kyllä onnistu. Muuten Isolla Jussilla on hyvät vinkit. Suuret korjaukset takin selässä on tehtävä molemmista sivusaumoista, ei keskeltä. Housujen vyötärönkin saa paremmaksi, tekemällä sisäänoton sivuista, ei ainoastaan takasaumasta.
Näinhän se on monesti nykyään että housut on aika pillejä ja tuottaa vaikeuksia jo jos reittä on edes 60-70cm. Noi pari turon mallistoa mitkä mainitsin ei ole ainakaan niitä ihan pilleimpiä eli Turo Tailor (löytyy järkevissä määrin slimmattuja pukuja) ja Basie. Pitäähän niitten housujen kanssa tosiaan mahtua olemaan ja istumaankin mutta toinenkin ääripää on naurettava jos aivan hirveitä pussihousuja aletaan hankkimaan :). Turolle muuten oli joskus mahdollisuus ostaa ero koon housuja johonkin tiettyyn takkiin ja saattaapa olla vieläkin. Suosittelen lompsimaan paikalliselle Sokokselle tai Stockalle missä noita voisi olla. Mulla on itselläkin todellakin tuota persettä ja yleensä noihin Turon tuotteisiin se on aika hyvin kuitenkin mahtunut. Sanoisin kyllä että lähes kaikkin H&M, Zara, Selected ja vastaavat merkit ovat reenaaville pannassa koska ne on lähes aina kaavoitettu anorektisille mallipojille eikä ne monille normaaleillekkaan sen takia sovi. Ja tosiaan monesti vaikka takki menee niin housut on ihan liian pillit. Ja muista lyhennyttää myös ne hihat oikeaan mittaan sitten! Lahkeenlyhennys nyt on yleensä aika peruskauraa missä liikkeessä tahansa.

Mikään ei ole niin kauheaa, kuin fruittarimuoti. Kertoo urheilevan suomalais miehen pohjattomasta tyylitajuttomuudesta. Linnunpesä hiukset kahdella eri värillä ja ne lacosten valkoiset kengät. Voi hyvänen aika.

Mikään ei ole niin kauheaa, kuin fruittarimuoti. Kertoo urheilevan suomalais miehen pohjattomasta tyylitajuttomuudesta. Linnunpesä hiukset kahdella eri värillä ja ne lacosten valkoiset kengät. Voi hyvänen aika.

Ja sukat tietysti punttien päälle :thumbs:

samaa mieltä.en kyl tajuu. saatanan neidit

Sanoisin kyllä että lähes kaikkin H&M, Zara, Selected ja vastaavat merkit ovat reenaaville pannassa koska ne on lähes aina kaavoitettu anorektisille mallipojille eikä ne monille normaaleillekkaan sen takia sovi. Ja tosiaan monesti vaikka takki menee niin housut on ihan liian pillit.

Mulle nuo Zaran ja Selectedin vaatteet taas istuu mitoitukseltaan paremmin kuin hyvin. Pitäisikö tästä nyt vetää joku huolestunut johtopäätös. :D Mutta onhan noissa tosiaan mitoitus sellainen, ettei varmasti treenatummalle kaverille sovi.

Sitten muihin viesteihin viitaten, sekin kertoo jostain suomalaismiehestä, ettei osaa yhdyssanoja, käyttää isoja alkukirjaimia tai pilkkuja ja pisteitä. :dance:

013007_tights2.jpg

013007_prada1.jpg

013007_peter.jpg

No ei saatana, huomaa jo sadanmetrin päästä että on ruotsalaiset keksineet tollaset homo pöksyt :whip::urjo:

Villejä veikkauksia milloin nuo rantautuu suomeen? :D Milloin pidetään hurjat miestensukkahousujen lanseeraus bileet suomessa?

Kyllä, minunkin mielestäni housunlahkeitten laittaminen sukan sisään sen takia että ihmiset huomaisivat sun ihqut lacostet on tyhmää ja näyttää tosi vajaalta.

Se iso kasa housun lahjetta sukan sisässä näyttää lähinnä siltä että kärsit jotain hirveää ja tuskallista tautia /kasvaimesta joka kehittää ylimääräistä tavaraa nilkkoihin.

No vittu miehillehhän on ollu sukkahousuja jo vuosikausia. Ehkä sata kertaa kätevämmät kuin jotkut pitkät junttikalsarit tosin eipä näillä nykytalvilla tarvitse kumpiakaan. Eri asia sitten jos noita käytetään päällyshousujen sijasta niin onhan se jo aika keijon näköistä. Tollaisia hiihtotrikoitahan miehille housujen sijaan on esiintynyt lehdissä jo vuosia ja naurettavaltahan ne näyttää. Tuo housunpuntin tunkeminen sukkiin on kyllä myös naurettavimpia villityksiä mitä tiedän. Vuosia jo olen odotellut että se menee ohi. Mistähän sekin on lähtöisin kun en tuota nuorisomuotia niin tiukasti seuraa :(. Esiintyykö sitä ulkomaillakin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom