Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Itse käytän pukua maksimissaan kahdesti vuoteen ja luulin olevani peruskäyttäjä. Tosin työpukeutuminen on erikseen, kuten mainitsitkin. Kiinnostaisi myös tietää, kuinka moni käyttää pukua töissä ja mitä tällainen työ sitten on?

Muutama kaveri pankkialalla ja kyllä sielä ihan asiakasneuvojasta alkaen pukua pidetään (pukukoodi voi vaihdella pankeittain, ei kokemusta). Että pääsee niihin pukuhommiin helpostikkin suoraa koulunpenkiltä jos se on elämäntavoitteena!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse käytän pukua työssäni päivittäin ja mielestäni se on mukava ja tyylikäs asuste. Edellyttää, että puku on oikean kokoinen, leikkaukseltaan hyvä ja materaaliltaan villaa.

Mikään ei ole kamalamman näköinen kuin mies jolla on liian iso tai muuten huonosti istuva puku. Näitä näkee joka helvetin kesä ylppäreissä, valmistujaisissa, rippijuhlissa, häissä etc...

kun kohtahan se kesä jo tulee, niin pitäisi kesäkengät hankkia. Saa linkkailla ja antaa neuvoja tyylikkäisiin kesäkenkiin, niitä tuntuu olevan vaikea löytää :D

Tulipa laitettua viimevkolla etsy :stä tilaukseen nahkatakki mittojen mukaan, hintaan 150e .. Katsotaan mitä sieltä tulee perille... Jos takki istuu niin tarvii tilata kyl uudestaankin, sen verta halpaa vaatetta. Onkos kellään kokemusta tuolta https://www.etsy.com/ ?

Vastataas omaan viestiin. Eli teetätin tuolla ruskean punaisen (maroon) nahkatakin mittojen mukaan. Lopullinen hinta 150e. Takin toi juuri äsken DHL.

Nopeat kommentit: takki vaikuttaa helvetin laadukkaalta niin yksityiskohdat kun ompeleetkin. Mittojen mukaan tosiaan tehty aina hauiksesta hartioihin etc. eli istuu törkeen hyvin. Paketti oli matkalla noin 2 vkoa, ottaen huomioon että tuli aina Pakistanista saakka ei tuo 2vkoa kovin pahalta tunnu. Eli kyseistä puljua voin suositella. Tosiaan kannattaa teetättää takki/puku etc. mitä kaikkea tuolla myydäänkään sellaisella henkilöllä jolta sitä + palautetta tuolla löytyy.. Voin suositella.

Suomessa olisin vastaavan teetättäny niin olisi maksanut about 500e. Taitaa olla nahka Pakistanissa hieman halvempaa... Tuolta puljustahan siis löytyy melkein mitä vain. Koiralle laitoin sieltä myös pannan tulemaan.

Noista T.M Lewinin paidoista, niin millasta mittaa porukalla täällä noista on? Kiinnostas ostaa moisia, mutta kun ei oikeen sovittamatta viittis koittaa. Vanhat paidat on kaulukseltaan 17" ja hihat extrapitkät. Malli onkin sitten erijuttu kun löytyy slimmia ja regularia. Eli oliskohan noista toi 17" kauluksella ja 38" hihalla hyvä vai riittäsköhän ihan 36"?

Mulla TM Lewinin slimfit 17 kauluksella ja muistaakseni 34,5 hihalla. Aikalailla samaa kokoa kuin Tyrwhittin paidat 17/35. Itse vain olen tykästynyt Tyrwhittiin, kun siellä on aina tarjouksena 4 paitaa 100£. Non-ironit ovat kalliimpia TM Lewinillä?
Parrakkaat miehet saavat tuhottua noita paitoja aika helvetisti. On aika hurjan näköistä, kun toisilla on kaulus rispaantunut, mutta eivät silti heitä paitaa roskiin..
Saegi, miten pitkä olet? Mulla normaalit kädet ja pituutta 180cm.

edit: oletkin 2m, no sit varmaan 38 tuumainen hiha.

Tuli mieleen tosta edellisen sivun pukukeskustelusta, että kuinka paljon te ylipäätänsä käytätte pukua, jos saatte ne vuodessa jo kulutettua käyttökelvottomiksi? Tietenkin ymmärrän jos pukua käyttää lähes päivittäin esim. työn takia, mutta luulis että peruskäyttäjä joka käyttää sitä pukua vuodessa n. 5-10 kertaa, saa sen puvun pidettyä kuoseissa parikin vuotta?

Nyt kerran viikossa ja aina joskus ennen joka päivä. Työn lisäksi en käyttäisi pukua. En pitäisi sitä minään plussana, on nimittäin kalliita ja vaivalloisia puettavia (krakat ym.)
Minusta tuohon kannattaa yrittää panostaa jos kuitenkin täytyy pitää paljon, suurimmalla osalla on ihan kauheita värikkäitä muovipaitoja ja Eccoja sekä mustia pukua ym. Istuvuus on tosiaan se vaikein.

Minusta tuohon kannattaa yrittää panostaa jos kuitenkin täytyy pitää paljon, suurimmalla osalla on ihan kauheita värikkäitä muovipaitoja ja Eccoja sekä mustia pukua ym. Istuvuus on tosiaan se vaikein.
Ei mustaa pukua nykyisin pidä oikein kukaan. Hautajaisvaatehan se on. Mulla on ehkä n. 10 pukua, mutta sopivaa mustaa ei ole, enkä osta. Hautajaisissa on sit vähän kusinen olo. Tosin siellä on muutenkin.

Mulla TM Lewinin slimfit 17 kauluksella ja muistaakseni 34,5 hihalla. Aikalailla samaa kokoa kuin Tyrwhittin paidat 17/35. Itse vain olen tykästynyt Tyrwhittiin, kun siellä on aina tarjouksena 4 paitaa 100£. Non-ironit ovat kalliimpia TM Lewinillä?
Parrakkaat miehet saavat tuhottua noita paitoja aika helvetisti. On aika hurjan näköistä, kun toisilla on kaulus rispaantunut, mutta eivät silti heitä paitaa roskiin..
Saegi, miten pitkä olet? Mulla normaalit kädet ja pituutta 180cm.

edit: oletkin 2m, no sit varmaan 38 tuumainen hiha.

Tosiaan toi 2m siunaantunut pituutta, niin otetaan varman päälle toi hihan pituus ja pisintä mitä löytyy. Tuntuu että paita kun paita, niin mulle on hihat aina vähän lyhyet. Tarttee varmaan laittaa tilaukseen ja sit koittaa seuraavaks tota Tyrwhittiä. Katotaan kumpi on parempi meikäläisellle. Kiitoksia kommentista, antaa taas enemmän suuntaa mun valinnalle.

Vastataas omaan viestiin. Eli teetätin tuolla ruskean punaisen (maroon) nahkatakin mittojen mukaan. Lopullinen hinta 150e. Takin toi juuri äsken DHL.

Nopeat kommentit: takki vaikuttaa helvetin laadukkaalta niin yksityiskohdat kun ompeleetkin. Mittojen mukaan tosiaan tehty aina hauiksesta hartioihin etc. eli istuu törkeen hyvin. Paketti oli matkalla noin 2 vkoa, ottaen huomioon että tuli aina Pakistanista saakka ei tuo 2vkoa kovin pahalta tunnu. Eli kyseistä puljua voin suositella. Tosiaan kannattaa teetättää takki/puku etc. mitä kaikkea tuolla myydäänkään sellaisella henkilöllä jolta sitä + palautetta tuolla löytyy.. Voin suositella.

Suomessa olisin vastaavan teetättäny niin olisi maksanut about 500e. Taitaa olla nahka Pakistanissa hieman halvempaa... Tuolta puljustahan siis löytyy melkein mitä vain. Koiralle laitoin sieltä myös pannan tulemaan.
Ihan mielenkiintoista. Siellä Pakistanissa tietysti on suhteessa se nahkakin halvempaa johtuen ihan elintasosta mutta onhan siellä työvoimakulutkin ihan erilaiset. Mielenkiintoista olisi tietää mitä noista tekijälle jää lopulta. Teollisuudessa ompelijoiden palkathan on kuitenkin ihan paskoja ja niillä hädin tuskin tulee toimeen ihmiset sielläpäin.

Kuvia takista? Linkkiä liikkeeseen?

Tuli mieleen tosta edellisen sivun pukukeskustelusta, että kuinka paljon te ylipäätänsä käytätte pukua, jos saatte ne vuodessa jo kulutettua käyttökelvottomiksi?

Keskimäärin ehkä kerran-kaksi vuodessa ja välillä ei yhtä ainoaa. Eihän noi käytännössä kulu ollenkaan. Koko menee vanhaksi ennen kuin itse puku huonoksi. Tästä sitten seuraa luonnollisesti seuraavaa:

Mikään ei ole kamalamman näköinen kuin mies jolla on liian iso tai muuten huonosti istuva puku. Näitä näkee joka helvetin kesä ylppäreissä, valmistujaisissa, rippijuhlissa, häissä etc...

Löytyy mm toistakymmentä vuotta vanha musta puku, joka sentään menettelee kunhan ei yritä laittaa nappeja kiinni :D

Auttakaa miestä mäessä. Mistä ihmeestä tampereella löytää miesten burgundy-värisen/vastaavan neuleen tai collegepaidan ilman mitään kauluksia tai nappeja? Kaula-aukko saa olla v tai o. Olen etsinyt monen monta vaatekauppaa mitä tässä lähiseudulla on, eikä ole tärpännyt. Nettikaupoista löytyis, mutta koot on loppu, tai hintaa on helvetisti. Ihme juttu kun on niin hankalaa. :D

Ei vaan taida olla enää sesonki noille burgundyn värisille neuleille ym., jonka takia voi olla vaikea löytää kivijalkaliikkeistä. Ovat pikemminkin syksyn ja talven juttu.

Tuli mieleen tosta edellisen sivun pukukeskustelusta, että kuinka paljon te ylipäätänsä käytätte pukua, jos saatte ne vuodessa jo kulutettua käyttökelvottomiksi? Tietenkin ymmärrän jos pukua käyttää lähes päivittäin esim. työn takia, mutta luulis että peruskäyttäjä joka käyttää sitä pukua vuodessa n. 5-10 kertaa, saa sen puvun pidettyä kuoseissa parikin vuotta?
Ehkä kerran vuodessa, aivan max. 2 kertaa vuodessa.

Niin, no, ehkä kaikkia ei napostele sijoittaa pukuun. Itse olen ainakin iloinen siinä vaiheessa kun saa vähintään sen puvun takin heivata narikkaan. Tarkoitan vain että jos tosiaan pitää pukua vain jossain random sukulaisten juhlissa 1-4 kertaa 2 vuoden aikana, niin tuntuu absurdilta laittaa siihen rahaa. Mielummin ostan sillä rahalla lennot lämpimään. Okei, ehkä ulkomailla voisi teettää kunnon puvun kerran ja mennä sillä esim. 5 vuotta. Sitten voisi olla ihan jees homma.

Kyllä mun mielestä kuitenkin perus katukuvassa näkee paljon kamalempaa miesten vaatetusta kuin huonosti istuva puku.

Ei vaan taida olla enää sesonki noille burgundyn värisille neuleille ym., jonka takia voi olla vaikea löytää kivijalkaliikkeistä. Ovat pikemminkin syksyn ja talven juttu.

Tämähän se saattaa olla syynä tietty. Harmi, koska toi väri sopii mulle pirun hyvin. Kai mun täytyy tilata semmonen vaan kylmästi netistä, kunhan löydän.

Ja noista pukuhommista: Itse ainakin viihdyn paremmin kuin hyvin laadukkaassa ja hyvin istuvassa puvussa. Just vajaa viikko sitten olin aamuyhdeksästä iltakahdeksaan asti kolmiosainen puku päällä, eikä tehnyt missään nimessä tiukkaa. Ja onhan kyseessä yksi tyylikkäimmistä vaatekokonaisuuksista, mitä mies voi päällensä laittaa.

Ehkä kerran vuodessa, aivan max. 2 kertaa vuodessa.

Niin, no, ehkä kaikkia ei napostele sijoittaa pukuun. Itse olen ainakin iloinen siinä vaiheessa kun saa vähintään sen puvun takin heivata narikkaan. Tarkoitan vain että jos tosiaan pitää pukua vain jossain random sukulaisten juhlissa 1-4 kertaa 2 vuoden aikana, niin tuntuu absurdilta laittaa siihen rahaa. Mielummin ostan sillä rahalla lennot lämpimään. Okei, ehkä ulkomailla voisi teettää kunnon puvun kerran ja mennä sillä esim. 5 vuotta. Sitten voisi olla ihan jees homma.

Kyllä mun mielestä kuitenkin perus katukuvassa näkee paljon kamalempaa miesten vaatetusta kuin huonosti istuva puku.

No eihän tuolla käyttömäärällä paljoa välttämättä kannata sijoittaakkaan, mutta halvallakin saa kyllä ihan mukavasti istuvan puvun, kunhan vain jaksaa ostaa sopivasti istuvan (tai muokkauttaa puvun sopivaksi). Samahan tuo nyt on käytännössä kaikkien vaatteiden kanssa, ei se kulahtanut ja ylisuuri neule tai kauluspaitakaan mikään ilo silmälle ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom