Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämmöses peruslookis tulee vedettyy, farkut, huppari/t-paita/hihaton/kauluspaita toimii. Carlingisin alesta tuli ostettuu Tiger of Swedenin farkut, tykästyin kyl merkkiin ja halvalla sai! Viimeks taisin ostaa tiukahkon superman-paidan. Joo ja joka aamu tulee kyl siistiydyttyy.

Kuinka paha tyylirikko tällaiset kengät ois harmaan puvun kanssa (ilman krakaa) tähän vuoden aikaan? Lähdössä työmatkalle, eikä oikein pystyis laukun painon takia ottamaan kaksia kenkiä...

jack-jones-premium-savek-12072381.jpg

Kuinka paha tyylirikko tällaiset kengät ois harmaan puvun kanssa (ilman krakaa) tähän vuoden aikaan?

Ei kai tuota kukaan edes huomaa kunhan tunget varret lahkeisiin, etkä pistä kumilenkkejä ja housunlahkeita pussille. :D

Pitäähän sitä jotkut puvunhousujen kanssa bootsejakin ja musta se toimii jos istuu kyseisen henkilön muuhun tyyliin.

137353205.jpg

Henkilökohtaisesti pidän tuota aika tyylittömänä yhdistelmänä. Chelsea bootsit olisi parempi valinta kuten yllä mainittu. Se kehtaako noita töissä pitää riippunee työpaikan/alan konservatiivisuudesta pukeutumisen suhteen.

Joo kyllä se on hyvin tiedossa, ettei tuo ole tyylikäs yhdistelmä, mutta ajattelin että josko se ois menny tollasessa arkisessa työpukeutumisessa tällaisten kelien aikaan. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään "pukumiesten" tilaisuus, vaikka noihin aina tapana on business casualisti pukeutua. Toi mun pistämä kuva kyllä hämää eli noi on tosi kaukana mistään inttimaihareista eli ovat tosi sirot eikä tuo kärki nouse noin voimakkaasti ja lisäksi noissa mun kengissä nahka on sileetä. Mielestäni talvikelpoiset chelseat tai 'dress bootsit' eivät juuri tuon kummempia ole. Esim. näitä myydään puvun kanssa käytettäviksi:

Enfield-noir-Profil.jpeg

Mutta päädyin kuitenkin siihen, että otan pukukengät matkaan ja karsin vähän muuta matkatavaraa, niin ei tartte ainakaan piilotella kenkiään. :D

Se on hienoa että nuorisosta löytyy kompromissittömiä tyyliniekkoja. Itehän vedin kerran parit auditit puvun ja mustien lenkkareiden kanssa kun ei jaksanut toisia kenkiä roudata mukana ja tiesi että on kilometrikaupalla kävelyä tiedossa. En usko että kukaan huomasi... Tosin supplierin kaverit oli teepaidoissa että ehkä niitä ei olisi edes kiinnostanut.

Mistä löytää puvun kauluspaitoja (netti/pk-seutu) jos on leveä hartia ja kapea vyötärö?

Koeta Charles Tyrwhittiä. Ei mulla leveitä hartioita ole, mutta ainakin itselle istuu paljon paremmin kuin paidat yleensä. Mulle menee slim fit, enkä muualta ole paitoja ostanutkaan useampaan vuoteen.

En nyt epäile, etteikö Dogiilla voisi olla leveät hartiat, mutta monella on omasta mielestään leveät hartiat ja silti aivan normaalit kauluspaidat sopivat. Vastaava ongelma on vuoden kyykänneillä farkkujen kanssa.
Jos on kaulus 44, niin voihan hartiat olla leveät, mutta jos on yhtään sopusuhtainen vartalo, niin 44 koon kauluksella ei ole mun mielestä vielä leveäharteinen... Eli Axelpassillekin voisi käydä Tyrwhttin 44 slim fit. Olet toki voinut koetaakin.

En nyt epäile, etteikö Dogiilla voisi olla leveät hartiat, mutta monella on omasta mielestään leveät hartiat ja silti aivan normaalit kauluspaidat sopivat. Vastaava ongelma on vuoden kyykänneillä farkkujen kanssa.
Jos on kaulus 44, niin voihan hartiat olla leveät, mutta jos on yhtään sopusuhtainen vartalo, niin 44 koon kauluksella ei ole mun mielestä vielä leveäharteinen... Eli Axelpassillekin voisi käydä Tyrwhttin 44 slim fit. Olet toki voinut koetaakin.

En ole tuota koittanut, monta muuta kyllä. Esim. TM Lewitt oli säkki slim fitinäkin. Ei minun hartiat ole kohuuttoman leveät saati vyötärö mitenkään uskomattoman kapea, mutta kyllä 44 on aika paksukaulan koko ja painoa on kuitenkin vain n. 92kg.

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, esim. kyykkääjien ongelma on enemmän läskien ja ison mahan kanssa eikä niinkään lihaksikkaiden reisien.

Varsinainen ongelmahan ei ole, tai ei ainakaan pitäisi olla, paitojen saatavuus. Esimerkiksi yllämainitulta Schoffalta saa reippaalla satasella mittojen mukaan kohtuulaatulaisia paitoja. Jos sellaisessa työssä on, että puku on välttämättömyys, eikä tuohon ole varaa, niin sitten yhtälössä ei joku täsmää.

Itselläni taisi olla viimeisimmässä mittauksessa rinnanympärys 115cm ja vyötärö 84cm. Ei mikään varsinainen punttisika siis. Tarpeeksi kuitenkin siihen, että yksinkertainen totuus on, että kauluspaidat eivät istu, ts. "laskeudu" hyvin, vaikka koko olisi just eikä melkein. Siksi käytänkin aina mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi siistiä neuletta, joka antaa vähän enemmän anteeksi. Mutta toisaalta, jos ei ole hirveän itsekriittinen, niin tuolla on kadut ja toimistot täynnä vanhan liiton miehiä, kenen puku ja paidat istuvat aivan pitkin vittua, eikä juuri ketään kiinnosta.

Tuo on totta. Kyllä 112 rinta ja 84cm vyötärö on aika "V" ellen nyt väärin kuvittele.

Nojuu, kyllähän malli on itselläni suhteellisen radikaali, "tavalliseen" verrattuna, mutta absoluuttista kokoa ei nyt niin paljon ole, että paidan hankkimisessa se olisi varsinaisesti ongelma. Mutta tuo suhde aiheuttaa tuon ylläkuvailemani efektin, että se paita ei hyvinkään leikattuna näytä kovin skarpilta.

Jos reenaa yhtään niin mittatilauspaita on ehdoton. Tailors Markilla on hyviä groupon diilejä, saa käytännössä täysin kustomoidun hintaan 60-70e (ts. 2 yhden hinnalla). Toinen hyvä mittatilausliike on Armstrong, silläkin on joskus grouponjuttuja.

Omien kokemuksien mukaan parhaan kauluspaidan noista groupon -diileistä olen saanut nordic Shirtsiltä.
Omasta mielestäni kyllä TM Lewinin ja Hawes&Curtisin paidat oli laadukkaampia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom