- Ikä
- 43
Aloittaa venyttelyn kevyemmin, eikä rusauta heti täydellä teholla. Siinäpä eväät täydelliseen kehonhuoltoon! ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tarvitse. "Lämpimänä" tosiaan venyy helpommin/paremmin, mutta kaikki on kiinni tottumisesta. Itse en ole 20v:een "lämmitellyt" ennen venyttelyjä. En myöskään läheskään aina "lämmitä" asiakkaita millään tavalla ennen venytystä tai muuta toimenpidettä. Hyvin on venyny! ;)Aivan! Mutta lämmin lihas ei ole niin loukkautumisherkkä. Se vain mietityttää että pitääkö sillon kymppiuutisten aikaan lähteä vielä sotkemaan pyörällä hiki päälle, että uskaltaa venytellä paikat auki?
tai siis miten se oikeesti pitäis tehdä...
Onko sitten parempi venyttää esim 5 settiä/15s vaikko 3 settiä/45s yhtä lihasta? Oon käsittänyt, että lihakseen tulee 15 sekunnin venytyksen jälkeen refpleksi, että se alkaa supistamaan venytystä vastaan, jonka vuoksi venytyksellä ei saada enää haluttua tulosta aikaiseksi. Vai onko tuo aivan
mitäköhän teen väärin ku tossa ulkokiertäjän toisessa kuvassa (11) mulla näyttää siltä että koittaisin vääntää olkapään sijoiltaan. Eli olkapään lihakset ainakin tulee eteeen aika törkeen näkösesti.
Seinää vasten toimii paljon paremmin, kiitos tästä.Älä päästä olkapäätä tulemaan eteen, vaan tuo kyynärpäätä eteenpäin vain sen verran, että olkapää pysyy linjassa. Kokeile tehdä vaikka seinää vasten siten, että takaolkapää pysyy seinässä kiinni koko ajan. Toimiiko?
Venytys itsessään ei ole ollenkaan hard-corea. Ainoastaan sen lopputulos, senpä vuoksi ohjeissa on tuo 'PYRI'-sana.."Pyri saamaan napa lattiaan...".
Tervehdys. Olen itse ollut jalkojen venytyskurssilla, kurssin veti kaveri joka neuvoo mm urheilijoita. Venyttelimme "kylmiltään" alkaen nilkasta päättyen lonkan seudulle, olisko ollu 6-7 lihasryhmää.Tuo viidentoista sek sääntö ei pidä paikkaansa alkuunkaan, unohda se. Nuo venytsajat mitä annetaan ovat ERITTÄIN suuntaa-antavia, aina pitää kuunnella itseään ja omia raktioita. Toiset saavat maksimivenyvyytensä jo muutamassa sekunnissa ja toisilla voi mennä 15 min.
Tulee PDF:nä parin viikon sisään, sen taittaa ammattilainen ja siitä pitäisi tulla hieno