Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jälkiviisaana olisi pitänyt myydä Metsot ja Outotecit ennen yhdistymistä. Tai vaikkapa ajella pelkillä Outoteceilla fuusioon. Mulla suli yhdessä yössä hyvät voitot, jotka olisi voinut kotiuttaa ja heinäkuun alussa heti poimia Nelestä sekä uutta Metso Outotecia salkkuun.

Välittäjällä oli aluksi sekaisin hankintahinnat ja määrät.
Mutta tänään oli päivittynyt uudelleen ja tarkistin, niin ainakin osakkeiden määrät olisi oikein. Hankintahinnat vielä päin persettä.

Eli vanhan Metson omistajat sai 4,3 uutta Metso Outotecia jokaista vanhaa Metsoa kohden. Jos ja kun ei tullut tasalukua, niin ylimääräiset eurot palauttivat. Lisäksi sai Metson osakkeiden lukumäärän Nelestä. Vanhat Outotecit siirtyi suoraan uusiksi Metso Outoteceiksi. Ei tullut kuluja yhdistymisestä.

Nyt antaa olla ja katellaan. Defensiivisiä pitäisi olla holdailla, mutta maailman mukana heiluu niin rankasti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Osaisko joku jeesata tässä:
Omistin Metsoa ennen sen jakautumista Metso-Outoteciksi ja Nelekseksi. Noilla Metsoilla ei ollut mun arvo-osuustilillä ollenkaan ennen jakautumista hankintahintaa merkittynä, joten luonnollisesti Metso-Outotecin ja Neleksen hankintahinnat puuttuvat myös. Miten määritän näiden hankintahinnan nyt jakautumisen jälkeen? Jotenkinhan siis täytyisi katsoa sitä jakautumishetken suhteellista arvoa/jakosuhdetta näiden osalta, mutta en nyt ole ihan varma kuinka käytännössä sen toteutan..

Verottaja määrittelee tuon jakosuhteen jossain vaiheessa. Yleensä odottelevat jakaantumisen jälkeen jonkin aikaa, että hinnat tasaantuvat markkinoilla.
Edit: Tuossa esimerkki 15v takaa. Verottajan päätös tuli puolen vuoden päästä. https://www.vero.fi/syventavat-vero...8256/kone_oyjn_jakautumisessa_3152005_syntyn/

Viimeksi muokattu:
Osaisko joku jeesata tässä:
Omistin Metsoa ennen sen jakautumista Metso-Outoteciksi ja Nelekseksi. Noilla Metsoilla ei ollut mun arvo-osuustilillä ollenkaan ennen jakautumista hankintahintaa merkittynä, joten luonnollisesti Metso-Outotecin ja Neleksen hankintahinnat puuttuvat myös. Miten määritän näiden hankintahinnan nyt jakautumisen jälkeen? Jotenkinhan siis täytyisi katsoa sitä jakautumishetken suhteellista arvoa/jakosuhdetta näiden osalta, mutta en nyt ole ihan varma kuinka käytännössä sen toteutan..
Toi on kyl vähän nihkeä setti seurata. Itellä ei noissa tullut myöskään mitään hankintahintoja eikä tuottoprosentit liiku fuusion jälkeen. Joku n/a 0 taitaa lukea molempien perässä, tosin kauppasin eilen Nelekset vähän yli hurrien tarjoamalla preemiolla jos tarvii käteistä Q2:lla. Laskeskelin itse vaan paljonko mulla oli Metsoa ja paljonko noi teki yhteensä fuusion jälkeen. Sen tarkemmin en itse jaksanut asiaa tutkia kun on melko leveä salkku ja vaivaa seurata muutenkin. Löydätkö tuottopuolelta mitään infoa hankintahinnoista?

Iski outois ja pistin vähän arpalappuun. No nyt on Norwegiania kun halvalla sai.

Meen tutkimaan Teladocia. (y)

Joo en ole valuaatioita sen kummemmin yrittänyt Teladocille laskenut, niin en osaa sanoa missä hinnan kuuluisi olla, mutta toivoisin menestystä sille ja muille lafkoille sen jalanjäljissä. Ei taida olla muita public listattuja lafkoja.

Ihan ok kurssinousut Teladocilla muiden digiosakkeiden mukana ja merge sitten Livongon kanssa, eipä tullu ite cäshättyä tällä :S
https://techcrunch.com/2020/08/05/i...-teladoc-health-agree-to-18-5-billion-merger/

View: https://twitter.com/joshelman/status/1291214133174493185

1596731495802.png

Liitteet

• 1596731490164.png
    1596731490164.png
    295,4 KB · Katsottu: 51
Hyvä, että tuli veivattua salkkuun.

Nikola onkin sen verran vetänyt kohti kaakkoa, että rumaa katsottavaa. Onneksi aikaa on parikytävuotta antaa.

Hyvä, että tuli veivattua salkkuun.

Nikola onkin sen verran vetänyt kohti kaakkoa, että rumaa katsottavaa. Onneksi aikaa on parikytävuotta antaa.
Pitkä aikakaan ei auta, jos sijoitus on huono. Nikola on kyllä ihan lottolappu. Toivottavasti onnistuu, mutta ite en enää lottoa.

Zone-sarja -42%
Pitkä aikakaan ei auta, jos sijoitus on huono. Nikola on kyllä ihan lottolappu. Toivottavasti onnistuu, mutta ite en enää lottoa.
Sitähän se kyllä on. Joku muukin voi tehdä samat temput ja on yrittämässäkin.

Aika näyttää, vety on joka tapauksessa tulevaisuutta oman elämäni aikana. Sen mitä sähköalasta tiedän, niin nykyisillä innovaatioilla ja akkuteknologialla ei autoja liikutella, koska tulee rajat malmeissa ja akkujen kestossa vastaan.

Yks lotto tehtynä onnistuneena. Muutama muu mennyt pieleen, mutta plussalla ollaan. Aika näyttää, sano.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:worship: Oraakkeli tiesi. Tänään S&P 500 kaikkien aikojen huippuihin.

LähiTapiola osti enemmistöosuuden Seligson&Co:sta. Tiedotteessa mainittu "palkkiot eivät ainakaan nouse" --> palkkiot nousevat varmasti, hah.

Ihan hyvin kyllä perusteli alhaisella korkotasolla ja helikopterirahan jakamisella, että näin tulee käymään. Ja S&P 500 arvoon vaikuttaa suurimmalla painolla samat isot koronaimmuunit tech-jätit, mitkä vetivät Nasdaqin ATH jo ajat sitten.
Tiedän

Vivut veks.

Oli suunnitelmassa, että jos joku vivullisista ottaa -5 % laskua ilman syytä, niin vivut veks.

Saatto olla hätänen, mutta näin oli sääntökirjaan laadittu. Hyvät taskurahat sai silti, koska oli teknoo kaikki.

Nythän ei ollut sinänsä muuta kuin nousukauden keskellä nopea lasku alas ja takaisin ylös. Rahapodi spekuloi että jossain vaiheessa laskua tulee, mutta totesi myös että ei voi tietää onko se ensi kuussa vai kymmenen vuoden päästä.

Itsellä Nvidia löi läpi 5 miinusta, joten menin sääntökirjani mukaan, eli luovuin vivuista.

Onhan mulla salkussa esim Nikolaa, mutta sille olen sopinut isot vaihtelut. Hyväksyn ne.

Katsotaan kuinka tilanne elää. Jos lähtee uus nousu painan kaikki kiinni takasin.

Back
Ylös Bottom