Hyvin olet onnistunut sitten osakepoiminnassa. Paljon paremmin kuin minä. En vain osannut lukea kaikkea rivien välistä kun 50% tuotto suorissa osakesijoituksissa voi olla hyvä tai huono, riippuen aikajänteestäKuten tuossa viestissäkin sivusin, niin olen tosiaan onnistunut suorissa osakkeissa niin paljon paremmin, että se puoli houkuttelee enemmän. Noin yleisesti halusin vaihtaa osan sijoituksista ihan käteiseen, ja osan ohjasin pankkitilin kautta toisenlaisiin sijoituskohteisiin.
Ja siis lähinnä tein nyt niin, että myin osan rahastoista, ja hetkeksi laitan sinne menevän rahan tauolle ja katson muuta. Jatkoa seurannee jossain kohtaa kyllä.
Minusta on ihan kiva kun parissa rahastossa 13-15% p.a. tuotto rullaa ties kuinka monetta ja viimeksi katsoessani kaikki yli vuoden vanhat osakerahastosijoitukset 7-15 % p.a. haarukassa ja hankintaerä toisensa perään on tuottanut yli 200%, ilman veroseuraamuksia osingoista. Ja jos oikein rommaa niin sitten ostetaan halvemmalla lisää.
Toisaalta myös suorat osakesijoitukset houkuttelee minuakin edelleen, vaikka sitä on historiaan nojaten minun tapauksessa vaikea perustella joten koitan niitä vähän himmailla ja pitkäaikaissäästää "osta ja unohda" -taktiikalla.