Pakkotoisto PÄÄsi Lehteen!!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu
Paska artikkeli:curs:

Tuli semmoinen kuva että täällä ei muusta puhutakkaan kuin roinaamisesta ja että kaikki pakkislaiset käyttäisi roippeita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by PsychoPred
Käräjillle vaan!

Ihan mielenkiinnosta: kenen oikeuksia tässä rikotaan? Pitäisikö siis lehden ilmoittaa lähteeksi pakkotoisto, kirjoittaja vai kenties molemmat?

Tekijänoikeudet kai säilyvät tekstin kirjoittajalla eivätkä siirry pakkotoistolle?

Voisiko vaikka pakkotoiston lakiosasto vastata :)

Originally posted by Mike
Parikyt senttiä tonne alas kun vilkaiset

Copyright ©2000, 2001, Jelsoft Enterprises Limited. ©2002-2003 Pakkotoisto.com

No eihän tuo vielä mitään tarkoita? Koko copyright merkintähän on täysin tarpeeton - kyllä ne oikeudet on samat ilman tuota merkkiäkin.

Lähinnä kiinnosti palstalla olevat viestit - siirtyykö oikeudet pakkotoistolle vai säilyvätkö ne kirjoittajalla? Jos siirtyvät niin millä perusteella?

Hypoteettinen esimerkki: minä kirjoitan 20-sivuisen treenioppaan ja postaan sen palstalle. Saako Tomi ja Mike myydä opasta eteenpäin?

Jos Pohjalainen haluaisi toimia asiallisesti (vinkkivinkki), ottaisivat Mikeen tai Tomiin (tai vaikka molempiin) yhteyttä ja ehdottaisivat haastattelua, jossa otettaisiin mm. esille kaikki pakkiksen osiot sekä gallupin "Natu or not?" tulos, jonka mukaan näköjään 66,81% pakkislaisista on täysin natuja.

Myös voitaisiin mainita pakkiksen harvinaisen tiukka kuri ja tarkka moderointi. Peikkojahan täälläkin aika-ajoin pyörii ja provoilua ilmenee, mutta suht hyvin on moderointi toiminut kumminkin.

Sekin voitaisiin ottaa esille, että jos mietitään eri tietolähteitä, mitä steroideista ja (maallikon kielellä) Niistä Mömmöistä on olemassa, niin pakkis on paitsi helppokäyttöinen ja suomenkielinen, niin myös ehkä luotettavampi kuin source, joka kehtaa myydä jollekin 17-v riukulalle kasan ryssävitosia ja vakuutella, ettei palauttavia tarvitse. En nyt väitä, että kaikki roinaa myyvät tahot tällaisia olisivat, mutta jotkut varmasti. Tottakai aina olisi parasta kahlata ihan peruslääketieteen kirjoja läpi ja sitä kautta opiskella asiasta, mutta kuinka monella ekaa kuuria harkitsevalla siihen on kielitaitoa, aikaa ja kärsivällisyyttä? Ei kovin monella, joten tällöin roinaforum on edes kohtuullisen hyvä lähde, paljon parempi kuin ei mitään.

skandaalihakuisuus

Kyllähän tuossa artikkelissa hiukka skandaalikäryä haisteltiin. Etsittiin sivustosta ainoastaan huonoja puolia, hyvistä oli ainoastaan muutama maininta.

Onneksi niistä hyvistä puolista oli edes jotain, tosin enemmänkin olisi voinut olla.

Ihan noin BTW tekijänoikeuksista puhuttaessa: Ymmärrän hyvin, että pakkotoisto.com käyttää kirjoittamaani materiaalia ja että ihmiset lukevat netistä palstaa. Muistaakseni en ole luvannut, että lehdet saavat lainata kirjoittamaani tekstiä kysymättä lupaa. Viimekädessä päätöksen tekstin lainaamisesta taitaa tehdä pakkotoisto, oli minun mielipiteeni mikä hyvänsä...

Terveisin: pilipali-:david:

Originally posted by Mike
Eiköhän kaikki mitä tänne kirjoitetaan ole meidän omaisuutta, poislukien toki muilta saiteilta otetut otannat.

Väärin. Mikään tekijänoikeuslaissa ei anna olettaa, että tässä tapauksessa tekijänoikeus siirtyisi foorumille tai sen ylläpitäjille tai edustajille. Sivun alareunan tekijänoikeus koskee vBulletinia, ainakin Jelsoftin osalta. Sivustoilla oleva c-merkintä - tai oikeastaan sen tarkoittama tekijänoikeus - voi koskea sivuston ulkoasua ja tekstejä vain silloin, kun c-merkinnässä mainittu taho on saavuttanut tekijänoikeuden laillisesti. Pakkotoistolla voi olla tekijänoikeus sivuston ulkoasuun siinä määrin, kuin se (ylläpito?) on vaikuttanut ulkoasuun luovalla panoksellaan siten, että teoskynnys ylittyy.

Yksittäisen postin tekijänoikeus säilyy kirjoittajalla, koska hän ei ole luovuttanut tekijänoikeuttaan kellekään. Pakkotoisto voisi periaatteessa asettaa säännöksi, että postauksien tekijänoikeudet siirtyvät Pakkotoistolle. Silloin alkuperäinen kirjoittaja ei saisi ilman Pakkotoiston lupaa julkaista omaa tekstiään missään muualla. En ole kuullut tai nähnyt, että missään foorumilla tai vastaavalla olisi tällainen menetelmä käytössä. En suosittele sitä myöskään Pakkotoistolle.

Kuten olen aikaisemmin sähköpostilla ja eilen Tony Halme -threadissa todennut, Jukka Korpelan tekijänoikeusaiheinen sivusto on terveellistä luettavaa nettiin kirjoittaville.

artikkelista poimittua:
"Lisäksi aineiden sekakäyttö on yleistä."
voi kuinka tietämättömyys paistaa läpi. tästä huomaa että kirjoittaja rinnastaa "doping-aineet" huumeisiin.

"-Kyllä vaaroista tiedetään, mutta vaakakupissa painavat enemmän kaverien painostus ja ulkoisten raamien kehitys"
kaverien painostus? kuinka montaa roinaajaa on kaverit painostanu käyttämään? tässä käytetään samoja (surkeita) argumenttejä kuin huumeita vastaan taistellessa.

kokonaisuudessaan paska artikkeli. hehkutetaan vaaroista mutta todetaan "jokaisella aikuisella ihmisellä on oikeus itse päättää vartalostaan". olisi voinut edes olla kunnolla puolesta tai vastaan.

Voi vittu mikä artikkeli!!!!!!!!!!!

Mikä helvetin juttu tämäkin on?

"Tavallisten kuntosalien pekkapullistelijoiden suosituimmat aineet ovat anaboliset aineet.."

Ihanko tosi?! Ei voi olla totta?! Siis ihanko ANABOLISIA lihasmassan lisäämiseen?!

Vittu mä olen tykittäny vaan katabolisia!! -kuolenko kohta?

Paistiksella on nyt kyllä kova vitutus päällä.. taidanpa tästä lähteä --- noh noh, pientä rajaa hei... -Tomi

Originally posted by Arvo Paperi
Väärin. Mikään tekijänoikeuslaissa ei anna olettaa, että tässä tapauksessa tekijänoikeus siirtyisi foorumille tai sen ylläpitäjille tai edustajille.

Näin minäkin asian näkisin.

Paddingtonin ja Arvo Paperin kanssa olen myös minä samoilla linjoilla. Jos kirjoitukset siirtyisivät pakkotoisto.comin omaisuudeksi, niin siirtyiskö myös tekstien sisältö sivujen ylläpidon vastuulle? Tarkoitan tällä sitä, että kirjoitetun tekstin todenperäisyys ja sen tarkastaminen olisi moderaattorien vastuulla, ja väärän ja valhellisen tekstin julkaiseminen sekä siitä seuraavat sanktiot tulisivat moderaattorien vastuulle.

Itse artikkelihan oli ihan asiallinen.

Söörtsasin palstaa huvikseni ja löysin päivän onnelliset voittajat:
colemanni, PsychoRed, Cypi, Sumu, Mike ja gynecomastia ovat päässeet lehteen.

Toisaalta, mulle on ihan sama vaikka mun nimimerkkiä ei mainita lehdessä. Parempi niin.

Originally posted by vitvall
artikkelista poimittua:
"Lisäksi aineiden sekakäyttö on yleistä."
voi kuinka tietämättömyys paistaa läpi. tästä huomaa että kirjoittaja rinnastaa "doping-aineet" huumeisiin.

Kyllä nauratti tässä yksikin päivä, kun nimeltämainitsematon iltapäivälehti kutsui efedriinä "suosituksi bile-huumeeksi".

[vitsi]Tänäänkin otin 50 mg efeä, (lääkärin määräyksestä,) enkä ollut erottaa Smith-taljaa ja jalkaprässiä toisistaan!1!!!!!11[/vitsi]

**ttu, mitä :david: :jä.

Originally posted by paistijauheliha
Voi vittu mikä artikkeli!!!!!!!!!!!

Mikä helvetin juttu tämäkin on?

"Tavallisten kuntosalien pekkapullistelijoiden suosituimmat aineet ovat anaboliset aineet.."

Ihanko tosi?! Ei voi olla totta?! Siis ihanko ANABOLISIA lihasmassan lisäämiseen?!

Vittu mä olen tykittäny vaan katabolisia!! -kuolenko kohta?

Paistiksella on nyt kyllä kova vitutus päällä.. taidanpa tästä lähteä --- noh noh, pientä rajaa hei... -Tomi

Nojuu, menee välillä vähän yli.. relataan taas vaihteeksi. :piis:

Originally posted by Taha
Kyllä nauratti tässä yksikin päivä, kun nimeltämainitsematon iltapäivälehti kutsui efedriinä "suosituksi bile-huumeeksi".

Mielenkiintoista sinänsä, mutta pari tuttuani käyttivät teknobileissä efedriiniä ja vähän juteltuani ymmärsin, että se kohtalaisen yleisesti käytettyä, tämä siis vuonna 2000.

En tiedä millaisista määristä on/oli kyse ja miten se vaikuttaa, mutta ainakin toinen näistä tutuista kävi "ylikierroksilla".

Originally posted by laatikko
En tiedä millaisista määristä on/oli kyse ja miten se vaikuttaa, mutta ainakin toinen näistä tutuista kävi "ylikierroksilla".

No onhan siinä punainen kolmio kylvessä ja aiheuttaahan se "ylikierroksia", mutta ei pelkällä efellä musiikki saa värejä.

Voihan toki olla niin, että jos pysyy efellä hereillä pari vuorokautta ja on värivalojen ja strobojen vaikutuspiirissä ja kovassa "melussa", maailma alkaa näyttää ihmeeliseltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom