Oon pahoillani mutta luulisin että vaikka persut olis hallituksessa niin pakkoruotsi ei olisi lähtenyt yhtään mihinkään.
Persuille pitäisi saada riittävän suuri määrä edustajia, niin joutuisivat muutkin kunniottamaan edustuksellista demokratiaa.
Yksi juttu tässä on mun mielestä erikoinen. Demareiden pitäisi olla duunaripuolue, mutta niin vain opetusministeri ja esimerkiksi Lipponen mieluimmin palvelevat ruåtsinkielistä eliittiä kuin kansan syviä rivejä. Työstäkin aina puhutaan, mutta silti huutavaan venäjän tarpeeseen työmarkkinoilla ei haluta vastata. Vai oliko niin, että demarit ovat tehneet linjanmuutoksen ja ovat nykyisin joku epämääräin oikeudenmukaisuuden puolue, jolla ei ole mitään määriteltyä linjaa Punaisten lasien läpi varmasti se näyttää erittäin oikeudenmukaiselta, että poliittinen eliitti ja virkamiehet pakottavat kaikki nuoret oppettelemaan vain harvoille hyödyllistä kieltä. Näinhän se sosialistisissa järjestelmissä on perinteisesti mennyt. RKP:n ja Sekoomuksen linjan ymmärrän paljon paremmin. Varsinkin RKP:lle tuo lienee ihan päätavoite. Harmi kun en kuulu itse siihen porukkaan, jonka etuja RKP ajaa. He ovat onnistuneet pyrkimyksissä paljon paremmin kuin muut puolueet ja heidän linjansa on selkeä. Ei mitään typerää mainostoimistojen luomaa uutta uljasta koko kansaa syleilevää paskaa, vaan selkeästi ruåtsia puhuvan vähemmistön etujen turvaaminen.