Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
:thumbs: silmä silmästä, oikein!
Tuskinpa kuitenkaan ystävä hyvä.
Perustele mulle nyt mikä siinä ruotsin opiskelun pakollisuudessa on niin kamalaa?
no niin, tulihan se sieltä. Kiitos tästä.En mä pysty perustelemaan.Varmaa sen takia vastustan sitä koska vihaan ruotsalaisia.
En mä pysty perustelemaan.Varmaa sen takia vastustan sitä koska vihaan ruotsalaisia.
Voi vittu. :D varmaan sitten olen tosi tyhmä. Perustele mulle nyt mikä siinä ruotsin opiskelun pakollisuudessa on niin kamalaa?
Hahahah! Hyvä perustelu oli. :D
Selvä, tämähän todistaa sen, olen typerä, sinä viisas. Onnea elämään!
En, mutta en vastustakaan. Mulle tänhetkinen asiantila on varsin ok, kunnes joku keksii järkevämmän toimivan ratkaisun. Mä en vain hahmota sitä mikä siinä pakollisessa ruotsin opiskelussa on niin kamalaa. Mä olen tyytyväinen että osaan edes välttävästi ruotsia.
Perustele mulle nyt mikä siinä ruotsin opiskelun pakollisuudessa on niin kamalaa?
.
Heti, kun joku osoittaa pakkokielen X vieneen hänen aivokapasiteetistaan kohtuuttoman määrän Y, kieli X on muuta kuin rikkaus.No se on hyvä homma.
Oikeesti alkaa kaikilla puolustelijoilla olla jo vitsit vähissä. Aina kuulee samat huonot perustelut sille, miksi ruotsia tuputetaan väkisin joka koulussa.
"Koska se on Suomen toinen kieli."
"Suomen ja Ruotsin entiset suhteet ja asema."
"Jokainen kieli on rikkaus."
Kertoisit edes yhden syyn miksi ehdottamani malli olisi vähemmän järkevä kuin nykyinen? Siis vapaa valinta. B-kielessä. Toinen vieras kieli olisi yhä pakollinen.Suomi, englanti ja joku paletista. Miksi ei?
Faktana myös se, että kun suomalainen lähtee
ulkomaille hommiin, härmäläinen menee ruotsiin. Jos oikein kauas, niin norjaan.
Missäs välissä mä olen väittänyt ettei olisi järkevä ratkaisu? Ainoa ongelmahan tuossa on se että ruotsi on vielä akateemisena kielenä pakollinen, eli yliopistoon menevänähän siinä vastaat sitten itse siitä että opit ruotsia riittävästi. Sitä ei välttämättä nuuska huulessa yläasteen penkillä tule ajateltua.Ja mielestäsi ei olisi järkevä ratkaisu että B-kieli voisi olla opiskelijan valinnan mukaan saksa/ranska/venäjä/kiina?
Tuo ei pidä paikkaansa.
Heti, kun joku osoittaa pakkokielen X vieneen hänen aivokapasiteetistaan kohtuuttoman määrän Y, kieli X on muuta kuin rikkaus.
Sitä ennen se pysyy rikkautena, sillä toisin ei ole todistettu. Kokeile mielenkiinnon vuoksi esim. norjaa norjassa, tai edes ruotsia. Oli se kuinka avutonta tahansa, väki saattaa ilostua kummasti (heti, kun selität olevasi Suomesta. Ruotsalaisista ei tykätä).
Pään saa täytetty helposti kaikella turhallakin sonnalla, kielet eivät sitä tee.