PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Läppärin käyttäjät.

Koittakaa tyhjentää akku mahd. usein.

Standardi ylläpito
Litium-pohjaisen akun ylläpito edellyttää sen elektronien pistämistä ajoittain liikkeeseen. Apple ei suosittele kannettavan pitämistä kytkettynä virtalähteeseen jatkuvasti. Ihanteellinen käyttäjä olisi työmatkalainen, joka käyttää MacBook Prota junassa ja lataa sen sitten toimistolla. Tämä pitää akun virran liikkeessä. Jos taas käytät pöytäkonetta töissä ja kannettavaa vain satunnaisesti matkustaessasi, Apple suosittelee akun varauksen purkamista ja akun lataamista vähintään kerran kuussa.

Lähde. Apple.fi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei läppärimiesten kannata tuommoisia akkujuttuja murehtia. Läppärin on tarkoitus olla myös mukana kannettava, ei sen tarkoitus ole olla 24/7 piuhan päässä. Jos se on 24/7 piuhan päässä, niin voi kysyä itseltään "olenko tosiaankin näin idiootti, että ostin kiinteäksi pöytäkoneeksi kannettavan tietokoneen".

Tai sitten on hankkinut "1 for all" - koneen.

MBP:stä riittää kuvankäsittelyyn ja se kulkee mukana myös reissuissa. Se pöytäkone jää aina kotiin, joten siksi valitsin tämän vaihtoehdon. Saattaa mennä 5-6 päivää, että kone on päällä kotipöydällä ja laturissa, tai sitten ajelen akun tyhjäksi ihan muutoin vaan.

Sellainen winukkamiehen vika jäi, että asentelin tuossa Vodafonen ajurit, homma toimi hienosti mutta asensin mokomat vahingossa backup-levylle. Eli jos ulkoinen ei ole kiinni, niin ei toimi modeemi :hyvä::hyvä:

Piti sitten installoida uusiksi tuo systeemi :eek:

Tai sitten on hankkinut "1 for all" - koneen.

Meillä on himassa kaksi läppäriä narun päässä pöydällä melkein tuon 24/7. :D Toista ei oteta mukaan minnekään koskaan ja se poistuu pöydältä vain kun vieraiden vuoksi se pitää jemmata. Toinen lähtee reissuun mukaan, kun puhelimella ei pärjää.

Tämä siksi että koneet saa helposti jemmattua kun on tarvetta ja meille ei tietokone-/kirjoituspöytää tule.

Onko kokemuksia jälleenmyyjiltä tilaamisesta? Suunnittelin imacin ostoa ja siihen on ilmeisesti jo toista kuukautta huhuttu päivitystä ihan lähiaikoina, ja jos sellanen päivitys tulee ja en tilaa omppustoresta niin millä todennäköisyydellä saan uuden, enkä vielä tota edellistä mallia olevan? Toimitusajat on ainakin verkkokaupassa aika pitkät, eli tilaavatkohan nekin vaan "tilauksesta" noita?

edit: verkkokaupalla tarkoitan siis Verkkokauppa.com:ia.. Jatkokyssärinä vielä että vaikuttaako noi päivitykset yleensä hintoihin mitenkään?

Onko kokemuksia jälleenmyyjiltä tilaamisesta? Suunnittelin imacin ostoa ja siihen on ilmeisesti jo toista kuukautta huhuttu päivitystä ihan lähiaikoina, ja jos sellanen päivitys tulee ja en tilaa omppustoresta niin millä todennäköisyydellä saan uuden, enkä vielä tota edellistä mallia olevan? Toimitusajat on ainakin verkkokaupassa aika pitkät, eli tilaavatkohan nekin vaan "tilauksesta" noita?

edit: verkkokaupalla tarkoitan siis Verkkokauppa.com:ia.. Jatkokyssärinä vielä että vaikuttaako noi päivitykset yleensä hintoihin mitenkään?

Vaikuttaa hintoihin päivitykset aina jonkin verran, hitunen uutuudenlisää.
Ainakin itse sain OK palvelun ja kaupat palstalla vaikuttavan SLC:n kautta. Sieltä tulee mitä tilaa ja tieto uusimmista/vanhemmista momppumalleista on reaaliajassa. Eli kysy siltä, kova mies kauppaamaan omenoita ja sopuhintaan lähtee vielä jälkitilauksetkin.

No huomisesta lähtien voin lukea itseni jonkun asteen omenamieheksi. Tilattiin töhin MacMini koekäyttöön jos saisi tuon meidän tarvitseman ohjelman toimimaan Boot Campin avustuksella. Ohjelman kehittäjä ei ollut sata varma saako toimimaan, mutta kokeillaan nytten. Pitää ottaa tietenkin viikonlopuksi kone kotiin, että pääsee tutustumaan ja leikkimään eri ohjelmilla.

Kuinkas paljon tota omenakamaa muuten porukalla on? Rupesin tässä just mietiskelemään, että aika paljon tota on jo alkanu kerääntymään. :D Mulla siis tällänen lista:

- iMac 24" (2,4GHz/4GB/320GB)
- MacBook (2,0GHz/1GB/80GB)
- Airport Express tukiasema
- iPhone 8GB
- iPod Shuffle 1GB

Mitähän seuraavaksi... ehkä Time Capsule tai Apple TV. :evil:

iPod nano product red 4gb
iPhone 8gb
ja toivottavasti parin viikon sisällä vastapäivittynyt 20" tai 24" iMac.

MacBookPro 15,4", ei tietoa spekseistä (eikä kiinnosta), toisiksi uusin kuitenkin.
iPod Shuffle 2GB
Airport Express

MBA ajattelin hommata ja ehkä iLuurin sekä iPod Classicin jonne saisi mp3:set talteen Mac Mini himottaisi myös olkkariin mutta tällöin jäisi iPod Classic ostamatta. Aijoo ja Time Capsulen ostan heti kun ehdin.

iLuuri 16 gigaisena maksaa muuten Thaimaassa 420euroa kräkättynä, ostanko? Saisin tuon 30 minuutissa jos nyt lähden hakemaan...

Kyllä, olen Applen koukussa ja ylpeä siitä :D

Ciao. Oon lähössä syksyllä opiskelee ja tarvetta ois vaihtaa pöytäkone läppäriin. Löytyykö Applelta sellaista läppärii, jolla hoituis kaikki perus kouluhommat+leffojen kattominen?

Joku MacBook Pro 15" näytöllä? Hinta taitaa pyörii tällä hetkellä jossain about 1650e? Mitä luulette miten nopeesti hinta laskee tossa koneessa?

Ciao. Oon lähössä syksyllä opiskelee ja tarvetta ois vaihtaa pöytäkone läppäriin. Löytyykö Applelta sellaista läppärii, jolla hoituis kaikki perus kouluhommat+leffojen kattominen?

Joku MacBook Pro 15" näytöllä? Hinta taitaa pyörii tällä hetkellä jossain about 1650e? Mitä luulette miten nopeesti hinta laskee tossa koneessa?

Ei laske hinnat.. specsit vaan paranee. ja http://guides.macrumors.com/MacBook_Pro_Buyer's_Guide ton mukaan nyt on otollinen aika ostaa kun on just päivittynyt.

Jees. Pitää laittaa tilaukseen. Oon saanu tarpeekseni PC:n ja Windowsin kanssa säätämisestä. Kaks konetta oon kasannu erillisistä osista ja hoitanu koko paskan ite. Vittu ei enää kiinnosta :D Ja pelaamistakaan en enää harrasta, joten toi 15" MacBook Pro on iha tykki minua varten.

Eikös se käytännössä mene silleen, et otan koneen paketista ja käynnistän sen. Sitten vaa ajelee? Kiitos!

Jees. Pitää laittaa tilaukseen. Oon saanu tarpeekseni PC:n ja Windowsin kanssa säätämisestä. Kaks konetta oon kasannu erillisistä osista ja hoitanu koko paskan ite. Vittu ei enää kiinnosta :D Ja pelaamistakaan en enää harrasta, joten toi 15" MacBook Pro on iha tykki minua varten.

Eikös se käytännössä mene silleen, et otan koneen paketista ja käynnistän sen. Sitten vaa ajelee? Kiitos!
Jes! onnea valintaan. Nimesi taidat joutua kirjoittamaan kun se sinulta sitä kysyy, muuten vain "rok rok".

Jes! onnea valintaan. Nimesi taidat joutua kirjoittamaan kun se sinulta sitä kysyy, muuten vain "rok rok".

:itku: voe että :dance:

Mieluummin säätäsin ajureita, viruksentorjuntaa, lähiverkkoja, kodekkeja, windows updatee, säännöllistä formatointia jne.. :thumbs:

Päivityksiä tulee myös muutaman sadan megan edestä, kun koneen kytkee verkkoon ensi kertaa. Koneen käytön voi tosin aloittaa jo päivitysten latautuessa. Kaikenkaikkiaan käyttöönotto on hyvinkin suoraviivaista eikä poikkea merkittävästi pc-kannettavan käyttöönotosta. Kodekit pitää toki asentaa ihan kuten pc-puolella, jos elokuvia haluaa katsella. Vlc riittää aika pitkälle ja sisältää itsessään kodekit lähes kaikkeen.

Viimeksi muokattu:
Päivityksiä tulee myös muutaman sadan megan edestä, kun koneen kytkee verkkoon ensi kertaa. Koneen käytön voi tosin aloittaa jo päivitysten latautuessa. Kaikenkaikkiaan käyttöönotto on hyvinkin suoraviivaista eikä poikkea merkittävästi pc-kannettavan käyttöönotosta. Kodekit pitää toki asentaa ihan kuten pc-puolella, jos elokuvia haluaa katsella. Vlc riittää aika pitkälle ja sisältää itsessään kodekit lähes kaikkeen.

Juu ja jos hankit Vodafonen kortin nettiä varten, niin siihen joudut imuroimaan uusimmat ajurit, koska ainakaan Elisa ei toimittanut niitä kortin mukana 10.5 OS X:ään sopivana.

VLC ja kuten Mike sanoi, se toistaa vaikka koiran kikkareet :D

PS. ja edit:

Kun oot winukan kanssa tusaillut kuitenkin koko ikäs, niin saattaa alusta olla hivenen outo tehdä asiat 100x yksinkertaisemmin. Hyviä ominaisuuksia pullollaan on tuo kone ja ota samointein 4G muistia siihen. Et tarvi sitä Applestoren kallista, vaan voit ostaa vaikkapa Kingstonin sopivat kammat sinne. Huomattavasti halvemmat (n.120e 2x2G palikat). www.hopeinenomena.net kannattaa käydä reggautumassa, siellä on palojon ompuista asiaa.

Osaatteko suositella lähdettä, mistä hommata toi kyseinen MacBook Pro? Ja voiko noi muistit asentaa koneeseen itse, vai pitääkö ne tilata valmiina?

Osaatteko suositella lähdettä, mistä hommata toi kyseinen MacBook Pro? Ja voiko noi muistit asentaa koneeseen itse, vai pitääkö ne tilata valmiina?

Mä ostin Humacista ja musitikammat tuli ihan boksissa mukana, kun tilasin ne siihen samalla koneen kanssa.

Vaihdossa vie 2min kun on oikeanlainen ruuvari. Siihen löytyy ohjekirjasta aivan fantastiset ohjeet miten se tehdään. Ruuvari oli joku Phillips #00 ruuveja varten. Tarkista että löytyy oikeanlainen, ei varmaan montaa euroa maksa. Mulla tosin oli sellainen elektroniikkaruuvarisarja, jossa löyty tuollainen ihan noin vain, ristipää ja tosi pieni ja melko tiukassa ne ruuvit, joten varmista oikea koko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom