PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
20" alumiini-iMac, 30GB iPod Video ja 8GB iPod Touch löytyy joten kaipa tänne saa kirjoitella. :)

Onko kukaan kokeillut Axiotronin Modbookia? Tuollainen olisi varmaan aika hyvä digitaaliseen maalailuun ja kuvankäsittelyyn reissussa: http://eshop.macsales.com/shop/Modbook

Varmaan halvemmallakin löytäisi Tablet PC:itä mutta niissä ei sitten ole sitä kaikkivaltiasta OSX:ää.

20" alumiini-iMac, 30GB iPod Video ja 8GB iPod Touch löytyy joten kaipa tänne saa kirjoitella. :)

Onko kukaan kokeillut Axiotronin Modbookia? Tuollainen olisi varmaan aika hyvä digitaaliseen maalailuun ja kuvankäsittelyyn reissussa: http://eshop.macsales.com/shop/Modbook

Varmaan halvemmallakin löytäisi Tablet PC:itä mutta niissä ei sitten ole sitä kaikkivaltiasta OSX:ää.

Tuohan on vallan mielenkiintoinen viritelmä :)

Wacomin piirtonäytössä on OSX kun se kloonaa sen, testasin frendillä ja aika herkkua oli. Mutta joo, Modbook on aito OS X jos koneesta irrottaa ja olisi vallan mainio vekotin.

Nyyssölälle semmoinen pitäisi saada, jotta pääsisi piirtelemään.

A4-kokoinen Wacom Intuos 3 löytyy jo, ja toimii kuin unelma mutta sitä on vähän paha kuljettaa reissussa mukana. Tietty joku suuri Cintiq olisi aika hieno peli kotiin. :)

Tuollainen modattu Macbook olisi juuri passeli, heti kun tekee mieli vähän piirrellä junassa/bussissa/kahvilassa/missä vaan niin eikun kone laukusta ja hommiin. Tietty pieni luonnosteluvihko ajaa saman asian mutta digitaalisen median suomat mahdollisuudet viehättävät enemmän. Ja toimiihan tuo ihan normaalina macbookinakin kun nostaa vaan kannen ylös.

Mulla ois tässä oikeastaan nyt MacBook Pron kaveriksi näyttö hakusassa.

Vaihtoehdot ois:

Eizo ColorEdge CG241WK
Apple Cinema HD Display 30"

Mahdollisesti lähes 1/2 osa hintaan noista edellisistä lähtis 24" FlexScan SX2461WK WideScreen
Jollei tuossa nyt käytännössä aivan mahdottomasti häviä, niin yhtenä vaihtoehtona voisin pitää tällaista budjettimallia. Kalibrointi luonnollisesti tapahtuu kalibraattorilla jne. eli senkin käytettävyys pitäisi olla tuossa ColorEdgessä parempi vs Applen Cinema ??

Ps. helvattu tää tuli kalliiksi tää koneen vaihto :D

Näyttö 30"

Itse varmaan ostan tuon Samsungin 30". Kuulemma samoilla hiluilla kuin Applen 30" cinema?. Hintaa vaan aika paljon vähemmän;)

No itseasiassa hintaeroa ei ole nimeksikään saamaani tarjoukseen. ALV:n verran, joten ennemmin Applen oma näyttö kuin Samsung, johtuen ihan jo FW-reitittimestä, vaikka USB-jakajia on molemmissa.

EDIT: tosin kun katsoo Trusted Reviewsistä, niin aika mairittelevan arvostuksen on Samsung saanut. Ei paha vaihtoehtona ollenkaan..

Minä ottaisin noista 30 tuumaisista ehdottomasti tuon Samsungin. Huomattavasti hienomman näköinen ja paremmat säädöt jalustassa. Firewire-portti on sinänsä ihan kiva näytössä, mutta ihan samalla tavalla joudut sen firewire-kaapelin aina kannettavaan kytkemään, tuli se sitten monitorista tai jostain muualta. Noita fw-laitteitahan voi ketjuttaa, joten et tarvi jokaiselle laitteelle omaa porttia.

Niin ja näyttöjen pikselitakuuseen kannattaa myös kiinnittää huomiota. Vituttaa aika ankarasti, jos näytön keskellä mollottaa joku jumittunut pikseli eikä takuu kata uutta näyttöä.

Minä ottaisin noista 30 tuumaisista ehdottomasti tuon Samsungin. Huomattavasti hienomman näköinen ja paremmat säädöt jalustassa. Firewire-portti on sinänsä ihan kiva näytössä, mutta ihan samalla tavalla joudut sen firewire-kaapelin aina kannettavaan kytkemään, tuli se sitten monitorista tai jostain muualta. Noita fw-laitteitahan voi ketjuttaa, joten et tarvi jokaiselle laitteelle omaa porttia.

Niin ja näyttöjen pikselitakuuseen kannattaa myös kiinnittää huomiota. Vituttaa aika ankarasti, jos näytön keskellä mollottaa joku jumittunut pikseli eikä takuu kata uutta näyttöä.

Applen kanssa toi USB/FW hubi näytössä on loistava keksintö. Mulla itsellä duunissa MB:n rinnalla 20" Cinema. USB-hubissa irtonäppis ja hiiri näppiksen perässä. Toisessa usb-portissa ulkoinen kovo. Kun koneen kytkee kiinni, niin Time Machine vetää sitten varmuuskopiot joka kerta kun pistää näytön kiinni. Joo, USB-kaapeli pitää kytkeä, mutta samoin sen joutui tekemään aiemminkin. FW hubia en itse käytä.

En muista enää milloin olisi viimeksi pikselivammainen näyttö tullut missään vastaan.

Lurjukset ja sietämättömät mäkki-oliot !!

Ois joku voinut sanoa, että tää mäkki pitää bootata joskus. Oon asennellut roippeita (ulkoinen monitori, kovalevyjä jne) tähän tämän päivää ja ihmettelin tuossa kun CD/DVD-combo ei lähtenyt toimimaan ja alan asiantuntija SLC ei saanut mulle ohjeistettua modeemia bluetoothin yli toimivaksi... Safari päivitykseen ja se vaati bootin... no nyt kaikki toimii taas kuin junan vessa ja voi unohtaa USB-kaapelit netin käytössä :hyper:

Ps. eli ei tää nyt aivan 100% boottivapaa kone ole ;)

Lurjukset ja sietämättömät mäkki-oliot !!

Ois joku voinut sanoa, että tää mäkki pitää bootata joskus. Oon asennellut roippeita (ulkoinen monitori, kovalevyjä jne) tähän tämän päivää ja ihmettelin tuossa kun CD/DVD-combo ei lähtenyt toimimaan ja alan asiantuntija SLC ei saanut mulle ohjeistettua modeemia bluetoothin yli toimivaksi... Safari päivitykseen ja se vaati bootin... no nyt kaikki toimii taas kuin junan vessa ja voi unohtaa USB-kaapelit netin käytössä :hyper:

Ps. eli ei tää nyt aivan 100% boottivapaa kone ole ;)

Joo tokihan se vaatii buutin päivitysten jälkeen ihan samalla lailla kuin wintoosakin. Buutti on myös yleensä nopein tapa korjata epämääräiset ohjelmien toimimattomuudet myös os x maailmassa. Noiden päivitysten jälkeen on myös hyvä ajaa aina oikeuksien korjaus, siitä ei ole ainakaan haittaa ja se saattaa ratkaista jotain päivitysten mukanaan tuomia ongelmia.

Uusi (tuleva) Mac Mini kiinnostaisi ostaa olkkariin mp3-soittimeksi/xvid-soittimeksi ja tietenkin "surffilaudaksi" töllöön. Tukenee varmaan 1920x1080 resoluutiota? Ei olisi pahan hintainen ja kaveriksi Applen langaton näppis ja mahtihiiri niin voiko tyylikkäämpää settiä enää toivoakaan :hyper:
En sitten tiedä onko tuo PS3:sen rinnalla hieman tarpeeton, kun MBP löytyy myös johon samat näppis-hiiri setit + töllön saisi valjastettua suht helposti.

Uusi (tuleva) Mac Mini kiinnostaisi ostaa olkkariin mp3-soittimeksi/xvid-soittimeksi ja tietenkin "surffilaudaksi" töllöön.

Milloinka tämmöinen tulee? Olen pitkään miettinyt Mac Minin ostamista, mutta jos siitä tulee uusi painos niin pitänee melkein odottaa sitä ja katsoa millaisilla specseillä ja hinnalla se tulee.

No itseasiassa hintaeroa ei ole nimeksikään saamaani tarjoukseen. ALV:n verran, joten ennemmin Applen oma näyttö kuin Samsung, johtuen ihan jo FW-reitittimestä, vaikka USB-jakajia on molemmissa.

EDIT: tosin kun katsoo Trusted Reviewsistä, niin aika mairittelevan arvostuksen on Samsung saanut. Ei paha vaihtoehtona ollenkaan..

No onhan tuossa hinta ero n. 500 € saamani tarjouksen perusteella! Itsekkin ennemmin ottaisin Applen näytön, 500€ vaan eroa melkein samasta tuotteesta..
Edit. ei vieläkään Mac Pro rantautunut himaan PRK! No josse huomenna tulis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom