PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaahan mitä hyötyisin time capsulen ostamisesta? Muuta kun saisin macbookkini varmuuskopioitua sinne? Saako iphonella mitään lisäarvoa, esim kuvat sinne?
Eipä juuri muuta, paitsi että laite tarjoaa WiFi-yhteyden, josta OSX laitteet ei jatkuvasti putoa pois. Varmuuskopiointivermeenäkin vähän niin ja näin, toisesta kosahti kovalevy samantien oston jälkeen, eikä takuuhuollon aikataulut oikein sovi yhteen sen kanssa, että laite on talouden ainoa WiFi-tukiasema.

Luennolla kun Acerin läppäri näytti akunkestoksi 50%:lla 2h 02min, niin syntyi päätös vihdoinkin alistua ja vaihtaa omenaan.

Ensimmäinen kysymys: opiskeluihin (ja satunnaisiin kuvanmuokkauksiin) varmaankin Air riittää ja on parempi valinta kuin Pro?
Toisena tulee mieleen tuo näyttö: nykyisessä 15,6" Acerissa kun on 1080p näyttö, niin tuntuukohan tuo 1440x900 sitten riittämättömältä tai jotenkin epätarkalta? Mitä nyt itse olen katsellut, niin paljon silmäystävällisempiähän nuo mäkkien näytöt on.
Kolmantena, näillä vissiin käyttöikä on hieman pidempi kuin wintoosalla? Että ei tarvi 2v päästä kirota kun ei riitä koneessa tehot pyörittämään exceliä ja videoita sujuvasti, puhumattakaan siitä kuvanmuokkausohjelmasta.

Sitten, itse hankkimiseen. Eräällä sivulla on tarjous tulossa, että 999€ 13" Macbook Air jossa 8GB ramia. Varmaan ei halvemmalla tule mistään tuota 8GB mallia saamaan, eli kannattaako tuohon tarjoukseen sitten tarttua?
Hah, itse tuli tehtyä aivan samoin. Tabletti ei tuntunut riittävän opiskeluun niin kävin poistamassa MacBook Airin samaan hintaan. Oli jo oikeastaan aikakin, vanhalla läppärillä jo melkein kuusi vuotta ikää.

Mitä tietoturvaa käytätte? Onko suosituksia (ilmaisista) ohjelmista? Mitä muita (ilmaisia) ohjelmia suosittelette? Kannattaako päivittää heti El Capitanoon? Siinä nyt ainakin muutama mikkihiirikysymys.

- Tieturva: et tarvitse mitään, käyttiksestä kannattaa laittaa kovalevyn kryptaus päälle, jos käpistelet jotain privaattia
- Ilmaisia ohjelmia, mitä itsellä on käytössä: Spotify, Chrome, Skype, Twitter, Limechat (Pakkis-IRC), Google Drive, Steam, VLC, Xcode, Rstudio, Emacs
- Maksullisia: Evernote, Navicat, MS Office, Sublime Edit 2, Adobe Lightroom, F-Secure Key, Call of Duty GO, ...
- Kannattaa päivittää uuteen käyttikseen.

Jotenkin jäi päivittämättä Airiin tuo Yosemite, kun ei heti silloin tullut tehtyä, ja nyt tällä viikolla joku päivä meinasin, että pitäsköhän se asennella, kun on vielä Mavericks käytössä. Vaan eihän se perhana enää onnistunutkaan tuon kapitaanon julkasemisen jälkeen. Vielä ei kyllä viiti sitä asennella, kun kuulemma yliopistojen eduroam-verkkojen kanssa ollut ongelmia. Mahtaako tuossa päivittämisessä olla mitään väliä, vaikka kerralla hyppäis yhen käyttisversion yli? Vai kannattaako noita ylipäänsäkään päivittää uudempiin, tulee vaan kaikkea turhaa huttua lisää :D

Saisin kinuttua töistä high-end macbook pro retina läppärin. Ongelma vaan että uuden projektin arkkitehtuuriksi valittiin .Net Javan sijaan :D kertokaas, miten transparenttia on ajaa Windows bootcampilla? Tuleeko mitään ongelmia?

Saisin kinuttua töistä high-end macbook pro retina läppärin. Ongelma vaan että uuden projektin arkkitehtuuriksi valittiin .Net Javan sijaan :D kertokaas, miten transparenttia on ajaa Windows bootcampilla? Tuleeko mitään ongelmia?
Olen aina ymmärtänyt että tuo Bootcamp toimii varsin hienosti.
Onhan se Macbookin rauta kuitenkin normisettiä, ainoa ongelma mitä osaisin kuvitella on skaalaus näytön puolesta? Toki nykyään on jo Windows koneita missä vastaavia tarkkuuksia.

Varmasti joku täällä osaa jakaa ihan omia kokemuksia.

Ei mitään aivan mahdottomia kokemuksia ole. Mutta kun Macbook:n omistin, niin tarvin Winukkaa omassa käytössäni ja hyvin se ainakin itsellä pelitti sen mitä piti. 1080p videoitakin tuli muokattua ja ei ongelmaa.

Meni vaan Macbook myyntiin, kun tuntu että raskaammat hommat tehtiin aina Bootcampillä. Joten lieni järkevin lopulta vaan hyväksyä totuus. Ei ole Macbook mieheksi minusta. Vehkeenä oli kyllä paras omistamani kannettava. Tosin, kai sitä samalla hinnalla ois saanut yhtä kunnollisen paketin PC:näkin.

Katsoin El Capitanin feature listan läpi, ja latasin sen myös itse. Jesus christ, tämän listan perusteellako piti ihan uusi versio käyttiksestä julkaista? Heiluta cursoria niin se suurenee... ilmeisesti cursoria on muutoin tosia vaikea löytää. Sori, ei pysty kirjoittaa tätä hymyilemättä :)

Asetukset -> ilmoitukset -> viestit -> toista ilmoituksia -> ei koskaan

Tuo oli muutoksista ainoa, minkä tein. Annas olla, kun hypin vankkuriin, ei löytänyt saksalainen menopeli puhelinta. Blöötöötti oli päättänyt, ettei sitä kukaan käytä. On nää melkoisia vempaimia...

^Ja yllä oleviin ominaisuusjuttuihin. Joku epeli niitä tarpeita keksii pyytää. Mua kyllä ihmetytti toi viestin äänimerkin toistaminen ja sen tarpeellisuus. Kenelle ja miksi? Ja saman luonnollisen kysärin voi huoletta esittää tästä kursorin värisyttämisestä.

Vitos ompussa oli toi uudelleen viestistä huomauttaminen jo, ja täytyy tunnustaa että vuosien saatossa se on monestikin ollut hyödyksi kun ei aina ekaa viestiä kuule / tunne olosuhteista tai etäisyydestä puhelimeen johtuen. :)

Vitos ompussa oli toi uudelleen viestistä huomauttaminen jo, ja täytyy tunnustaa että vuosien saatossa se on monestikin ollut hyödyksi kun ei aina ekaa viestiä kuule / tunne olosuhteista tai etäisyydestä puhelimeen johtuen. :)

Henkilökohtaisesti en koe itseäni niin tärkeäksi, että pitää aina olla heti saatavilla. Jos ei luuri ole käden ulottuvilla, niin harvoin vaivaudun viestiääntä utelemaan saman tien tai jos vaikka olen syömässä, niin siellähän värisee, onneton. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom