PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä olisi tämän päivän hyvä ellei paras kuvankäsittelyohjelma Macille. Se voisi jopa maksaa jotain...
Eikös ne nyt poikkeuksetta ole Adoben softat.
Nykyään menee kk-maksulla.
12,39€/kk ja siinä on Photoshop sekä Lightroom.
kk-maksu meinaa sitä, että niin kauan kun maksat sitä saat aina uusimmat versiot.

https://creative.adobe.com/fi/plans?store_code=fi&promoid=KSPGX

On toi 12,39€/kk aika halpa oikeastaan, sillä kolmessa vuodessa siitä tulee n. 450e.
Jos nyt ajatellaan että esim. kolmen vuoden välein vanhaan malliin ostaisi uudet softat.

Adobe on kyllä hinnoitellut hyvin fotarin, ei ole paljoa syytä imutella muualta! Propsit adobelle. Ja paras se on normitoiminnoiltaan.

Mistä kannattaisi tuo Watch laittaa tilaukseen? Saksa, UK? Onko suosituksia toimitusaikojen tms. suhteen? Onko tuo muuten sitten lopulta jos esim. UK:sta tilaa niin sama joka joskus tulee myyntiin Suomeen vai onko noissa jotain eroja?

Joo, päivitin sekä duunikoneen että kotikoneen. Ei toistaiseksi mitään ongelmia mutta ei kyllä isoja riemunkiljahduksiakaan. Vähän vaisu päivitys kaikkiaan.

Jees! Latailen parhaillaan. Ei varmaan toi yosemitesta, el capitaniin päivitys vaikuta tiedostojen häviämiseen millään tavalla kun olen aika tuores macin käyttäjä?

^Jos kaikki menee kuten pitää niin ei vaikuta. Käyttis päivittyy ja muut filut pysyy ihan normaalisti paikallaan.

Itse kokeilin ensin El Capitanin GM-versiota, joka vähän aikaa sitten julkisen betan testaajille julkaistiin. Ihan jees oli, mutta Yosemitesta siirtyessä ei vaihdosta oikein edes huomannut. Nyt sitten julkisen jakelun alettua latasin asennuspaketin ja vetäisin tämän virallisen version tuon GM:n päälle, ja kylläpä on eroa. Huomattavasti sulavampi ja vaikka tosiaan aiemminkaan ei sen kummempia ongelmia ollut niin onhan tätä kyllä aika ilo käyttää. Jopa vanha 2010 MBP tuntuu melkein kuin uudelta koneelta, tosin jonkun aikaa sitten asennettu SSD:kin vaikuttanee osaltaan.

Luennolla kun Acerin läppäri näytti akunkestoksi 50%:lla 2h 02min, niin syntyi päätös vihdoinkin alistua ja vaihtaa omenaan.

Ensimmäinen kysymys: opiskeluihin (ja satunnaisiin kuvanmuokkauksiin) varmaankin Air riittää ja on parempi valinta kuin Pro?
Toisena tulee mieleen tuo näyttö: nykyisessä 15,6" Acerissa kun on 1080p näyttö, niin tuntuukohan tuo 1440x900 sitten riittämättömältä tai jotenkin epätarkalta? Mitä nyt itse olen katsellut, niin paljon silmäystävällisempiähän nuo mäkkien näytöt on.
Kolmantena, näillä vissiin käyttöikä on hieman pidempi kuin wintoosalla? Että ei tarvi 2v päästä kirota kun ei riitä koneessa tehot pyörittämään exceliä ja videoita sujuvasti, puhumattakaan siitä kuvanmuokkausohjelmasta.

Sitten, itse hankkimiseen. Eräällä sivulla on tarjous tulossa, että 999€ 13" Macbook Air jossa 8GB ramia. Varmaan ei halvemmalla tule mistään tuota 8GB mallia saamaan, eli kannattaako tuohon tarjoukseen sitten tarttua?

^ 1440x900 reso on kyllä auttamatta sellainen asia joka tulee harmittamaan. Edellisen (tai toissa-) sukupolven resoja, ja joutaisi jo olemaan ainoastaan alekorin läppäreissä tai budjettiluokan puhelimissa, ei applen logolla tai hintalapulla varustettuna. Tietty eipä se kaikkia puusilmiä haittaa.

Luennolla kun Acerin läppäri näytti akunkestoksi 50%:lla 2h 02min, niin syntyi päätös vihdoinkin alistua ja vaihtaa omenaan.

Ensimmäinen kysymys: opiskeluihin (ja satunnaisiin kuvanmuokkauksiin) varmaankin Air riittää ja on parempi valinta kuin Pro?
Toisena tulee mieleen tuo näyttö: nykyisessä 15,6" Acerissa kun on 1080p näyttö, niin tuntuukohan tuo 1440x900 sitten riittämättömältä tai jotenkin epätarkalta? Mitä nyt itse olen katsellut, niin paljon silmäystävällisempiähän nuo mäkkien näytöt on.
Kolmantena, näillä vissiin käyttöikä on hieman pidempi kuin wintoosalla? Että ei tarvi 2v päästä kirota kun ei riitä koneessa tehot pyörittämään exceliä ja videoita sujuvasti, puhumattakaan siitä kuvanmuokkausohjelmasta.

Sitten, itse hankkimiseen. Eräällä sivulla on tarjous tulossa, että 999€ 13" Macbook Air jossa 8GB ramia. Varmaan ei halvemmalla tule mistään tuota 8GB mallia saamaan, eli kannattaako tuohon tarjoukseen sitten tarttua?

Itse omistin aikoinaan karvalakkimallin 13" MacBook Airista (mid 2013). Möin sen pois tuossa keväällä, kun tuntui, että koulun loppumisen jälkeen pärjäsi riittävän hyvin ihan iPadilla.
Nyt puoli vuotta myöhemmin alkaa vähän kaduttamaan, että menin sen myymään...
Kävin sitten eilen yhdessä liikkeessä katselemassa vähän minkälainen voisi olla seuraava malli, koska melkein joutuu jonkun koneen hommaamaan iPadin rinnalle. MacBook air olisi kyllä edelleen valintani. Myyjäkin sanoi, että se on ylivoimaisesti suosituin malli mitä myydään, varsinkin opiskelijoille.

Tuo 999€ olisi hinta johon voisi melkein itsekkin tarttua! Viitsitkö antaa tarkempaa vinkkiä tästä :P

Itse omistin aikoinaan karvalakkimallin 13" MacBook Airista (mid 2013). Möin sen pois tuossa keväällä, kun tuntui, että koulun loppumisen jälkeen pärjäsi riittävän hyvin ihan iPadilla.
Nyt puoli vuotta myöhemmin alkaa vähän kaduttamaan, että menin sen myymään...
Kävin sitten eilen yhdessä liikkeessä katselemassa vähän minkälainen voisi olla seuraava malli, koska melkein joutuu jonkun koneen hommaamaan iPadin rinnalle. MacBook air olisi kyllä edelleen valintani. Myyjäkin sanoi, että se on ylivoimaisesti suosituin malli mitä myydään, varsinkin opiskelijoille.

Tuo 999€ olisi hinta johon voisi melkein itsekkin tarttua! Viitsitkö antaa tarkempaa vinkkiä tästä :p
Niin no modet taas poistakoon jos menee mainostamiseksi, mutta
expertillä
on tuo tarjous :)

Käsistähän se lähti :D

Liitteet

• IMG_20151004_141149.jpg
    IMG_20151004_141149.jpg
    984,7 KB · Katsottu: 354
Päivitin iMacin El Capitaniin juuri ja nyt laite ei löydä CF-muisikortteja lukijasta. :mad:
Onko muille käynyt samoin? Löytyikö ongelmaan ratkaisua?

Onko tämä enää totta! Puhelimella nauhoitetut videot ovat iCloudissa ja sitä kautta näkyvät myös mac minin kautta aikaistulla iCloudilla. MUTTA jos kopioin videon iCloud-kansiosta nor-maa-lis-ti command-c komennolla ja edelleen liitän sen koneen kansioon command-v komennolla, niin kansioon pamahtaa vain jpg-tiedosto. Ja iCloud kansiossa klikatessa mitä tahansa tiedostoa hiiren oikealla, ei näkyviin edes tule kopioi-käskyä.

Tarkoittaako tämä, että iCloudissa olevia videoita ei voi suoraan siirtää omalle koneelle, vaan että se pitää ensin tyyliin lähettää omaan sähköpostiin jaa-komennolla? Onko oikeasti näin hankala homma?

Kertokaahan mitä hyötyisin time capsulen ostamisesta? Muuta kun saisin macbookkini varmuuskopioitua sinne? Saako iphonella mitään lisäarvoa, esim kuvat sinne?

Itsellä käytössä ollut jo jonniin aikaa TC ja en ole katunut sen hankkimista. Nopea, hiljainen ja varmatoiminen Wifi ja niin kaunis, että vaimokin antaa sen olla näkyvillä ;). Time machine kun käytössä koneilla niin sehän tallentaa kaiken kuvia myöden. iPhonella et suoranaisesti hyödy muuta kuin asentamalla airport työkalun jolla voi kätevästi tsekata verkko hommia ja muokata asetuksia esim.(vierasverkko) jos tarpeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom