PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Se ei taida näyttää niitä oikein kenelläkään (?), ainakaan Suomessa. Muuten kyllä varsin tyytyväinen tähän Yosemiteen kokonaisuutena, mutta akkua hörppää aika haipakkaan tosin eiköhän sekin päivitysten myötä vähän tasaannu.

e: Tuolle iCloud Drivelle kyllä kovasti haluaisin keksiä vaikka mitä käyttöä, mutta tällä hetkellä en sillä kyllä taida oikein mitään tehdä. Lisäksi sekin vaatinee hivenen vielä hiomista, esim. nyt kansiot on kovalevyllä olevassa iCloud Drive -kansiossa jostain syystä piilotettuina, mutta nettisivujen kautta näkyvät. Näin siis ainakin itselläni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten saan "lukittua" oman wifi verkkoni asetuksista? Meinaa heitellä välillä jollekin muulle vapaalle verkolle.

Kun tuolta yläpalkista meen wifin kohille ja valkkaa listasta oman verkkoni, niin huomenna voi olla jo jossain ihan muussa verkossa.

Miten saan "lukittua" oman wifi verkkoni asetuksista? Meinaa heitellä välillä jollekin muulle vapaalle verkolle.

Kun tuolta yläpalkista meen wifin kohille ja valkkaa listasta oman verkkoni, niin huomenna voi olla jo jossain ihan muussa verkossa.

Pitäisi toimia, kun verkkoasetukset -> lisäasetukset -> vedät verkkosi ylimmäksi

Mulla on Macbook Pro 13 tuumanen, late 2009, virtalähteenä Magsage 1 60W. Nyt jo kolme virtalähdettä mennyt paskaksi viiden vuoden sisällä ja vituttaa maksaa aina se 80€ uudesta. Onko kellään kokemusta toisen osapuolen valmistamista vara-virtaläheistä? Näyttäisi olevan hinta noin 1/4 "alkuperäisen" hinnasta.

Omenanainen tunkee miesten ketjuun, sorit. Kunhan oon kysymykseni esittänyt painun takas nyrkin ja hellan väliin.

Ongelmani on seuraava:
Vuoden 2012 puolivälin MacBook Pro 13'' on ruvennu kekkuloimaan. Hidastelee ja rantapalloilee jatkuvasti vaikkei edes tekis mitään ihmeellistä. Ja auta armias, jos yrittää esmes Photarilla tehdä jotain...
Lisäksi kun isken koneen kannen kiinni alkaa masiina lämmetä ja syödä akkua uskomattomalla tahdilla.
Mitä hittoa mä teen tän kanssa?!
Asennettuna OS X 10.9.3

Auttakaaaa!
Palaan taas vanhaan ongelmaani: mun MBP kekkuloi ihan kympillä ja nyt meni sit lopullisesti hermo. Oon tehny vaikka mitkä PRAMit ja SMC:t ja asentanu käyttiksen uudelleen ja meno jatkuu ihan yhtä paskana.
Tein ton Hynnisen ohjeiden mukaan ja siitä huolimatta ongelmat (hidastelu ja akun pikavauhtia katoaminen valmiustilassa) näyttävät olevan edelleen riesana.
Luovutin koneen valtuutetun huoltoliikkeen sedän hoiviin vuorokaudeksi, jonka jälkeen sain kuulla, että kiintolevy on död ja se aiheuttaa nämä kuvailemani oireet.
Marssimme kiintolevykauppaan, ostimme uuden ja tunne otti ja asensi sen. Nyt toimii taas.

Mulla on Macbook Pro 13 tuumanen, late 2009, virtalähteenä Magsage 1 60W. Nyt jo kolme virtalähdettä mennyt paskaksi viiden vuoden sisällä ja vituttaa maksaa aina se 80€ uudesta. Onko kellään kokemusta toisen osapuolen valmistamista vara-virtaläheistä? Näyttäisi olevan hinta noin 1/4 "alkuperäisen" hinnasta.
Jäätävä ryöstöhinta! Miten virtalähde edes hajoaa... Kunhan jännite on sama ja virta vähintään sama, ihan sama minkä virtalähteen ostaa. Ei nyt ehkä halvinta kiinanihmettä kuitenkaan.

Jos on askarteluhaluinen niin vastaavan virtalähteen voi pc-puolelta pilkkahintaan ja vaihtaa vaan liittimen.

Tai korjata magsafen liittimen, sillä se niistä hajoaa.

Veikkaan muuten että joku random virtalähde ei toimi, eiköhän siinä ole joku kättely.

Tai korjata magsafen liittimen, sillä se niistä hajoaa.

Veikkaan muuten että joku random virtalähde ei toimi, eiköhän siinä ole joku kättely.
Käsi pystyyn virheen merkiksi. o/ Joka laturilla on oma ID( ja mikroprosessorikin...) Macbook tarkistaa ID:n ennen kuin suostuu käyttämään sitä.

En ees viitti avautua kuinka hanurista toi on. Saahan sinne toki virtaa menemään mut sit kannattaa tietää mitä tekee. :D

Uusi päivitys toimii muuten oikein nätisti ja pidän, mutta tämä uusi fontti on todella epämiellyttävän sumea silmille. En tiedä johtuuko siitä, että oma näyttöni ei ole Retina, mutta pikaisella googlauksella tämä vaikuttaa olevan iso ongelma. Tuon kun korjaavat (ja pian) niin ei valitettavaa.

Käsi pystyyn virheen merkiksi. o/ Joka laturilla on oma ID( ja mikroprosessorikin...) Macbook tarkistaa ID:n ennen kuin suostuu käyttämään sitä.

En ees viitti avautua kuinka hanurista toi on. Saahan sinne toki virtaa menemään mut sit kannattaa tietää mitä tekee. :D

Tilasin ebaysta kiinalaisen "magsafen". Saapa nähdä miten toimii. :D On kyllä Applekin välillä niin sanoinkuvaamattoman perseestä, siis toi liitin on tehty ihan varmasti tahalleen sellaiseksi, että se hajoaa, ja laitettu uuden laturin hintalapuksi "vaatimattomat" 80 euroa. :D

Toimiiko teillä yosemiten safarissa netflix? Minimacissa sain aikaan jonku herjan (en nyt muista tähän hätään mitä se herjas), nopee googlaus tuotti kuitenkin ratkaisuksi chromen, macboock airissa näyttää tosin toimivan ihan normaalisti myös päivityksen jälkeen.

Tilasin ebaysta kiinalaisen "magsafen". Saapa nähdä miten toimii. :D On kyllä Applekin välillä niin sanoinkuvaamattoman perseestä, siis toi liitin on tehty ihan varmasti tahalleen sellaiseksi, että se hajoaa, ja laitettu uuden laturin hintalapuksi "vaatimattomat" 80 euroa. :D
Miten teillä noi hajoaa? Mulla on 8 vuotta vanha Magsafe 1 , eli ihan ensimmäisiä, ja toimii edelleen. Vaimon 8 vuotta vanha laturi on vaihdettu kerran, ja tästä uudemmasta alkoi se johdon ulkokuori kuoriutumaan liittimen juuresta. Vedin siihen liimakutistesukan niin, että se peittää liittimen alun ja jäykistää johdon alun. Ei hajoo eikä kuoriudu enää!

Akku tod.näk. Mulla menee välillä 100% välillä jää 96%. Akku on huutanut "huoltoa" vuosikausia. Kestää sen tunnin yle-areenaa ja sitten loppuu.

coconut battery tms apuojelmaa kannattaa koittaa.

Miten teillä noi hajoaa? Mulla on 8 vuotta vanha Magsafe 1 , eli ihan ensimmäisiä, ja toimii edelleen. Vaimon 8 vuotta vanha laturi on vaihdettu kerran, ja tästä uudemmasta alkoi se johdon ulkokuori kuoriutumaan liittimen juuresta. Vedin siihen liimakutistesukan niin, että se peittää liittimen alun ja jäykistää johdon alun. Ei hajoo eikä kuoriudu enää!

Mietin ihan samaa. Mun magsafe oli vuodelta 2009 ja se antautui viime vuoden lopulla.

Luvattoman vähän nuo MacBookien johdot kestävät käyttöä. Jos käyttää konetta vähän tai pääasiassa pyödän päällä, niin silloin ongelmia tuskin tulee eteen. Mukavan pehmeitä ja taipuisiahan nuo johdot ovat käsitellä, mutta äärimmäisen halpa tusinaläppärin latauspiuha vie MacBookin piuhaa 100-0 kestävyydessä.

Nyt pitää kysyä kun ei tajua,

Elikkäs omistan apple tv:n ja Mäkin läppirin, huomasin juuri että tuolta ylhäältä on hävinnyt yhdistäminen apple telkkuun. Sama juttu on youtube videoissa. Mistä sen saa takasin ? Mäkin läppäri on niin uusi mulla niin ei nyt oma järki toimi. Ja ei löydy vaikka kuinka ettii.

Onhan molemmat kiinni samassa lähiverkossa, eikä läppäri ole esim. VPN-yhteydessä johonkin toiseen verkkoon?

Ongelma korjattu, appleTv kaapelilla modeemiin kiinni niin alko pelittää. Jotenkin ei toimi ilman kaapelia. Apple tv:n sisältö toimii kyllä Wifillä mutta Mäkki ei löydä sitä. Jotain häikkää kait appletv boksissa.

Lukematon kerta molempien laitteitten käynnistystä :D Varmaan vanha windows periaate mielessä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom