PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terve, ostimpa eilen elämäni ensimmäisen Applen tietokoneen, Macbook pro:n. Kysymys kuuluu että onko tässä jotain asetusta tai muuta kikkaa, miten voin jättää tietokoneen niin, ettei se "nukahda", jos on vaikka jonkin ohjelman lataus käynnissä ettei keskeydy?

Eikö tuo muka automaattisesti estä unitilaa? Ei mulla ainakaan ikinä macci nukahtanu jos oli lataus menossa.

Joo löysinkin jo asetuksen mistä sen automaattisen nukahtamisen sai pois. Seuraava kysymys: laitoin muistitikulta kaikki kuvat tänne, kuvia on tuhansia ja eri kansioista missä myös samoja kuvia hyvin paljon, niin onkohan jotenkin mahdollista semmoinen että tämä tunnistaisi samat kuvat jotta voisin poistaa kahteen kertaan olevat?

Pitäs taas alustella SDtä kun korruptoituu. Ei vain suostu asentamaan kun pitäisi päivittää lisätietoja Omat sivut kautta. Eli passua uusiksi jne.

Mutta mitäs tässä nyt sitten tekee kun ei Apple lähetä mailiiin vahvistusviestiä vaikka miten sitä odottelee. Kone ihan kuollut ja viestiä ei näy. Haistakoot paska, sama juttu ollut ennenkin n kertaa.

Palaan taas vanhaan ongelmaani: mun MBP kekkuloi ihan kympillä ja nyt meni sit lopullisesti hermo. Oon tehny vaikka mitkä PRAMit ja SMC:t ja asentanu käyttiksen uudelleen ja meno jatkuu ihan yhtä paskana. Ilmeisesti tarttis siis vetää koko helvetin kone ihan tyhjäksi ja aloittaa alusta.
Kysymys: miten teen sen?
Oon todella käsi näiden masiinoiden kanssa (kuten on varmasti tullu selväksi), joten ihan sellanen step-by-step -ohje olis tarpeen. Käyttis mulla on suomeksi, joten mieluiten suomalaisin termein, mutta kai mä englanniksikin selviäisin.

Ei oo maccia ollut vähään aikaan mut tuskin ne on paljoa muuttuneet. Oletan et sulla on asennuslevy? Sellaimen miltä voi käynnistää, oliko se nyt pitämällä C-näppäintä pohjassa kun boottaa.

Jos oot osannut asentaa käyttiksen uusiksi, ainoa ero on että asennuksen alkuvaiheessa pitää tyhjentää se levy. Levytyökalu on ohjelman nimi, joskus aikoinaan oli siellä yläreunan valikossa Lisäasetuksissa. Pläräät ne läpi niin kyllä se löytyy.

Sit vaan Macintosh HD ja "alusta" jonka jälkeen jatkat asennusta.

Ei oo maccia ollut vähään aikaan mut tuskin ne on paljoa muuttuneet. Oletan et sulla on asennuslevy? Sellaimen miltä voi käynnistää, oliko se nyt pitämällä C-näppäintä pohjassa kun boottaa.

Jos oot osannut asentaa käyttiksen uusiksi, ainoa ero on että asennuksen alkuvaiheessa pitää tyhjentää se levy. Levytyökalu on ohjelman nimi, joskus aikoinaan oli siellä yläreunan valikossa Lisäasetuksissa. Pläräät ne läpi niin kyllä se löytyy.

Sit vaan Macintosh HD ja "alusta" jonka jälkeen jatkat asennusta.
Mullahan siis ei ole asennuslevyä, koska oon sen laittanut johonkin niin hyvään piiloon, etten enää löydä (samassa piilossa on myös yksi laturin piuha...). OS X: OS X:n palautustoiminto – ton perusteella mä ilmeisesti en kuitenkaan tartte sitä levyä? Vai oonko tänkin ymmärtäny ihan väärin?
Pakko kysyä joka ikinen asia erikseen ennen kun meen hajottaan mitään yhtään enempää. :nolo:

En enää ikinä osta yhden ainoaa vehjettä ite vaan ulkoistan sen ja korjaamisen toisaalle.

Tein ton Hynnisen ohjeiden mukaan ja siitä huolimatta ongelmat (hidastelu ja akun pikavauhtia katoaminen valmiustilassa) näyttävät olevan edelleen riesana.
Voiko tässä tehdä enää mitään muuta? Vai onko ainoa vaihtoehto mennä kalaan ja tehdä tosta koneesta verkonpaino?

Tein ton Hynnisen ohjeiden mukaan ja siitä huolimatta ongelmat (hidastelu ja akun pikavauhtia katoaminen valmiustilassa) näyttävät olevan edelleen riesana.
Voiko tässä tehdä enää mitään muuta? Vai onko ainoa vaihtoehto mennä kalaan ja tehdä tosta koneesta verkonpaino?
No sehän on selvästi viallinen. Vie huoltoon.

Löytyykös Yosemiteen päivittäneitä?

Täytyy sanoa että hivenen ennakko-odotusten vastaisesti kaikki skulaa ainakin samoin, ellei jopa astetta sulavammin mitä Mavericksilla. Oikeastaan ainoa vika mitä nyt muutaman tunnin käytöllä on tullut vastaan on se, että Notification Centeristä puuttuu Widgetit. Siis sää, pörssi jne.

Muuten ainakin näin ensipuraisun perusteella äärimmäisen positiivinen uudistus, jopa graafinen ilme miellyttää omaa silmää vaikken vielä Retina-koneella liikenteessä olekaan.

Ihan nätti päivitys. Yksi ongelma vaan tullut vastaan, ja hyvä että huomasin ennen kuin toisen koneen päivitin. Eli Kingston Data Traveler Vault Privacy -tikku ei toimi. Toi on tuollainen kryptattu tikku mikä pitää avata salasanalla, ja se salasanakäyttöliittymä kaatuu heti.

Mutta muuten ihan kiva päivitys. Tykkään ulkoasusta ja tontista.

Löytyykös Yosemiteen päivittäneitä?

Vähän erinäköinen (hyvin vähän) kuin ennen, eihän sitä muuten edes tajuaisi että on päivitetty. Airdrop kuulostaa kivalta mutta ei tuu mieleen tilannetta missä sitä oikeasti tarvisi. icloudi-jutuissa sama, kysyi vaan jotain että otetaanko käyttöön muttei mitään hajua mitä sillä tehdään. Pitää ihmetellä josko löytyy jotain käyttöä.

Mites muuten kun päivityksen jälkeen herjas jotain SSD-levyn trim enablerista, tarviiko tuo nyt vaan päivittää vai miten? Poistin nyt koko paskan toistaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom