PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään pärähti läppäriin teksti "huollata akku". Koneena on Macbook Pro 2010 puoliväli ja ohjelmistona on 10.9.3. Huomasin että tämän uusimman päivityksen yhteydessä näitä samoja herjoja on tullut muidenkin MBP koneisiin. Onko jollain tarkempaa tietoa mitenkä kannattaa toimia. Samalla huomaan että akun %-määrät saattaa hetkessä tippua 20 pykälää pienemmälle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
4-5 vuotta vanha akku alkaa olla elämänsä loppupuolella. Tuo 'huollata' tarkoittaa osta uusi.

^^Mulla on nyt näyttänyt puolisen vuotta tuota samaa "Huollata akku" -tekstiä, ja edelleen toimii kone (sama kuin sullakin) varsin mainiosti. En itseasiassa ole huomannut mitään eroa entiseen, eli mikään kiire ainakaan itselläni ei akkukaupoille toistaiseksi ole.

Niin no ei se mihinkää poksahda mutta kyllä tossa vaiheessa sen akun varauskyky alkaa olla aika kehno.

Pitäiskö airdropin toimia ios-osx välillä, vai vain ios-ios ja osx-osx?

iOS 7.1.2 ja OS X 10.9.4 sekä Apple TV 6.2 versiot jaossa.
Väärä ketju, mutta onko joku päivittänyt jo lätkäkiekon tuohon 6.2:een? Edellinen versiopäivitys tiiliskivitti vermeen (onneksi teki saman niin monelle, että downgradeohjeita ei tarvinnut kauaa etsiä), joten suhtaudun terveellä varovaisuudella.

Edit: ei ollutkaan edellinen, vaan 6.0.2

Oon harkinnut iPhonen hankkimista, mutta mietityttää kuinka kestävä se on. Otatteko sen usein esimerkiksi lenkille? Haittaako, jos se olisi taskussa lenkin ajan ja se ikään kuin olisi jatkuvassa aaltoilevassa liikkeessä? Vai olisiko parempi idea jättää muualle siksi aikaa?

Oon harkinnut iPhonen hankkimista, mutta mietityttää kuinka kestävä se on. Otatteko sen usein esimerkiksi lenkille? Haittaako, jos se olisi taskussa lenkin ajan ja se ikään kuin olisi jatkuvassa aaltoilevassa liikkeessä? Vai olisiko parempi idea jättää muualle siksi aikaa?
No se nyt tommoisesta hajoa. Jotta sen saa rikki, niin sun pitää heittää se seinään.

Vaimo haluaa macille Wordin. Tekee sillä firmansa laskuja. (tähän asti rustannu ne vitun vanhalla ylijäämä paska puuceella).

Mikä on helpoin ja halvin keino hankkia ihan perus ja pelkkä word macille???

Vaimo haluaa macille Wordin. Tekee sillä firmansa laskuja. (tähän asti rustannu ne vitun vanhalla ylijäämä paska puuceella).

Mikä on helpoin ja halvin keino hankkia ihan perus ja pelkkä word macille???

Unohtaa sen Wordin laskujen teossa ja hankkii Arkhimedes laskutusohjelman.
Aivan loistava pienyrityksille ja vuoden lisenssi maksaa alta 100€.
On tuotteet, asiakkaat yms. muistissa ja saa sähköistä laskutusta, suoraa pankkiyhteyttä jne + kuukaisiraportit yms. ajettua helposti.
Se Arkhimedes lite on ilmainen, mutta siihen ei saa tuote/asiakasrekisteriä.
Laskut on siistejä ja pysyy kohtuullisesti järjestyksessä.

Jos nyt välttämättä sen officen haluaa, niin kannattaa kysellä muuten sun TA:n firmalisenssiä.
Ainakin UPM:llä on 14€ hankintahintaan työntekijöille office.
Tällä hetkellä lienee uusin Macin Office-versio edelleen 2011 ??

Samaan tapaan ne jokainen älypuhelin hajoo, kun tippuu lattialle vaan huonossa kulmassa. Se aaltoileva liike mitään haittaa, ellet oo shortseissa vedessä.

Migration assistant apuja? Olen nyt koittanut parina yönä siirtää omaa käyttäjätunnustani (MBP => MBA, molemmat Mavericks). Homma päätyy siihen, että dialogin mukaan on minuutti jäljellä eikä enää etene. Koitin ensin Ethernet-piuhalla ja sitten Thunderboltilla. Löysin support-keskusteluista paljon kohtalotovereita, joiden vinkeistä viimeinen kokeiluun menevä on laittaa fileguard pois päältä molemmista koneista.

mid 2010 macbook `pro 13" akku alkaa olemaan finaalissa. Mikä akku tohon mahtaa kelvata ja mistä tilata. Applen omia huoltopalveluja en jaksaisi käyttää, kun niissä hinnoissa on "pikkusen" ilmaa. Kai tuohon nyt jonkun tarvikeakun saa paikalleen?

ebaystä tilaukseen ja kädet ristissä toivot että on toimiva.

mid 2010 macbook `pro 13" akku alkaa olemaan finaalissa. Mikä akku tohon mahtaa kelvata ja mistä tilata. Applen omia huoltopalveluja en jaksaisi käyttää, kun niissä hinnoissa on "pikkusen" ilmaa. Kai tuohon nyt jonkun tarvikeakun saa paikalleen?

Ebaystä tosiaan löytyy vaihtoehtoja vaikka kuinka. Ei välttämättä maksa juuri mitään, mutta ei välttämättä toimikaan, tai sitten toimii niinkuin orkkis. Mä tilasin omaan 09 MBP:n Kiinasta akun ja se toimi reilun vuoden ihan ok, kunnes hiipui nopeasti. Alkuperäinen ei ollut juuri huonommaksi sinä aikana muuttunut ja sillä mentiin jonkun aikaa. Tilasin sitten uuden taas Kiinasta, se toimi muutaman kuukauden ihan ok, mutta yksi kaunis kerta kone ei herännyt nukutuksestaan ollenkaan ennenkuin akun otti irti. Ei ollut merkitystä vaikka oli piuhan päässä ja akku täynnä. Nyt mennään taas orkkiksella jonkun aikaa. Seuraavan tilaan kuitenkin taas Kiinasta, koska orkkis maksaa joku 130€ ja noihin kahteen tarvikkeeseen on mennyt yhteensä ehkä 50€

Nonniin tietäjät, neuvokaas 'kädetöntä'.
Pystynkö jakamaan iCloudin kautta 1 valitsemani kansion kahdelle koneelle, vai pitääkö käyttää drop boxia tmv. juttua ?

Oon onnistunut saamaan koneeseen jonkun viruksen tjms. Esim. tässä ketjussa, osa tekstistä on linkkiä ja kun avaa uuden välilehden tai avaa vaikka iltasanomien jutun, niin aukeaa pop up mainos. Mikäköhän schaiba tähän on tullu ja eniten kiinnostaa, miten/millä sen saa pois?! Mulla käytössä joku AVG ilmanen virustorjunta, tiedä sitten onko se täysin hyödytön. Ongelma pysyyy kaikilla eri selaimilla mitä käytän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom