PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
24 tuumainen iMacci riittää ihan varmaan, siinä on reipas prossu ja muistiakin saa tungettua lisää. Mac pro menee sitten tehokkaana sinne 3 tonnin pintaan + näyttö. iMacissa tulee näyttö messiin, mutta uusissa on sitten kiiltävä näyttö, joka on ongelma jos valaistus ei ole kohdallaan.

Kiiltävä näyttö ei ole niinkään ongelma kunhan sijoittaa koneen niin ettei selän takana ole ikkunaa tai muuta valonlähdettä.

Mutta uusissa 20-tuuman alumiini-iMaceissa on 6-bittinen TN-paneeli, joten en suosittele sitä väritarkkaan kuvankäsittelyyn ellei tarkoituksena ole liittää Cinema Displayta tai muuta kunnon näyttöä koneen viereen. 24-tuumaisessa sitten onkin 8-bittinen paneeli.

Tehojen puolesta kumpikin riittää kunhan lisää muistia. Kannattaa ostaa ehdottomasti kone vakiomuisteilla ja ostaa ne muualta kun Apple Storessa muisti maksaa hunajaa. Täydet 4 gigaa maksaa alle 80 euroa verkkokauppa.comissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kauheesti tekis mieli ostaa tommonen 24" iMac peruskäyttöön kuvienkäsittelyyn yms, nykyinen ja ainoa MacBookPro saisi jäädä työkäyttöön, MBA sitten reissukäyttöön ja sohvasurffauksiin ja Mac Mini telkkariin kiinni. Noh, köyhän on pakko pärjätä yhdellä :(

onko applessa windows emulaattori? eli voisinko asentaa sinne nykyisiä windows ohjelmia myös esim office jne.

Et ole tainnut lukea tätä tai muitakaan aiheeseen liittyviä ketjuja ollenkaan?
Et ole myöskään tainnut käydä apple.fi-osoitteessa?

Vastaus: On ja saa asennettua.
Office kannattaa luonnollisesti asentaa OSX:n puolelle ja välttää windowssia kuin ruttoa. Sinne kannattaa kajota vain hätätapauksissa jos vastaavaa ohjelmaa ei löydy suoraan OSX:lle.
http://www.apple.com/fi/macosx/features/bootcamp.html

Et ole tainnut lukea tätä tai muitakaan aiheeseen liittyviä ketjuja ollenkaan?
Et ole myöskään tainnut käydä apple.fi-osoitteessa?

Vastaus: On ja saa asennettua.
Office kannattaa luonnollisesti asentaa OSX:n puolelle ja välttää windowssia kuin ruttoa. Sinne kannattaa kajota vain hätätapauksissa jos vastaavaa ohjelmaa ei löydy suoraan OSX:lle.
http://www.apple.com/fi/macosx/features/bootcamp.html

Tai ei pelkkä bootcamp, vaan ohjelmaikkunaksi ja backupin perään Parallelsilla:
http://www.parallels.com/en/products/desktop/

Nyt on Time Capsule otettu käyttöön ja ensimmäinen backup menossa sisään. Kestää hetken vaikka narua pitkin meneekin... Fiilikset on kuitenkin että tullee olemaan pätevä laite hoitamaan läppäreiden varmistus kun ei tarvitse penkoa levyjä esille backuppia varten.

Käyttöönottossa oli vähän kompastelua, purkki piti pari kertaa resetoida ennenkuin koneet alkoivat sen löytää. A-Expresskin jotenkin nikotteli ja ikäänkuin kaatuili, sen olisi tarkoitus olla verkon jatkeena musaa välittämässä. Pitää sitä kokeilla huomenna uudestaan.

Itseltä leipas sitten päälle 5 vuotta vanhan Powerbookin kovo kiinni. Soundit oli mahtavat että meinas tulla savet housuun.
No viimeisistä varmuuskopsuista aikaa joku 40 päivää... Ja jonkun verran olen iStoresta ostellut musaa tuona aikana. No onneksi ne levyt oli iPodilla ja kun ostin uuden koneen johon kytkin iPodin tuli heti kysymys että iPodilla on storesta ostettua musiikkia jota ei löydy koneelta. Haluatko siirtää nämä levyt koneelle?
No tässä konkursissa tietysti ei noi muutamat levyt olis paljon painanu mutta lämmitti se mieltä kun luulin että ovat uudet levyt hävinneet bittiavaruuteen.
Nyt surffataan sitte 20 tuumasella iMacilla.

Kolme vikaa mä olen löytänyt mun MB:stä.

1. Välillä Dock häviää kokonaan näkyvistä. Vain sammuttamalla tulee uudestaan esille.
2. Noi Spaces toiminnot häviävät. Eli joutuu asettamaan ne uudelleen.
3. Hurisee kuulokkeisiin ladatessa.

Siinäpä ne olikin. Aika vähällä oon siis päässy.

Saksassa oli hyvä tarjous jonkin futiksen 1/4 finaalien kunniaksi. Eräs suuri putiikki möi kaiken -25% ja tähän tosiaan kuului myös kaikki Applen tuotteet!
Enpä ole koskaan nähnyt yhtä paljon ihmisillä Apple-laatikoita kannettavanaan. Ihan pimeetä oli toi meininki! Itse ostin vain telkkarin tuolta. Teki kyllä mieli ottaa MB eukolle 749e hinnalla, jätin kuitenkin ostamatta, vähän kaduttaa :( iMac oli myös sopivan hintainen 749e :D

Hauska leffabongaus.

macbong.jpg

Saksassa oli hyvä tarjous jonkin futiksen 1/4 finaalien kunniaksi. Eräs suuri putiikki möi kaiken -25% ja tähän tosiaan kuului myös kaikki Applen tuotteet!
Enpä ole koskaan nähnyt yhtä paljon ihmisillä Apple-laatikoita kannettavanaan. Ihan pimeetä oli toi meininki! Itse ostin vain telkkarin tuolta. Teki kyllä mieli ottaa MB eukolle 749e hinnalla, jätin kuitenkin ostamatta, vähän kaduttaa :( iMac oli myös sopivan hintainen 749e :D

Jos ne vielä pudottaa tuosta jo alennetusta -25% niin Mac Pro tänne kiitos :eek::D

Noi laastarit on kyllä loistavia joissain leffoissa :)

Aliaksessahan oli puhainen pömpyrä siinä logon päällä Powerbookeissa. Muita mielenkiintoisia bongauksia on muinainen Robocop 2. Pahan ropokytän käyttöliittymä on MacOS, mutta omena on vaihdettu pääkalloon.

Onko kokemusta macmalll-nettikaupasta? Ois kiva jotakin kuula, himottelis tilata sieltä ipod nano:evil:

Taas hajos kone. On se saatana kun kuukauden sisään poksahtaa kaksi konetta.
Tosin eka oli jo yli 5 vuotta vanha ei niin nätisti pidetty PB mutta tää uus iMac oli alle kuukauden vanha ja siitä kuukaudesta olen ollut reissussakin 1,5 viikkoa.
On tainnu tehtaalta lähtiessä olla jo joku juotos vitullaan. Aamupäivällä teki mennä sinne Humakkiin ja työntää se iMacci jonkun aneemisen heittotukan persiiseen.
No rauhotuin kun sain ruokaa ja soittelin huoltoihin. Humacin huollossa kaksi viikkoa jonoa ja Machuollossa oli jotain 4 päivää.
Vituttaa silti.

Suositut

Back
Ylös Bottom