PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tossa tutkailin, niin ainakaan edullisimmat ssd:t eivät ole paras vaihtoehto sratchiksi. Kyseessä ei siis ole hakulevy, jossa ssd omiaan kun ei ole lukupäätä ja viive vitun pieni, sinne kirjoitetaan, joten kirjoitusnopeus on se pointti tuossa.

Olisko parempi pistää 10t kierroksen lätty sinne sisään? Kokoa tuolla ei julmetusti tartte olla.

Kyllä se kirjoittaa ja lukee silti ylivertaisesti vs. perinteiset lätyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kovasti varoittelevat, että voivat flippaa kokonaan. Ja kirjoitusnopeus hidastuu dramaattisesti kun levy alkaa olla täynnä. Se olisi siis vain ja ainoastaan scratchinä, ei mitään ohjemia sinne. Siihen riittäisi 32GB lättykin hyvin, mut kovasti on ristiriitaista informaatiota scratchin osalta.

Nyt on siis 15 gigaa rammia photarille, riittää hyvin, mut silti olis kiva olla salamannopea scratchi vielä.

64Gb on ihan hyvä koko, katsoo vaan että todellakin on uutta sukupolvea ja TRIM tuki.

Linkkiä lättyyn joka uppoaa suoraan proohon?

Mut joo, varmaan vähän vauhtisokea olen jo tämän kanssa. Meinaan on melko varmaan ihan vitun nopea kone nyt jo photarissa, mut kun ei ole vertailukohtaa. Joku vois vippaa jonkun scriptin, jolla vois testaa tarkemmin photarin nopeutta.

Mulla on tollanen 120GB http://eshop.macsales.com/shop/internal_storage/Mercury_Extreme_SSD_Sandforce
Tota tai tuota OCZ Vertex 2:sta on suositeltu järjestään joka paikassa. Ei kannata ottaa liian pientä, ssd toimii kaiketi nopeiten kun on max 50% levytilasta käytössä. Sen jälkeen hidastuu mutta on se silti nopeempi kuin mikään normi kiintolevy. Ja jos se on sulla pelkkä scrätchi niin sähän voit sen formatoida koska vaan jos alkaa hidastumaan.

Nyt olis ensimäinen ongelma osx:n kanssa. Kyselin vähän tuolta hopeisen omenan foorumilta, mutta sieltä ei hirveästi neuvoja kuulunut.
Antakaa ihan mitä vaan vinkkejä tähän. Ongelma liittyy mokkulaan. Olen tähän asti käyttänyt nettiä mokkulalla (dna cs-15) a-linkin (wnap) reitittimen kautta.
Nyt tuo reititin lähti huoltoon, joten joudun laittamaan tikun suoraan koneeseen kiinni. Aluksi kaikki toimi hienosti kunnes itse mokasin. Asennusohjelma asentui hienosti ja yhteys toimi mainiosti. Poistelin vähän ohjelmia ja vahingossa huomaamatta oli päässyt tuo dna:n ohjelma roskakoriin. Palautin ohjelman, mutta se ei enää suostunut toimimaan. Tämän jälkeen poistin ohjelman uudestaan ja tyhjensin roskakorin. Nyt kun mokkulan laittaa kiinni, niin dna:n ohjelmisto ei lähde asentumaan. Miten tuon ohjelman saisi asennettua? Operaattorin tai laitteenvalmistajan nettisivuilta ei löydy ajureita osx:lle. Tuo mokkula ei ole varmaan poistunut järjestelmästä kokonaan ja sen takia ei suostu asentumaan uudelleen. Mihin polkuun tai paikkaan tuosta ohjelmasta on voinut jäädä rippeitä?

Nyt olis ensimäinen ongelma osx:n kanssa. Kyselin vähän tuolta hopeisen omenan foorumilta, mutta sieltä ei hirveästi neuvoja kuulunut.
Antakaa ihan mitä vaan vinkkejä tähän. Ongelma liittyy mokkulaan. Olen tähän asti käyttänyt nettiä mokkulalla (dna cs-15) a-linkin (wnap) reitittimen kautta.
Nyt tuo reititin lähti huoltoon, joten joudun laittamaan tikun suoraan koneeseen kiinni. Aluksi kaikki toimi hienosti kunnes itse mokasin. Asennusohjelma asentui hienosti ja yhteys toimi mainiosti. Poistelin vähän ohjelmia ja vahingossa huomaamatta oli päässyt tuo dna:n ohjelma roskakoriin. Palautin ohjelman, mutta se ei enää suostunut toimimaan. Tämän jälkeen poistin ohjelman uudestaan ja tyhjensin roskakorin. Nyt kun mokkulan laittaa kiinni, niin dna:n ohjelmisto ei lähde asentumaan. Miten tuon ohjelman saisi asennettua? Operaattorin tai laitteenvalmistajan nettisivuilta ei löydy ajureita osx:lle. Tuo mokkula ei ole varmaan poistunut järjestelmästä kokonaan ja sen takia ei suostu asentumaan uudelleen. Mihin polkuun tai paikkaan tuosta ohjelmasta on voinut jäädä rippeitä?

Katso ettei "rekisteriin" jäänyt mitään, eli Home/Library/Preferences.

Mulla on tollanen 120GB http://eshop.macsales.com/shop/internal_storage/Mercury_Extreme_SSD_Sandforce
Tota tai tuota OCZ Vertex 2:sta on suositeltu järjestään joka paikassa. Ei kannata ottaa liian pientä, ssd toimii kaiketi nopeiten kun on max 50% levytilasta käytössä. Sen jälkeen hidastuu mutta on se silti nopeempi kuin mikään normi kiintolevy. Ja jos se on sulla pelkkä scrätchi niin sähän voit sen formatoida koska vaan jos alkaa hidastumaan.

Nappasin 120 gigasen Vertexin kun on suoraan 3,5.

Osaisivatko pakkiksen Mac-gurut auttaa: Voddler ei suostu toimimaan. Kun yritän aloittaa elokuvan katselun, Voddler ilmoittaa tarvitsevansa uusimman softan voidakseen toistaa elokuvan. Uusin softa on jo asennettu, ja vaikka sen asentaisi uudelleen, toistuu sama kehoitus asentaa softan uusin versio. Eli loppumaton looppi... Voddlerin tuki-sivustoilla oli kyselty samaa ja ilmoitettiin, että ongelma on ratkaistu. Minä en ole omaani onnistunut vielä saamaan toimimaan... Menee hermot.

Osaisivatko pakkiksen Mac-gurut auttaa: Voddler ei suostu toimimaan. Kun yritän aloittaa elokuvan katselun, Voddler ilmoittaa tarvitsevansa uusimman softan voidakseen toistaa elokuvan. Uusin softa on jo asennettu, ja vaikka sen asentaisi uudelleen, toistuu sama kehoitus asentaa softan uusin versio. Eli loppumaton looppi... Voddlerin tuki-sivustoilla oli kyselty samaa ja ilmoitettiin, että ongelma on ratkaistu. Minä en ole omaani onnistunut vielä saamaan toimimaan... Menee hermot.

Sama homma mulla powerPC-mäkissä 10.5.8 -käyttiksellä. En keksinyt ratkaisua, joten voddleria yritän käyttää/käytänn ainoastaan windows -läppärillä.

Kyllä se mullakin joskus aiemmin toimi. Nyt jouduin asentamaan sen uudelleen ja ei toimi enää. Ilmeisesti niillä on ollu tuon kanssa häikkää joskus aiemmin kun siitä oli tuolla Voddlerin sivuilla juttua. Jostain syystä iMac luulee ja uskottelee Voddlerille, että asennettuna on vanhempi versio.

En tajua miksi jotkut tietyt hlöt kitisee kun uusimpiin mäkkeihin ei nyt tullut 'vieläkään' vakiona ssd-levyjä. Toki siihen olisi varmasti voitu laittaa se 128gb ssd, mutta mitä hyötyä siitä olisi pro-sarjassa? Ehkä se menee Airissa joka harvalla on ykköskoneena. Prohon tuo on vain aivan liian pieni ja suuremmat taas korottaisivat hintaa entisestään. Jos se ssd on pakko saada niin senhän voi ihan hyvin sinne itse asentaa ja vieläpä erittäin helposti.

En tajua miksi jotkut tietyt hlöt kitisee kun uusimpiin mäkkeihin ei nyt tullut 'vieläkään' vakiona ssd-levyjä. Toki siihen olisi varmasti voitu laittaa se 128gb ssd, mutta mitä hyötyä siitä olisi pro-sarjassa? Ehkä se menee Airissa joka harvalla on ykköskoneena. Prohon tuo on vain aivan liian pieni ja suuremmat taas korottaisivat hintaa entisestään. Jos se ssd on pakko saada niin senhän voi ihan hyvin sinne itse asentaa ja vieläpä erittäin helposti.
No jos ssd levyn tarkoitus on olla kovo ohjelmille ja käyttikselle ainoastaan niin saa kyllä olla aika monipuolinen kone että menee 128gb täyteen.

No tuota nyt tarkoitinkin. Pelkkä SSD- levy ei tule kysymykseen tuossa hintaluokassa. Tietysti optio optisen aseman poisjätölle olisi kiva olla olemassa, mutta edelleenkin sen voi myös itse tehdä.

Jep, tollanen vaihtoehto olis hyvä olla olemassa, ite heivasin dvd-aseman mäkeen ja nyt on 120GB ssd ja 500GB hd. Optista asemaa tarviin ite sen verran harvoin että pärjään ulkosella. Kone on rullaa kyllä ihan eri tasolla ssd-levyllä, vaikka kone on sen verran vanha että ei saa kaikkia tehoja irti levystä kun on vain sata I -väylä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom