PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt ois tarkotus käydä hakeen mac, mutta ymmärrys noitten läppäreitten päälle on aika vähästä. Käyttötarkotus olis aika simppeli, tehdä ruokavalioita, muistiinpanoja ja alotan PT koulutuksen niin luultavasti olisi tarpeellinen jos alan töitä irtoo. Rahanpaskaa ei ole ihan järkyttävästi ylimäärästä, joten osaisko joku suositella jotain? Käytettykin kelpaa alkuun, jos jollain olisi myydä. En tiedä minkä kokosia noita on mutta joku 13-15" välillä olisi aika max. 17" vähän turhan iso kantaa mukana.

E. Toimiiko noissa muuten androidin kautta wifi-hotspot vai pitääkö hommata mokkula?

http://buyersguide.macrumors.com/#iMac Tuolta kannattaa aina käydä kattoo päivitys syklit, niin ei laita rahaansa malliin, josta tulee viikon päästä uudempi painos. Toi nyt ei niin pahan ole vielä, koska toi päivitys ei tuonut periaatteessa mitään uutta tai hienompaa MBP:hon. Itse odottelen innolla uutta iPadia ja iPhonea, seuraava iMac on varmasti ostoslistalla myös. Puhelimissa on kilpailijat menneet jo heittämällä ohitse ja jotain super hienoa tarvittaisiin taas, että erotuttaisiin joukosta. Muuten uusi luuri on Galaxy S2, iPadinkin hankinta riippuu ihan spekseistä.

No 13'' Air on hyvä:D SSD-levyn ansiosta ihan älyttömän nopean tuntuinen laita. Jos optista-asemaa tarvitsee ehdottomasti, niin sit tietysti vähän huono.

Harvinaisen kova pettymys oli nuo uudet macbookit. Olin jo lähellä että oisin ostanut jos speksit olisi olleet edes kohtuu järkevät. Pitkästä aikaa hinta ja rauta ei kohtaa ja tämä tulee ihmisen suusta joka on käyttänyt macceja jo eka kerran 90-luvulla. Näytönohjaimet eivät oikein miellytä, eikä perusresoluutio niin 13" tai 15" malleissa. Näytönohjaimen ymmärtää vaan siinä valossa ettei haluttu tehdä alumiinipaistinpannua jossa akku kuluu liian nopeasti, mutta tuo resoluutio ei käy järkeen.SSD levykin olisi saanut olla jo tuossa hintaluokassa.

HP:lta on tulossa 8460p ja 8560p joissa on lähes identtinen rauta macbookkiin verrattuna. Tosin ei mitään lightpeak portteja mutta taas toisaalta sisäinen HSUPA modeemi. Hinta on alustavasti PUOLET macbook prosta.

Ja sisältää Windowsin. Ei voi mitään, me kärsitään ja maksetaan JÄRJETTÖMIÄ summia rahaa, että saadaan OSX.

En tartu tuohon kärjistämiseen koska olen Applen tuotteiden käyttäjä itse, tarkoitin vaan että hinta-rauta vs. kilpailijat asetelma on muuttunut entistä haastavammaksi applen kilpailukyvyn kannalta. OSX on edelleen "se" käyttöjärjestelmä joka toimii parhaiten.

Itse en sijoita koneeseen yli kahta tonnia koska ne hommat joita teen ei edellytä järeämpää laitteistoa. Satunnaiset webbikoodaukset, hd-video editoinnit jne. onnistui ihan hyvin aiemmalla C2D minilläkin kun oli muistia tarpeeksi.

Resoluutio sen sijaan on asia mistä itse en tingi millään, ellei ole aivan pakko. Etenkin sitten webbikoodauksessa tykkään nähdä laajemmin kaiken.

Mä en tingi käytettävyydestä ja tyylikkyydestä mistään hinnasta koneiden osalta kun puhutaan kuitenkin marginaaleista hinnoissa. Autoissa joutuu tekemään kompromisseja, koneissa ei. On jotenkin laimeaa ajatella, miten joku esim 200 euron säästön takia valitsee Acerin Windows-läppärin ja sitten viikonloppuna pistää baarissa samanverran kurkusta alas. Samat naamat ostaa Lidlistä safkansa säästääkseen pari euroa ja sitten pistävät autoonsa 4 tonnin vanteet kun ne on paremman näköiset, vaikka peltivanteet toimii yhtä hyvin.

Jengi ei vain yksinkertaisesti tajua, että tietokoneissa voi olla sama design-tyylikkyys joillakin yksi pointti käyttöjärjestelmän lisäksi.

Mä en tingi käytettävyydestä ja tyylikkyydestä mistään hinnasta koneiden osalta kun puhutaan kuitenkin marginaaleista hinnoissa. Autoissa joutuu tekemään kompromisseja, koneissa ei. On jotenkin laimeaa ajatella, miten joku esim 200 euron säästön takia valitsee Acerin Windows-läppärin ja sitten viikonloppuna pistää baarissa samanverran kurkusta alas. Samat naamat ostaa Lidlistä safkansa säästääkseen pari euroa ja sitten pistävät autoonsa 4 tonnin vanteet kun ne on paremman näköiset, vaikka peltivanteet toimii yhtä hyvin.

Jengi ei vain yksinkertaisesti tajua, että tietokoneissa voi olla sama design-tyylikkyys joillakin yksi pointti käyttöjärjestelmän lisäksi.
Täysin asiaa, ja samaa mieltä hyvin pitkälle. Tietenkin Windows miehiä kun olen, niin siinä pysytään. Se ei vain tule muuttumaan omalla kohdalla.

Ehkä häviän jotain, mutta jotain voittaakin kun käyttis ei ole ongelma.

Potkua lisää.

mem.jpg

Sitten vaan uuden sukupolven SSD täyttämään dedikoidun scratch diskin paikkaa, ja taas nousu uudelle tasolle.

Tossa tutkailin, niin ainakaan edullisimmat ssd:t eivät ole paras vaihtoehto sratchiksi. Kyseessä ei siis ole hakulevy, jossa ssd omiaan kun ei ole lukupäätä ja viive vitun pieni, sinne kirjoitetaan, joten kirjoitusnopeus on se pointti tuossa.

Olisko parempi pistää 10t kierroksen lätty sinne sisään? Kokoa tuolla ei julmetusti tartte olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom