PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on treenatessa käytössä iPod Nano 6th gen 16gb ja se on muuten loistava vehje siihen hommaan, mutta yksi asia ärsyttää.
Shuffle ei mun mielestä toimi oikein järkevästi. Mulla on podissa tällä hetkellä jotain 500 biisiä ja käsittämättömän usein tulee samoja biisejä, kun shufflena soittelee.
Mistä se johtuu, että soitin "suosii" tiettyjä biisejä ja iso osa biiseistä jää ilman soittoa? Voiko tuohon vaikuttaa jotenkin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas paljon sulla on tavaraa siellä lähtevissä posteissa? Poista muutama ja koklaa uudesta. Näin ihan rohkea veikkaus.
Pari hassua postia. Poistin välissä useita kertoja kaikki, ei auttanut, käynnistelin konetta, modeemia ja ohjelmaa uusiksi, ilman että vaikutti mihinkään. Lähti sitten joskus toimimaan ihan itekseen.

Mulla on treenatessa käytössä iPod Nano 6th gen 16gb ja se on muuten loistava vehje siihen hommaan, mutta yksi asia ärsyttää.
Shuffle ei mun mielestä toimi oikein järkevästi. Mulla on podissa tällä hetkellä jotain 500 biisiä ja käsittämättömän usein tulee samoja biisejä, kun shufflena soittelee.
Mistä se johtuu, että soitin "suosii" tiettyjä biisejä ja iso osa biiseistä jää ilman soittoa? Voiko tuohon vaikuttaa jotenkin?
Itunesissa muistaakseni voi säätää jotain, mm. soittamaan paremman ratingin saaneet albumit / biisit useammin, olisko joku tuommonen taustalla.

Itunesissa muistaakseni voi säätää jotain, mm. soittamaan paremman ratingin saaneet albumit / biisit useammin, olisko joku tuommonen taustalla.

En ainakaan ole huomannut, että sellainen toiminto päällä olisi, mutta pitääpä tarkistaa vielä uudemman kerran.

Miten saa mäkillä muunnettua .mkv filet pleikkarin ymmärtämään muotoon?

Haa! TSMuxeRista on juuri vastikään häkätty versio snow leopardille. Ja sehän toimi!

No löytypä vielä helpompi keino, PS3 media server vaan mäkille pyörimään niin sehän muokkaa videot lennosta pleikan ymmärtämään muotoon. Iisii.

Miten pitkään porukalla kestää macbookissa akku? Malli: http://www.gigantti.fi/product/tiet...a-macbook/MACBPMC374KA/apple-macbook-pro-13-3
Energiansäästäjän asetukset oletusasetuksilla. Akku kestää noin 3,5 tuntia peruskäytössä (nettisurffailua). Nettiä käyttelen wlanin kautta.. Eikös tuon nyt pitäisi edes 5-6 tuntia kestää peruskäytössä? Mitenhän pitkä takuu akulla on?

Avovaimolla kestää 13" macbook pro:ssa surffailukäytössä akku tuon luvatun 10h tai ainakin hyvin lähelle sitä. Oliskohan akuissa yleensä ollut puolen vuoden takuut? Kuinka sitä yleensä käytät? Kannattaa ainakin ensiksi ajaa se akku täysin tyhjäksi, eli niin kauan ilman laturia että kone menee nukkumaan, ja sitten antaa olla vielä päivän verran ilman laturia. Sitten akun lataus täyteen yhtäjaksoisella latauksella.

Jobs tiesi jo muinoin että comic sans tulisi olemaan kova juttu erilaisissa graafisissa sovelluksissa.
:hyvä:

Siitäkin tehdään elokuvaa, kuten Helveticasta on jo tehty. Pakko nähdä kun ilmestyy.

Avovaimolla kestää 13" macbook pro:ssa surffailukäytössä akku tuon luvatun 10h tai ainakin hyvin lähelle sitä. Oliskohan akuissa yleensä ollut puolen vuoden takuut? Kuinka sitä yleensä käytät? Kannattaa ainakin ensiksi ajaa se akku täysin tyhjäksi, eli niin kauan ilman laturia että kone menee nukkumaan, ja sitten antaa olla vielä päivän verran ilman laturia. Sitten akun lataus täyteen yhtäjaksoisella latauksella.

Lataan akun täyteen ja käytän sen lähes tyhjäksi, niin että latausta on 4% jäljellä.

Saako sen plexin toimii pleikkari 3 kautta wlanilla? Eli samalla tavalla ku PS3 media server, vai pitääkö lykätä kone kii telkkariin?!?! SAA/EI SAA vastaus riittää, etin ite ohjeet mikäli saa.

Millaisia virityksiä teillä on mac minissä, kun se toimii kodin viihdekeskuksen ytimenä? Itse ajattelin plexin ja eye tv:n laittaa...

Onkos kellään täällä Wacomin(tai jonkun muun) piirtonäyttöä? Tuli vain nyt mieleen, että mahtaako tulla mitään ongelmaa, jos pistän 21 tuumaisen Cintiqin kiinni koneeseen, jota varten ostan oman näytönohjaimen. Eli setuppi olis sitten 2x30" Cinema + Cintiq. Cinemat on kiinni gigasessa näyttiksessä ja toimivat kuten pitääkin. Omalla näyttiksellä pitäisi onnistua eri reson käyttäminen Wacomissa. Sinne on turha tunkea 2560 resoa.

Jos jollain on mitään kokemusta Citiqistä, niin tänne infoa. Esim miten se näyttö hoidellaan, mirror-periaatteella vai miten? Tahtoisi niin, että voisi zoomailla rauhassa Wacomissa niin, että Cinemassa pysyisi silti kuva staattisena. Tämä siis avittaisi sinällään, että saisi katsoa isolta ruudulta koko kuvaa ja Wacomilla hinkkaa yksityiskohtia. Tällä vältyn jatkuvalta zoomailulta, joka on nyt ärsyttävänä työn hidastajana.

Onkos kellään täällä Wacomin(tai jonkun muun) piirtonäyttöä? Tuli vain nyt mieleen, että mahtaako tulla mitään ongelmaa, jos pistän 21 tuumaisen Cintiqin kiinni koneeseen, jota varten ostan oman näytönohjaimen. Eli setuppi olis sitten 2x30" Cinema + Cintiq. Cinemat on kiinni gigasessa näyttiksessä ja toimivat kuten pitääkin. Omalla näyttiksellä pitäisi onnistua eri reson käyttäminen Wacomissa. Sinne on turha tunkea 2560 resoa.

Jos jollain on mitään kokemusta Citiqistä, niin tänne infoa. Esim miten se näyttö hoidellaan, mirror-periaatteella vai miten? Tahtoisi niin, että voisi zoomailla rauhassa Wacomissa niin, että Cinemassa pysyisi silti kuva staattisena. Tämä siis avittaisi sinällään, että saisi katsoa isolta ruudulta koko kuvaa ja Wacomilla hinkkaa yksityiskohtia. Tällä vältyn jatkuvalta zoomailulta, joka on nyt ärsyttävänä työn hidastajana.

Ei omakohtaista kokemusta cintiqistä mutta kahdella näytöllä... Mieluummin käsittääkseni extended kuin mirror. Samasta kuvastahan saa "kopion" auki window-> arrange -> new window for ... (CS4, sama toiminto on ollut jo ainakin 7 versiosta mutta valikon nimi vaihtu muistaakseni jossain vaiheessa)

Noista toinen isoon näyttöön ja toinen wacomiin, toisen zoomaukset ei vaikuta toiseen, mutta kaikki muokkaukset ym. näkyy molemmissa. Tolleen oon joskus ite tehny kahdella näytöllä työskennellessä. Jos on mirrorina niin sittenhän noi molemmat kuvakopiot näkyy molemmissa ruuduissa.

Kuten jo vähän kirjoittelin tuossa toisessa ketjussa niin olen vähän miettinyt jos siiryisin pöytäkoneesta kannettavaan tai sitten käytän molempia :)..
Muuta kannettavaa kuin Applea en aio edes harkita, sillä olen niin utelias tuon Applen käyttöjärjestelmää kohtaan jota kaikki niin hehkuttaa, muutenkin minusta on tullut iphone oston jälkeen melkoinen Apple fani.

Olen ajatellut että ostaisin käytetyn sillä ovat uutena aika suolaisia nuo hinnat.
Käyttötarkoitus: netissä surffailu, pokerin pelaaminen, leffojen katsominen. Ei tule pelikoneeksi.

Macbook Prota 13,3" olen vähän ajatellut sillä tuo alumiininen runko kiehtoo jollain lailla :) Onko sitten eri vuosimalleilla suuriakin eroja?

Entä mitä kannattaa huomioida kun lähtee käytettyä ostamaan? mitä asioita noista kannattaa ottaa selville?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom