PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tommoinen muistimäärä hukkuu jo kun on muutama hassu ohjelma auki. Mulla 10Gt, eikä riitä vittu mihinkään kun pitää miljoona ohjelmaa auki. Sit kun antaa fotarille sen 70 pinnaa, niin moro.

Mä pistän tänä vuonna kolmannen 30 tuumaisen vielä tähän pöydälle.
En pistäkään kun ei mahdu sitten niin millään. Wacomin 21" Cintiq tulee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tommoinen muistimäärä hukkuu jo kun on muutama hassu ohjelma auki. Mulla 10Gt, eikä riitä vittu mihinkään kun pitää miljoona ohjelmaa auki. Sit kun antaa fotarille sen 70 pinnaa, niin moro.
Photarin kaltaiset ohjelmat (isot ja raskaat "työohjelmat") on eri asia, tietenkin. Siksi kysyin.

Kaikkeen muuhun hölmön paljon. Tietenkin jos halvalla saa niin ei kai siinä.

Yks vakavampi pointti sen sijaan, miten se on 12GB? Intel i5 on dual-channel, joten muistien pitää aina olla pareissa kuten 2x2 tai 2x4, tai 4x4. 6GB kammasta en ole kuullutkaan, ja iMacciä ei moisilla ainakaan Storesta saa. Eli jos koneessa on nyt 2x4 + 4, niin yhdellä kaistalla mennään.

Mitäs puuhailet sillä? Mietin vain tuota keskusmuistia. Jotain raskasta duunia kuitenkin. Noin suuri määrä keskusmuistia on ainakin renderöinnissä pop, tai oikeastaan niiden esikatseluissa.

En mä tällä mitään ihmeellistä puuhaile (kuvia ,videoita+ muuta normi settii), tällänen nyt vaan tuli 3kk käytettynä vastaan, joten ostin pois. Eli muistia on lisätty alkup. 2*2Gt lisäksi 2*4 Gt kammat. Ei hyvä kompinaatio vai?

En mä tällä mitään ihmeellistä puuhaile (kuvia ,videoita+ muuta normi settii), tällänen nyt vaan tuli 3kk käytettynä vastaan, joten ostin pois. Eli muistia on lisätty alkup. 2*2Gt lisäksi 2*4 Gt kammat. Ei hyvä kompinaatio vai?
Varmaan ihan kivaan hintaan irronnut tuollainen vähän käytetty.

Tuo kombinaatio on ok, varmista vain että ne kaks 2GB kampaa ovat samassa kanavassa, ja samoin ne 4GB kammat samassa kanavassa. Eli kun i5 suorittimilla on kaksi kanavaa, niin samassa kanavassa tulisi olla ne saman kokoiset kammat.

Eli näin, samalla logiikalla kun tässä esimerkissä 2x512 ja 2x1GB:

Tosin on lähes varmaa että ne noin onkin. Alkuperäiset 2x2GB olis pitäny olla jo kohdissa A ja B, ja vapaina olisi ollut toisen kanavan A ja B.

Olisko Mikellä näyttää jotain kuvaa tuosta ku on nuo näytöt vierekkäin? En ole edes ikinä livenä nähnyt 30" näyttöä tietokoneessa, puhumattakaan sitten kahdesta 30" näytöstä.

Olisko Mikellä näyttää jotain kuvaa tuosta ku on nuo näytöt vierekkäin? En ole edes ikinä livenä nähnyt 30" näyttöä tietokoneessa, puhumattakaan sitten kahdesta 30" näytöstä.
25741_330818698894_64601273894_3391409_359935_n.jpg

Lisää seassa: http://www.facebook.com/album.php?fbid=193172413894&id=64601273894&aid=128435

Tuuppasin isoon Macciin Bosen Companion 5 setin, voisin melkein suositella. Rakenne kohdallaan, ei mitään muovirimpuloita. Hintaa sillai sopivasti. Volasäädin on vallan vitun siisti.

bose-companion-5_1.jpg

Kaverilla on tuo Bosen setti ja ihan asiallinen setti tuokin. Vertailuna kuitenkin omaan Genelecin 6010A/5040A settiin, niin ei voida edes samana päivänä, niin paljon parempi Genelec on. Tuohon kun vielä lisää tuon kunnon DA-muuntimen niin avot.

5040A_7.jpg

Harmi että Genelecin ämyrit on melkein pokkeuksetta törkeen rumia. :) Toi subbari tosin on ihan hauska, ja toi "control device" vai mikä se onkin.

Makunsa kullakin toki. Mun mielestä Genelecit näyttää 90-luvun tietokonekaiuttimilta. Luulinkin ekaa kertaa merkin kuulleena että ne on jotkin halvat General Electric kaiuttimet.

Eihän noita nyt voi millään tapaa Geneleciin verrata, nyt ei ole kyllä reilua Tepsulta pilata toisen intoilua kun vähän upgradesi soundeja. Paskat soundit noissa sateliiteissa on jos verrataan yhtään parempaan, subi nyt antaa ihan puhtaat potkut, mut nää on kyllä kuten yleensä, aika vammaisessa paikassa ja paikkaa on paha muuttaa.

Harmi että Genelecin ämyrit on melkein pokkeuksetta törkeen rumia. :) Toi subbari tosin on ihan hauska, ja toi "control device" vai mikä se onkin.

Makunsa kullakin toki. Mun mielestä Genelecit näyttää 90-luvun tietokonekaiuttimilta. Luulinkin ekaa kertaa merkin kuulleena että ne on jotkin halvat General Electric kaiuttimet.

Nimenomaan, makunsa kullakin. Itse pidän Geneleccejä aika hyvännäköisinä kaiuttimina, vaikkei se pääasia näissä olekaan. Omaan sisustukseen sopivat kuitenkin todella hyvin. Sori Mike, mut äänentoistosta ei pidä tinkiä. Itse käytän tietokoneen kanssa kaiuttimia aikas paljon noin tunteina ja sillon niihin kannattaa vähän jo sijoittaakkin. Genelec on vähän kuin Mac: Loistavasti suunniteltu, siisti ja kestävä alumiinirunko, helppo käyttää, toimii aina, kaltaisiaan yleisesti parempi, aiheuttaa sekä kateutta, että itkemistä tietyissä ihmisissä. Mäkin ja Genen käyttäjät ovat siinä samanlaisia, että kerran käytettyään haluavat harvoin vaihtaa enää takaisin vanhaan huonompaan.

Itse käytän tietokoneen kanssa kaiuttimia aikas paljon noin tunteina ja sillon niihin kannattaa vähän jo sijoittaakkin.
Mulla pitäs sit varmaan olla aika helkkarin kalliit. Samalla koneella työt, ja vapaa-ajan selailut. Tosin mun mielestä jo 500€ on hurja sijoitus, kun pitäs erikseenkin olla telkkarissa kunnon kajarit.

Toi Genelec setti kai sen tonnin verran?

siisti ja kestävä alumiinirunko
Luulin aina että ne on muovia. :wtf: Siis kun ulkonäön perusteella arvais, mutta kai tossa hintaluokassa ei järjen mukaan koskaan ole.

En tiedä tarviiko tätä oikeasti kenellekään selittää, mutta genelecit on paitsi teollissuustandardi äänitys/miksauskäytössä, myös the choise kun aletaan oikeasti kasata studiota jossa raha ei ole este.

http://theatriumstudio.com/equipment

Nimenomaan, makunsa kullakin. Itse pidän Geneleccejä aika hyvännäköisinä kaiuttimina, vaikkei se pääasia näissä olekaan. Omaan sisustukseen sopivat kuitenkin todella hyvin. Sori Mike, mut äänentoistosta ei pidä tinkiä. Itse käytän tietokoneen kanssa kaiuttimia aikas paljon noin tunteina ja sillon niihin kannattaa vähän jo sijoittaakkin. Genelec on vähän kuin Mac: Loistavasti suunniteltu, siisti ja kestävä alumiinirunko, helppo käyttää, toimii aina, kaltaisiaan yleisesti parempi, aiheuttaa sekä kateutta, että itkemistä tietyissä ihmisissä. Mäkin ja Genen käyttäjät ovat siinä samanlaisia, että kerran käytettyään haluavat harvoin vaihtaa enää takaisin vanhaan huonompaan.

Hyvännäköinen tuo Geniksen setti ja äänentoisto on tosiaan hyvä.

Jouduin asentamaan koneeseeni käyttöjärjestelmän uudelleen, ja nyt haluaisin siirtää aiemmat ohjelmat ja tiedostot takaisin Time Machine-varmuuskopiosta. Yritin aiemmin asennuksen yhteydessä siirtää koko järjestelmää kerrallaan. Asennus ilmoitti, että asennus onnistui, mutta kone ei tämän jälkeen suostunut enää käynnistymään. Tuli ainoastaan ilmoitus, jossa käskettiin käynnistää kone uudelleen. Asensin seuraavaksi käyttöjärjestelmän uusiksi ja nyt siis pitäisi saada kaivettua Time Capsulesta esiin aiemmin koneella olleet tiedostot ja kansiot.

Olen yrittänyt seuraavia keinoja:
- Yläpalkin Time Machine -painikkeesta "Selaa muita Time Machine -levyjä" --> Tämä ei löydä mitään levyä, vaikka Time Capsule on kiinni samassa verkossa kuin konekin.
- Siirtymisapurin kautta --> tämä löytää Time Capsulen, josta edelleen varmuuskopion. Tämän Varmuuskopion sisällä on kuitenkin ainoastaan käyttäjätunnus, jonka ohjelmien ja tiedostojen koko on yhteensä 0,0kt.

Finderistä kuitenkin löytyy Time Capsule kohdasta "Langaton AirPort-laite" josta löytyy edelleen xxx xxxx - iMac.sparsebundle -tiedosto, jonka koko on 296,58 Gt. Onko tätä tiedostoa mahdollista päästä selailemaan Time Machinen kautta siten, että voisi palata haluamaansa päivämäärään ja palauttaa sitten esimerkiksi koko Ohjelmat -kansio?

-iMac, 2.66GHz Intel Core 2 Duo, 4Gt 1067 MHz DDR3
-Ostettu 2009 syksyllä, 24" malli
-OSX 10.5.8

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom