PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Sanotaan näin että Mac on erittäin hyvä työkone, mutta jos käytät konetta enempi viihteeseen (pelaaminen) ostaisin mielummin tuolla 2000e ihan turbo-pc:n
Erittäin hyvin sanottu. Paljon lisättävää tuohon ei ole.

2000€ PC on myös ihan näytön/näppiksen/hiiren kanssa erittäin turbo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Nii-i, muttaku se ei oo macci! Vaan se on puucee!

Itellä kans hankinnassa imac, jos ton macbookin myis pois.. Vaan että ostanko 21,5" vai sijoitanko 500€ enemmän 27":een. Järki sanoo että 21,5" piisaa,mutta 27" olis niiin sweeet!

Itellä kans hankinnassa imac, jos ton macbookin myis pois.. Vaan että ostanko 21,5" vai sijoitanko 500€ enemmän 27":een. Järki sanoo että 21,5" piisaa,mutta 27" olis niiin sweeet!

Ota isoin, koska ei mee kauaa kun ne säästetyt rahat on mennyt muuhun ja sitten harmittelee. Se 27 on aika coolin näköinen.

Ota isoin, koska ei mee kauaa kun ne säästetyt rahat on mennyt muuhun ja sitten harmittelee. Se 27 on aika coolin näköinen.
Muutenkin sanoisin että 21,5 näyttö on aika pieni. Etenkin kun on hetken käyttänyt 25+ luokkaa.

Tila on sitten eri asia, mutta aika näppärä pakkaus tuo iMac.

21,5" ei piisaa mihinkään, ostin kanssa 27" pari kuukautta sitten, ja kun sen hiiren perkeleen nakkoi männikköön niin saahan sillä töitä tehtyä.

Iso näyttö on kyllä mukavuutta. Sitä kuitenkin tuijottaa melkein sen 100% siitä ajasta kun tietokonetta käyttää, joten hankinta on mielestäni perusteltu.

Iso näyttö on kyllä mukavuutta. Sitä kuitenkin tuijottaa melkein sen 100% siitä ajasta kun tietokonetta käyttää, joten hankinta on mielestäni perusteltu.
Onhan se juu. :D

Mulla nyt vaan alkaa menee jo vähän pitkälle, toki ei Miken tasolle (kaks 30"?). Tällä hetkellä 26", ja tollanen pieni 19" vieressä. Pienempi kätevä kun voi heittää videot ym. pyörii sinne samal kun jotain tekee. Nyt kuulostais kyllä paremmalta toinen samanlainen 26"... katsotaan.

Joo niinhän se menee, että se isoin on hommattava! Tiesihän sen mitä te vastaatte ;) kallis vaan on ja huono homma ku halvimman 27:n hinta nousi. Saiskahan mistää enää uutena sitä late 2009 27"?

Ei ole pakkotoistonkaan foorumi optimoitu 2560x1440 resolle (on vaan sokealle tuo teksti aika pientä) :D No pääasia että zoomatessa layout pysyy hyvin mukana. Muualla sitten asia onkin eri etenkin flash-pätkien kanssa.

Ei ole pakkotoistonkaan foorumi optimoitu 2560x1440 resolle (on vaan sokealle tuo teksti aika pientä) :D No pääasia että zoomatessa layout pysyy hyvin mukana. Muualla sitten asia onkin eri etenkin flash-pätkien kanssa.
2560x1600 x 2 täällä, eikä mitään ongelmaa. Kaksi selainta vierekkäin / ruutu, kukaan hullu nyt venytä täyteen kokoon noin isolla resolla. Tekstiin tottuu nopeaan.

Itselleni ostin tuon iMac27 i5 kaikilla herkuilla ja sanotaan että tunteet vähän ristiriitaiset. Etenkin tuo hiiriongelma josta kirjoitin erikseen on erittäin ärsyttävä. Toiseksi näytössä on aika voimakas valovuoto alareunoissa (tätä siis esiintyy muillakin, kuin minulla). Tehoa kyllä koneesta löytyy ihan mukavasti. Tuli tuohon kylkeen asennettua WinXp muutamien WinOnly softien takia. Windowsissa sitten pelaillut Fallout new vegasia että uutta Civilizationia ja hyvin pyörinyt. Sanotaan näin että Mac on erittäin hyvä työkone, mutta jos käytät konetta enempi viihteeseen (pelaaminen) ostaisin mielummin tuolla 2000e ihan turbo-pc:n

Mulla tuntuu vanha kone alkavan hyytyä kuvausten ja kuvamäärän kasvaessa, ja oon tässä pähkäillyt iMac 27" 2.8GHz Intel Core i5 ja Mac Pro 2.8GHz Quad-Core Intel Xeonin välllä. Hintaeroa on iMacin hyväksi melkein 500€ ja siinä olisi lisäksi tuo näyttö (kuinka laadukas se nyt sitten kuvankäsittelyyn olisi), nopeusero noiden prossujen välillähän on lähinnä kosmeettinen. Pro:n hankintaa taas puoltaa isojen ja nopeiden kovalevyjen käyttömahdollisuus. Ulkoinen Eizon näyttö on jo olemassa joten tuo näyttö ei siinä mielessä olisi mikään ratkaiseva tekijä. Vaikeaa... Onko jollain kokemusta molemmista? Miksi Pro mieluumin kuin iMac?

Mulla tuntuu vanha kone alkavan hyytyä kuvausten ja kuvamäärän kasvaessa, ja oon tässä pähkäillyt iMac 27" 2.8GHz Intel Core i5 ja Mac Pro 2.8GHz Quad-Core Intel Xeonin välllä. Hintaeroa on iMacin hyväksi melkein 500€ ja siinä olisi lisäksi tuo näyttö (kuinka laadukas se nyt sitten kuvankäsittelyyn olisi), nopeusero noiden prossujen välillähän on lähinnä kosmeettinen. Pro:n hankintaa taas puoltaa isojen ja nopeiden kovalevyjen käyttömahdollisuus. Ulkoinen Eizon näyttö on jo olemassa joten tuo näyttö ei siinä mielessä olisi mikään ratkaiseva tekijä. Vaikeaa... Onko jollain kokemusta molemmista? Miksi Pro mieluumin kuin iMac?

iMacin näyttö ei sovi kuvankäsittelyyn, mutta mullakin on Eizo kyljessä joten sillä hoituu. Vaihdoin itse MacProsta (Nehalem kaikilla herkuilla) iMaciin, eikä se tehoero nyt ainakaan saa pelihousuja repimään...vain se helvetin hiiri.

Ainut miinus on se, että PC on ihan v*tun ruma. Itse jo kuukausikaupalla pähkäillyt tämän iMacin (20") vaihdon kanssa ja ensiksi halusin PC:n että voin pelailla. Kävin sitten kaupoissa katsomassa eri näyttöjä (haluun kaksi näyttöä) ja tilpehöörejä, niin en kyllä ota työpöydälle tuollaista muovista mustaa rumilusta. Mac on ihan eri maata tässä. Ei ehkä kaikille tärkeää, mutta on se nyt osittain sisustuselementtikin.

Ainut miinus on se, että PC on ihan v*tun ruma. Itse jo kuukausikaupalla pähkäillyt tämän iMacin (20") vaihdon kanssa ja ensiksi halusin PC:n että voin pelailla. Kävin sitten kaupoissa katsomassa eri näyttöjä (haluun kaksi näyttöä) ja tilpehöörejä, niin en kyllä ota työpöydälle tuollaista muovista mustaa rumilusta. Mac on ihan eri maata tässä. Ei ehkä kaikille tärkeää, mutta on se nyt osittain sisustuselementtikin.
Totta. Tosin kaupoissa, lähes kaikissa, on helkkarin huonosti esillä näyttöjä. Mitä kokoa etsit, tai onko muita vaatimuksia?

Tämä nyt ei niin ruma ole:

bx2450_r45.jpg

tai tämä, mutta maksaa lisää kun on viritin messis:

Samsung_FX2490HD_side.png

24" Full HD nuo, ja LED taustavaloilla.

Kotelo sen sijaan on toissijainen asia, saa piiloon, ja mATX kokoinen on täysiverinen PC mutta sen verran pieni että kyllä kaikki sellasen pois näkyvistä saa.

Imacin näyttölasin vaihto tehty simppeliksi, piti ihan kokeilla pikkuimukupilla. Näytön pohjassa magneettinauhaa ja lasissa metallireunus ja ei muuta kuin kevyt veto ja lasi irti.

Liitteet

• kuva.JPG
    kuva.JPG
    98,5 KB · Katsottu: 144
  • kuva1.JPG
    kuva1.JPG
    101,1 KB · Katsottu: 136
  • kuva2.JPG
    kuva2.JPG
    115,8 KB · Katsottu: 124
Noni. Voit sitten lykätä tummennetun lasin että olis coolimpi.

Itse ostin tietokonekaiuttimiksi Genelecin 8040A+7060b subbarin. Nämäkin kaiuttimet ovat helvetin ruman näköiset, mutta mitä väliä kun ajavat asiansa?

Itse ostin tietokonekaiuttimiksi Genelecin 8040A+7060b subbarin. Nämäkin kaiuttimet ovat helvetin ruman näköiset, mutta mitä väliä kun ajavat asiansa?
Öö...

Ei ehkä kaikille tärkeää, mutta on se nyt osittain sisustuselementtikin.
Kyllähän tuon nyt ymmärtää. En minäkään nyt ihan mitä vaan halua työpöydälle, joka on siis olohuoneessa.

PS. Genelecit on kyllä aika karseita. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom