PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mä ostin semmosen vanhanaikasen cd-puhdistuslevyn jossa on puhdistusharjat alapinnassa. Pari kertaa (vuoden aikana) olen sillä "korjannut" MBP:n cd/dvd-aseman. Hyvin auttaa sekä poltto että lukemisongelmiin!

Appstore näyttää sen verran kovalta setiltä että sen vuoksi on pakko päivittää vihdoin lumilepardiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tuo ole aika selvä - jos asema ei ehjää levyä lue kunnolla, se on paskana?

No se vähän riippuu. Joissain levyissä voi olla jotain kopiosuojia tms. joille jotkut asemat ovat herkkiä kun taas toiset eivät. Se vaan ihmetyttää kun yli 95% toimii kunnolla joten ei se nyt ihan laho asema voi olla.

Edit. no nyt sama cd-levy toimii ihan moitteetta.. enkä koskenut mihinkään, kone oli vaan valmiustilassa. Outoa.

edit2.
Mä ostin semmosen vanhanaikasen cd-puhdistuslevyn jossa on puhdistusharjat alapinnassa. Pari kertaa (vuoden aikana) olen sillä "korjannut" MBP:n cd/dvd-aseman. Hyvin auttaa sekä poltto että lukemisongelmiin!

En kyllä tiiä voisko asema olla paskanen kun kyseessä joku 3kk vanha kone. Tosin on tuolla sisällä pyöritetty aika monta lättyä jo...

166997_10150094378912241_670657240_5887172_691504_n.jpg

Pitää muuten sanoa, että ei voi enää helpommaksi mennä ohjelmien asentaminen ja ostaminen kun Appstorea käyttää. Katotaan mitä tämä vuosi tuo tuonne.

Itselläni ainakin kaikkein suurin kynnys ohjelmien ostamiseen on se että niitä pitää tilata jostain postitse pahvilaatikoissa ja näppäillä jotain koodeja. Helpompi esim. warettaa kotosalla. Tuo Appstore on aivan mieletön, tulee varmasti ostettua jotain.

Microsoftin HUP-ohjelmassa (Home User Program) on mukana Mac Office 2011. Ostin sen sieltä 12.95e hintaan. Tämä tarjous siis vain yritysten työntekijöille joissa ko. ohjelmiston "täysversiot" ostettuna. Jos et tiedä mikä HUP on, et todennäköisesti siihen pääse mukaankaan. Tiedoksi, moni ammattilainen varmasti tietää HUPista muttei sitä että siellä on nyt tämä uusi Office Mac.

Hyvä tuo AppStore kyl, iWorkin ja iLifen ohjelmat voi ostaa yksittäisinäkin ja hintaa alle 15e/softa. Toinen hyvä juttu on myös, että noiden pikkusoftien ostaminen o tosi helppoa, varmaan niidenkin määrä lähtee rakettimaiseen nousuun. Tulee varmaan osteltua nyt muutamalla kympillä kamaa ens'alkuun :)

Mitenkäs porukalla on kokemusta tosta uusimmasta iMacistä? Kiinnoistaisi jo vaihtaa mäkkiin, kun tää windows alkaa jo vähän tympimään. 27'' iMaci kiinnostaa kliiniytensä takia paljon ja tehotkin saa spekattua melkein proon tasolle. Hirvittää vaan toi noiden komponentien järjetön apple-lisä. Windows pohjasesta koneesta sais ihan järkyttävän tehokkaan samalla rahalla millä saa kohtuullisen iMacin. Mutta itsellehän pääasia on että homma toimii simppelisti ja sujuvasti.

Mulla on aina ollut pientä mielenkiintoa Photoshoppia ja säätämistä kohtaan. Silti en ole ikinä jaksanut kunnolla opetella. Nyt ostin uuden kameran ja vaikka se ei ihan järkkäri olekaan, niin photojen siistiminen sai uutta intoa. Tällä 13" MBP:lla ilman hiirtä se ei välttämättä ole ihan optimaalista. Tällä hetkellä ei rahat riitä, mutta mitä mieltä olette iMacista tällaiseen tarkoitukseen?

Tarkotus olis joskus ehkä pelata jotain (toisin kun nyt, ei se ilman näyttistä oikein onnistu) ja säätää jotain kevyttä photarilla ja aperturella jne. Muuten sit leffaa ja surffausta. 27" olis aika iso ero tähän 13".

---

EDIT: En tiedä onko minussa vika vai missä mutta Miken linkki heittää tällästä:

Tämä video on joko poistettu Facebookista tai ei näy yksityisyysasetusten takia.

Pitäskö mun olla jossain ryhmässä että näkee?

Mitenkäs porukalla on kokemusta tosta uusimmasta iMacistä? Kiinnoistaisi jo vaihtaa mäkkiin, kun tää windows alkaa jo vähän tympimään. 27'' iMaci kiinnostaa kliiniytensä takia paljon ja tehotkin saa spekattua melkein proon tasolle. Hirvittää vaan toi noiden komponentien järjetön apple-lisä. Windows pohjasesta koneesta sais ihan järkyttävän tehokkaan samalla rahalla millä saa kohtuullisen iMacin. Mutta itsellehän pääasia on että homma toimii simppelisti ja sujuvasti.

Itselleni ostin tuon iMac27 i5 kaikilla herkuilla ja sanotaan että tunteet vähän ristiriitaiset. Etenkin tuo hiiriongelma josta kirjoitin erikseen on erittäin ärsyttävä. Toiseksi näytössä on aika voimakas valovuoto alareunoissa (tätä siis esiintyy muillakin, kuin minulla). Tehoa kyllä koneesta löytyy ihan mukavasti. Tuli tuohon kylkeen asennettua WinXp muutamien WinOnly softien takia. Windowsissa sitten pelaillut Fallout new vegasia että uutta Civilizationia ja hyvin pyörinyt. Sanotaan näin että Mac on erittäin hyvä työkone, mutta jos käytät konetta enempi viihteeseen (pelaaminen) ostaisin mielummin tuolla 2000e ihan turbo-pc:n

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom