Pakkislaisten palautusjuomat

Kerrotko millä tavalla proteiini nostaa insuliinia? :D

No haima sitä tekee verenkiertoon jne. Kyllä proteiinikin nostaa veren insuliinitasoa. Otetaan lähteeksi vaikkapa kaikkien rakastama Wikipedia: "This measure can be more useful than either the Glycemic Index or the Glycemic Load because certain foods (e.g., lean meats and proteins) cause an insulin response despite there being no carbohydrates present – –" Insulin index - Wikipedia, the free encyclopedia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perun puheeni, luin muitakin tutkimuksia aiheesta, tämä oli uutta tietoa, kiitos!

Jaa enpä ole löytänyt laktoosittomia heraproteiineja.

Onhan niitä nyt pilvin pimein, tai ainakin paljon. Itsellä ollut käytössä mm. just toi Selfin Micro whey 100%, Syntraxin Nectarin, Scitec nutritioinin 100% whey protein ja tällä hetkellä Star nutritionin whey -100 joka maistuu saippuavedelle, en osta enää ikinä.

edit. Noi on kaikki ostettu Fitness-tukusta paitsi Selfi, en tiedä vaikka sitäkin saisi sieltä.

Palautusjuoma on helppo ja suhteellisen halpa tapa alottaa nopea palautuminen. Kyllä maitokin käy kaakaon kera palautusjuomasta. Rahka ja puurokin ajaa jokseenkin asiansa, mutta rahkan kaseiini ja kaurahiutaleet on todella hitaasti imeytyviä, joka on tietysti miinus.

Nii kai xD kyl mä pystyn henk koht aina syömää, eihä jotkut haluu esim syyä aamullakaa mut mul tollaset ei haittaa ku ruokaa vaa naamaa. Nii ja siit nopeudest ni kuinka paljon arvioisitte että häviän gainsseja syömällä jotakin "hidasta" verrattuna muuhun, kun tosiaan vedän noi heti vikan sarjab jälkee?Itse veikkaan et en yhtää xD

Meikällä on vaan palautusjuomassa 30gr micro whey activea (purkin mukainen määrä, kerran kun mittakin tuli) + 2,5 desiä rasvatonta maitoa.
painan sen 70kg, tarviiko toho jotain extraa?

Meikällä on vaan palautusjuomassa 30gr micro whey activea (purkin mukainen määrä, kerran kun mittakin tuli) + 2,5 desiä rasvatonta maitoa.
painan sen 70kg, tarviiko toho jotain extraa?

Ihan miten ne sun ruokailut menee. Ei se palkkari pelkästään saa lihoja suorastaan räjähtämään. Ihan hyvältä näyttää kuitenkin.

Onko valmis juoma vai itse tehty?

Minkä valmistajan juoma / aineosat(jos sekottelet itse)?

Proteiini-hiilarisuhde? Muut aineet?

Hinta/paino?

Toimivuus?

Itse käytän palautusjuomana sekoitusta herasta,maltosta ja bcaa:sta. 1 mitallinen (28g) MASSin wheytä, 1/2 mitallinen (25g) FASTin Malto6:sta ja 1 mitallinen (7g) MASSin iBCAAta. Malto ja bcaa maustamattomia ja hera mansikanmakuinen ja hyvää on! Hera oli 62e/4kg, malto 7e/900g ja bcaa 30/350g. Verrattuna entiseen pelkän heran litkimiseen treenin jälkeen huomaa että palautuminen on parempaa ja nopeampaa kuin ennen ja hinta on hyvä siihen nähden kuinka monta annosta pakkauksista saa.

Palautusjuoma on helppo ja suhteellisen halpa tapa alottaa nopea palautuminen. Kyllä maitokin käy kaakaon kera palautusjuomasta. Rahka ja puurokin ajaa jokseenkin asiansa, mutta rahkan kaseiini ja kaurahiutaleet on todella hitaasti imeytyviä, joka on tietysti miinus.

No maidon proteiineistä on n.80% kaseiinia myös..

No maidon proteiineistä on n.80% kaseiinia myös..

Eipä tuolla oikeesti niin suurta merkitystä ole jos kuitenkin syö tunnin sisään treenin jälkeen. Nimittäin noissa imeytymisissä ei ole niin hirveästi eroa.

Imeytyminen tunnissa:

Kaseiini (isolaatti) 6,1g/h
Hera (isolaatti) 8-10g/h

Kertokaapas nyt viimeisimmät uutiset tästä asiasta, kun meikäläinen ei enää pysy perässä missä mennään. Onko palautumisjuomassa hyvä olla maltoa tai muuta vastaavaa hiilaria vai riittääkö se proteiini? Tässä on nyt kuullut niin paljon erilaisia mielipiteitä ettei tiedä mikä olisi viisainta. Tätä harrastusta aloitellessa vuosia sitten oli ihan selvä juttu, että palautumisjuomassa pitää olla hiilaria, koska se nostaa insuliinitasoja. Nyt "lähiaikoina" on ollut paljon puhetta siitä, että pelkkä proteiinikin riittää nostamaan insuliinitasoja eikä palautumisjuomaan siis tarvita hiilaria. En ole itsekään käyttänyt pitkään aikaan sen takia, koska olen ajatellut sen turhana.

Nyt kuitenkin on osunut silmiin välillä juttuja palkkareista niin melkein kaikilla se malto siellä on kuitenkin mukana, ja Hulkkikin teki juttusarjan palautumisjuomista eikä siellä tainnut olla edes mainintaa hiilarittomasta versiosta. No, joka tapauksessa näytti olevan sitä mieltä, että hiilari kuuluu palkkariin. Onko Hulkkikin jämähtänyt vanhaan ajatusmalliin vai onko sittenkin oikeassa? Tähän ei taida oikeaa vastausta olla olemassa?

Kertokaapas nyt viimeisimmät uutiset tästä asiasta, kun meikäläinen ei enää pysy perässä missä mennään. Onko palautumisjuomassa hyvä olla maltoa tai muuta vastaavaa hiilaria vai riittääkö se proteiini? Tässä on nyt kuullut niin paljon erilaisia mielipiteitä ettei tiedä mikä olisi viisainta. Tätä harrastusta aloitellessa vuosia sitten oli ihan selvä juttu, että palautumisjuomassa pitää olla hiilaria, koska se nostaa insuliinitasoja. Nyt "lähiaikoina" on ollut paljon puhetta siitä, että pelkkä proteiinikin riittää nostamaan insuliinitasoja eikä palautumisjuomaan siis tarvita hiilaria. En ole itsekään käyttänyt pitkään aikaan sen takia, koska olen ajatellut sen turhana.

Nyt kuitenkin on osunut silmiin välillä juttuja palkkareista niin melkein kaikilla se malto siellä on kuitenkin mukana, ja Hulkkikin teki juttusarjan palautumisjuomista eikä siellä tainnut olla edes mainintaa hiilarittomasta versiosta. No, joka tapauksessa näytti olevan sitä mieltä, että hiilari kuuluu palkkariin. Onko Hulkkikin jämähtänyt vanhaan ajatusmalliin vai onko sittenkin oikeassa? Tähän ei taida oikeaa vastausta olla olemassa?

BioLayne Video Log 18 - Carbohydrate Metabolism: What Intake is Right for You? - YouTube

Mä kannatan ehdottomasti hiilareita palkkarissa vaikka niitä tulee treenissäkin 30g. Mähän suorastaan hermostun jos verensokeri laskee liikaa, se ei ole kivaa kenellekkään kun kiukuttelen kuin pikkulapsi. Nyt menee treenin jälkeen Star Nutritionin Recovery Pro, siinä on puntit tasan. Usein ottanut/tehnyt lähäs samassa suhteessa kuin reco2:dessa mutta nyt kun menee treenissä aminon kanssa maltoo niin toi 40g riittää, otan siis sitä recovery Prota 100g. Siihen tosin tulee muutama gramma kreatiiniä ja l-glutamiinia lisää kun siinä olevat 5 g ei mulle riitä.

Okei! Eli tämän kaverin mukaan proteiini + hiilihydraatti on noin viitisen prosenttia parempi vaihtoehto kuin pelkkä proteiini. Jos tätä peilaa itse lihaskasvun nopeuteen niin ero on siellä varmaankin lähes mitätön. Mutta parempi on tietysti parempi. Onko muita mielipiteitä? Toihan nyt oli vain yhden tyypin kertomus asiasta eikä sitä voi heti totuutena ottaa.

Kai sitä vois kyllä niitä hiilareita sinne palkkariin heittää jos tuohon on uskominen, kun eihän se juuri mitään maksakaan, kuten sanoin aiemmin. Hävittävää siis on hyvin vähän. Toisaalta kyllä mulla on ihan ruokavaliossakin sen verran parannettavaa, että suuremmat hyödyt sillä saisi. En vain ole sellaista tyyppiä joka jaksaa panostaa tällaisiin asioihin.

Tämän mukaan palkkarissa ei tarvi olla hiilareita, ei edes verensokerin ylläpitämiseksi, sillä sekin hoituu glukagonin erityksen avulla. Onko vaste täsmälleen sama kuin hiilareiden kanssa, paha sanoa...
Mutta ne hiilarit siellä palkkarissa ovat halvempia kuin pelkkä proteiinijauhe...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom