Pakkislaisten palautusjuomat

Meta title: 💥🥤 Pakkislaisten palautusjuoma 💥

Meta description: Keskustelua täydellisestä palautusjuomasta: proteiinit, hiilarit, kreatiini ja lisukkeet maksimoimaan lihaskasvu ja treenistä palautuminen.

On kohta taas edessä palautusjuoman ostaminen. Kun ei ole kukaan pitkään aikaan (muistaakseni) täällä pakkotoistossa kysellyt näitä palautusjuomagalluppeja, niin ajattelin nyt kysyä. Varsinkin nyt kun tuo pakkiksen kauppakin on avattu, niin ois kiva nähdä, minkä merkin tuotteita ja millasia yhdistelmiä juomissa näkyy.

Eli minkälainen palautusjuoma juuri sinulla on tällä hetkellä käytössä? (toivon että mahdollisimman moni jaksaisi vastata näihin kysymyksiin, että saisin mahdollisimman paljon eri vaihtoehtoja joista valita)

Onko valmis juoma vai itse tehty?

Minkä valmistajan juoma / aineosat(jos sekottelet itse)?

Proteiini-hiilarisuhde? Muut aineet?

Hinta/paino?

Toimivuus?

Pikaisen pohdinnan jälkeen tulin tulokseen, että minulla on kolme järkevää(?) vaihtoehtoa:

1) Ostan valmiin palautusjuoman niin kuin aina ennenkin
+helppous(ei tarvi säätää niin paljoa)
+hyvä maku
-KALLISTA

2) Ostan proteiinit ja hiilarit erikseen ja niistä sekoitan itse
+halvempi vaihtoehto kuin valmis palautusjuoma
+saa juuri sellaiset ainesuhteet ja aineet kuin haluaa
-valinnan vaikeus, esim. kun on niin helvetisti erilaisia proteiineja.
-paha maku / huono sekottuvuus (ehkä)

3) Ostan palautusjuomaan tarvittavat proteiinit. Hiilarit otan muista lähteistä esim. banaani tms. (erityisesti tähän vaihtoehtoon toivoisin kommentteja, oisko mitään järkeä, onko kukaan kokeillu, hyviä nopeita hiilarilähteitä tähän tarkoitukseen?)
+ehkäpä halvin vaihtoehto
+voisi silti panostaa proteiinin laatuun kunnolla, koska ei tarvi ostaa muuta
+sopivan iso proteiinierä sopisi myös satunnaisiin proteiinidrinkkeihin -> kätevyys (vai sopiiko sama proteiini palautusjuomaan ja esim. iltadrinkiksi?)
-pitäisi keksiä sopiva toimiva hiilarilähde

Kommentteja noista vaihtoehdoista?

ChatGPT Image Dec 2, 2025 at 08_06_27 PM.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
eiköhän se malton osuus palautumisjuomasta ole niin marginaalinen et säästön yrittäminen siinä kohtaa on täysin turhaa...mut banaani on hyödyllinen esim. vaikka palautumisjuoman yhteydessä, sillä se sisältää kaliumia jota treeni purkaa kehosta.....mut tietty mitäpä se treeni ei purkaisi:)

Originally posted by andor

Hinta/paino?

Toimivuus?

Valmis juoma..Fast Reco2 (myös Bull's recovery on hyvä). Maku on ok.. Reco2 sekottuu jotenkin huonommin, eikä sisällä kreatiinia kuin esim Bull's recovery.. Mutta hyvin toimiva palautusjuoma, eikä niin hirveän kallis.. Makuvaihtoehtoja: Suklaa, mansikka, neutraali ja banaani/vanilja

Reco2:
100g maustettua jauhetta sisältää: Energiaa 1588 Kj / 378 kcal, Proteiinia 32g, Hiilihydraattia 61g josta sokeria 26g, Laktoosia alle 0,2g, Rasvaa alle 0,6g, Natrium 132mg, Kalsium 151mg, Kalium 143mg, Magnesium 16mg.

Hinta 25€/1100g

heh..jäipä tietysti vastaus kysymykseesi laittamatta
20 min ennen treeniä evolutionin pre workout charge (annos maksaapi 2-3,5 euroa riippuen mil hintaa on tököttiä ostanu)
mielestäni erittäin toimiva tuote....todellakin antaa potkua treeniin ja asia mitä tietysti on vaikeampi havaita käytännössä on palautumisen nopeutuminen

treenin jälkeen evolutionin cross 90, malto+kreatiini puolen tunnin välillä toisiinsa......vaikka cross maksaakin tuplasti johonkin peruskamaan niin tulee se kuitenkin halvemmaksi kuin esim naudan sisäfile:)....plus sekottuu hyvin ja on jopa oikeasti neutraalin makuista...monilla merkeillä neutraali tuntuu tarkoittavan helvetin etovan makuista. aamuisin otan kreatiinpyruvaattia siinä uskossa että sillä olisi marginaalisia rasvapolttovaikutuksia...toimii tai ei niin ei se niin kallista ole etteikö voisi käyttää.

Re: Re: Pakkislaisten palautusjuomat

Originally posted by Mige
Valmis juoma..Fast Reco2 (myös Bull's recovery on hyvä). Maku on ok.. Reco2 sekottuu jotenkin huonommin, eikä sisällä kreatiinia kuin esim Bull's recovery.. Mutta hyvin toimiva palautusjuoma, eikä niin hirveän kallis.. Makuvaihtoehtoja: Suklaa, mansikka, neutraali ja banaani/vanilja

Reco2:
100g maustettua jauhetta sisältää: Energiaa 1588 Kj / 378 kcal, Proteiinia 32g, Hiilihydraattia 61g josta sokeria 26g, Laktoosia alle 0,2g, Rasvaa alle 0,6g, Natrium 132mg, Kalsium 151mg, Kalium 143mg, Magnesium 16mg.

Hinta 25€/1100g

Joo recoa oon vetäny nyt pari säkkiä. Halvemmaksi varmankin tulis ite sekotella... Saattaa olla, että kallistun taas tuon puoleen, tosi hyvän makusta, sekottuu hyvin. Ei muuta huonoa kuin hinta. Kreaakin mulla on jo valmiina niin ei tarvi sitäkään katella tuohon juomaan. Mutta nyt pitäs lisää saaha erilaisia palautusjuomavaihtoehtoja (huh pitkä sana!) tähän threadiin näytille niin voisi miettiä erilaisia mahdollisuuksia...

Laitetaan taas kerran oma viritys:
Heti treenin jälkeen n.40g Whey+ tai vastaava hifiprotsku+ glutamiini + kreatiini

tästä n.30 min (suihku ja muut jutut) iso banaani

tästä taas n.30 min (työpaikalla) rahkapurkki ja n.1,5dl elovenaa sekoitettuna sokerittomaan mehukeittoon.

Toimii vallan hyvin. Maltoa/dextroosia en käytä ollenkaan, paitsi hätätilassa jos ei ole banaania tms kotona (kotona kaapissa on aina maltoa ja dextroosia vaimon palautusjuomaa varten).

Perinteiseen verrattuna erona on loisto-olo verrattuna kamalaan oloon n.5-->45 min treenin lopusta.

Edit: ennen treeniä glutamiini 5g (+nyt pitkästä aikaa bcaata pieni satsi.)

Jopas on ajankohtainen aihe. Nyt oon imenyt pari viikkoa kohta seuraavanlaista settiä.

Noi mitat kuulostaa vähän oudoilta, kun noissa jenkkipurnukoissa on mukana aina mitta kokoa x, y tai z.

Palautusjuomaan:
- Prolab Isolate Suklaa, 1 mitta (0,7 dl) prot 24 g, hh 2 g, r 0,5 g
- Prolab Pure Whey Suklaa, 2 mittaa (yht. 1,8 dl) prot 44 g, hh 12 g, r 4 g
- Prolab Glutamine, reilu tl
- Evolution Creatine Pyruvate, tasainen tl

Yhteensä juomassa: prot 68 g, hh 14 g, r 4,5 g. Syön viimeisen kerran klo 14.00, treeni on 16.15 - 17.15 ja palautusjuoma heti aerobisen ja treenin päälle. Kotona 19.00 Prolabin Training Paks ja safka.

Lol. :lol2:

Ostin just halpaa heraa ison pönikön ja ison säkin maltoa.
Juomaan laitan 40g heraa ja 75g maltoa. Välillä heitän kreatiinia sekaan mutta nyt pidän taukoa.
Hyvin sekottuu.
Maistuu paskalle, joten pitää vetää huikalla.
Makua voi parantaa kaakao jauheella mutta ei kiinnosta.
Annoksen hinta on alle euron.

Tällä hetkellä palautusjuoma näyttää seuraanvalaiselta;

60g FAST Whey3 (50g proteiinia)
100g FAST Malto6 (97g hiilihydraattia)
5g FAST Creatine
5g FAST Glutamine
5g SF-Protein VitaMax

Drinkki sisältää vähän päälle 600 kaloria.

Hinnat: (Fastit ostettu Hulluna Maanantaina LRP:stä)
Whey3 1,19€
Malto6 0,43€
Creatine 0,14€
Glutamine 0,4€
Vitamax 0,16€

Yhteensä 2,32€/annos

Proteiinit ja hiilarit suhteessa 1:2. Läskiä on tuon käyttämisen aikana ainakin tullut ihan tehokkaasti, mutta ei se mitään, massaa sekin on, ja paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! ;)
No joo, eihän se läski palautumisjuoman sisällöstä tule.

Tuo Whey3 loppuu ihan kohtapuoliin ja seuraavaksi vedetäänkin sitten helvetin kalliita drinkkejä, kun proteiinina on FAST Whey+. Muuten drinkki säilyy samanlaisena, paitsi Whey+:ssaa pistän 10g vähemmän eli 50g, koska siinä on korkeampi proteiinipitoisuus. Juoman hinta tulee olemaan 2,81€/annos. :evil:

Jahas, itse sekoittelen omat litkuni, helppoa ja nopeatahan se nyt on. Heraa (Propower) 1,5-2dl, kreaa 5-10g, maltoa laitan pikkasen vähemmän kun tykkään sotkea sitä kaakaojauhetta niin perkeleesti muutenkin (nami!)... Juoman kanssa Solgarin multitabu ja Ecoway Colostrum.

Samoja aineksia käytän "preworkout"-juomassani, (aamu-reeni) otan vajaa 1dl heraa ja vähän kaakaota ja 5g kreatiinia. Näillä olen pärjännyt.

Itse sekottelen ja määrät aina hieman vaihtelee kun en ole niin helvetin tarkkaan katso.
Mutta yleensä n.50 g heraa(fast), n.30-40g maltoa ja n.20 g dextroosia ja pari rkl kaakao jauhetta( Oboy :worship: )
Ja vielä kun maitoon sekottaa niin saa sillä lisättyä protsku/hh pitoisuutta juomassa.

Oma viritys on tommonen:

Whey3 suklaata 40g
Maltoa 20g
Glutamiini 5g
kreatiini 5g
Vitamaxia 3-4g
Maku on melkein :kuola:

protskuu n. 37g, hiilaria 22g ja rasvaa 3g

Hiilaria on noin vähän, koska olen nyt dietillä, kun tuo pussi loppuu niin jätän maltot kokonaan pois. Vitamaxia menee aamulla toiset 3-4g.

Tunti tuon shotin jälkeen rahka-eloveena-komboa tai tunaa ja ruisleipää.

Edit. yks ärrä puuttui...

50g hera85
25g malto6
25g dextroosi
25g oboy
5g glutamiini
5g kreatiini

Tulossa vielä vitamaxi kunhan ehdin hakea sitä. Hinta 1,72 ekua ilman vitamiinia. Juoman toimivuudesta en tiedä mutta oboy pelasti maun.

T. Dogi

Originally posted by Sam225
Laitetaan taas kerran oma viritys:
Heti treenin jälkeen n.40g Whey+ tai vastaava hifiprotsku+ glutamiini + kreatiini

tästä n.30 min (suihku ja muut jutut) iso banaani

Riittääkö tuon yhden ison banskun hiilarit tosiaan palautumisen käynnistymiseen? Tai siis eikö hiilareita tarvi siihen, että proteiini pystyy imeytymään? No oli miten oli, ootko pitkään käyttänyt tuota yhdistelmää ja onko toiminut hyvin? Ja mites tuo Whey+, onko kallista, sekottuuko hyvin veteen, voiko käyttää myös iltadrinkissä, onko paskan makusta?

Hinta/paino?

Toimivuus?

Itse tehty, piakkoin tod. näk. Prolabin N-large heralla höystettynä.

Normaalisti juomassa pelkkää protskua, jos maltoa tai dekstroosia laitetaan, suhteena 1:1. Lisäksi krea.

Koska tapana on ottaa n. 1 h ennen reeniä 40 g Whey3 ja reenin jälkeen 40 g Hera85, tulee hinnaksi tommonen ~ 2 e per satsi, jos
lisäravinnepalvelusta
tilaa (ei vip)

2 h ennen treeniä syödään viimeiset hiilarit (hedelmiä/safkaa), ja ~30-60 min toisen juoman jälkeen taas hiilareita.

edit1. Ja toimii hyvin

Originally posted by andor
Riittääkö tuon yhden ison banskun hiilarit tosiaan palautumisen käynnistymiseen? Tai siis eikö hiilareita tarvi siihen, että proteiini pystyy imeytymään? No oli miten oli, ootko pitkään käyttänyt tuota yhdistelmää ja onko toiminut hyvin? Ja mites tuo Whey+, onko kallista, sekottuuko hyvin veteen, voiko käyttää myös iltadrinkissä, onko paskan makusta?

Riittää. Ja lisäähän on tulossa sitäpaitsi pikapuoliin.
Proteiini ei tarvitse hiilareita "imeytyäkseen".
Käytössä on ollut reilusti yli puoli vuotta.
Toimii hyvin, kuten tossa aiemmassa jo totesin.
Sekoittuu hyvin veteen, ei kannata käyttää iltadrinkissä, ellei sekoita kaseiinin kanssa, on kohtuupaskan makuista.
Joka valmistajalta löytynee vastaavanlaisia protskuja, kyse on valmistajan kalleimmasta protskusta. En muista mitä maksaa, mutta käytän sitä vain palautusjuomaan anyway.
Halvemmallakin versiolla sitä paitsi pärjää vallan hyvin.

Yllättävän vähän porukat vetää hiilaria. Eikös se vielä vähän aikaa sitten ollu suhteessa 1:2 (protsku:hiilari)?

Ite vedän valmiiksi sekoiteltua.

100g sis. 42g protskuu 42 hiilarii 5 kreaa + jotain muuta paskaa.

Yleensä tulee otettuu vaan 1 desi tota kamaa (50g).
Ja jos safkaan on tunti tai yli ni joku banaani tms.

-1,3 dl Fastin Hera 85 ynnä muuta, mitä nyt sattuu milloinkin oleen (Whey 3, ProPower yms) n.50g
-saman verran maltoa
-kreat, vitamiinit ja gaagao jauhetta sekaan!

Back
Ylös Bottom