Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Öööö.... katoimmeko samaa videota? Sekotat nyt varmaan siihen, etten oo kirjaimellisesti 100% pystysuorassa tossa vieläkään. En oo sellasta dippiä nähny ikinä missään. Syvää ainakaan. Varmaan mahollista joltain super liikkuvuuden omaavalta, mut ei tod tee kukaan millään vähänkään raskaalla. Uskon, ku nään. Mulla osuu olkapäät noihin kahvoihin melkeen joka toistolla. Ainoo millä tohon tulis yhtää lisää syvyyttä olis pakottamalla joku naurettavan pystysuora tosta, ja sit toi sun ajattelema kulmas olis 90 astetta. Pelkkä vyö+painotki muuttaa painopistettä väkisin. Liikerata on silti näissä runsas, mut voin toki seuraavassa treenissä vetää haluamasi sirkustempunki :). Uskon kykeneväni myös siihen, vaikka turhaa se onki. Ei oo varmaan dippi enää ees kyl, vaan joku ihan oma liikkeensä melkeenpä, mitä kehonpainoilussa on kyllä. Riippuen muutamasta jutusta.

117793-71b392cb4b7fa6aab136e69559f09810.jpg
117794-c022ff208cbac5b6f1283fc9be6a2aae.jpg

Trollaatko vai ootko ihan tosissaan että näiden kuvien välillä on suurikin ero? Kyynärvarsi kaatuu alemmassa kuvassa eteenpäin jolloin tuo kulma pysyy suht muuttumattomana ylempään kuvaan verrattuna.

Niin, siis mun silmään noi kaks kuvan dippiä on yhtä syviä, mut minä nyt en dipeistä mitään tajuakaan. Alemmässä vaan jostaki syystä kallistut lopussa eteenpäin vaikkei kyynärnivelen kulma enää muutu.

Tuo ylemmän kuvan suoritushan on ihan ok.
Yhtä syviä kyynärpää kulmalta. Mutta eiköhän kummallakin tule ojentajiin ja rintaan paukkua. Liian pystysuora liikerata ei toimi jos on jäykät olkapäät. Hyvin on vaginaattorin ojentajissa jykevyyttä muuhun kroppaan nähden. Ei ne dipit ole hukkaan menneet.

Heh, täys myllerrys taas päällänsä.:ROFLMAO: Semmonen ehdotus olis vagikselle ja kaikille muille, et ei laitettais noita muitten videoita kuvalla kilpailemaan huomiosta tähän ketjuun, kun ketju on kuitenkin *pakkislaisten* treenivideoita.
Miten voi laittaa linkin tekstillä btw? Foorumisofta taitaa automaattisesti upottaa videon jos kirjoittaa sen osoitteen..?

Niin, siis mun silmään noi kaks kuvan dippiä on yhtä syviä, mut minä nyt en dipeistä mitään tajuakaan. Alemmässä vaan jostaki syystä kallistut lopussa eteenpäin vaikkei kyynärnivelen kulma enää muutu.

Sama mun silmään, rannehan tuossa kääntyy lopussa mutta kyynärkulma pysyy aika samana. t: toinen dipeistä mitään tietämätön

Trollaatko vai ootko ihan tosissaan että näiden kuvien välillä on suurikin ero? Kyynärvarsi kaatuu alemmassa kuvassa eteenpäin jolloin tuo kulma pysyy suht muuttumattomana ylempään kuvaan verrattuna.

Tää on aina yhtä vaikeeta kun porukasta jokaisella on oma määritelmä syvyydestä ja tietty dogma siitä miten pitää tehdä liikettä, jos kutsuu sitä jollain nimellä, tässä esimerkissä "dippipunnerrus". Tää on vähän samaa sarjaa kuin keskustelu leuat vs. kippileuat. Joten määritelläänpä syvyys parilla mittarilla.

1. Kyynärnivelen kulma. Jos tätä pidetään määritelmänä syvyydelle ja sitä kautta tavoiteltavana asiana, niin dipit tulisi tehdä siten, että ala-asennossa kyynärpäät ovat kiinni telineessä, kyynärkulma kiinni ja olkapäät ranteiden päällä. Verrataan tätä vaikka painonnostokyykkyyn, jossa torso pyritään pitämään pystysuorassa viemällä polvia eteen.

2. Olkanivelen suhde kyynärniveleen. Dippi on sitä syvempi, mitä enemmän olkanivel menee kyynärnivelen alapuolelle. Etu on pitää kyynärvarsi mahdollisimman pystysuorassa. Looginen vertailukohta voimanostokyykky.

Loput onkin sitten enemmän tai vähemmän noiden yhdistelmiä. Eteenpäin nojaaminen siirtää rasitusta ojentajalta olkanivelelle, sillä kroppaa täytyy työntää "taaksepäin" yläasentoon, jossa olka- ja kyynärnivel ovat päällekkäin. Nähdäkseni Vaginaattori on koko ajan yrittänytkin painottaa, että pitää tuosta tyylistä koska se tuntuu aktivoivan rintaa. Vertailukuvasta voi nähdä, että levyt kyllä liikkuvat suhteessa taustaan, ja jollain nivelellä se nostotyö on tehtävä vaikka kyynärkulma ei muutukaan. Syvyys voidaan käsittää siis myös painon liikeradan pituutena, jolloin käytännössä suorittavien nivelten yhteisliike on oltava suurin mahdollinen.

Sori jos pääpointti oli se, että mieheltä halutaan nähdä dippi, jossa ei nojata kerrassaan yhtään eteen. Siinä on kyllä

Vagi-san, sie taivutat tuossa dipissä yläkroppaa eteenpäin ja niskaa/päätä alas/eteenpäin, että nuo dipit tuntuu sinun perspektiivistä syvemmältä kuin mitä ne oikeasti on. Mutta kyllä minä uskon, että tuolla tyylillä saa ojentajat, rinnan ja olkapäät treenattua, ja olihan nuo uudet ihan eri luokkaa teknisesti kuin ne viime viikon keikkumiset. Kiitos, en puutu asiaan sen enempää :) Vaginaattori on hyvä tyyppi, vaikka onkin itepäinen, niinhän täällä on melkein kaikki.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaginaattori: Faktoja, tilastoja, analyyseja
Muut: Öyhmöyh ihme heilumista möyh

Okei, anteeksi. Itse nautin näiden keskusteluiden seuraamisesta, kyllä näistä aina jotain tuntuu oppivan, vaikka meinaakin mennä väittelyt pitkäksi. Jos väittelyä ei halua seurata, voi jättää kommentoimatta ja scrollata alaspäin pysähtyen ainoastaan videoiden kohdalla. Problem solved.

Sun kommenttis on kyl täyttä $@#%! aina, mut ok, i'll bite.
Kamera 99,9% täysin samassa kohtaa, eli ei mee minkään tollasen piikkiin. Nii tai no sama toistoki vissiin.
Kuka on puhunu mistään kyynärvarsista mitään, tai siitä, et ne on joku ainoa indikaattori mistään? En minä ainakaan, paitsi Apulukselle vastasin.
Määrittele ''suuri''. ''90 asteeseen'' jättäminen ainaki erittäin paljo helpompaa. Löytyyks äijältä muuten omia pätkiä ollenkaan, olis kiva päästä vähän analyyttisella silmällä tihrustaan ;)?

Vai että kommentit on paskaa aina, sitäkö tarkotit? Millähän perusteella, esitän oman mielipiteeni sun dipistä? Minä puhuin kyynärvarren kulmasta, jos et sen vertaa tiedä niin se on kyllä hyvä indikaattori sille onko dippi syvä vai vähän vähemmän syvä, syvyydestähän tässä puhuttiin.
En todellakaan myös ymmärrä mikä ton viimesen lauseen pointti on, kannattaa varmaan jatkossa noihin sun videoihin kirjoittaa alas "Jos et ole itse postannut videota pakkikselle, älä kommentoi" niin on paljon selkeämpää. Tähän mennessä ei ole tarvetta ollu postailla videoita tänne koska mulla on valmentaja sitä varten joka niitä analysoi jos on tarve.

Dipissä pelkistetysti koukistetaan ja ojennetaan kyynärvartta. Sen vuoksi syvyyttä yleisesti kun tarkastellaan katsotaan kyynärvarren kulmaa. Syvyyttä ei siis yleensä tarkastella siitä, kuinka alas saat nenäsi tai olkapääsi.

Vaginaattorin uusimmalla videolla dippisi menevät noin 90* kyynärkulmaan, minkä jälkeen teet kanan nokkimisliikkeen ja kallistut reilusti eteenpäin. Kyynärkulma (normaali mittari dipin syvyydelle) ei enää muutu, mutta liike kyllä toki pitenee. Toki jos dipin syvyyttä mitataan esim nenästä maahan, voi dippisi olla syviä, mutta "normaaleilla mittareilla" 90* kyynärkulman dippiä ei välttämättä "överisyvväksi" voi sanoa ja sitä ymmärtääkseni tässä on yritetty kertoa.

Ehkä huonona esimerkkinä: jalkakyykyn (riittävää) syvyyttä ja asentoa tarkastellaan usein esim reiden ja säären kulmilla, ei niinkään sillä, kuinka alhaalla nenä tai olkapäät käy (usein puhutaan esim 90 asteen jalkakulmasta, harvemmin 130cm nenä-lattia etäisyydestä). Jos ainoana syvyyden mittarina kyykyssäkin pidettäisiin nenän etäisyyttä lattiasta, voisi esim sjmv:tä pitää todella syvänä kyykkynä

Mukavastihan tuossa vaginaattorilla rauta liikkuu, sitä ei kukaan ole kritisoinut ja lisäksi liikettä on paljon, mutta varsinkin videolta kyynärkulmaa on huomattavasti helpompi tarkastella syvyyden arvioimiseen, kuin nenän etäisyyttä lattiasta. Ja jos ainoana mittarina syvyydelle pidettäisiin nenän etäisyyttä lattiasta, sitähän voi melkein suorin käsin keikkua pelkkien ranteiden varassa työntäen nenää alas ja mennä todella syvään, jopa pystysuoraan naama alaspäin. Sehän olisi jo kohta ihan överisyvä. Dipin kanssa sillä ei minusta enää tosin ole mitään tekemistä.

Sun kommenttis on kyl täyttä $@#%! aina, mut ok, i'll bite.
Kamera 99,9% täysin samassa kohtaa, eli ei mee minkään tollasen piikkiin. Nii tai no sama toistoki vissiin.
Kuka on puhunu mistään kyynärvarsista mitään, tai siitä, et ne on joku ainoa indikaattori mistään? En minä ainakaan, paitsi Apulukselle vastasin.
Määrittele ''suuri''. ''90 asteeseen'' jättäminen ainaki erittäin paljo helpompaa. Löytyyks äijältä muuten omia pätkiä ollenkaan, olis kiva päästä vähän analyyttisella silmällä tihrustaan ;)?
117800-81e395b698a3d40faac8b0b0ae9e82ef.jpg
117799-552d40e5d25e156ad47bf15f5819eb3f.jpg

View: https://www.instagram.com/p/Bk7yO58ABOM/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=prqpkia0dlsg

Ei ole oikeasta kuvakulmasta tullut dippejä kuvattua, siis suoraan sivulta. Mutta esimerkkinä tuo, että 90 asteen kulmaan tai alle (joissain toistoissa) , ei kyllä kyynärvartta tarvitse eteenpäin kallistaa. Ja ylävartalo voi olla hieman etukenossa pystylläkin kyynärvarrella. Voimailumielessä lienee sysipaskoja dippejä, kun en niitä minään voimailusuoritteena ole tehnyt. Vaan ojentajien yleiseen massan- ja voimanhankintaan, jolloin pumppaava tyyli toimii ilman pitkiä lukituksia jne. Ja syvyysennätyksiä en uskaltas tuossa liikkeessä lähteä rintavammaisena hakemaan.

Pystyllä ylävartalolla en kyllä itse pääsisi noinkaan syvälle, joten melkoista nitkutusta olis dipit, jos yrittää ojentajille voimakkaasti painottaa.

En ymmärtäny ollenkaan, mitä tarkotat kilpailulla. Mä saan kyl videon tähän, ihan miten vaan. ctrl+c+v, liitä, tai ton painikkeen kautta. Sama efekti mielestäni.

Eiku tarkotin että jos viittaa johonkin toisen ihmisen videoon, niin laittaa linkin tekstinä eikä upota videota tähän ketjuun. Siis et ketju ei täyty muiden videoista vaan nimenomaan pakkislaisten omista videoista.

Millä sivulla tässä ketjussa on se Vaginan lupaama puuhun-kiipeämisvideo?

Niin siis etukenollahan saa tehtyä todella ''syviä'' dippejä huomattavasti helpommin, vaikkei olis 10/10 liikkuvuus. Väitän että vaatii myös enemmän tekniikkaa, & kehonhallintaa, mitä isompi etukeno. Eihän sitä kyynärvartta tarvii kallistaa ollenkaan(munki videolla joissain toistoissa pysyy liikkumattomana), mut ei siin mitään äkkikuoleman riskiäkään ole. Noi on hyvin usein myös maneereja, mitkä jää päälle mulle muista haastavammista kehonpainon liikkeistä. Monissa ku tuppaa oleen aika ääriasentoja monellakin tapaa, mitä ei välttämät perusliikkeissä yleensä nää.

Kova dippisarja sulla, mut miksei kunnon loppuojennusta? Reilusti yli 200kg penkkaaja, joten tiiät varmasti mitä teet, mut uskaltanen arvata, että lienee ehkä rinnan lisäks jtn ojentaja vammaaki taustalla? Ite vaan koen, että tossa se on aika olennaista, ja paljo tehokkaampaa. Sulla on aika paljo mua leveempi ote myös. En tiiä miltä videolla näyttää, mut itellähän on paljo kapeampi ote, enkä anna kyynärpäitten levitä lähes ollenkaan, vaan pidän hyvin tiukasti kyljissä(saan kaikis punnerruksissa eniten voimaa tuotettua, ja tuntuu ergonomisimmalta). Jos tekisin leveemmällä otteella, ni ei loppuis tila kesken, ja voisin käydä viel noitaki paljo syvemmällä. Erityistä hyötyä siitäkään ei olis, riskit nousis, enkä vois pitää kyynärpäitä kyljissä pakattuina.

Ei oo ojentajavammaa, mutta kai sitä varoo kyynärpäitä, niin koko tuo suoritus oli varovainen. Viimesessä täyslukitus, mutta muuten tuntui pumppaamalla turvallisemmalta tehdä noi sarjat, kun kokoajan se kuorma lihaksilla. Niin ja en ole ennen tuota enkä tuon jälkeen 100kg vyöllä käyttänyt. Luontevampana pitänyt voimailut tehdä muilla siis penkkipunnerrusvariaatioilla, jos sellaista on halunnut. Kutosta lyhempää en dipannut olekaan tosissaan ikinä. Eli oli vaan kertaluontoinen kokeilu tuolla 100 kilolla. Mutta noin muuten pidän dippiä hyvänä perusliikkeenä ojentajille. Jos tässä voimaa olis halunnut hankkia tosissaan tai haluaa tulevaisuudessa, niin treenejä pitäs aika paljon muuttaa. Mutta tällä hetkellä pidän junttibodausta mielekkäimpänä treenimuotona minulle, vaikka punnertaminen kiinnostaa aina. Tuolloin 2017 alussa tein 1,5kk voimaa penkkiin, niin se jakso mentiin hyvin voimabodaus mentaliteetilla noin muuten, kun penkissä oli ihan puhdasta voimailua. Onpahan tuota jo vuosi taas kulunut siitäkin kun penkissä on viimeksi edes 2 markkaa ollut tangossa. Sekin oli kutosmaksimi silloin. Mutta taidan korjata asian tänä talvena.

Tuossa dippitelineessä ei kovin kapeaa otetta edes saa ja varsinkaan kun se ei ollut lattiaan pultattu, niin hengenvaarallista olis tuolla kuormalla ollut ihan päistä ottaa kiinni. Todnäk etukautta ympäri olis saattanu mennä.

Noniin epäselvyyksiä oli siis havaittavissa selkeesti aiemmin. Toi mun extra-syvyys tossa venytti silti rintaa enemmän, sekä useat paussit päälle teki noista sarjoista about tuplasti haastavammat, tuli se syvyys mistä vaan. En koe ees tarpeelliseks alkaa asiaa hirveen tieteellisesti enää pohtimaan. Pidän aika hyvänä indikaattorina jo ihan noita mainittuja haastavuus seikkoja, ja sitä, että alhaalla rinta on aika äärivenytyksessä. Eli tuo extrasyvyys tuossa ei ole ollenkaan esim. turhaa.

Muuten valideja pointteja, mut jos noilla eväillä mennään syvyyden määrittelemissä yms.(en tiiä, miks pitäis mennä?), ni 99% dipeistä, mitkä ihmiset luokittelee ''parallel depth'' dipeiksi, ei saavuta sitä 90 asteen kulmaa, ja syvemmätki dipit on vaan +- sen 90 astetta. Mä pystyn kyl aika varmaan tekeen tikkusuoranaki noita syviä dippejä, mut ei siin olis mitää järkee. Todella epäluonnollinen asento, eikä sil saavuta yhtää mitään ylimäärästä enää. Sopii varmaan niille, jotka jostain syystä haluu olkapäänsä sijoiltaan tyylipisteitä hakiessa.

Jos haluaisit kohdistaa liikettä rinnalle, niin lopettaisit tuon selän köyristämisen kyttyrällä alhaalla ja delfiinipotkimisen. Et kai muissakaan liikkeissä köyristä yläselkää ennen kuin lähden punnertamaan ja kuvittele sen jotenkin auttavan rinnan treenaamiseen. Ja sitten tuo delfiinipotku... Kun nyt sinne alas yrität päästä johonkin ihmeasentoon kohdistaaksesi liikettä rinnalle, niin minkä hemmetin vuoksi heilautat itsesi pois tuosta asennosta heti kun lähdet nostamaan itseäsi? Jos haluat treenata sitä rintaa, niin lähdet nousemaan rinnalla. Nythän käännät aktiivisesti kroppaasi pystympään heilauttamalla lantiota eteenpäin ja samalla lasketa alakroppaa/lisäpainoja. Näin lähtö alhaalta kevenee ja rinta jää vaille kunnon treeniä. Liikkeesi käy raskaaksi vasta ylhäällä pystyssä kun heijaus ei anna enää apuja. Tokihan tuo laskuvaihe antaa hyvän tuntuman rintaan, mutta miksi luopua siitä rinnan treenamisesta nostovaiheessa?

Syvyydessä aika validi pointti on myös se, kuinka paljon painot liikkuvat. Tuo sun köyristely ei lisää painojen liikettä. Suosittelen, että luet uudelleen sen T-nationin artikkelin, joka ilmeisesti inspiroi sinua tuohon. Siinä nimenomaan pidetään erittäin tärkeänä, että selkää ei köyristetä ja kroppa pidetään pitkänä. Sinä teet täsmälleen päinvastoin.

Okei. Ite pidän dipistä penkkiä enemmän ihan siitäki syystä, et pidän tota aktiivisesti liikkuvuutta parantavana liikkeenä, ja penkkiä ehkä enemmänki paikkoja kiristävänä. En perusta tätä mihkään erityiseen välttämättä, paitsi omiin kokemuksiin. No okei, kaikki penkki-spesialistit ketä tiiän, ni about kaikki on myös varsin jäykkää porukka

Tuskinpa noissa liikkeissä on mitään merkittävää eroa liikkuvuuden suhteen. Kumpiakin voi tehdä eri pituisilla liikeradoilla ja kumpikin takuulla heikentää liikkuvuutta, jos treenaa paljon saasen lisää lihaa/voimaa ilman, että muistaa pitää huolta liikkuvuudesta. Tuo selän köyristys toki on sellainen ekstramauste, jota penkissä ei ainakaan tuossa määrin voi tehdä, mutta olen siinä käsityksessä, että se on sulle ongelma, josta pitäisi pyrkiä eroon sen sijaan, että aktiivisesti treenaamalla kehität sitä. Meinaan vaan, että tuo köyristys näkyy muuallakin - jopa soittaessasi rumpuja. Se on selän virheasento, joka tuo haitallisia jännityksiä myös siihen rummuttamiseen.

Back
Ylös Bottom