Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Piikkailutreenejä ipf:n MM-kilpailuihin Saloon. Anteeksi huutamisesta.
Ei oo häävi. Maksiminostoissa.Jos unohdetaan se huutaminen hetkeksi, niin mitenkäs toi tekniikka niinku omasta mielestä?
T: Sinun ikäisenä selkänsä hajottanut.
Ei oo häävi. Maksiminostoissa.
T. 7 vuotta vedelly ilman ongelmia.
Ihan mielenkiinnosta: Kannattaako tommosia rpe 9.5-10 nostoja ihan jäätävällä mentaalisella panoksella ottaa ennen kisoja? Luulis ton rasittavan kroppaa ja päätä hiukan liikaa. Oonko väärässä?
Siinä on fiksu äijä, mitä tulee natutreenaamiseen.Aha! Joku on lueskellut Tuchschererin juttuja.Siinä on fiksu äijä, mitä tulee natutreenaamiseen.
Ihan mielenkiinnosta: Kannattaako tommosia rpe 9.5-10 nostoja ihan jäätävällä mentaalisella panoksella ottaa ennen kisoja? Luulis ton rasittavan kroppaa ja päätä hiukan liikaa. Oonko väärässä?
Tuohan on hyvin henkilökohtaista. Jotkut aloittaa keventelyt kaksi viikkoa ennen kisoja, jotkut viikkoa ennen ja sitten jotkut ottavat vielä kisaviikollakin kovia nostoja. Jotkut vaan saattavat olla semmoisia, että heidän kroppa vaatii niitä ylikovia ykkösiä jne, että kunto saadaan kunnolla esiin.
Jokaiselle löytyy ajan kanssa se oma tyyli.

Tähän varmaan saadaan vastaus kisojen jälkeen, että miten meni. Toivottavasti tulokset on kisoissa vähintäänkin samat kuin nyt ennen kisoja.![]()
Kovasta vedosta minulla jää 14 päivää kisoihin, riittää palautumaan hyvin ja toimii itsellä parhaiten. Kyykyssä 9 päivää kovasta treenistä, toki vielä tulee pari kyykkytreeniä, jossa liikutellaan 70-75% kuormia. Penkissä otetaan kovia ykkösiä vielä 5 päivää ennen kilpailua. Kovat ykköset ennen kisaa toimivat minulla. Ne ovat tärkeitä itseluottamukselle, ja niiden avulla saa tietoa alotuspainoista ja siitä mihin viimeisellä nostoyrityksillä on mahdollisuuksia. Esim vedon osalta tavallisesti kisassa herkistelyjen ja keventelyjen jälkeen riittää paukut 5kg isompaan rautaan mitä vikassa piikkaustreenissä. Tuo psyykkaaminen on vain minun tapani nostaa. Tapoja on monia, itse nostan siten millä tavalla saan parhaan suorituksen.Ihan mielenkiinnosta: Kannattaako tommosia rpe 9.5-10 nostoja ihan jäätävällä mentaalisella panoksella ottaa ennen kisoja? Luulis ton rasittavan kroppaa ja päätä hiukan liikaa. Oonko väärässä?
Kiitokset vaan näistä huomioista. Olen tiedostanut tuon lievän keskikropan pettämisen maksimivedoissa ja panostanut viime treenikierrossa keskivartalon voimaan tehden jullea, sjmv:tä ilman vyötä ja kyykkyjä ilman vyötä. Kyykyn tekniikkaani olen tyytyväinen.Tuo 235 kyykky oli äärimaksimi ja tahtokyykky, enkä sen perusteella lähtisi tekniikkaa muuttamaan. Keskikropassa riitti jerkku pitää nosto kasassa ja se riittää minulle, ei siinä selkä pyöristynyt vaikka keskivartalo hieman elikin. Tiettyjä riskejä on tässä lajissa otettava, mikäli haluaa päästä eteenpäin, mutta tyhmä ei kannata olla. Tottakai pyrin maksiminostojen tekniikkaa kehittämään parhaani mukaan ja otan vastaan vinkkejä millä sitä saisi parannettua. Jos jotain oikeaa ongelmaa joskus ilmenee, teen sen osalta sitten johtopäätökset ja muutokset treenityyliin/tekniikkaan.Kyllä minäkin vetelin monta vuotta ilman ongelmia.
Ja arvaas missä se selkä sitten hajosi? Yllätys yllätys: Maksiminostossa...
Sen jälkeen ei olekaan sitten vedelty enää. Kertaakaan.
Ja tekniikalla viittasin myös kyykkyyn. Vikassa videossa kun nosto menee tosissaan tiukaksi, niin keskikroppa elää ihan omaa elämäänsä. Jos tuossa ei tule välilevyille rasitusta, niin ei sitten missään...
Ja tämä ei ole mitään vittuilua. Sulla on enemmän voimaa jaloissa kuin mitä itse ehjänäkään koskaan pystyisin saamaan. Mutta älä heitä sitä ahneuksissasi hukkaan.