Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Paskamahaisen ja tikkujalkaisen wannabe-voimanostajan maksimitestipäivä. Papukaijamerkki sille, joka tietää mistä videon biisi on (alle 30 vuotiaiden turha edes yrittää ;))

Lenti rahkat näppäimistölle, kahvit näytölle ja pelikaani turbiiniin kun leuanveto alkoi. Jotenkin aavistin treenikuteet :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vähän rinnallevetoa, asustelen saksanmaalla, joten asiaan kuuluvat kannustukset myös paikallisella kielellä :D

Ei tullut. No ensi kerralla sitten :)
Tästä vielä että asustelen suomenmaalla mutta asiaan kuuluvat kannustukset kuulee jo ihan venäjäksi/ukrainaksi kun sitä vähän ymmärtää (davaj davaj) muutenkin koulussa opiskellut kieltä.

Mikä idea tuossa jalkojen levennyksessä on? En muista koskaan nähneeni kilpailevien painonnostajien tekevän sitä.

Eiköhän tapa ole vain lähtenyt alunperin siitä että sillä on kompensoitu huonoa tekniikka/liikkuvuutta, jotta pääsee edes vähän alemmaksi riveä tehdessä ja se on sitten jäänyt pysyväksi tavaksi.

Mikä idea tuossa jalkojen levennyksessä on? En muista koskaan nähneeni kilpailevien painonnostajien tekevän sitä.

Ei tartte jaloista niin paljon voimaa, kun on päättänyt vetää raakana. Selkäkin pysyy pystymmässä. Hyödyllisyydestä/treenivasteesta on paha mennä sanomaan mitään. Rezazadehilta on videolla pari tuollaista vetoa.

Kyllähän tota toisinaan näkyy ihan kyykkyyn tehdyssä rivessäkin (esimerkiks Spencer Moorman tekee ihan pikkusen sitä). Kaipa se on just lähtösin siitä, kun kyykkyyn meneminen niin äkkiä voi tuntua aika vieraalta ja jalkoja leventämällä pääsee automaattisesti vähän alaspäin. Jotenkin mun mielestä se ei vaikuttais ihan optimaalisimmalta tyyliltä.

En tiiä onko sillä sen kummempaa funktiota. Yleisurheilijoilta oon yleensä nähnyt tota ja itelläkin tuli joskus vähän samaa, kun ekoja kertoja kokeilin raakaa riveä tietämättä tekniikasta mitään.

Sitä mä vähän hain tuolla "kun on päättänyt vetää raakana" -kommentilla, eli kun ei koskaan vedetä kyykkyyn niin tuota tapahtuu helposti, muuten voisi allemeno olla kapeampi ja nätimpikin. Päästään alemmas muuttamatta polvikulmaa tai selän asentoa.

Kyllähän tota toisinaan näkyy ihan kyykkyyn tehdyssä rivessäkin (esimerkiks Spencer Moorman tekee ihan pikkusen sitä). Kaipa se on just lähtösin siitä, kun kyykkyyn meneminen niin äkkiä voi tuntua aika vieraalta ja jalkoja leventämällä pääsee automaattisesti vähän alaspäin. Jotenkin mun mielestä se ei vaikuttais ihan optimaalisimmalta tyyliltä.

Kyllä ja tempauksessa levennetään lähes järjestään, eikä siinä mitään vikaa tietenkään ole (helvetin rumaa vain noissa muiden lajien urheilijoiden rinnallevedoissa). Klokov korostaa tuota seminaareissaan niin, että tempauksessa alas mennessä potkaistaan jalkojen vieressä olevat lukot sivuille. Sama asentohan ei välttämättä ole optimaalisin vetoon ja kyykkyyn, saati siihen että päästään mahdollisimman alas. Mitä Moormanin tekniikkaan tulee, niin omaan silmään on melko töksähtävä alasmeno, ikään kuin kiirehtisi alas odottamaan, että tanko tippuu korkealta rinnalle. Mutta se ei liity jalka-asentoon taas.

Joo, kyllä sopiva levennys kuuluu siihen ns. oppikirjatekniikkaan sekä rinnallevedossa että tempauksessa. Pääsee syvempään ja vakaampaan kyykkyyn.

EDIT: Ja Cal Strengthin kaverit ei oo niitä parhaita jos tekniikkamallia etsitään.

Ei tartte jaloista niin paljon voimaa, kun on päättänyt vetää raakana. Selkäkin pysyy pystymmässä. Hyödyllisyydestä/treenivasteesta on paha mennä sanomaan mitään. Rezazadehilta on videolla pari tuollaista vetoa.

Juuri näin. Joskus tullut ihan hyviä allemenoja tehtyjä, mutta jos ei ole pakko mennä alle, eli tanko nousee tarpeeksi ylös, niin jätän väliin ja sätkin niin, että muista tuntuu pahalta. Mutta itse tykkään tehdä juurikin tuolla tyylillä.

Ja Cal Strengthin kaverit ei oo niitä parhaita jos tekniikkamallia etsitään.

Ei niin. Jostain syystä olen vaan jäänyt niiden kanavaa Youtubessa seuraamaan. Hauskoja (ja vahvoja) tyyppejä he ovat – etenkin tuo Spencer Moorman. Rob Blackwellillä on hyvät tekniikat, mutta muilla löytyy jonkun verran korjailtavaa.

Back
Ylös Bottom