Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TEURASTAJATänään otettu salipenkki 160kg

itsellä oli sumoa ekaa kertaa kokeillessa jopa 25-30kg ero perinteisen tyylin maksimiin. kyllä se siitä kun jaksaa hinkata!Kai tänne vois laittaa omat räpistelyt. En pääse tavallisessa mavessa edes kunnolliseen aloitusasentoon, joten ajattelin jos koittas vaihtaa sumoon. Heikompihan se alkuun on mitä tavallinen kun tekniikka hukassa ja muutenkin, mutta katsellaan josko se sieltä kehittys. Ja liikkuvuus on vielä rajallinen.
Pari kertaa aikasemmin olen sumoa kokeillut max 120kg'lla, eilen testasin ekaa kertaa sillä mielellä että jos siihen vaihtas, jumppasin 150kg'llä ja hain vähän tekniikkaa. Tänään sit testasin vähän miten paljon se on jäljessä. Tavallisessa enkka 2x220kg.
Pakkiksella on joku ihme sumovillitys! Itsekin vaihdoin.![]()
Mäkin olen suunnitellut, että voisi tossa kesällä tai syksyllä koittaa kehittää sumovetoa vähän. Mulla se on lähemmäs 40kg jäljessä varmaan. Se irrotus on vaan niin erikoinen mulle. Pääsen aika hyvään irrotusasentoon, mutta se onkin sitten niin vieras asento, ettei siellä oo yhtään voimaa. Myös pitäis opetella paremmin suoristamaan polvet jo hiukan ennen lonkkaa, ettei kädet ota reisiin kiinni. Jos ne ottaa kiinni, ei ote pidä pätkääkään. Lämmittelyissä oon nyt vetänyt noin puolet sumona.
Laitetaan homma pyörimään ja katotaan miten saadaan tänä vuonna voimaa kerättyä!Kuvailin ekaa kertaa mitään salilla. Pienet painot mavessa koska vasta muutama reeni takana.
Mitä jengi mieltä selän asennosta, onko tekniikka hyvä?
Rauhoitu, ja paljon. Et näytä keskittyvän itse liikkeeseen yhtään. Aloita liike selkä neutraalina, ei notkolla. Pidä se asento koko ajan. Neutraaliin rankaan kuuluu myös niska: älä katso liikaa eteen tai ylös äläkä ainakaan katsele sivulle. Nuo kengät näyttävät myös aika pehmeiltä ja epätukevilta. Veto lienee parempi tehdä vaikka ilman kenkiä. Pidä paino jakautuneena tasaisesti koko jalkaterälle. Sulla tossa tais vähän karata paino päkiöille välillä. Koita tehdä myös jokainen toisto samalla tavalla. Nyt sulla on lantio joka toistossa ihan eri korkeudella.

Tän takia juuri otin videon, että saan tekniikan korjattua. Sivulle katon sen takia, että peili sijaitsee siellä ja oon nyt aluksi katellu ettei se selkä mee ihan kissannotkolle.
Pitää ostaa myös sali conssit :D
Kiitos vinkeistä ja näillä eteenpäin.![]()
Nonni tulipahan saatua ensimmäinen videoblogi pakettiin. Tarkoitus olisi viikottain aina pistää koostetta treeneistä. Oli uuden kierron eka viikko joten mitään radikaalia ei tällä kertaa nähdäLaitetaan homma pyörimään ja katotaan miten saadaan tänä vuonna voimaa kerättyä!