Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Oli kyllä yllättävän kevyt! Alkoi melkein naurattamaan tuon nostettuani, vieläkin hymyilyttää :D

Ootko varma että tossa on 200 eikä 160 :D

Ootko varma että tossa on 200 eikä 160 :D

99% vama että heitit tuon ihan läpällä, mutta samalla saatoit saada epäilyksen siemenen jonkun toisen sydämeen. Joten tuosta vielä pysäytyskuva, joko siinä on 4x20kg +10kg kiekot per puoli, tai sitten tuo yksi 20kg on spekiaalin paksu. Näkee myös peilin kautta hyvin tuon painojen määrän tuossa kun irrotan tangon telineestä.

200kg.webp

Oli kyllä semmosia kyykkyjä että kyllä kannattais oikeasti harjoitella itse ensin tekniikka kuntoon ja sitten vasta lähteä opettamaan muita. Nuo kyykyt näyttivät lähinnä pystysuorilta niiauksilta, joissa rikotaan polvet.

Samaa mieltä. Piti ihan varmistaa ja katsoa toi Vatasen video toiseen kertaan. Tuon lantion asennon ja alasmenon perusteella näyttää siltä ettei yksinkertaisesti osaa kyykätä, ainakaan syvälle. Jos en ihan väärin muista niin joskus aiemminkin taisi olla samalla kaverilla video, jossa samanlaisia kyykkyjä ja silloinkin löytyi joku selitys miksi ei sillä kerralla menty syvälle. :) Sori nillitys, mutta ammattilaisen pitäisi kyllä osata tuollaiset asiat.

Toki, jos Vataselta tulee video missä tekee oikeita kyykkyjä niin pyydän anteeksi ja otan sanani takaisin.

http://www.youtube.com/watch?v=xY23T4xBuLQ&feature=youtu.be
Kahden eka sarjan kuva sumea koska oli jotain paskaa kameran linssissä. Ei tuo nyt liian hyvää laatua ole muissakaa, mutta selvää saa.

Siinä vähän aamun punnerteluja. Miltä tuo tekniikka näyttää teidän viisampien silmään?

Eka sarjassa 70kg, sitten 90kg ja viimesessä penkkisarjassa 80kg. Vinopenkissä ensin 27,5kg, sitten 35kg vihlas olkapäästä niin piti jättää kesken ja kahdessa viimesessä 32,5kg kp't.

Samaa mieltä. Piti ihan varmistaa ja katsoa toi Vatasen video toiseen kertaan. Tuon lantion asennon ja alasmenon perusteella näyttää siltä ettei yksinkertaisesti osaa kyykätä, ainakaan syvälle. Jos en ihan väärin muista niin joskus aiemminkin taisi olla samalla kaverilla video, jossa samanlaisia kyykkyjä ja silloinkin löytyi joku selitys miksi ei sillä kerralla menty syvälle. :) Sori nillitys, mutta ammattilaisen pitäisi kyllä osata tuollaiset asiat.

Toki, jos Vataselta tulee video missä tekee oikeita kyykkyjä niin pyydän anteeksi ja otan sanani takaisin.

Täytyy vähän hypätä puolustus kannalle :) Mä en omassa tekniikassa näe hirveesti muuta huomauttamista kun se ettei mene tarpeeksi syvälle ja sen teen koska saan paremman tuntuman reisiin näin. Tykkään tehdä liikkeet niinkuin itse saan ne parhaiten tuntumaan vaikka se poikkeisi oikeaoppisesta paljonkin. Asiakas videossa kun näytän malli suorituksia on osa niistä esimerkkejä asiakkaalle kuinka ei tule tehdä, niitä ei musiikin takaa vain valitettavasti kuule.

Ilmeisesti teistä nillittäjistä ei kumpikaan ole ohjannut ihmistä kuka ei ole koskaan kyykännyt aikasemmin ja hyvä että pysyy pystyssä kun asettaa tangon harteille. Opetatteko te sellaisen ihmisen kyykkäämään syvälle? Voitte varmaan opettaa ja lopettaa se jälkeen, ammattitaitoinen ohjaaja etenee pienin askelein ja saa asiakkaalle varman tuntuman liikkeistä kun niitä harjotellaan. Prässi oli molemmille tuttu juttu joten haastetta lisäsimme kyykyllä, ja vajailla semmoisilla. Kyykyt oli vielä vajaampia mitä oli suunnitellut opettavani ensialkuun, jos sanon jatkuvasti syvemmälle syvemmälle ja asiakas ei mene, niin kai se on ymmärrettävä etten ota tukasta kiinni ja paina laittaa päin. Mä haluan että kaikki liikkeet opitaan hyvin ja ilman suurempia riskejä. Muistatte varmaan kun harjoittelitte polkupyörällä ajoa aika vaikeaa oli, nyt varmaan onnistuu ja paremmin..?

Videossa molemmat kyykkää selkä suorana tai ainakin liian suorana, myös tästä annoin ohjeet toimia toisin. Jos huomaan kesken sarjan asiakkaalla olevan hieman virheellinen asento muttei kuitenkaan vaarallinen en keskeytä sarjaa vaan annan palautteen sarjojen välisellä palautusajalla, en halua pilata sarjaa koska sitä joutuisi tekemään jatkuvasti ja treenit kestäisin viikon. Jos asiakas ei lukuisista huomautuksista huolimatta korjaa asentoa, nään ettei se ole vaarallinen annan hänen tehdä niin mutta ohjeistan tekemään toisin, kyllä se ajan kanssa alkaa menemään, pakottaa kun ei saa.

Kaikki varmaan tietää sen ettei liikkeitä opi kuin tekemällä ja tekemällä. Se voi nostää käden ylös kuka kyykkäsi ensimmäisen kyykyn varmana ja täysin oikeaoppisesti. Se on sama olenko minä vai swarzenegger opettamassa epävarmaan kyykkääjää, se on hakemista ja epävarmaan ennenkuin toistoja tulee tarpeeksi mittariin ja se tuntuu luontevalta. Ja ennenkuin joku kerkeää äskeisestä itkeä niin en varrannut itseäni arnoldiin tosissaan vaan käytin sitä esimerkkinä.

Mä kuvaan tossa viikonloppuna mun jalkatreenistä pari sarjaa kyykkyjä edestä sekä takaa ja tällä kertaa niin että edes yitän tehdä sen niinkuin sen pitäisikin, jos joku on vielä sitä mieltä että nyt menee pieleen ja pahasti niin olitpa mistä päin suomea tahansa niin mä maksan sun matkakulut ja tarjoan kahvit ja jos ei ole dietti päällä niin pullankin kun tulet mua opettamaan mua kyykkäämään oikein. Vedetään siihen vastapainoksi sitten vaikka hauistreenikin päälle ettei ihan turhan takia tarvitse tänne tulla.

Siihen asti voitte vielä vapaasti kertoa tuntemuksistanne :) Anteeksi tästä vuodatuksesta mutta mua harmittaa ihmisten vollottaminen kun he ei ymmärrä videossa olevaa tilannetta yms.

@Vatanen
En puhunut sun asiakkaiden kyykyistä vaan ihan noista sun omista. Ihan varmasti paremman tuntumankin saa, kun kyykkää kunnolla syvälle. On myös polville terveellisempää ja vastus medialis pääsee kehittymään kunnolla. Ja kyllä, olen opettanut ihmisiä kyykkäämään ihan nollatilanteesta, en tosin ammatikseni. Mutta hyvin ovat oppineet. Mutta niinkuin sanoin, jos laitat videon missä kunnon kyykkyjä niin otan sanani takaisin. Tuossa videolla kuitenkin näyttää kuin jäkittäisit selkää ja lantiota niin, että se alaslasku leikkaa kiinni liian aikaisin. Vertaa vaikka Partsin kyykkyyn niin näkee eron. :)

Ei paineita!!!

Nyt en kyllä tajua? Siis vängätäänkö nyt noista Vatasen smith -kyykyistä? Eihän niitä voi verrata vapaalla tangolla tehtyihin tavallisiin kyykkyihin (olivat vajaalla liikeradalla tai eivät). Ja kyllä nyt hemmetti kukin voi tehdä pitkällä tai lyhyellä liikeradalla liikkeitä jos huvittaa. Smithissä jalat pitää asettaa eteen (jolloin selkä suorassa), koska tanko ei liiku horisontaalisesti. Jos jalat ovat tangon alta, joutuu persauksen työntämään taakse ala-asennossa. En kyllä tajua mitä vikaa Vatasen suorituksessa oli sinänsä, vaikka pullistelu olikin kornia. :)

Oon niin täpinöissäni että melki ihan tärisen täällä! Yksi suuri treeniuran etappi on nyt saavutettu!

[video=youtube_share;f3u5qhhmeNo]http://youtu.be/f3u5qhhmeNo[/video]

No nyt oli kyllä hieno kyykky, ja voimaakin on kuin pienessä kylässä! Onnea merkkipaalun saavuttamisesta ja kiitos isosta motivaatiobuustista! :thumbs:

Oon niin täpinöissäni että melki ihan tärisen täällä! Yksi suuri treeniuran etappi on nyt saavutettu!

Ens kerralla tee sama, mut vähän rauhallisemmin. Jos voimaa on, niin se tulee ihan samalla tavalla, mutta ei tartte ihan noin kovaa pommittaa pohjaan ja riskeerata loukkaantumista ja polvien turhanpäivästä kuluttamista.

Ens kerralla tee sama, mut vähän rauhallisemmin. Jos voimaa on, niin se tulee ihan samalla tavalla, mutta ei tartte ihan noin kovaa pommittaa pohjaan ja riskeerata loukkaantumista ja polvien turhanpäivästä kuluttamista.

Sun olis pitäny sanoa vaan että hieno kyykky Hermanni :( Mutta joo, eihän tuo ole vielä kunnon pommikyykkyä nähnytkään, käys tsekkaan Tokolan tai jonkun muun pianonnostajan kyykkimistä ja KAUHISTU :D

Mutta tuohan tuli niin kevyen näköisesti, että ens kerralla 210 tankoon ja nimi lehteen!

Vataselle, jos nuo muikkelit harjoittelivat kyykkyä, niin miksi niillä oli painoa niskassa? Siis muutakin kuin se tanko? Eikö sitä kyykkyä voisi harjoitella aluksi vaikka harjanvarrella? Tai näin olen ainakin painonnostajien nähnyt harjoittelevan (muksujen punttikoulu + kisanostajien treenejä).

Luulenpa, että osittain tuon pommityylin ansiosta oli noin kevyttä tuo Partsin kyykky. Sillä saa sen verran nopeutta, että tulee helpommin yli siitä noston hankalimmasta kohdasta. Tokola on kyllä mestari tuossa.

Back
Ylös Bottom